Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.492
Aangezien Blind Guardian dit jaar al op Alcatraz staat en ze duidelijk volgend jaar wel opnieuw in Europa touren tijdens de zomer,
mogen we hen dan EINDELIJK weer eens verwelkomen op Graspop?!
Ook Emperor,en Borknagar en Kampfar zijn erg welkom!

Bekijk bijlage 6010
Ja! Ja! Emperor (jaja, goed geschreven!), Blind Guardian en Borknagar zou al een heerlijke start zijn voor Graspop.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.492
van mij mag blind guardian zelfs een headliner zijn (zal wel niet gebeuren) maar mss afsluiter in de marquee ?
Van mij mag het direct als afsluiter van de Marque maar om onverklaarbare redenen lijken ze deze status in Benelux zelfs niet te hebben. Op Alcatraz (circa een kwart van Graspop) staan Killswitch Engage en Electric Callboy nog na hen op de mainstage. Dat vertaal ik dan op Graspop naar een 17/18 uur spot op de main over sub in de Marque. Hoe dan ook. Ook als sub in de Marque ga ik weer met volle teugen van genieten!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.453
4.613
Aangezien Blind Guardian dit jaar al op Alcatraz staat en ze duidelijk volgend jaar wel opnieuw in Europa touren tijdens de zomer,
mogen we hen dan EINDELIJK weer eens verwelkomen op Graspop?!
Ook Emperor,en Borknagar en Kampfar zijn erg welkom!

Bekijk bijlage 6010
caliban! laat maar over komen, heel fijne band.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
332
599
Heeft iemand nog het overzicht ergens van de metal park prijzen van 2023? Kan het niet terugvinden.
ook van de Campers, en zijn er ook nog andere plekken om die te zetten ? want zie ze soms ook op de parkings staan
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.492
In de categorie 'klein en extreem' schrijf ik Belphegor alvast op. Dit jaar op Alcatraz en voor 2024 bevestigd voor Stonehenge eind juli. Een snelle zoektocht levert op dat ze er alleen in 2007 hebben gestaan. Ik zeg doen!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Maerts

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
402
693
Nieuwe single van Silent Planet. Die groove is tof
Zouden wat mij betreft naar Graspop mogen komen.
Leuke nieuwe ontwikkeling binnen de metal(core)
Deze klinkt wel weer aardig.
Eerste ep's veelbelovend maar hele album viel toch weer tegen.
Al met al genoeg knallers voor een lekker setje op de jupiler stage..😊
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
402
693
Ja! Ja! Emperor (jaja, goed geschreven!), Blind Guardian en Borknagar zou al een heerlijke start zijn voor Graspop.
Blind Guardian trek ik niet sorry.😁
Emperor...tja vette albums maar nu nog??
Borknagar ken ik niet .vandaag maar is onder de loep nemen. Winter thrice bevalt me goed. 10 albums zie ik...lekker.
Hier begint hellripper naar grote hoogtes te stijgen.😁
Bedankt weer.🤟
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.165
10.492
Blind Guardian trek ik niet sorry.😁
Emperor...tja vette albums maar nu nog??
Borknagar ken ik niet .vandaag maar is onder de loep nemen. Winter thrice bevalt me goed. 10 albums zie ik...lekker.
Hier begint hellripper naar grote hoogtes te stijgen.😁
Bedankt weer.🤟
Ja Emperor kan zeker nog!! Alleen in 2021 op Alcatraz live gezien en dat sloeg in als een bom. Spelen nog steeds enorm strak en het materiaal hoort bij het beste wat black metal te bieden heeft. En veel plezier met ontdekken van Borknagar!
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Naast Primal Fear, Gamma Ray en Hammerfall, staan nu ook Freedom Call en Iron Saviour op mijn lijstje. Goed alternatief voor Manowar, die vaak genoemd wordt maar toch niet komt.
Nummers als "Metal is Forever, Metal is for Everyone, To the Metal en Metalage" zijn in de zelfde trend als manowars "Die for metal".
Lekker cheesy, maar ook lekkere meezingers.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516

Ik lasnet een interview met M Shadows.​

"Avenged Sevenfold-zanger zegt dat de metalscène innovatie mist en fans niet in staat zijn om een open geest te hebben".​


Ben ik de enige die zich hier niet in kan vinden? Ik heb het idee dat A7x zichzelf graag wil plaatsen als "innovatieve band", maar er is toch juist veel innovatie gaande in de metal?
Als je Maiden luistert of Battle Beast, wat redelijk in elkaars verlengde zit, is er toch veel geëxperimenteerd?
Helemaal als je de subgenres metal elkaar vergelijkt. Electric Callboy of Ghost, Rammstein of Within Temptation, Volbeat of Sabaton?
zelfs diverse nummers klinken binnen een band erg anders. Volbeat met Room 24, Sad Man's Tongue, Parasite (meer punk invloeden) en Die to Live (meer Blues invloeden).
Sabaton heeft volgens mij de powermetal weer een boost gegeven, met een rauwe stem ipv de hoge uithalen. Met diverse culturele invloeden.
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.636
7.371

Ik lasnet een interview met M Shadows.​

"Avenged Sevenfold-zangeres zegt dat de metalscène innovatie mist en fans niet in staat zijn om een open geest te hebben".​


Ben ik de enige die zich hier niet in kan vinden? Ik heb het idee dat A7x zichzelf graag wil plaatsen als "innovatieve band", maar er is toch juist veel innovatie gaande in de metal?
Als je Maiden luistert of Battle Beast, wat redelijk in elkaars verlengde zit, is er toch veel geexperimenteerd?
Helemaal als je de subgenres metal elkaar vergelijkt. Electric Callboy of Ghost, Rammstein of Within Temptation, Volbeat of Sabaton?
zelfs diverse nummers klinken binnen een band erg anders. Volbeat met Room 24, Sad Man's Tongue, Parasite (meer punk invloeden) en Die to Live (meer Blues invloeden).
Sabaton heeft volgens mij de powermetal weer een boost gegeven, met een rauwe stem ipv de hoge uithalen. Met diverse culturele invloeden.

Ik neem heel dat Avenged Sevenfold ook niet serieus, lijkt me gewoon hartstikke goed te gaan met de metal
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken