Graspop Metal Meeting 2024

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Waarom verwacht iedereen toch maar alestorm, hebben die al ergens een festival bevestigd volgende zomer? Net hetzelfde als Sabaton die heb ik ook nog op geen enkele affiche zien staan.
Neu. Maar Zweedse band en goed bevriend met organisatie. Ik verwacht eigenlijk een speciale show voor 25 jarig bestaan.

Alestorm zal er ook wel iets kunnen bijnemen

EC heeft ook nog niks maar ja ...
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Waarom verwacht iedereen toch maar alestorm, hebben die al ergens een festival bevestigd volgende zomer? Net hetzelfde als Sabaton die heb ik ook nog op geen enkele affiche zien staan.
Volgens hun website hebben ze iig op 28 juni een festival gepland staan
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.437
2.995
Nightwish kan ik plaatsen. Floor en Beste Zangeres ofzoiets. BMTH was idd Ziggo ja dus daar krijg ik het verschil niet verklaard.
Soms zijn er ook niet altijd verklaringen toch. Soms is de vraag op een bepaald tijdstip en plaats nou eenmaal groter denk ik. In het verleden wel eens concerten gehad waar ik zeker van wist dat het uitverkocht zou zijn en dan stonden er 5 man en een paardenkop. Andersom ook al wel meegemaakt. Zou er geen wetenschap achter zoeken 🤗
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
309
650
Soms zijn er ook niet altijd verklaringen toch. Soms is de vraag op een bepaald tijdstip en plaats nou eenmaal groter denk ik. In het verleden wel eens concerten gehad waar ik zeker van wist dat het uitverkocht zou zijn en dan stonden er 5 man en een paardenkop. Andersom ook al wel meegemaakt. Zou er geen wetenschap achter zoeken 🤗

Ben eens naar Dream Theater gaan kijken in de Lotto Arena en daar waren alle ringen dicht en stond er op het middenplein ook niet zo heel veel volk, die hadden volgens mij zelfs de AB niet uitverkocht. En dan speelden ze nog Images and Words in zijn geheel, wat toch het meest iconische prog metal album ooit is (dat album of Operation Mindcrime dan)
 
Laatst bewerkt:

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
978
1.017
Mijn gokken nu


Donderdag
North: Electric Callboy/Alestorm (headliner duo om de kosten wat omlaag te drukken)
South: Tool
Marquee: Dream Theater
Jupiler: Bury Tomorrow

Vrijdag
North: Judas Priest
South: FFDP
Marquee: Porcupine Three
Jupiler: Bad Religion

Zaterdag
North: Bring Me The Horizon
South: Sabaton
Maruqee: Ayreon
Jupiler: Sum 41


Zondag
North: Avenged Sevenfold
South: Metallica (Ja ik geloof er in!)
Marquee: Abbath Plays Immortal
Jupiler: While She Sleeps


Metal dome heb ik er even tussen uit gelaten, mijn hersenen stonden nu al ontploffen om de marquee's ingevuld te krijgen
En geef toe beste prog liefhebbers, ik ben vriendelijk geweest voor jullie hé in de marquee ;).
Akkoord, maar ik zou dream theater en abbath plays immortal omdraaien. Want hoe moet een prog fan kiezen tussen tool en dream theater? Of tenminste een goed plekje.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Aerosmith zijn die al uitgeteld of heb ik dat gemist?

Zanger had stemproblemen waardoor usa tour afgelast werd. Hoe zit da met Europa?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
Avenged Sevenfold ben ik akkoord. Als ik programmator was zou ik ze in Lotto Arena zetten maar als dat goed verkoopt kan er nog een upgrade. In Nederland weet ik dat de Ziggo Dome al gedaan hebben. Misschien iets populairder in Nederland dan in België.
Wat BMTH betreft, die stonden begin dit jaar nog in Lotto Arena. Wel geen idee of dat uitverkocht was. Staan die in Nederland in de Ziggo Dome wat dubbel zo groot is als Lotto Arena?
Ja geen idee waarom BMTH dan in Nederland zo veel meer tickets verkoopt als in België
In Nederland was de Ziggo Dome nog te klein voor ze, een jaar op voorhand waren alle goede plaatsen al weg.
BMTH in de Lotto Arena was ook wel gewoon uitverkocht trouwens, ik verwacht die de volgende keer eigenlijk ook in een grotere zaal.

In ieder geval zal het me verbazen als Avenged Sevenfold geen South Stage headliner is, maar die discussie is verder nutteloos want morgen weten we het al.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Ja geen idee waarom BMTH dan in Nederland zo veel meer tickets verkoopt als in België
In Nederland was de Ziggo Dome nog te klein voor ze, een jaar op voorhand waren alle goede plaatsen al weg.
BMTH in de Lotto Arena was ook wel gewoon uitverkocht trouwens, ik verwacht die de volgende keer eigenlijk ook in een grotere zaal.

In ieder geval zal het me verbazen als Avenged Sevenfold geen South Stage headliner is, maar die discussie is verder nutteloos want morgen weten we het al.
Dat zijn nog wel 13 hele uren en 14 hele minuten en nog een paar hele seconden... Zoveel geduld heb ik niet.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.394
5.093
Ik hoop eerlijk gezegd dat A7X nog voor Tool staat omdat het boekings technisch zo uitkomt. Maar goed dat zal vast teveel gevraagd zijn. Ik wil ze best wel weer een keer zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Piebe71

mcrockz

Playlistbediener
15 nov 2023
43
44
BMTH word veel genoemd hier ( en ik hoop ook dat ze komen) maar die hebben 21-23 juni wel al 2 festivals staan in Duitsland ( Southside festival, Hurricane festival) dus dan zouden ze of op de donderdag co headline met tool lijkt met niet logisch , of zo als al vaker genoemd hier op de zaterdag de 22e samen met A7X wat in mijn ogen gewoon een killer combinatie is en dat na FFDP/Priest op vrijdag? dat zou toch echt lekker zijn, de zondag is over het algemeen oude lullen dag dus daar zal BMTH niet headlinnen

dus ik verwacht dat A7X en BMTH de zaterdag headline doen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.266
7.585
BMTH word veel genoemd hier ( en ik hoop ook dat ze komen) maar die hebben 21-23 juni wel al 2 festivals staan in Duitsland ( Southside festival, Hurricane festival) dus dan zouden ze of op de donderdag co headline met tool lijkt met niet logisch , of zo als al vaker genoemd hier op de zaterdag de 22e samen met A7X wat in mijn ogen gewoon een killer combinatie is en dat na FFDP/Priest op vrijdag? dat zou toch echt lekker zijn, de zondag is over het algemeen oude lullen dag dus daar zal BMTH niet headlinnen

dus ik verwacht dat A7X en BMTH de zaterdag headline doen
Welkom op het forum!
Jimmy heeft al een soort van bevestigd dat BMTH op zaterdag zal staan dus je zit helemaal goed. Alleen geen idee of Avenged Sevenfold de zaterdag of de zondag gaat headlinen. We zullen er morgen achter komen in ieder geval.
 
  • Leuk
Waarderingen: mcrockz

Gebruikers die dit onderwerp bekijken