Graspop Metal Meeting 2023

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Ik kan me herinneren dat er vaak aankondigingen zijn als ik voor het werk in Nurnberg ben, dus ik zet mijn geld op de laatste dagen van januari of de eerste van februari!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
617
Gezien meer mensen het doen, doe ik gezellig mee.
Mijn top 3 per dag:

Donderdag
1 Sick Of It All (blijft een klassiekertje binnen het genre)
2 Butcher Babies (na hun energieke show in het voorprogramma van Amaranthe)
3 Arch Enemy (heerlijk energieke liveshows)

Vrijdag
1 Gojira (zeer sterke live shows in 013)
2 Heidevolk (groot liefhebber van goede folk)
3 Amon Amarth (blijft live gewoon dik)

Zaterdag
1 In Flames (zeker een van m'n top 10 bands)
2 Rancid (eerste keer)
3 The Ghost Inside (eerste keer)

Zondag
1 Eluveitie (een van m'n favo bands)
2 Enter Shikari (blijft heerlijk live)
3 The Halo Effect (na de show met Amon Amarth zeker verkocht, waar ik ze al wilde zien)

Heb eigenlijk bijna alles wat mij interesseert al gezien, maar daardoor ook genoeg gevonden wat ik voor herhaling echt wel wil zien!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.137
7.330
Loek ik raad je aan eens Orbit Culture te gaan luisteren. Nummers
1. Strangler
2. Saw
3. Mirror Slave (breekt het geweld ;))
4. North Star of Nija
5. Redfog
Inmiddels wat tijd gehad voor het luisteren, en ik moet zeggen dat het erg goed klinkt.
death metal is nogal wisselend voor mij, veel bands doen me niets maar een aantal vind ik dan wel weer erg vet.
ieder jaar ontdek ik er wel weer een paar die ik wel kan waarderen. bij het inluisteren voor deze editie tot nu toe The Halo Effect en Orbit Culture toe kunnen voegen aan mijn lijstje. lees hier veel praise voor Lorna Shore, wat ik goed begrijp want het is een goede band maar ik kan er zelf toch niet echt in komen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.137
7.330
Mijn top 3
1. Architects
2. Disturbed
3. Slipknot

Nu dat ik toch bezig ben ook nog 4 en 5 ;)
4. Parkway Drive
5. Motionless in White

Yes I love stadium metal(core) 🤘
Mooi lijstje :)
zou ook zeker The Ghost Inside niet missen, denk dat je dat wel vet zal vinden.
Andere aanraders: Polaris, Any Given Day, The Amity Affliction, I prevail

en voor alle mensen die Arch Enemy nooit live gezien hebben (zullen er niet zo veel zijn lijkt mij), ga kijken. we hadden het eerder over bands die je pas bent gaan waarderen na dat je ze live gezien hebt, voor mij is Arch Enemy zo'n band.
 

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
203
440
Hmmm lastig zo'n top 3, wordt een combi van heel vet/al gezien en heel vet/nog nooit gezien.

Donderdag
1 Spiritbox
2 Arch Enemy
3 Cradle of Filth / Papa Roach (beide jeugdsentiment)

Vrijdag
1 Disturbed
2 Gojira
3 Amon Amarth

Zaterdag
1 Slipknot
2 Architects
3 Parkway Drive
Ja dit is echt een knaldag, kanonnen.

Zondag
1 Three Days Grace
2 Lorna Shore
3 Billy Talent
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
485
1.178
Eerst even 10 pagina's moeten bijlezen.

Donderdag
1 Orbit Culture
2 Arch Enemy
3 Epica
4 Molybaron
5 Spiritbox

Vrijdag
1 Gojira
2 Black Mirrors
3 Meshuggah
4 Amon Amarth
5 Seether

Zaterdag (dit gaat een drama met clashes worden dus probeer redelijk wat op andere plekken dit jaar al te zien)
1 Draconian
2 Soen
3 Solstafir
4 Panterra
5 In Flames (mits in het donker of Marquee)

Uiteraard ga ik Slipknot en Parkway Drive kijken en van genieten maar wilde een beetje origineel blijven.

Zondag (bij gebrek aan echt grote namen toch wel wat interessantere kleinere namen gevonden)
1 Bloodywood
2 Lionheart
3 Insomnium
4 Halo effect
5 Hippotraktor
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
374
529
Bij mij zal het wellicht een top 5 worden per dag. Helaas zal ik donderdag wellicht moeten missen vanwege het werk, maar vooralsnog...

Vrijdag:
1. Amon Amarth
2. Gojira (Zalig als headliner!)
3. Disturbed
4. Finntroll (First time)
5. Heidevolk

Zaterdag:
1. Slipknot
2. In Flames (Ongetwijfeld m'n favoriete band... Hopelijk niet te vroeg!)
3. Parkway Drive
4. Architects
5. Sólstafir (Afgelopen zomer op Alcatraz hiermee de avond afgesloten... Formidabel.)

Zondag:
1. Lorna Shore
2. Avatar (Please, Graspop, niet te vroeg zodat ze meer dan 7 nummers kunnen brengen.)
3. The Halo Effect
4. Eluveitie (First time)
5. Bloodywood

Van mij mag er vooral op zondag nog wat stevigs geprogrammeerd worden (Black/post-metalachtige toestanden), vermits de headliners me het minst zeggen. Mötley zal ik wellicht toch wel even vanop een afstandje willen zien, maar dat is dan eerder om "de naam" eens gezien te hebben en minder omdat ik een grote fan ben.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.157
4.281
Voor mij:

Donderdag (de dag waarvoor ik een ticket heb)
1. Sick of it all
2. Epica
3. Arch enemy
4. Ghost
5. Agnostic front

Op de andere dagen:
Vrijdag:
1. Amon Amarth
2. Gojira
3. Fever333

Zaterdag:
1. Testament
2. Soen
3. Pantera

Zondag:
1. Lionheart
2. Bloodywood
3. The halo effect
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Inmiddels wat tijd gehad voor het luisteren, en ik moet zeggen dat het erg goed klinkt.
death metal is nogal wisselend voor mij, veel bands doen me niets maar een aantal vind ik dan wel weer erg vet.
ieder jaar ontdek ik er wel weer een paar die ik wel kan waarderen. bij het inluisteren voor deze editie tot nu toe The Halo Effect en Orbit Culture toe kunnen voegen aan mijn lijstje. lees hier veel praise voor Lorna Shore, wat ik goed begrijp want het is een goede band maar ik kan er zelf toch niet echt in komen.
Ik dacht aan jouw lijstje te zien dat je OC wel kon waarderen. Normaliter blijf ik zelf altijd ver weg van metal met death ervoor, maar op de een of andere manier past alles perfect bij OC 😊
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
120
387
Mooi lijstje :)
zou ook zeker The Ghost Inside niet missen, denk dat je dat wel vet zal vinden.
Andere aanraders: Polaris, Any Given Day, The Amity Affliction, I prevail

en voor alle mensen die Arch Enemy nooit live gezien hebben (zullen er niet zo veel zijn lijkt mij), ga kijken. we hadden het eerder over bands die je pas bent gaan waarderen na dat je ze live gezien hebt, voor mij is Arch Enemy zo'n band.
Amity Affliction en I Prevail heb ik ook toegevoegd aan mijn graspop playlist. Polaris had ook nog wel enkele bangers.

Thanks voor de suggesties! Heb meeste bands ondertussen al wel gecheckt. Eerlijk gezegd ben ik meer liefhebber van de softere metalcore, sommige bands vind ik dan weer net iets te schreeuwerig. Ben vooral fan van de harsh - clean vocal mix :)
Andere (metalcore) bands die ik ga checken zijn Spiritbox, Asking Alexandria, Novelists FR, the Raven Age.
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Mijn lijstje tot dusver, waarbij ik toe moet geven dat de zondag meer een best of the rest is geworden. Zondagen zijn voor mij altijd karig, omdat ik niet veel heb met classic rock/metal (klinkt wat sympathieker dan rollatorrock 😜)

DO
1. Orbit Culture
2. Motionless in White
3. Papa Roach

VR
1. Any Given Day
2 Seether
3 Gojira (nooit gezien en ga ervan uit dat het een toffe show wordt based op jullie comments)

ZA (moeilijk, teveel vette bands)
1. Parkway Drive / Slipknot
2. I prevail (mits harde nummers)
3. In flames / Disturbed

ZO
1. Three Days Grace
2. Avatar
3. Polaris
 

Nu_metal90

Randprogramma
19 sep 2021
102
294
Wat overigens wel weer jammer is. De clean vocalist van As I Lay Dying heeft de band verlaten en zijn vervanger lijkt nog niet half zo goed…

Ik heb wel pech met de nieuwe ontdekkingen, want vorig jaar was precies hetzelfde met Bury Tomorrow 😅 Al heeft Bury Tomorrow wel iemand van redelijke kwaliteit terug gekregen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.522
4.390
Wat overigens wel weer jammer is. De clean vocalist van As I Lay Dying heeft de band verlaten en zijn vervanger lijkt nog niet half zo goed…

Ik heb wel pech met de nieuwe ontdekkingen, want vorig jaar was precies hetzelfde met Bury Tomorrow 😅 Al heeft Bury Tomorrow wel iemand van redelijke kwaliteit terug gekregen.
Was dit op alcatraz ook al niet zo? Was blujkbaar ook daar een zeer goed optreden, maar kan me vergissen
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
255
397
3 nieuwe singels van bands die ik volg uitgekomen.
1. Skillet met Finish line
2. Sabaton The first soldier
3. Mettallica met Screaming Suicide
Nu alleen graspop nog een headliner (GnR) en mijn dag kan niet meer stuk
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Gebruikers die dit onderwerp bekijken