Graspop Metal Meeting 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.192
10.560
Dp, Priest, Scorpions en Alice Cooper hebben al eens geheadlined...al was Alice wel lang geleden. Dat zou eerder een noodgreep zijn.

Dp zou mijn voorkeur niet hebben, maar ze staan altijd in de grotere zalen van NL.

Scorpions is zeker wel een headliner. Ze hebben ook nooit er gestaan als minder dan de Main 1.

Ook Emperor, King en Zombie hebben de main2 al eens afgesloten...al was dat volgens mij meer omdat een andere naam niet kon?

Powerwolf, Offspring en Electric Callboy zijn ook niet mijn favorieten...maar ze doen qua populariteit (zelfde zalen) niet onder voor bijv.......die ene Franse metalband die ik niet mag noemen. :ROFLMAO:

FFDP mag van mij ook gedegradeerd worden. Wat een dramaband is dat...maar ik vrees dat het de andere kant op gaat.
Ja FFDP ben ik ook bang voor. Verbazingwekkend populair nog bij veel mensen. Met name hun ouder materiaal heeft goede nummers maar ben echt afgeknipt op de live performance. De zanger haalt totaal niet de rauwheid van de studio.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Als (rock) werchter de Foo Fighters heeft denk ik dat alle andere grote namen wel voor Graspop kunnen zijn. Dus System of a Down durft ik al met potlood noteren...
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
Ja FFDP ben ik ook bang voor.
I think we have serious reason to expect them in Dessel next year. They're supporting Metallica in Copenhagen just a few days before Graspop and their 2022 show was pretty well-received if I remember correctly.

Avenged Sevenfold
Alice Cooper
Judas Priest
5FDP

These acts are all but confirmed, in my opinion.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Jimmeh07

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Wat was ook alweer de reden dat we er zo zeker van zijn dat Judas Priest gaat touren in Juni? Was dat ergens bevestigd?
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
Wat was ook alweer de reden dat we er zo zeker van zijn dat Judas Priest gaat touren in Juni? Was dat ergens bevestigd?
geen idee, maar in maart een nieuw album en europese tour in mrt/apr. zonder show in nederland en belgië.
weet ook niet waarom we zo zeker zijn van avenged sevenfold :unsure:
maar graspop zal toch 8 headliners moeten hebben. denk dat we straks iets krijgen van: zo die zagen we niet aankomen ! :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Volgens het geruchtenoverzicht van festileaks kunnen we SOAD voor het volgend jaar wel vergeten op GMM
Volgens festileaks ( en mijn zoon) heeft Sergj aangegeven om volgend jaar met SOAD op Sick new World te staan.
Heeft niet over Europa gehad.
Helaas😢
zie bericht #2494
zou dat geruchtenoverzicht niet te serieus nemen, die persoon heeft niet meer kennis dan wij
Die opmerking van Serj is inmiddels al een jaar geleden dus niemand die weet of dit nog relevant is
de waarheid is dat niemand weet of SOAD volgend jaar wel of niet gaat touren
die show op sick new world zegt niet veel
ik verwacht ze zelf ook niet hoor, daarom dat ik die opmerking van in potlood opschrijven niet helemaal snap

zou voor mij echt een droomheadliner zijn, maar volgens mij is er nog geen enkele aanleiding om ervan uit te gaan dat ze wel of niet zullen gaan touren
 

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
348
622
Net ff de nieuwe van "Mike Dream Theater" Mangini geluisterd.

Als ze tegen die tijd een leuke setlist hebben mag deze wel op de Main in de middag wat mij betreft

ok edit

Lees net dat hij in November het album released
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-10-14-13-10-25-22_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    Screenshot_2023-10-14-13-10-25-22_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    304,9 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: sven.cr en Moniek

won666

Support act
17 mei 2019
1.179
1.239
Is de kans nu niet groot dat Rammstein naar graspop komt? Aangezien ze vlak ervoor in Nijmegen zijn en vlak erna in Oostende?
Dublin zit er nog tussen. En ze hebben steeds minstens minstens 2 volle dagen tussen in. En die tijd is waarschijnlijk nodig om op te bouwen. Want ze gebruiken hun eigen podium. Iets waar Graspop de ruimte niet voor heeft. En Rammstein lijkt geen enkel festival te doen.


Met andere woorden is Rammstein uitgesloten voor Graspop 2024. Trouwens zo een band gaat echt niet in een klein land als België spelen (op 2 verschillende locaties bedoel ik want er zal wel weer een extra Oostende show komen als die uitverkoopt) in minder dan een week tijd.
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Das wel het nadeel idd als er zo een grote band komt he, die dagjes mensen welke enkel daarvoor komen en daarbij menen voorrang te hebben op e.o.a. manier... Dr is altijd maar een klein gedeelte van die groep wat zich openstelt voor andere bands dan helaas.

Nee hoe graag ik Metallica en Rammstein ook zie, zie ik ze liever op hun eigen optreden.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Is de kans nu niet groot dat Rammstein naar graspop komt? Aangezien ze vlak ervoor in Nijmegen zijn en vlak erna in Oostende?
Ja, vaak is dat juist een teken dat ze niet komen. Rammstein kun je dus eigenlijk doorstrepen.

Europe zou ik alleen als southstage headliner plaatsen naast een grote tegenhanger. Rammstein/S.O.A.D. bijv. Maar dat gaat toch niet gebeuren.
 
Laatst bewerkt:

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
348
622
iedereen duikt weer op een berichtje van commerciële metalband Rammstein

had gehoopt dat mensen eens reageerde op een berichtje over de wat "mindere(niet echt)" goden als MANGINI
 
  • Leuk
Waarderingen: Elisa Day

saurus

Dagopener
4 feb 2019
545
642
iedereen duikt weer op een berichtje van commerciële metalband Rammstein

had gehoopt dat mensen eens reageerde op een berichtje over de wat "mindere(niet echt)" goden als MANGINI
Zeker welkom Mangini liefst met dream theater wat alweer veel te lang geleden is.
Mag van mij zelfs savonds op de main of als afsluiter in de marquee
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
iedereen duikt weer op een berichtje van commerciële metalband Rammstein

had gehoopt dat mensen eens reageerde op een berichtje over de wat "mindere(niet echt)" goden als MANGINI
Logisch toch?
Niet iedereen zit even diep in de Metal scene.

Ik ken mangini niet, maar heb ze in de luisterlijst gezet haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken