Graspop Metal Meeting 2024

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Denk dat je elke band en elk genre in het tijdsbeeld moet beschouwen. Rolling Stones en Beatles werden in de jaren ‘60 als rock / alternatief beschouwd, terwijl zeker The Beatles nu als pop wordt beschouwd. Sabbath is nu ook niet meer zo heavy als het in de jaren ‘70 was. Ook een Bon Jovi is nu verdrongen door andere bands en genres, is van hairmetal naar alt-rock opgeschoven door de jaren. Wat vroeger als extreem / hard werd gezien is nu niet meer zo spannend. Muziek en genres evolueren, waardoor een band met de komst van nieuwe genres en nieuwe bands ineens tot een ander (sub)genre kan behoren.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Denk dat je elke band en elk genre in het tijdsbeeld moet beschouwen. Rolling Stones en Beatles werden in de jaren ‘60 als rock / alternatief beschouwd, terwijl zeker The Beatles nu als pop wordt beschouwd. Sabbath is nu ook niet meer zo heavy als het in de jaren ‘70 was. Ook een Bon Jovi is nu verdrongen door andere bands en genres, is van hairmetal naar alt-rock opgeschoven door de jaren. Wat vroeger als extreem / hard werd gezien is nu niet meer zo spannend. Muziek en genres evolueren, waardoor een band met de komst van nieuwe genres en nieuwe bands ineens tot een ander (sub)genre kan behoren.
Ik snap het punt wat je wilt maken.
Maar pop is geen genre, het is een verzamelnaam van populaire muziek.
The beatles is rock..geen hardrock dat is het onderscheid.

Sabbath is een grondlegger van het begrip metal. Ook Priest wordt gezien als een grondlegger en heeft veel navolgers gehad. De sound van Priest is iconisch geworden voor heavy metal.
Sabbath noemde ze in de loop meer Doommetal, zoals navolgers zoals Anathema, Paradise Lost en My Dying Bride.

Wetende dat heavy metal ontstaan is uit hardrock (heavy metal is de zwaardere versie van hardrock)...is het vreemd om Bon Jovi in zijn tijd extreem te noemen. Het is meer een hardrockband met een glamimago...
Vervolgens heeft men een "softere versie van metal" een nieuwe naam (glammetal) gegeven, terwijl dit genre er al was...namelijk hardrock.
Glam slaat op het uiterlijk van de band..noem het dan voor het gemak glamrock of hardrock.
Als je bijv. de hardrockband Alice Cooper pakt...die past toch beter in het rijtje (Bon Jovi, Kiss, Motley Crue, Def Leppard, White Lion) dan bijv een Iron Maiden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Ik snap het punt wat je wilt maken.
Maar pop is geen genre, het is een verzamelnaam van populaire muziek.
The beatles is rock..geen hardrock dat is het onderscheid.

Sabbath is een grondlegger van het begrip metal. Ook Priest wordt gezien als een grondlegger en heeft veel navolgers gehad. De sound van Priest is iconisch geworden voor heavy metal.
Sabbath noemde ze in de loop meer Doommetal, zoals navolgers zoals Anathema, Paradise Lost en My Dying Bride.

Wetende dat heavy metal ontstaan is uit hardrock (heavy metal is de zwaardere versie van hardrock)...is het vreemd om Bon Jovi in zijn tijd extreem te noemen. Het is meer een hardrockband met een glamimago...
Vervolgens heeft men een "softere versie van metal" een nieuwe naam (glammetal) gegeven, terwijl dit genre er al was...namelijk hardrock.
Glam slaat op het uiterlijk van de band..noem het dan voor het gemak glamrock of hardrock.
Als je bijv. de hardrockband Alice Cooper pakt...die past toch beter in het rijtje (Bon Jovi, Kiss, Motley Crue, Def Leppard, White Lion) dan bijv een Iron Maiden...
Deze discussie was volgens mij inmiddels verplaatst naar een ander topic. Gaat niet echt over GMM. Hardrock & Metal chat.😉
 

Metal_Mika

Playlistbediener
26 mei 2022
25
39
Hallo mensen van het forum
Ik post zelf niet vaak maar ik lees wel alles maar ik wil toch even mijn wensen lijstje delen

Wishlist:
Metallica (uiteraard)
Aerosmith ( als ze nog komen)
Rob Zombie
Alice Cooper
Ac/dc (ze spelen op power trip in america mischien volgend jaar europese tour?)
Anthrax
Trivium
Avenged Sevenfold (als niet te veel nieuw spul spelen)
Body count
Black label society

Het is niet veel maar als een paar hiervan zouden komen ben ik all blij
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Hallo mensen van het forum
Ik post zelf niet vaak maar ik lees wel alles maar ik wil toch even mijn wensen lijstje delen

Wishlist:
Metallica (uiteraard)
Aerosmith ( als ze nog komen)
Rob Zombie
Alice Cooper
Ac/dc (ze spelen op power trip in america mischien volgend jaar europese tour?)
Anthrax
Trivium
Avenged Sevenfold (als niet te veel nieuw spul spelen)
Body count
Black label society

Het is niet veel maar als een paar hiervan zouden komen ben ik all blij
Gave lijstm
Metallica wordt als niet haalbaar beschouwd..te duur. Rammstein van hetzelfde caliber als Metallica zou een uitzondering zijn geweest.
ACDC is dan helemaal uitgesloten (zou natuurlijk wel gaaf zijn).
De rest moet haalbaar zijn. BLS is ikk vaak van de partij als Ozzy aanwezig is. Hoeft niet, maar de kans is dan groot.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.434
Gave lijstm
Metallica wordt als niet haalbaar beschouwd..te duur. Rammstein van hetzelfde caliber als Metallica zou een uitzondering zijn geweest.
ACDC is dan helemaal uitgesloten (zou natuurlijk wel gaaf zijn).
De rest moet haalbaar zijn. BLS is ikk vaak van de partij als Ozzy aanwezig is. Hoeft niet, maar de kans is dan groot.
Metallica is niet te duur, die spelen gwn liever op RW
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Laat het zo zeggen, ze spelen op veilig op rock werchter. Ze kennen daar alles. Ze hebben bang voor het onbekende.

Conclusie: MetallicA heeft niet de ballen om op Graspop te spelen. 🤣🤣🤣🤣
Volgend jaar nog steeds het no repeat weekend concept. Moet je toch niet eens willen op Graspop. En dat zegt een mega-Metallicafan
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken