Graspop Metal Meeting 2024

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Ja echt balen he? Nathan James is echt een geweldige zanger! Wellicht Iconic op gmm, maar die kans is denk ik erg klein.
Heb Inglorious ontdekt tijdens hun vorige (en dus voorlopig laatste) passage op Graspop.
Inderdaad omvergeblazen door de zang. Niet normaal!

Iconic ken ik niet. Eens even in verdiepen. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Imag

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.698
één van mijn vrienden heeft 3 uur in de rij gestaan voor Merch, in de brandende zon
de afgelopen 2 edities heb ik geen merch meer gekocht puur vanwege de reden dat het zo ontzettend slecht geregeld is steeds
ik ga niet een zonnesteek oplopen en meerdere bands skippen voor een Graspop shirtje, dat weiger ik gewoon.
hopelijk hebben ze volgende editie hun shit op orde zodat ik weer eens een shirtje kan gaan halen
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
471
673
één van mijn vrienden heeft 3 uur in de rij gestaan voor Merch, in de brandende zon
de afgelopen 2 edities heb ik geen merch meer gekocht puur vanwege de reden dat het zo ontzettend slecht geregeld is steeds
ik ga niet een zonnesteek oplopen en meerdere bands skippen voor een Graspop shirtje, dat weiger ik gewoon.
hopelijk hebben ze volgende editie hun shit op orde zodat ik weer eens een shirtje kan gaan halen
Ik had mijn merch na 5 minuten aanschuiven, er zijn weldegelijk dode momenten bij die stand hoor. Ik ben vrijdag in de vooravond geweest tijdens (*edit: ik weet het niemeer) 🤣
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
Tours van bands in het najaar of voorjaar zijn ook altijd een goed signaal voor een festivalzomer. Als ik even kijk naar de 013 kalender dan nomineer ik:
- Malevolence
- Bad Omens (nu al uitverkocht, damn)
- Thrice
- Pierce the veil (ook al bijna uitverkocht)
- helaas ook Gloryhammer (die band hoeft van mij niet meer na al die gekke verhalen)
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
378
690
Alleen lastig dat die namen dit jaar allemaal al zijn geweest.

Nou zou dat bovenstaande rijtje van @Rockbeer voor mij al voldoende zijn voor een weekendticket. Al hoeven A7x en Deep Purple van mij niet.

Ideaal gezien:
Metallica - iets jongs de kans geven
Iron Maiden - Judas Priest
Metallica - iets jongs de kans geven
Aerosmith - iets jongs de kans geven

Maar realistisch gezien doe maar de Iron Maiden - Judas Priest combinatie en Aerosmith en dan zie ik wel wat de andere twee dagen brengt.
Yo, i am in!
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
320
802
Dat klinkt wel geweldig. Net voor Def werd @Ghostattack een kwartier geghost door het (super trage) mannetje die liet iedereen voor gaan die later kwam terwijl toen we aankwamen het echt super rustig was :rolleyes: En vervolgens ook niet weten/snappen of er nog bepaalde maten van iets zijn. Voor niks gewacht
Ja de merch was echt drama. Ik ging expres op een rustig moment kijken, wetende dat vrijwel alles al uitverkocht was. Maar niet geschoten is altijd mis. Ik stond vrijwel direct aan het hek maar werd vakkundig genegeerd. De man naast mij was het ook zat en riep de medewerker erbij en wees naar mij van "Help haar nou eerst eens!".

Maar dat was ook kansloos. Meermaals gevraagd wat ze nog hadden, maar verder dan een schouderophalen kwam hij niet. Ik vroeg nog wat de maat was van het vest wat bovenin hing als voorbeeld. Voorheen haalde ze die namelijk eraf als laatste item. Maar "Nee dat doen ze niet" en toen werd ik weer vakkundig genegeerd. Prima, dan wil je toch geen geld? Ben weggelopen.

Ik hoop ook dat Graspop, wellicht volgend jaar, een ander systeem bedenkt voor de merch. Of anders wat meer competent personeel neerzetten. Er stond 1 vrouwtje bij de merch die totaal de weg kwijt was telkens. Ging ze een shirt halen, neemt ze de verkeerde maat of soort mee, is ze vervolgens compleet kwijt welke persoon ze nou aan het helpen was (lees: stond een beetje schaapachtig voor zich uit te staren met merch in dr handen) of ze verstond überhaupt niet wat je zei. De vriend van @xRoossie wilde ook iets kopen en vraagt netjes in het Engels welk shirt en welke maat. Waarop dat meiske twijfelachtig kijkt en zegt "English please?".

Wel complimenten voor een andere gozer bij de merch, die met een kladblokje noteerde wat mensen wilde hebben en daarmee opzoek ging.

In een app bestellen en dan ophalen klinkt als muziek in de oren dan 😂
 

Imag

Playlistbediener
26 mei 2023
39
82
Heb Inglorious ontdekt tijdens hun vorige (en dus voorlopig laatste) passage op Graspop.
Inderdaad omvergeblazen door de zang. Niet normaal!

Iconic ken ik niet. Eens even in verdiepen. :D
Is een supergroep a la The Dead Daisies
 
  • Geweldig
Waarderingen: jonasvh

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
44
30
één van mijn vrienden heeft 3 uur in de rij gestaan voor Merch, in de brandende zon
de afgelopen 2 edities heb ik geen merch meer gekocht puur vanwege de reden dat het zo ontzettend slecht geregeld is steeds
ik ga niet een zonnesteek oplopen en meerdere bands skippen voor een Graspop shirtje, dat weiger ik gewoon.
hopelijk hebben ze volgende editie hun shit op orde zodat ik weer eens een shirtje kan gaan halen
Mss een tip als je enkel shirt van GMM wil kan je op de kopse kant aan schuiven . Staat meestal minder volk en meer kans op een dood moment . Ik er gewoon naar toe gelopen en direct mijn keuze kunnen maken. Op 3 min alles in totaal had ik mijn shirt in de rugzak zitten. Bandshirts kan je dan weer enkel op die zijkant bestellen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalHarmonica

Playlistbediener
20 feb 2023
9
13
De kopse kant is juist waar ik dit jaar meer dan 2 uur heb staan wachten. Mijn voornemen voor '24 is om dat in ieder geval niet meer te doen. Daarnaast kan je daar ook gewoon bandshirts bestellen ;). Alleen werkt het aanwijzen van 'nee, niet die. Die ander!' natuurlijk niet zo goed daar.
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
378
690
De kopse kant is juist waar ik dit jaar meer dan 2 uur heb staan wachten. Mijn voornemen voor '24 is om dat in ieder geval niet meer te doen. Daarnaast kan je daar ook gewoon bandshirts bestellen ;). Alleen werkt het aanwijzen van 'nee, niet die. Die ander!' natuurlijk niet zo goed daar.
Ja ik rende gelijk naar de Merch tent zondag om 11:30 en na idd een erg irritante wijze van hulp ( waaaaaarom spreken ze engels ? ) kwam die jongen met de 2 laatste GMM shirts aanzetten in XL gelukkig zat mijn 2e keus erbij dus was happy maar snap ook niet dat er geen online verkoop is van de GMM merch

Daar kunnen ze echt wel leuk centjes mee verdienen
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

giacomini1986

Playlistbediener
24 nov 2019
43
32
Iemand naar infected rain gaan kijken ?
Ik vond ze beter klinken dan hun liedjes op Spotify , vorig jaar ontdekt tijdens summerbreeze .
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.755
8.698
Uit meerdere hoeken trouwens inmiddels bevestiging dat de capaciteit is opgehoogd naar 55.000 mensen.
Na dat vorig jaar deze was verhoogd naar 52500 is er dus weer 2.5k bij gekomen.
Wellicht door de uitbreiding van de jupiler stage area?

@DennisvdBr zou je dit misschien kunnen aanpassen in de openingspost
 

modus

Nieuw lid
18 jun 2023
4
11
*disclaimer: ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb*

Voor zij die hopen/denken dat Metallica zou komen, lijkt het mij -met alle respect- dat zij nog nooit een Metallicashow hebben gezien en/of niet beseffen hoe groot -letterlijk- die zijn, zeker op hun huidige tour.
Los van het feit dat wanneer Metallica zou geboekt worden er volgens mij enkel nog geld is voor de plaatselijke harmonie en het groepke van de zoon van de Louis van ons Marie van de bakker van achter de kerk (want die vragen enkel nen bak bier en droge worsten), lijkt het mij logistiek totaal ondenkbaar dat het Metallicacircus zou neerstrijken in Dessel. Die gaan niet op één van de 2 stages spelen hoor, dus heel de boel zou verbouwd moeten worden. Waar moet de snake pit, om nog iets te noemen. Ik denk dat Graspop simpelweg te klein is.

Let op, ik zou het fenomenaal vinden he. Hell, mijn ultieme droom is om ze ooit eens in een tent ofzo te zien.
En, ik zie ze effe later toch in Warschau (show nummer 19 en 20 baby!) dus ik kom zeker aan mijn Metallica trekken volgend jaar ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en festivalryo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.783
12.464
*disclaimer: ik hoop dat ik helemaal ongelijk heb*

Voor zij die hopen/denken dat Metallica zou komen, lijkt het mij -met alle respect- dat zij nog nooit een Metallicashow hebben gezien en/of niet beseffen hoe groot -letterlijk- die zijn, zeker op hun huidige tour.
Los van het feit dat wanneer Metallica zou geboekt worden er volgens mij enkel nog geld is voor de plaatselijke harmonie en het groepke van de zoon van de Louis van ons Marie van de bakker van achter de kerk (want die vragen enkel nen bak bier en droge worsten), lijkt het mij logistiek totaal ondenkbaar dat het Metallicacircus zou neerstrijken in Dessel. Die gaan niet op één van de 2 stages spelen hoor, dus heel de boel zou verbouwd moeten worden. Waar moet de snake pit, om nog iets te noemen. Ik denk dat Graspop simpelweg te klein is.

Let op, ik zou het fenomenaal vinden he. Hell, mijn ultieme droom is om ze ooit eens in een tent ofzo te zien.
En, ik zie ze effe later toch in Warschau (show nummer 19 en 20 baby!) dus ik kom zeker aan mijn Metallica trekken volgend jaar ;)
Snap wel dat je dit zegt maar stonden vorig jaar ook op festivals als Copenhell die echt geen groter mainstage gebied hebben. Dus het is zeker mogelijk als er van beide kanten goede wil is.


Ik zou het episch vinden als het lukt maar puur persoonlijk hoeft het niet. Zal wat doen met de sfeer op het terrein en de beschikbaarheid van budget voor andere bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: modus

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.373
1.450
Voor zij die hopen/denken dat Metallica zou komen, lijkt het mij -met alle respect- dat zij nog nooit een Metallicashow hebben gezien en/of niet beseffen hoe groot -letterlijk- die zijn, zeker op hun huidige tour.
Los van het feit dat wanneer Metallica zou geboekt worden er volgens mij enkel nog geld is voor de plaatselijke harmonie en het groepke van de zoon van de Louis van ons Marie van de bakker van achter de kerk (want die vragen enkel nen bak bier en droge worsten), lijkt het mij logistiek totaal ondenkbaar dat het Metallicacircus zou neerstrijken in Dessel. Die gaan niet op één van de 2 stages spelen hoor, dus heel de boel zou verbouwd moeten worden. Waar moet de snake pit, om nog iets te noemen. Ik denk dat Graspop simpelweg te klein is.

Let op, ik zou het fenomenaal vinden he. Hell, mijn ultieme droom is om ze ooit eens in een tent ofzo te zien.
En, ik zie ze effe later toch in Warschau (show nummer 19 en 20 baby!) dus ik kom zeker aan mijn Metallica trekken volgend jaar ;)
Kan ik mij in vinden. Op Download konden ze juist wel omdat daar meer een hoofdpodium is dat dus normaal breder is dan een mainstage bij Graspop (zoals het bij Graspop was tot 2013) want die palen dat bij de arena shows rond het podium stonden, stonden bij Download ervoor dat ik kon zien op YouTube filmpjes. Maar om die palen voor een half podium te zetten in feite, weet ik niet of dat logistiek mogelijk is.


Op Hellfest lukte het wel maar daar was de productie kleiner
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken