Graspop Metal Meeting 2024

Akephalos

Gouden Tip
1 jul 2019
267
541
Nah niet mee eens. Juist in de popwereld exploderen acts al snel richting stadion formaat en slaan de festivalfase over. In de metal is het vooral dat alleen de oude garde die status heeft maar, kan je ze niet kwalijk nemen, kiezen voor het gemak en het grote geld.
Wat zijn dan acts die exploderen en geen festivals meer doen? Ben er niet heel bekend mee allemaal maar Billie Eilish was toch redelijk geexplodeerd en staat wel gewoon meerdere keren op Lowlands. Ook als ik naar line-ups van Sziget of Glastonburry kijk zie ik toch gewoon artiesten staan (ook oudjes) die gewoon 3x zoveel maandelijkse luisteraars hebben dan AC/DC.

In die genre zijn ze ook alleen maar een draaitafel, usb stick en microfoon nodig..
Maar dat weerhoud ze er niet van om de hoofdprijs te vragen hoor. Even opgezocht, en David Guetta vraagt gewoon tussen de 1 a 1,5 miljoen dollar voor een set. Billie Eilish blijkbaar tussen de 1 en 1,7.
 
Laatst bewerkt:

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Wat zijn dan acts die exploderen en geen festivals meer doen? Ben er niet heel bekend mee allemaal maar Billie Eilish was toch redelijk geexplodeerd en staat wel gewoon meerdere keren op Lowlands. Ook als ik naar line-ups van Sziget of Glastonburry kijk zie ik toch gewoon artiesten staan (ook oudjes) die gewoon 3x zoveel maandelijkse luisteraars hebben dan AC/DC.


Maar dat weerhoud ze er niet van om de hoofdprijs te vragen hoor. Even opgezocht, en David Guetta vraagt gewoon tussen de 1 a 1,5 miljoen dollar voor een set. Billie Eilish blijkbaar tussen de 1 en 1,7.
Beyoncé, Coldplay om maar eens wat te noemen.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.804
7.680
AC/DC is denk ik ook de enige band in onze hoek die geen festivals doet? Tool, Metallica en SOAD doen festivals, Rammstein heeft festivals gedaan. Noem nog maar eens iets van dat formaat dan.
 

jasper79

Randprogramma
1 dec 2022
230
398
I'll take Bob Vylan, The Interrupters & The Bouncing Souls
Ik hoop echt dat je een grapje makt toch😂😂😂. Dit kan vast wel bij lowlands in een tentje maar zeker niet op GMM. Alle boeiende bands van die poster hadden we afgelopen jaar dus hiervan gaan we niets op GMM zien denk/ hoop ik.
 

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
258
525
Ik betwijfel of Phill daadwerkelijk een afspiegeling is van het gedachtegoed van de fans. Ik ben geen fan, maar ik kan de muziek redelijk waarderen.
En om eerlijk te zijn...2 leden van een band, is dat Pantera? Want dan zie ik een mogelijkheid om veel reunies te realiseren. Volgend jaar Motorhead, After Forever, Heaven en Hell, Velvet Revolver, Audioslave en Type o Negative reunie?
Verschil is wel dat de zangers van enkele genoemde bands er niet meer zijn. Toch vaak de drijvende kracht. Phil Campbell & The Bastard Sons hebben nog een ‘…plays Motörhead’ gedaan. Maar je kunt het stemgeluid van Lemmy en Chris Cornell, in mindere mate Scott Weiland, nooit terugbrengen, dus reünie met andere zanger kan niet werken voor deze bands.

Vond Pantera erg goed op GMM en helemaal niet verkeerd overkomen. Vond dat ze heel smaakvol omgingen met (de herinnering aan) Dimebag en Vinnie. Zakk Wylde was bescheiden en deed Dimebag echt wel eer aan vond ik. Was heel positief verrast over het optreden, terwijl ik vooraf ook mijn bedenkingen had hoor.
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
361
519
I really hope you're joking right😂😂😂. This is probably possible at Lowlands in a tent, but certainly not at GMM. We had all the fascinating bands from that poster last year, so we won't see any of these at GMM, I think/hope.
No, I'm not. They can play on Jupiler stage like many punk bands this year.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Wat zijn dan acts die exploderen en geen festivals meer doen? Ben er niet heel bekend mee allemaal maar Billie Eilish was toch redelijk geexplodeerd en staat wel gewoon meerdere keren op Lowlands. Ook als ik naar line-ups van Sziget of Glastonburry kijk zie ik toch gewoon artiesten staan (ook oudjes) die gewoon 3x zoveel maandelijkse luisteraars hebben dan AC/DC.
Beyoncé, Coldplay om maar eens wat te noemen.
The Weekend, Harry styles
Wacht welk topic is dit? Ik ben de weg kwijt
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Chronicbias

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
A7x is al jaren een Ziggo band en daarmee wel een grote naam. Maar mijn hoop was een grotere en/of exclusievere band.
Ja mee eens hoor ik hoop ook nog steeds op iets groters dan A7x
We kunnen ook gewoon met zijn allen hopen op SOAD een paar weken lang, en dan over een paar weken teleurgesteld zijn als we er achter komen dat ze niet touren (net zoals metallica vorig jaar)
 
  • Leuk
Waarderingen: Vandaagisdedag en Simoni

PitfestRules

Campingartiest
15 okt 2023
57
121
Verschil is wel dat de zangers van enkele genoemde bands er niet meer zijn. Toch vaak de drijvende kracht. Phil Campbell & The Bastard Sons hebben nog een ‘…plays Motörhead’ gedaan. Maar je kunt het stemgeluid van Lemmy en Chris Cornell, in mindere mate Scott Weiland, nooit terugbrengen, dus reünie met andere zanger kan niet werken voor deze bands.

Vond Pantera erg goed op GMM en helemaal niet verkeerd overkomen. Vond dat ze heel smaakvol omgingen met (de herinnering aan) Dimebag en Vinnie. Zakk Wylde was bescheiden en deed Dimebag echt wel eer aan vond ik. Was heel positief verrast over het optreden, terwijl ik vooraf ook mijn bedenkingen had hoor.
Phil campbell stond op pitfest dit jaar, motörhead set.....ge-wel-dig !!!
 
  • Leuk
Waarderingen: mvl1980

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
124
167
Verschil is wel dat de zangers van enkele genoemde bands er niet meer zijn. Toch vaak de drijvende kracht. Phil Campbell & The Bastard Sons hebben nog een ‘…plays Motörhead’ gedaan. Maar je kunt het stemgeluid van Lemmy en Chris Cornell, in mindere mate Scott Weiland, nooit terugbrengen, dus reünie met andere zanger kan niet werken voor deze bands.

Vond Pantera erg goed op GMM en helemaal niet verkeerd overkomen. Vond dat ze heel smaakvol omgingen met (de herinnering aan) Dimebag en Vinnie. Zakk Wylde was bescheiden en deed Dimebag echt wel eer aan vond ik. Was heel positief verrast over het optreden, terwijl ik vooraf ook mijn bedenkingen had hoor.
Queen en Gotthard zijn ook nog onder dezelfde naam aan het touren. Het zijn nooit meer dezelfde bands geworden, maar zijn nog zeer succesvol.
Nu zijn Freddie en Steve Lee ook niet te vervangen.
 

Rayakan

Playlistbediener
21 okt 2023
10
9
Pitfest ambieert niet zulke aantallen...we houden het redelijk binnen de perken.... familiare gevoel is belangrijk.....maar dit is ff off topic..😉
Ja dat wil ik zelf ook helemaal niet als bezoeker van iedere Pitfest editie! Ik doelde meer op het feit dat de successen van Pitfest & Into The Grave dat er klaarblijkelijk wel vraag is naar metal festivals in Nederland, en dat het wachten is tot er weer een groot festival kan komen.
 

Rayakan

Playlistbediener
21 okt 2023
10
9
Gisteren tijdens de Sonata Arctica show meldden ze dat ze volgend jaar weer gaan touren onder het mom van een nieuw album.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

sven.cr

Randprogramma
22 jan 2023
127
196
Ja mee eens hoor ik hoop ook nog steeds op iets groters dan A7x
We kunnen ook gewoon met zijn allen hopen op SOAD een paar weken lang, en dan over een paar weken teleurgesteld zijn als we er achter komen dat ze niet touren (net zoals metallica vorig jaar)

Ik hoop wel dat Avenged Sevenfold een dag afsluit en niet als 2e headliner.

maarja ik ben ook maar een mega fan
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
169
207
Ik hoop echt dat je een grapje makt toch😂😂😂. Dit kan vast wel bij lowlands in een tentje maar zeker niet op GMM. Alle boeiende bands van die poster hadden we afgelopen jaar dus hiervan gaan we niets op GMM zien denk/ hoop ik.
Er staan toch wel een paar leuke namen op voor jupiler stage. Ik denk zo mad caddies op een plek van less than jake vorige jaar. I prevail is een leuke metalcore band om live te zien. Pennywise toch ook altijd een leuke band om mee te pikken als je geen clash hebt kunnen zeker op een avond laatste band zijn op jub stage. The interrupters zijn echt wel goe live echt een punk feestjeh ik baalde echt dat ze vorige jaar op wechter staan. Voor de duidelijk die bands hoeven voor mij geen main stage te doen of hoge plekken te in te nemen. Maar als ze hun verhaal van jupiler door strekken naar dit jaar. Zie ik deze bands wel als mogelijkheden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Ik hoop wel dat Avenged Sevenfold een dag afsluit en niet als 2e headliner.

maarja ik ben ook maar een mega fan
De grote headliner, ook wel de South Stage headliner, sluit niet altijd de dag af. In de helft van de gevallen is het de kleinere band die de dag afsluit. Uiteindelijk merk je weinig verschil, aangezien beide headliners gewoon een volwaardige headline set in het donker spelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken