Graspop Metal Meeting 2024

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik betwijfel of Phill daadwerkelijk een afspiegeling is van het gedachtegoed van de fans. Ik ben geen fan, maar ik kan de muziek redelijk waarderen.
En om eerlijk te zijn...2 leden van een band, is dat Pantera? Want dan zie ik een mogelijkheid om veel reunies te realiseren. Volgend jaar Motorhead, After Forever, Heaven en Hell, Velvet Revolver, Audioslave en Type o Negative reunie?

Ik was ook sceptisch tegenover de reünie maar uiteindelijk moest dat niet.
Ik was zelfs aangenaam verrast.
Het zou beter geweest zijn met de broers Abott maar dat was nu eenmaal niet mogelijk.
Ik ben toch blij dat ik het meegemaakt hebt al was het maar 50% origineel.

Type O Negative zonder The Green Man himself,nah .....
Motorhead zonder Lemmy zou ook maar raar aanvoelen.
Linkin Park zonder Chester,Audioslave zonder Cornell weet niet
Je noemt wel juist groepen op waar de voice moet vervangen worden,is minder voor de hand liggend dan dat ze een instrument zoals drums en bass moeten vervangen.

Wat ik wel mogelijk acht is dat een festival bvb Linkin Park boekt en dat bij ieder nummer een andere zanger/zangeres komt optreden die die dag ook geboekt staat op het festival.
Fictief voorbeeld dus:
Linkin Park speelt Numb en dat dan Sharon Den Adel te tonele springt terwijl ze met Within Temptation nog moet spelen erna.
Volgende song is bvb One Step Closer en dan komt bvb Randy Blyte van Lamb Of God het nummer zingen,enz...
Nadruk op fictieve voorbeelden.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
Ik was ook sceptisch tegenover de reünie maar uiteindelijk moest dat niet.
Ik was zelfs aangenaam verrast.
Het zou beter geweest zijn met de broers Abott maar dat was nu eenmaal niet mogelijk.
Ik ben toch blij dat ik het meegemaakt hebt al was het maar 50% origineel.

Type O Negative zonder The Green Man himself,nah .....
Motorhead zonder Lemmy zou ook maar raar aanvoelen.
Linkin Park zonder Chester,Audioslave zonder Cornell weet niet
Je noemt wel juist groepen op waar de voice moet vervangen worden,is minder voor de hand liggend dan dat ze een instrument zoals drums en bass moeten vervangen.

Wat ik wel mogelijk acht is dat een festival bvb Linkin Park boekt en dat bij ieder nummer een andere zanger/zangeres komt optreden die die dag ook geboekt staat op het festival.
Fictief voorbeeld dus:
Linkin Park speelt Numb en dat dan Sharon Den Adel te tonele springt terwijl ze met Within Temptation nog moet spelen erna.
Volgende song is bvb One Step Closer en dan komt bvb Randy Blyte van Lamb Of God het nummer zingen,enz...
Nadruk op fictieve voorbeelden.
ALS het ooit gebeurd zie ik het niet gebeuren op graspop. dat is sowieso werchter
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Reageerde juist meteen op het bericht van zodra ik het gelezen had en heb dus latere reacties gemist.

Zou dit er nog aan willen toevoegen:
Er zijn idd bands waarbij de vocalist vrij succesvol vervangen is geworden zoals aangehaald is geweest.
Voorbeeld van Alice In Chains:
William DuVall is goed gecast geweest door Cantrell maar toch is het ook geen Layne imo.
Al komt hij wel in de buurt.
Als GMM AIC boekt zal ik normaal gezien hun optreden checken,ook al blijft het feit dat Layne er bij had moeten zijn door mijn hoofd blijft spoken.

Queen heb ik ook niet gehoord met Lambert maar de kritieken die ik lees zijn toch meestal positief.
Freddie Mercury is eigenlijk ook onvervangbaar.

Fear Factory
Ook een groep die ik zou linken aan een bepaald stemgeluid
Heb nieuw materiaal nog niet gecheckt,weet niet of het iets is zonder Burton.
Zou het dus eens moeten bekijken.


Weet bijvoorbeeld niet of een Rammstein zonder Till en Metallica zonder James ook hetzelfde zouden zijn.
Het zit misschien zo vastgeroest in ons brein dat het eigenlijk niet anders kan.

Ook begrijp ik de kritiek om onder de naam Pantera terug op te treden een cashgrab is/was.
Hen boeken onder naam van Phil Anselmo & Friends playing Pantera zou minder effect hebben gehad dan Pantera,wat ergens ook logisch is.
Denk idd niet dat ze dan dat slot voor Parkway Drive & Slipknot hadden gehad.

BTW:
herinner me dat er ergens wel een goede tribute band is van Linkin Park
Hybryd Theory


Zou ook wel een vroeg middagslotje mogen krijgen in metal dome of op Jupiler Stage,maar weet niet of die buiten de VS touren.
 
Laatst bewerkt:

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
291
604
Ik was ook sceptisch tegenover de reünie maar uiteindelijk moest dat niet.
Ik was zelfs aangenaam verrast.
Het zou beter geweest zijn met de broers Abott maar dat was nu eenmaal niet mogelijk.
Ik ben toch blij dat ik het meegemaakt hebt al was het maar 50% origineel.

Type O Negative zonder The Green Man himself,nah .....
Motorhead zonder Lemmy zou ook maar raar aanvoelen.
Linkin Park zonder Chester,Audioslave zonder Cornell weet niet
Je noemt wel juist groepen op waar de voice moet vervangen worden,is minder voor de hand liggend dan dat ze een instrument zoals drums en bass moeten vervangen.

Wat ik wel mogelijk acht is dat een festival bvb Linkin Park boekt en dat bij ieder nummer een andere zanger/zangeres komt optreden die die dag ook geboekt staat op het festival.
Fictief voorbeeld dus:
Linkin Park speelt Numb en dat dan Sharon Den Adel te tonele springt terwijl ze met Within Temptation nog moet spelen erna.
Volgende song is bvb One Step Closer en dan komt bvb Randy Blyte van Lamb Of God het nummer zingen,enz...
Nadruk op fictieve voorbeelden.
Vind het nog steeds dubbel. Phil Anselmo is de zanger en grote genius achter Pantera, waarom zou hij niet door mogen met Pantera? De gebroeders Abbott hebben een grote rol gespeeld in het succes van Pantera, maar daarmee hebben ze nog niet het recht om Phil / resterende leden een vervolg te ontzeggen toch?

Ik was ook echt heel positief verrast, hebben mij absoluut overtuigd met een heel strakke set en zoals gezegd ook respectvol en smaakvol richting de gebroeders Abbott.

LP kan alleen werken met verschillende gast-optredens, zie gewoon niet voor me dat er een andere vaste zanger dan Chester zou zijn. Zo'n 'LP & Guests' zou heel tof zijn maar zou nooit op GMM staan, daarvoor zijn ze te populair en te mainstream. Zou idd meer voor Werchter zijn.

GnR heeft wel wat Velvet Revolver nummers gedaan toch? Audioslave deed ook met Black Hole Sun en Killing In The Name, wel tof als bands dat doen, respectvol.
 
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.612
8.945
Met uitzondering van Helmut Lotti dan? Want in sé zijn dat ook gewoon covers, natuurlijk.

Klopt, dat was gewoon een unieke actie. Geen reden om te denken dat er ineens gewone coverbands overdag gaan spelen. Enige dat ik zie gebeuren is dat ze nog een keer Helmut neerzetten op een later tijdstip op een groter podium
 
  • Grrr
Waarderingen: Simoni

festivalryo

Support act
9 feb 2019
882
1.738
Some input from other threads:

Apparently, we need to lower our expectations for headlining acts in 2024.
A credible insider with confirmed and official ties to the Rock Am Ring organiser has shared some insight about the pool of headlining acts in 2024, citing a "very, very empty" headliner pool as the reason for late band announcements of other festivals. Specifically, there's a serious lack of heavy acts, according to this person.

Numerous credible eFestivals leakers have also claimed that Avenged Sevenfold / Fall Out Boy / QotSA are the headliners of Download UK, even before the latter were announced for Hellfest.

Now, I personally can't confirm or deny any of this, I just thought it would be wise to share this, given our speculation about potential headliners for 2024.

Here's my guess, with these takes in mind:

We will see a couple more sub-worthy bands and less stadium- or arena-acts like GNR, Slipknot, Maiden etc.

A7X / BMTH / QotSA / Judas Priest
Deep Purple? / 5FDP / ____ / ____

Alice Cooper, Megadeth, Bruce Dickinson, Electric Callboy are obvious choices for a North- or South-sub.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
292
445
Wat namen die van mij mogen komen overdag(geen idee in hoevere de bands kunnen komen)
Gloryhammer,
Falling in reverse
Alestorm ( I know dat het dan of Alestorm of Glorryhammer word, maar beide vind ik altijd prima)
Biohazard
Killswitch Engage
Slaughter to prevail
Skillet
Lordi
Saxon
Sacred reich
Alice Cooper
Rob zombie
Fleddy Melcely
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Some input from other threads:

Apparently, we need to lower our expectations for headlining acts in 2024.
A credible insider with confirmed and official ties to the Rock Am Ring organiser has shared some insight about the pool of headlining acts in 2024, citing a "very, very empty" headliner pool as the reason for late band announcements of other festivals. Specifically, there's a serious lack of heavy acts, according to this person.

Numerous credible eFestivals leakers have also claimed that Avenged Sevenfold / Fall Out Boy / QotSA are the headliners of Download UK, even before the latter were announced for Hellfest.

Now, I personally can't confirm or deny any of this, I just thought it would be wise to share this, given our speculation about potential headliners for 2024.

Here's my guess, with these takes in mind:

We will see a couple more sub-worthy bands and less stadium- or arena-acts like GNR, Slipknot, Maiden etc.

A7X / BMTH / QotSA / Judas Priest
Deep Purple? / 5FDP / ____ / ____

Alice Cooper, Megadeth, Bruce Dickinson, Electric Callboy are obvious choices for a North- or South-sub.
Ah dank voor deze mooie samenvatting. Van de topnamen zou ik alleen BMTH en QOTSA gaan kijken en A7X als er niks beter tegenover staat. Al mijn hoop op de undercard! Hamvraag gaat dan wel zijn of de undercard de investering waard is die Graspop toch is..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Alestorm ( I know dat het dan of Alestorm of Glorryhammer word, maar beide vind ik altijd prima)
Waarom dat dan? Die bands staan toch los van elkaar?
in 2022 speelden ze ook beiden op Graspop.
Christopher Bowes tourt nooit mee met Gloryhammer, als je dat dacht.
Ah dank voor deze mooie samenvatting. Van de topnamen zou ik alleen BMTH en QOTSA gaan kijken en A7X als er niks beter tegenover staat. Al mijn hoop op de undercard! Hamvraag gaat dan wel zijn of de undercard de investering waard is die Graspop toch is..
ja precies dit ja, wordt ook niet echt warm van de headliner geruchten.
de undercard moet dan wel fantastisch zijn om die hoge ticketprijs te verantwoorden
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken