Graspop Metal Meeting 2024

RubenJS

Support act
18 feb 2023
879
2.595
Hele korte wishlist voor volgend jaar, met in mijn ogen realistische opties.

Aerosmith (als die hun afscheidstour gaan uitbreiden naar Europa, dan gaat Graspop die niet laten lopen)
Draconian (die staan al 15 jaar op mijn wishlist en het kan toch niet zo zijn dat het enkel bij een aankondiging en vervolgens een afzegging blijft?)
Psychonaut (in navolging van Hippotraktor verdient deze Belgische formatie een plek op Graspop)
Brutus (bizar dat die er nog nooit hebben gestaan. Wordt echt tijd)
The Ocean (mijn persoonlijke favoriet. Die gaan de tent helemaal platspelen, als ze er staan)
Ik vul graag aan met URNE, 1914, Blind Guardian, Agalloch (ze spelen een set in Duitsland, ik heb hoop), Trivium, LoG
 

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
44
30
De kopse kant is juist waar ik dit jaar meer dan 2 uur heb staan wachten. Mijn voornemen voor '24 is om dat in ieder geval niet meer te doen. Daarnaast kan je daar ook gewoon bandshirts bestellen ;). Alleen werkt het aanwijzen van 'nee, niet die. Die ander!' natuurlijk niet zo goed daar.
die naast mij wou een bandshirt maar die werd naar de zijkant gestuurd wouden hem daar niet bestellen .
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
365
351
*disclaimer: ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb*

Voor zij die hopen/denken dat Metallica zou komen, lijkt het mij -met alle respect- dat zij nog nooit een Metallicashow hebben gezien en/of niet beseffen hoe groot -letterlijk- die zijn, zeker op hun huidige tour.
Los van het feit dat wanneer Metallica zou geboekt worden er volgens mij enkel nog geld is voor de plaatselijke harmonie en het groepke van de zoon van de Louis van ons Marie van de bakker van achter de kerk (want die vragen enkel nen bak bier en droge worsten), lijkt het mij logistiek totaal ondenkbaar dat het Metallicacircus zou neerstrijken in Dessel. Die gaan niet op één van de 2 stages spelen hoor, dus heel de boel zou verbouwd moeten worden. Waar moet de snake pit, om nog iets te noemen. Ik denk dat Graspop simpelweg te klein is.

Let op, ik zou het fenomenaal vinden he. Hell, mijn ultieme droom is om ze ooit eens in een tent ofzo te zien.
En, ik zie ze effe later toch in Warschau (show nummer 19 en 20 baby!) dus ik kom zeker aan mijn Metallica trekken volgend jaar ;)
Ik vermoed dat ze voor festivals wel een uitzondering maken wat stage opbouw betreft. Een snakepit zou kunnen, maar dan moet je die leeg maken, om zij die een ticket hiervoor hebben, toe te laten. En dat kan perfect hoor. Op Pinkpop bv is het aantal festivalhangers vooraan beperkt. Vol = vol. je komt er niet in. Zodra er wat mensen de inner circle verlaten, mogen andere er in. Het vergt wal wat organisatie, dat wel.

Mag ik je jaloers maken? Ik zag ze ooit in een piepklein zaaltje in Poperinge. En op het Heavy Sound Festival in datzelfde stadje, mocht ik met hen op de foto ;-)
 
  • Leuk
Waarderingen: scheep

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.528
8.799
Zal dan ook maar eens mijn headliners droppen met als insteek: zot zijn doet geen zeer

SOAD - electric callboy
Sabaton - BMTH
Tool - Avenged sevenfold
Bon Jovi - Toto/journey

Bon Jovi is wel een gevaar voor een GNR herhaling
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
247
485
Ivm de shirt verkoop. Dat ze eens kijken bij grote ketens zoals (fucking)primark en pretparken. Je volgt een lus en de eerste gaat gewoon naar de vrije "kassa".
En dan briefjes met nummers en maten op. Je geeft deze af en denk dat het sneller zal zijn.
Op dat vlak mogen ze een aanpassing doen. Nog 366 dagenen we staan er weer
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
44
30
Wishlist
namen die me voorlopig te binnen schieten :
Rage against the machine
Amenra
Iron Maiden (helaas nog niet gezien)
Anthrax ( wou ik dit jaar op Alcatraz zien maar heeft gecanceld )
System of a down ( zou echt zalig zijn )
brutus en psychonaut staan ook nog op mijn lijstje

voor de rest laat ik me graag verassen door onbekende bands ( voor mij dan )
dit jaar heel wat goede bands ontdekt :)

of het haalbaar is of mogelijk is laat ik aan de kenners over .
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.904
5.326
Bon Jovi is wel een gevaar voor een GNR herhaling
Ja, maar kan ook moeilijk een lijstje maken zonder oldies als headliner en dan liever eentje die niet om de 2 jaar komt. En met bon Jovi heb je de kans dat het publiek zo hard meezingt dat we hem niet horen.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.083
5.450
Is het budgettair gewijs te hoog gegrepen als GMM hun setting wat meer zou aankleden zoals bvb een Hellfest doet ?
Ik vind het op dat gebied wel beetje saai/simpel.

Bvb een entrance boog maken met twee stieren om naar de Jupiler Stage te gaan.
De stages bvb een meer in het oog springende naam (tijdje geleden al suggestie gedaan met Skull & Bones ) geven en daar dan ook thematisch/grafisch iets mee doen.
Maar moet dat echt? Liever dat dit budget naar de bands gaat.
Nee, dat niet en genoeg meezingers, maar volgens mij z’n stem net zo verkloot als Axl
Nog erger zelfs, gezien op TW Classic 2019. Het valste concert dat ik ooit al heb gehoord en ik heb in 2019 ook Whitesnake gezien op GMM
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.684
6.858
Is het budgettair gewijs te hoog gegrepen als GMM hun setting wat meer zou aankleden zoals bvb een Hellfest doet ?
Ik vind het op dat gebied wel beetje saai/simpel.

Bvb een entrance boog maken met twee stieren om naar de Jupiler Stage te gaan.
De stages bvb een meer in het oog springende naam (tijdje geleden al suggestie gedaan met Skull & Bones ) geven en daar dan ook thematisch/grafisch iets mee doen.
Hellfest terrein is van de organisatie zelf, Graspop terrein niet. Dat zal een grote reden in het verschil in aankleding zijn gok ik.
 

TNFke

Support act
16 jan 2014
829
805
Metallica is mogelijk als:
- (Rock) Werchter geen zin heeft in een dubbeldate (55.000 vs 88.000 is een enorm verschil voor mensen met een groot ego).
- Graspop een inspanning doet voor zijn North/South stages, maar dat zou geen probleem mogen zijn want daar lijkt nog ruimte voor te zijn.

Het is wel 2024 of nooit denk ik, budgetair zou het geen probleem mogen zijn, Guns & Solos valt in dezelfde prijscategorie en desnoods lappen ze nog iets bij de dagtickets (of 4€ per skully).

Maar willen we echt dat er daar rondloopt met duizenden foempen?
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
345
505
Brutus (bizar dat die er nog nooit hebben gestaan. Wordt echt tijd)
Zou ik ook zalig vinden, zeker in de marquee, die band vind ik toch pak minder overkomen in de zon... Al blijft het wel bère goed :D

Evil invaders zie ik sowieso ook terug mainstage spelen.

Sum41 staat wel op 1 most wanted voor mij. Vorig jaar helaas nog moeten missen in Oktober.

Greta van fleet mag van mij ook gerust komen, ipv een oudere 'rustige' band.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.983
8.944
Zou ik ook zalig vinden, zeker in de marquee, die band vind ik toch pak minder overkomen in de zon... Al blijft het wel bère goed :D

Evil invaders zie ik sowieso ook terug mainstage spelen.

Sum41 staat wel op 1 most wanted voor mij. Vorig jaar helaas nog moeten missen in Oktober.
Zeker, Brutus moet de Marquee in. Dat gaat dan echt magisch worden.
Evil Invaders is wat mij betreft altijd welkom, ik heb een zwak voor die band.
Sum 41 als Jupiler Stage headliner staat ook heel hoog op mijn lijstje. :)
 

Jimmeh07

Gouden Tip
3 jun 2023
345
505
Evil Invaders is wat mij betreft altijd welkom, ik heb een zwak voor die band.
Heb donderdag met EI tshirt gedragen en elke dag wel minstens een stuk of 5 gespot. Helpt natuurlijk als je rode tshirt hebt tussen alle zwarte om op te vallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken