Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Ik kan me herinneren dat er vaak aankondigingen zijn als ik voor het werk in Nurnberg ben, dus ik zet mijn geld op de laatste dagen van januari of de eerste van februari!
Gezien meer mensen het doen, doe ik gezellig mee.
Mijn top 3 per dag:
Donderdag
1 Sick Of It All (blijft een klassiekertje binnen het genre)
2 Butcher Babies (na hun energieke show in het voorprogramma van Amaranthe)
3 Arch Enemy (heerlijk energieke liveshows)
Vrijdag
1 Gojira (zeer sterke live shows in 013)
2 Heidevolk (groot liefhebber van goede folk)
3 Amon Amarth (blijft live gewoon dik)
Zaterdag
1 In Flames (zeker een van m'n top 10 bands)
2 Rancid (eerste keer)
3 The Ghost Inside (eerste keer)
Zondag
1 Eluveitie (een van m'n favo bands)
2 Enter Shikari (blijft heerlijk live)
3 The Halo Effect (na de show met Amon Amarth zeker verkocht, waar ik ze al wilde zien)
Heb eigenlijk bijna alles wat mij interesseert al gezien, maar daardoor ook genoeg gevonden wat ik voor herhaling echt wel wil zien!
Loek ik raad je aan eens Orbit Culture te gaan luisteren. Nummers
1. Strangler
2. Saw
3. Mirror Slave (breekt het geweld )
4. North Star of Nija
5. Redfog
Inmiddels wat tijd gehad voor het luisteren, en ik moet zeggen dat het erg goed klinkt.
death metal is nogal wisselend voor mij, veel bands doen me niets maar een aantal vind ik dan wel weer erg vet.
ieder jaar ontdek ik er wel weer een paar die ik wel kan waarderen. bij het inluisteren voor deze editie tot nu toe The Halo Effect en Orbit Culture toe kunnen voegen aan mijn lijstje. lees hier veel praise voor Lorna Shore, wat ik goed begrijp want het is een goede band maar ik kan er zelf toch niet echt in komen.
Mooi lijstje
zou ook zeker The Ghost Inside niet missen, denk dat je dat wel vet zal vinden.
Andere aanraders: Polaris, Any Given Day, The Amity Affliction, I prevail
en voor alle mensen die Arch Enemy nooit live gezien hebben (zullen er niet zo veel zijn lijkt mij), ga kijken. we hadden het eerder over bands die je pas bent gaan waarderen na dat je ze live gezien hebt, voor mij is Arch Enemy zo'n band.
Niemand enthousiast over I Prevail trouwens? Had verwacht dat hier wel wat mensen enthousiast voor zouden zijn. Hebben nog nooit in België gestaan er lijkt me een fijne show te worden als ik hun shows op youtube bekijk.
Zaterdag (dit gaat een drama met clashes worden dus probeer redelijk wat op andere plekken dit jaar al te zien)
1 Draconian
2 Soen
3 Solstafir
4 Panterra
5 In Flames (mits in het donker of Marquee)
Uiteraard ga ik Slipknot en Parkway Drive kijken en van genieten maar wilde een beetje origineel blijven.
Zondag (bij gebrek aan echt grote namen toch wel wat interessantere kleinere namen gevonden)
1 Bloodywood
2 Lionheart
3 Insomnium
4 Halo effect
5 Hippotraktor
Zaterdag:
1. Slipknot
2. In Flames (Ongetwijfeld m'n favoriete band... Hopelijk niet te vroeg!)
3. Parkway Drive
4. Architects
5. Sólstafir (Afgelopen zomer op Alcatraz hiermee de avond afgesloten... Formidabel.)
Zondag:
1. Lorna Shore
2. Avatar (Please, Graspop, niet te vroeg zodat ze meer dan 7 nummers kunnen brengen.)
3. The Halo Effect
4. Eluveitie (First time)
5. Bloodywood
Van mij mag er vooral op zondag nog wat stevigs geprogrammeerd worden (Black/post-metalachtige toestanden), vermits de headliners me het minst zeggen. Mötley zal ik wellicht toch wel even vanop een afstandje willen zien, maar dat is dan eerder om "de naam" eens gezien te hebben en minder omdat ik een grote fan ben.
Inmiddels wat tijd gehad voor het luisteren, en ik moet zeggen dat het erg goed klinkt.
death metal is nogal wisselend voor mij, veel bands doen me niets maar een aantal vind ik dan wel weer erg vet.
ieder jaar ontdek ik er wel weer een paar die ik wel kan waarderen. bij het inluisteren voor deze editie tot nu toe The Halo Effect en Orbit Culture toe kunnen voegen aan mijn lijstje. lees hier veel praise voor Lorna Shore, wat ik goed begrijp want het is een goede band maar ik kan er zelf toch niet echt in komen.
Ik dacht aan jouw lijstje te zien dat je OC wel kon waarderen. Normaliter blijf ik zelf altijd ver weg van metal met death ervoor, maar op de een of andere manier past alles perfect bij OC
Mooi lijstje
zou ook zeker The Ghost Inside niet missen, denk dat je dat wel vet zal vinden.
Andere aanraders: Polaris, Any Given Day, The Amity Affliction, I prevail
en voor alle mensen die Arch Enemy nooit live gezien hebben (zullen er niet zo veel zijn lijkt mij), ga kijken. we hadden het eerder over bands die je pas bent gaan waarderen na dat je ze live gezien hebt, voor mij is Arch Enemy zo'n band.
Amity Affliction en I Prevail heb ik ook toegevoegd aan mijn graspop playlist. Polaris had ook nog wel enkele bangers.
Thanks voor de suggesties! Heb meeste bands ondertussen al wel gecheckt. Eerlijk gezegd ben ik meer liefhebber van de softere metalcore, sommige bands vind ik dan weer net iets te schreeuwerig. Ben vooral fan van de harsh - clean vocal mix
Andere (metalcore) bands die ik ga checken zijn Spiritbox, Asking Alexandria, Novelists FR, the Raven Age.
Mijn lijstje tot dusver, waarbij ik toe moet geven dat de zondag meer een best of the rest is geworden. Zondagen zijn voor mij altijd karig, omdat ik niet veel heb met classic rock/metal (klinkt wat sympathieker dan rollatorrock )
DO
1. Orbit Culture
2. Motionless in White
3. Papa Roach
VR
1. Any Given Day
2 Seether
3 Gojira (nooit gezien en ga ervan uit dat het een toffe show wordt based op jullie comments)
ZA (moeilijk, teveel vette bands)
1. Parkway Drive / Slipknot
2. I prevail (mits harde nummers)
3. In flames / Disturbed
Wat overigens wel weer jammer is. De clean vocalist van As I Lay Dying heeft de band verlaten en zijn vervanger lijkt nog niet half zo goed…
Ik heb wel pech met de nieuwe ontdekkingen, want vorig jaar was precies hetzelfde met Bury Tomorrow Al heeft Bury Tomorrow wel iemand van redelijke kwaliteit terug gekregen.
Wat overigens wel weer jammer is. De clean vocalist van As I Lay Dying heeft de band verlaten en zijn vervanger lijkt nog niet half zo goed…
Ik heb wel pech met de nieuwe ontdekkingen, want vorig jaar was precies hetzelfde met Bury Tomorrow Al heeft Bury Tomorrow wel iemand van redelijke kwaliteit terug gekregen.
3 nieuwe singels van bands die ik volg uitgekomen.
1. Skillet met Finish line
2. Sabaton The first soldier
3. Mettallica met Screaming Suicide
Nu alleen graspop nog een headliner (GnR) en mijn dag kan niet meer stuk