Graspop Metal Meeting 2024

Zal wel te obscuur zijn, maar wat mij betreft nodigt de organisatie Officium Triste uit voor de volgende editie.

Als je vrolijk bent, maar je wil dat helemaal niet zijn, zet dan even The Death of Gaia op. Succes gegarandeerd.
Ik ga toch ff reclame maken aangezien je ermee komt. Ze staan op vrijdag 17 november in Baroeg met het fantastische ARD in het voorprogramma. De perfecte soundtrack voor een donkere herstmaand. Hieronder een clipje van ARD, voor liefhebbers van doom absoluut een aanrader

Van mij hoeft het ook niet meer. Maar Ozzy is altijd al een "clown" geweest (al zou ik het anders benoemen ) maar na 2005 heb ik hem nog een keer of 5 gezien , waarvan de laatste keer in Birmingham met de allerlaatste optreden van hun tour met Black Sabbath in 2017. Ge-wel-dig. Ik vind het alleen bijzonder dat iemand geen hoge pet op heeft van Ozzy 😅 smaken verschillen, maar wat deze man betekend heeft 🤯
Zal de impact op metal ook niet ontkennen, ere wie ere toekomt. Maar het heeft mij nooit veel gedaan. Vind het ook geen goede zanger trouwens, die geknepen stem vind ik niet fijn en vliegt zelfs op plaat weleens uit de bocht. Op sommige stukken in War Pigs klinkt het ronduit vals.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en DenZwo
Aanvulling:
Aerosmith Peace Out Tour: bijna zeker gmm (een soort farewelltour).

Avenged Sevenfold: nieuw album is al vaak uitgesteld (bijna zeker gmm)

Within Temptation, Judas Priest, Deep Purple, Dream Theater, King Diamond Europe, Helloween, Rob Zombie, Saxon and Hammerfall, (new album 2023/2024)

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Aanvulling:
Aerosmith Peace Out Tour: bijna zeker gmm (een soort farewelltour).

Avenged Sevenfold: nieuw album is al vaak uitgesteld (bijna zeker gmm)

Within Temptation, Judas Priest, Deep Purple, Dream Theater, King Diamond Europe, Helloween, Rob Zombie, Saxon and Hammerfall, (new album 2023/2024)
We gaan in Oktober/November zien of bijna zeker ook echt zeker wordt.🤗

Zal de impact op metal ook niet ontkennen, ere wie ere toekomt. Maar het heeft mij nooit veel gedaan. Vind het ook geen goede zanger trouwens, die geknepen stem vind ik niet fijn en vliegt zelfs op plaat weleens uit de bocht. Op sommige stukken in War Pigs klinkt het ronduit vals.
Dit is natuurlijk precies de beleving van muziek. Ik ben groot liefhebber van Sabbath en Ozzy. Dus War Pigs vals noemen bij vlagen gaat er bij mij niet in. Ben het wel totaal met je eens dat alles valt en staat met de zanger en of je dat wel of niet ligt. Als een stem niet fijn in de oren klinkt, dan zal de beleving ook nooit positief worden denk ik.

Kan me zo snel niet een realistische situatie bedenken waarin ik zou denken “nee, fuck die vrolijkheid”
True.

Misschien als je kaarten hebt voor een indoorconcert van een aantal doommetalbands en het is verrekte lekker weer, het bier koud enz?

Een hele goede kandidaat voor Graspop 2024 zijn de broeders Cavalera. Vandaag is de re-recording (ja, echt opnieuw opgenomen) van de eerste Sepultura plaat 'Morbid Visions' uitgebracht. Die plaat heeft te kampen gehad met een zeer matige productie waardoor de nummers niet echt tot hun recht kwamen, alhoewel de plaat wel veel sfeer had naar mijn beleving. Doorgaans ben ik geen liefhebber van re-recordings, maar dit is andere koek. Deze re-recordings zijn ongelooflijk bruut en halen het onderste uit de kan. Max Cavalera klinkt waanzinnig goed bij stem en sommige nummers hebben een flinke upgrade gekregen. Vergelijk bijvoorbeeld de eerste 40 seconden (of het hele nummer) van Funeral Rites.
Origineel, 1986:

Re-recording 2023:

Zeker het checken waard!

Cavalera it is....... Troops of Doom re-recorded. Damn. Was vroeger al een rete gaaf nummer. Jeugd sentiment. Nu nog gaver. En dan Judas Pariah er achter aan. Dat wordt vet!!

Users who are viewing this thread