Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Dat komt helemaal goed!



Oh vet! Is dat net zo als bij Kiss dat je zo’n gepersonaliseerde plaat kan kopen?
Heb die plaat op de kop kunnen tikken op een veiling. Is dus een officiële platinum award, uitgereikt aan "Motley Crue".
Ging er nog een foto van trekken, maar ben dat vergeten doen. Dus dan maar één die er op lijkt van op het internet geplukt:

s-l500.jpg
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.220
7.480
Dacht dat afgelopen week de focus ging liggen op RW om volgende week de focus te verleggen naar Core en nog een Graspop headliner.
Maar Werchter heeft iets minder namen gelost dan gepland, dus you never know!
Denk niet mislopen deze keer maar gebonden aan embargo.
Delen met Open’er lijkt me in elk geval klein. Want die missen nog op 29/06 voornamelijk iets.
Ik vermoed dat GNR nog wel wat plekjes gaat vullen, maar die lijken me te wachten op Glastonbury. En dan komt alles wel door inclusief Graspop.
Laatste info is dat er ook data voor Noord Amerika bijkomen wat de boel vertraagt. Mogelijk kondigen ze alles tegelijk aan. Kan deze week of volgende week nog en anders zal het wel ergens in januari zijn.
We hebben in ieder geval genoeg informatie om te concluderen wie de volgende headliner is.
Het is dus duidelijk dat GNR ergens begin december zou gaan aankondigen en dat Graspop daar bij zou zitten. dit is toen vertraagd.
De vertraging zal dus Glastonbury of met de noord amerika tour te maken hebben.

Ik ben benieuwd wie de laatste headliner wordt, en wanneer GNR eens door komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.220
7.480
Aankondiging tour GNR zou inderdaad toch echt niet lang meer mogen duren.
ben wel benieuwd hoe jij hierover denkt trouwens, denk je dat Graspop het aan zou durven om BMTH een headline spot te geven? of is dat te gewaagd.
over het algemeen zijn ze natuurlijk vrij conservatief als het gaat om het boeken van headliners.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
ergens hoop ik eigenlijk nog steeds op the who, alleen vrees ik dat dit niet echt waarschijnlijk is.

the who en daarvoor gojira, amon amarth, behemoth, stylistisch kan het niet slechter zitten natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
ben wel benieuwd hoe jij hierover denkt trouwens, denk je dat Graspop het aan zou durven om BMTH een headline spot te geven? of is dat te gewaagd.
over het algemeen zijn ze natuurlijk vrij conservatief als het gaat om het boeken van headliners.
Ik denk van wel, dat het kan. Je hebt sowieso vers bloed nodig in dat segment. Maar ik zou niet weten waarom ze nog niet aangekondigd zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
mijn theorie waarom het zo lang duurt, headliners liggen over het algemeen al een jaar vast.
de donderdag is er bij gekomen omdat ze GnR kunnen krijgen en wachten nu op toestemming om het bekend te mogen maken.
voor de vrijdag hadden ze (met afzeggen van vorige keer )misschien al een deal met aerosmith/sevenfold en die hebben zich weer terug getrokken zodat graspop op zoek moet naar een nieuwe headliner.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.220
7.480
Ik denk van wel, dat het kan. Je hebt sowieso vers bloed nodig in dat segment. Maar ik zou niet weten waarom ze nog niet aangekondigd zijn?
misschien dat ze een aantal aankondigingen rond dezelfde periode willen doen? 2 losse headliner aankondigingen en misschien een derde aankondiging met een paar losse bands en de poster eruit. heb er ook geen verstand van, maar lijkt me dat je zo wel veel hype creeert voor de verkoop

in november toen ze regelmatig aankondigingen deden was BMTH er nog niet klaar voor, ze hadden nog niets losgelaten over de festival tour. RaR heeft ze toen nog last minute uit hun aankondiging gehaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.220
7.480
mijn theorie waarom het zo lang duurt, headliners liggen over het algemeen al een jaar vast.
de donderdag is er bij gekomen omdat ze GnR kunnen krijgen en wachten nu op toestemming om het bekend te mogen maken.
voor de vrijdag hadden ze (met afzeggen van vorige keer )misschien al een deal met aerosmith/sevenfold en die hebben zich weer terug getrokken zodat graspop op zoek moet naar een nieuwe headliner.
denk in ieder geval niet dat aerosmith er iets mee te maken heeft, volgens mij was het rond de vorige editie al duidelijk dat die niet naar europa gingen en dat hollywood vampires zou touren.

avenged sevenfold blijft een groot vraagteken, zou natuurlijk kunnen dat die nog ergens mee gaan komen
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.368
5.959
avenged sevenfold blijft een groot vraagteken, zou natuurlijk kunnen dat die nog ergens mee gaan komen
En die hoeven niet eens per se metal festivals te spelen lijkt me, kunnen ook best op een meer mainstream rock festival staan. Gezien wat er allemaal nog headliners mist in Europa kunnen die vast nog een aardig juni tourtje uitstippelen... :unsure:
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.220
7.480
En die hoeven niet eens per se metal festivals te spelen lijkt me, kunnen ook best op een meer mainstream rock festival staan. Gezien wat er allemaal nog headliners mist in Europa kunnen die vast nog een aardig juni tourtje uitstippelen... :unsure:
In principe is het nog mogelijk ja, Resurrection fest had ze ook geboekt voor 2022 en die hebben nog niet al hun headliners.
al schat ik de kans op BMTH hoger in.

kwam er nou nog een headliner voor RaR/RiP of niet? weet niet of dit ergens bevestigd was

electric callboy heeft trouwens de tweede 013 show ook al uitverkocht inmiddels..
wel redelijk insane, dat is gewoon een uiverkochte afas.
staanplaatsen voor hun lotto arena show zijn ook al uiverkocht.
denk dat die gerust al graspop kunen subben tbh.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
is godsmack nog een optie (niet als headliner) volgende maand een nieuw album, stonden in 2019 ergens begin van de avond meen ik?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
En die hoeven niet eens per se metal festivals te spelen lijkt me, kunnen ook best op een meer mainstream rock festival staan. Gezien wat er allemaal nog headliners mist in Europa kunnen die vast nog een aardig juni tourtje uitstippelen... :unsure:
Misschien gaan GnR en A7X wel samen door Europa touren, en kondigen ze dus gezamenlijk aan? 😁
 
  • Thinking
Waarderingen: TNFke

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
In principe is het nog mogelijk ja, Resurrection fest had ze ook geboekt voor 2022 en die hebben nog niet al hun headliners.
al schat ik de kans op BMTH hoger in.

kwam er nou nog een headliner voor RaR/RiP of niet? weet niet of dit ergens bevestigd was

electric callboy heeft trouwens de tweede 013 show ook al uitverkocht inmiddels..
wel redelijk insane, dat is gewoon een uiverkochte afas.
staanplaatsen voor hun lotto arena show zijn ook al uiverkocht.
denk dat die gerust al graspop kunen subben tbh.
Zou het ergens wel jammer vinden als EC een subplek innemen. Zo'n (party)bands zitten toch perfect op de positie als Dropkick Murphys / Offspring / Alestorm dit jaar. laagstaande zon op je rug, pintje in de hand en feesten met een volle weide.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.368
5.959
Zou het ergens wel jammer vinden als EC een subplek innemen. Zo'n (party)bands zitten toch perfect op de positie als Dropkick Murphys / Offspring / Alestorm dit jaar. laagstaande zon op je rug, pintje in de hand en feesten met een volle weide.
Er zijn op zich ook best weinig subplekken over lijkt me. Wellicht op zondag, als je ze boven Kreator en Hollywood Vampires wilt plaatsen. Kan nog best werken op die dag. Maar ik vind het toch niet helemaal realistisch dat een festival als Graspop zo'n act een positie naast/boven zaken als Epica, Disturbed, Amon Amarth, Pantera en Architects gaat zetten. Trapje eronder zo 19:00-20:00 is perfect inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.464
4.634
Er zijn op zich ook best weinig subplekken over lijkt me. Wellicht op zondag, als je ze boven Kreator en Hollywood Vampires wilt plaatsen. Kan nog best werken op die dag. Maar ik vind het toch niet helemaal realistisch dat een festival als Graspop zo'n act een positie naast/boven zaken als Epica, Disturbed, Amon Amarth, Pantera en Architects gaat zetten. Trapje eronder zo 19:00-20:00 is perfect inderdaad.
Het is natuurlijk wel een feit dat Electric callboy op dit moment meer kaarten verkoopt dan alle bands die je opnoemt, ik spreek me niet uit over pantera maar al die andere bands hebben ook in de laatste jaren lotto arena of dergelijke proberen aan doen zonder die uit te verkopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken