Graspop Metal Meeting 2024

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Mijn aanvullingen waarbij ik enkel gekozen heb voor artiesten die er nog nooit hebben gestaan of al lang niet meer hebben gestaan, en ook niet al eerder genoemd zijn. Ik vond het dit jaar erg leuk dat er meer artiesten geboekt waren die voor de eerste keer kwamen, of niet al te frequent komen. Er zijn nog veel meer goede artiesten te noemen, maar je moet ergens stoppen. In willekeurige volgorde:
Alice in Chains
Dismember
Savatage
Coroner
Nile
Satan
Thy Catafalque
Dark Tranquillity
Wolves in the Throne Room
Saturnus
Hellripper
Harakiri for the Sky
Enslaved
Austere
Messa
Der Weg Einer Freiheit
Artillery
Rivers of Nihil
Godflesh
Dødheimsgard
In Mourning
Lamp of Murmuur
Panopticon
Djevel
Elder
Daylight Dies
Be'lakor
Kalmah
Gaerea
Suffocation
 

WOOOSH

Playlistbediener
7 nov 2022
30
62
Mainstage headliners:
Faith No More
Lamb of God
Bring Me The Horizon
System of a Down
Sabaton
Avenged Sevenfold
Aerosmith
Tool

Random daginvulling:
Make Them Suffer
Knocked Loose
Zulu
Turnstile
Electric Wizard
Limp Bizkit
Idles
Havok
Brutus
Body Count
Journey
Currents
Evanescence
Get The Shot
Godsmack
NIN
Jinjer
Jesus Piece
Thy Art Is Murder
Lorna Shore
Sum 41
Vein.FM
Rob Zombie
Trivium
 

modus

Nieuw lid
18 jun 2023
4
11
Mag ik je jaloers maken? Ik zag ze ooit in een piepklein zaaltje in Poperinge. En op het Heavy Sound Festival in datzelfde stadje, mocht ik met hen op de foto ;-)
Damn. Was dat dan in februari of november? Ik had toen het kleine probleem van nog niet geboren te zijn. Zeker jaloers dus!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Ja, maar kan ook moeilijk een lijstje maken zonder oldies als headliner en dan liever eentje die niet om de 2 jaar komt. En met bon Jovi heb je de kans dat het publiek zo hard meezingt dat we hem niet horen.
Bon Jovi sta ik 100% bij. Lijkt me heerlijk om Bed of Roses eens mee kunnen bleren. En eens met jou, mag ook best wel eens een andere oldie zijn. Ik ben voor
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MasterJub

Gouden Tip
12 okt 2022
255
564
Poehee, wat zou ik tof vinden?
Dit is een soort categorisering, maar ook weer niet echt, doe ermee wat je wilt haha.

SOAD
RATM
Bring me the Horizon
Deftones
Avenged Sevenfold
Dream Theater

Trivium
Heaven Shall Burn
The Devil Wears Prada
Whitechapel
ERRA
Polyphia
Beartooth
While She Sleeps
Bury Tomorrow
Bleed From Within
Killswitch Engage
Memphis May Fire
Fire From The Gods
Andromida
Berried Alive
Northlane

Dragonforce
Electric Callboy
Limp Bizkit
Korn
Blink-182
Foo Fighters
Lacuna Coil
Sum 41
Dragged Under
Turnstile
Zebrahead
A Day To Remember
Evanescence
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.325
Bands die 2020,2021,2022,2023 stonden maar cancelden/niet herboekt werden:
Aerosmith
Avenged sevenfold
Faith no More
Three doors down
Northlane
Babymetal
Body count
p.o.d.
Killing joke
Fields of the nephilim
Anathema(rip)
Shvpes (rip)
Black veil brides
Saltatio Mortis
Russkaja (rip)
Novelists
Bad wolves
Draconian


Dit is wat ik op eerste zicht zie, ik vermoed dat hier wel wat kanshebbers tussen zitten
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Maar moet dat echt? Liever dat dit budget naar de bands gaat.

Is geen must,natuurlijk dat het muzikale moet primeren maar een beetje aankleding zou toch niet slecht zijn imo.
Geeft uw festival misschien beetje andere dimensie.
Op dit terrein is uitbreiding niet meer mogelijk,maar wie weet als ze ooit verhuizen naar een groter terrein en wat meer gespreid (stages vereder uit elkarr,want vind de Metal Dome, Jupiler Stage en Marquee toch wel vrij kort op elkaar gepropt staan) kunnen indelen zou het toch leuk zijn.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Zojuist volledig vastgekluisterd aan het beeldscherm de set van My Dying Bride teruggekeken op de Graspop website. Fucking hell, wat een goed optreden. Dit kruipt bij mij via video al onder de huid, laat staan hoe dat live moet zijn geweest. Ik begrijp wel waar de 9,5'en vandaan komen, ik vind dit al een 9 vanaf het beeldscherm. Het geluid is nota bene perfect. Hoogtepunt: The Cry Of Mankind, vanwege de emotie die de zanger erin legt met alles wat hij doet. Het is trouwens lastiger dan je denkt om minutenlang dezelfde riff te spelen. Wat zijn wij dit jaar verwend met goede optredens.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Zojuist volledig vastgekluisterd aan het beeldscherm de set van My Dying Bride teruggekeken op de Graspop website. Fucking hell, wat een goed optreden. Dit kruipt bij mij via video al onder de huid, laat staan hoe dat live moet zijn geweest. Ik begrijp wel waar de 9,5'en vandaan komen, ik vind dit al een 9 vanaf het beeldscherm. Het geluid is nota bene perfect. Hoogtepunt: The Cry Of Mankind, vanwege de emotie die de zanger erin legt met alles wat hij doet. Het is trouwens lastiger dan je denkt om minutenlang dezelfde riff te spelen. Wat zijn wij dit jaar verwend met goede optredens.
Best grappig, eigenlijk. Ik vond het geluid op de stream juist tegenvallen vergeleken met hoe het live klonk, toen ik gister even de stream terug ging kijken. En The Cry of Mankind vond ik ook juist wat minder, omdat de toetsenist een paar keer de fout in ging. Klopt wat je zegt trouwens, over minutenlang dezelfde riff spelen. Daar ga je op een gegeven moment over nadenken en dan juist de fout in, haha.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Best grappig, eigenlijk. Ik vond het geluid op de stream juist tegenvallen vergeleken met hoe het live klonk, toen ik gister even de stream terug ging kijken. En The Cry of Mankind vond ik ook juist wat minder, omdat de toetsenist een paar keer de fout in ging. Klopt wat je zegt trouwens, over minutenlang dezelfde riff spelen. Daar ga je op een gegeven moment over nadenken en dan juist de fout in, haha.
Ik was denk ik zo in trance dat de foutjes mij niet op zijn gevallen. Het zal live sowieso beter hebben geklonken. Wat was live het hoogtepunt voor jou?
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Ik was denk ik zo in trance dat de foutjes mij niet op zijn gevallen. Het zal live sowieso beter hebben geklonken. Wat was live het hoogtepunt voor jou?
Het was voornamelijk de totale beleving van daar in de tent staan met enkel anderen die snapten wat er gebeurde, het sublieme geluid, een band in topvorm en daarmee de magische sfeer die er hing. Dat gezegd hebbende was She Is The Dark wel echt ongelooflijk mooi.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.083
5.448
Is geen must,natuurlijk dat het muzikale moet primeren maar een beetje aankleding zou toch niet slecht zijn imo.
Geeft uw festival misschien beetje andere dimensie.
Op dit terrein is uitbreiding niet meer mogelijk,maar wie weet als ze ooit verhuizen naar een groter terrein en wat meer gespreid (stages vereder uit elkarr,want vind de Metal Dome, Jupiler Stage en Marquee toch wel vrij kort op elkaar gepropt staan) kunnen indelen zou het toch leuk zijn.
Ik vond het wel handig. Niet te ver lopen als je na een show snel bij een andere wilde zijn en nooit last gehad van soundbleed.
Klopt dat meer aankleding wat toevoegt, maar ben bang dat je daardoor ook mss Hellfest toestanden gaat krijgen met uitverkoop voor er iets bekend is
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en La Hormiga 93

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Ik was denk ik zo in trance dat de foutjes mij niet op zijn gevallen. Het zal live sowieso beter hebben geklonken. Wat was live het hoogtepunt voor jou?
Tof dat het voor jou ook zo mooi overkomt! Pure magie die show. Voor mij was het duo Your Broken Shore en Like Gods of the Sun het hoogtepunt. Van die zeldzame concerten waar publiek en band 1 zijn.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
378
690
Zal dan ook maar eens mijn headliners droppen met als insteek: zot zijn doet geen zeer

SOAD - electric callboy
Sabaton - BMTH
Tool - Avenged sevenfold
Bon Jovi - Toto/journey

BON JOVI ???? My god neee neee neeee dat is nog erger dan Axl

Serieus ik heb ze helaas op werchter gezien en daarna eigenlijk nooit meer beluistert was een enorme deceptie
 

barcake

Playlistbediener
7 dec 2022
18
71
Blijkbaar start de vvk al september/oktober. Zou hier een bepaalde reden voor zijn ?

 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken