Graspop Metal Meeting 2024

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Volgens mij Is Lost Society nog niet een keer op Graspop geweest, maar dat lijkt me een leuke aanvulling voor op de dag
 
  • Leuk
Waarderingen: wess

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Deze zag ik net passeren op mijn tijdlijn
Leuke poster maar fake
Ja leuke line up, maar staan nog wel een paar questionable dingen op.
spiritbox zal vast niet voor een derder jaar op rij de juni festivals af gaan.
Hollywood undead kan je je ook afvragen om dezelfde reden
Motionless in White doet Augustus festivals, lijkt me niet dat die in Juni al in Europa zijn.

Atreyu zou ik ook wel eens op Graspop willen zien trouwens, waren erg goed als voorprogramma van BFMV eerder dit jaar.

Welke band is trouwens de linker headliner van de Dogtooth stage?
Misschien als verrassing?
bijzonder dat die Luxemburg aandoen maar Nederland en België overslaan. Meestal zie je het andersom.
Dan zie ik ze eerder op Alcatraz of Pukkelpop staan.
Lijkt me niet dat die in Augustus nog steeds in Europa zijn.
Ik zou de bands die er in 2022 stonden sowieso al niet verwachten in '24 maar eerder in '25
Dus Korn,Within Temptation,Alestorm,Volbeat,Judas Priest,Sabaton,5FDP etc... daarvoor zijn de kansen klein imo maar wel niet onmogelijk.
Enfin ik verwacht toch niemand van hen.
Dit soort headliners rouleren om de 2 jaar is toch juist heel standaard voor Graspop? Wat is de reden dat je deze bands niet verwacht?
Sabaton en Within Temptation stonden er zelfs 2 jaar achter elkaar.
Ik verwacht niet al deze bands maar zeker wel een deel ervan.
Al hoop ik dat jij gewoon gelijk hebt.

Korn, Within Temptation, Volbeat, Nightwish lijken we niet te moeten verwachten om verschillende redenen
Iron Maiden, Judas Priest, Sabaton, FFDP, Alestorm lijken me wel gewoon kanshebbers eerlijk gezegd. al hoop ik van niet.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
890
989
Zou de headliner die we zoeken die zowel op Werchter als op Graspop zouden kunnen spelen My Chemical Romance kunnen zijn?
Lijkt me niet voldoende als Graspop headliner. Eerder Pukkelpop, kunnen dan meteen Reading en Leeds meenemen.
Wat een stroom aan kritiek zou hier niet op komen als Graspop ze als headliner zou boeken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Even gekeken naar wat oude reacties van onze grote vriend Jimmy en ik kan niet anders concluderen dan dat het gewoon om BMTH gaat.
Ik denk, puur vermoeden, dat g&r en Bmth de resterende Graspop headliners zijn. Vraag me vooral af waar Electric Callboy ergens gaan uitkomen.
Ik denk van wel, dat het kan. Je hebt sowieso vers bloed nodig in dat segment. Maar ik zou niet weten waarom ze nog niet aangekondigd zijn?
Als ik het goed heb begrepen afgelopen zomer was Machine Head inderdaad voorzien voor 2024, maar door change of plans andere headliner en maanden lobbywerk is dat verandert.

Benieuwd of die afgesprongen headliner in 2024 Graspop of werchter zal doen!
kan niet meer missen toch?
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
693
630
Lijkt me niet voldoende als Graspop headliner. Eerder Pukkelpop, kunnen dan meteen Reading en Leeds meenemen.
Wat een stroom aan kritiek zou hier niet op komen als Graspop ze als headliner zou boeken.
En toch staan we daar allemaal s'vonds mee te brullen met een half litertje in de hand (en al 10 in de maag).
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Core

Nieuw lid
5 okt 2023
4
2
3 grootste acts elke dag(droom niet realistisch)
Do: Electric Callboy, Bfmv, Avenged
Vr: Lorna Shore, Maiden, Judas
Za: MIW SOAD, Korn
Zo: Sabaton, Ozzy and friends, Aerosmith
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
3 grootste acts elke dag(droom niet realistisch)
Do: Electric Callboy, Bfmv, Avenged
Vr: Lorna Shore, Maiden, Judas
Za: MIW SOAD, Korn
Zo: Sabaton, Ozzy and friends, Aerosmith
BFMV is zo groot niet meer hoor, Motionless in white is het ook nog niet. en de zondag zet je dan 3 headliners na elkaar
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
3 grootste acts elke dag(droom niet realistisch)
Do: Electric Callboy, Bfmv, Avenged
Vr: Lorna Shore, Maiden, Judas
Za: MIW SOAD, Korn
Zo: Sabaton, Ozzy and friends, Aerosmith
zoals @xydroh ook al zegt is alleen de zondag onrealalistisch. SOAD ook wel enigszins.
Lorna Shore zal alleen niet 2 jaar achter elkaar komen, en MiW gaat het Augustus seizoen doen en komt dus ook niet
Als je Ozzy of Aerosmith welgehaalt is het best een mogelijke lineup qua grootte van namen.
 

Core

Nieuw lid
5 okt 2023
4
2
zoals @xydroh ook al zegt is alleen de zondag onrealalistisch. SOAD ook wel enigszins.
Lorna Shore zal alleen niet 2 jaar achter elkaar komen, en MiW gaat het Augustus seizoen doen en komt dus ook niet
Als je Ozzy of Aerosmith welgehaalt is het best een mogelijke lineup qua grootte van namen.
Heb niet echt gekeken naar wat realistisch is maar gewoon naar wat mij 4 leuke dagen lijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Kan RATM eigenlijk voor Graspop, als ze vorig jaar op Werchter gepland stonden is de kans klein. Maar als Werchter dit jaar een grotere pool van headliners heeft, kan het toch?
Zou wellicht kunnen, maar ik denk eerder dat als ze oververtegenwoordigd zijn in headliners, ze RATM ook op WERCHTER zetten en bijv. Rammstein, System Of A Down, Volbeat, Faith Nor More, Tool, Parkway Drive, BMTH op GMM zetten. Al deze bands stonden al ooit op Werchter en een ander jaar op GMM (op Tool na). Het punt is dat GMM headliners hanteert die op Werchter niet perse hoeven te headlinen.
CopenHell slaat zichzelf wel een beetje misplaatst op de borst. Of ze weten niet wat Graspop is:
mighty MACHINE HEAD will appear at COPENHELL for the very first time after an almost decade-long festival break.

Is het al 10 jaar geleden dat we ze zagen?🤣🤣
Festivalbreak kan op diverse manieren geïnterpreteerd worden he. Marketing technisch een slimme zet. In de realiteit is het ook een festivalbreak geweest, met één uitzondering. Dat gaat geen enkel bedrijf benoemen he. Dat klinkt ook niet echt pakkend op de poster of website.

"We hebben een primeur...of tja....eigenlijk was de concurrent uit België ons voor....maar als we afspreken dat iedereen hier nu zijn mond over houdt":ROFLMAO:
Hopelijk geen Volbeat...

Volbeat als al aangegeven niet te touren.
Guns n Roses op herhaling. 😝

AC/DC misschien? Of Faith No More?

Pak de affiches erbij van voorgaande jaren. Rammstein, System of A Down, Tool, FNM en namen die alleen op GMM headlinen BMTH, PWD, Volbeat,
Ben ik hier één van de weinige die hard A7x fans? ;)
Ik vind ze erg gave nummers hebben. Ook vind ik ze een terechte headliner, al zou ik ze liever in de Main2 zien in combinatie met bijv Volbeat op de Main 1 of zelfs Sabaton op de Main 1. Het laatste album kan ik niet echt waarderen, dus hopelijk veel oud materiaal. A7x is wel een zekerheidje lijkt mij, samen met Aerosmith (als de stem dan hersteld is) en Deep Purple/Sabaton/Europe/BMTH/Alice Cooper/Sabaton en we zijn weer aardig rond.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
A7x is wel een zekerheidje lijkt mij, samen met Aerosmith (als de stem dan hersteld is) en Deep Purple/Sabaton/Europe/BMTH/Alice Cooper/Sabaton en we zijn weer aardig rond
Europe en Alice Cooper zijn geen headliners toch, en Deep Purple bij hun laatste doorkomst ook niet.

Sabaton staat er 2 keer trouwens :)

Dan zit je pas op 4/8 headliners. Iron Maiden zal er ook wel weer staan.

Wellicht dat ze priest of deep purple nog eens naar headliner bumpen of een jongere/kleinere band als lamb of god of Electric Callboy.

Dan zijn we er wel.
 

vellahuus

Playlistbediener
7 okt 2019
42
19
Ik zie dat Journey en Toto door de USA touren tot eind april 2024.
Wellicht een optie dat ze richting Europa komen voor een aantal festivals etc...
Een softe classicrock avond maar ik zou het geweldig vinden om deze bands op GMM24 te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik zie dat Journey en Toto door de USA touren tot eind april 2024.
Wellicht een optie dat ze richting Europa komen voor een aantal festivals etc...
Een softe classicrock avond maar ik zou het geweldig vinden om deze bands op GMM24 te zien.
zou deze combo ook graag hebben, maar ik denk wel dat die verwachten een headlinespot in te nemen en weet niet hoe sterk graspop hun positie is om daar tegen in te gaan en een main 2 spot te bieden met nog iets groters er boven. ofwel moet de dag heel breed geprogrammeerd zijn
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.336
zou deze combo ook graag hebben, maar ik denk wel dat die verwachten een headlinespot in te nemen en weet niet hoe sterk graspop hun positie is om daar tegen in te gaan en een main 2 spot te bieden met nog iets groters er boven. ofwel moet de dag heel breed geprogrammeerd zijn

Journey stond de vorige keer ook niet als headliner (2011), Volbeat en Scorpions erboven
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
ja maar dit jaar doen ze wel een stadiumtour in amerika, de vergelijking met motley crue/def leppard gaat dus wel op
Ik schat hun populariteit in EU toch wel een beetje lager in dan die van MC & DL.
Geef ze de spot van Foreigner (Toto) en Alice Cooper (Journey) en iedereen is content.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken