Graspop Metal Meeting 2024

Paul!

Campingartiest
4 dec 2022
98
198
Goede moed houden Paul! Vorig jaar de 20e werden the Crue en Leppard aangekondigd🤗
Moed kan ik wel houden, maar geduld is soms wat minder😀.
Hier in huis heb ik mister positiefo/nieuwe generatie.
Die (hoopt) verwacht BMTH te zien op de donderdag of vrijdag op GMM.
Dus ik vertrouw op jullie wijze woorden.
 
Laatst bewerkt:

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Enkel de bands die vorig jaar op graspop stonden hebben nog een eigen pagina geloof ik. Heel die history is sinds corona niet meer te raadplegen zoals dat daarvoor wel bestond. Als je naar de history pages gaat per jaar, zie je dat enkel de bands die er in 2023 waren gelinkt staan.
Jammer!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.409
2.949
Moed kan ik wel houden, maar geduld is soms wat minder😀.
Hier in huis heb ik mister positiefo/nieuwe generatie.
Die (hoopt) verwacht BMTH te zien op de donderdag of vrijdag op GMM.
Dus ik vertrouw op jullie wijze woorden.
BMTH lijkt een zekerheidje te zijn. Helaas voor mij. Maar je kan niet altijd alles hebben🤣😉
 
  • Leuk
Waarderingen: graspop200

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Er zal voor ons genoeg te beleven zijn.
Vengeance en VandenBerg spelen volgend jaar augustus dezelfde dag op een klein festival.
Wat ik al eerder aangaf hoop ik 1 van deze 2 ook op GMM te zien
Vengeance heeft wel leuke nummers, maar de zanger is volgens mij de enige van de orginele formatie. Beetje het Gravedigger concept.
Alleen is het bij Vengeance ook nog eens dat de zanger vrij onberekenbaar lijkt.
Laatste keer dat ik de band zag zat de zanger goed in de olie.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.409
2.949
Vengeance heeft wel leuke nummers, maar de zanger is volgens mij de enige van de orginele formatie. Beetje het Gravedigger concept.
Alleen is het bij Vengeance ook nog eens dat de zanger vrij onberekenbaar lijkt.
Laatste keer dat ik de band zag zat de zanger goed in de olie.
Dat is inderdaad altijd een zwaktebod. Zo heb ik ooit jaren terug Golden Earring ergens in het noorden live gezien terwijl ze niet meer fatsoenlijk op de benen konden staan. Dat blijft je dan altijd bij. Terwijl zij zoveel beter waren. Iedereen heeft denk ik wel eens een flinke off day🤦
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Piet

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
Dat is inderdaad altijd een zwaktebod. Zo heb ik ooit jaren terug Golden Earring ergens in het noorden live gezien terwijl ze niet meer fatsoenlijk op de benen konden staan. Dat blijft je dan altijd bij. Terwijl zij zoveel beter waren. Iedereen heeft denk ik wel eens een flinke off day🤦
Mee eens. Iedere band heeft wel eens een slechte dag. Arjen lucassen sprak zich ook wel eerder uit over het gedrag van Leon Goewie, maar moest toegeven dat hij een gouden keeltje heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Als ik het goed teruglees hebben we al een hoop potentiele headliners toch? We hebben er 8 nodig?

Oude headliners/grote namen
Aerosmith - Deep Purple-Judas Priest- Scorpions- Iron Maiden-Alice Cooper

Nieuwe generatie:
Within Temptation, Sabaton, Avenged Sevenfold, Emperor, King Diamond, Machine Head (herhaling?), Rob Zombie

Mogelijk nieuwe headliners:
BRING ME THE HORIZON, Offspring, Sum41, Helloween, Europe, Powerwolf, Electric Callboy, Mercyful Fate, Journey

Uitgesloten of zeer onwaarschijnlijk:
Ozzy, Nightwish, Rammstein, Volbeat, GNR, Ghost, Gojira, Slipknot Parkway Drive, Def Leppard, Motley Crue, Marilyn Manson

Onzinposts:
Metallica, AC/DC, Avril, ToTo,
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.409
2.949
Deep Purple, Judas Priest, Scorpions en Alice Cooper: geen headliners

Emperor, King Diamond en Rob Zombie: idem

Mogelijke nieuwe headliners: voorlopig alleen BMTH.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Als ik het goed teruglees hebben we al een hoop potentiele headliners toch? We hebben er 8 nodig?

Oude headliners/grote namen
Aerosmith - Deep Purple-Judas Priest- Scorpions- Iron Maiden-Alice Cooper

Nieuwe generatie:
Within Temptation, Sabaton, Avenged Sevenfold, Emperor, King Diamond, Machine Head (herhaling?), Rob Zombie

Mogelijk nieuwe headliners:
BRING ME THE HORIZON, Offspring, Sum41, Helloween, Europe, Powerwolf, Electric Callboy, Mercyful Fate, Journey

Uitgesloten of zeer onwaarschijnlijk:
Ozzy, Nightwish, Rammstein, Volbeat, GNR, Ghost, Gojira, Slipknot Parkway Drive, Def Leppard, Motley Crue, Marilyn Manson

Onzinposts:
Metallica, AC/DC, Avril, ToTo,
Waarom Toto bij de onzin?
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.409
2.949
In het kader van vorig jaar zou ik je gelijk geven Loek. Maar zijn Powerwolf of EC al headliner waardig. Ik ken ze niet goed genoeg, maar ze lijken me nog iets te klein. FFDP is niet echt nieuw meer natuurlijk, maar dat vind ik persoonlijk zo'n zeikwijvenband en zou ik eigenlijk een downgrade vinden op de mainstages
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.222
7.484
In het kader van vorig jaar zou ik je gelijk geven Loek. Maar zijn Powerwolf of EC al headliner waardig. Ik ken ze niet goed genoeg, maar ze lijken me nog iets te klein. FFDP is niet echt nieuw meer natuurlijk, maar dat vind ik persoonlijk zo'n zeikwijvenband en zou ik eigenlijk een downgrade vinden op de mainstages
in Nederland zijn het alle 3 wel afaslive bands in ieder geval, qua ticketverkoop in zalen zeker niet kleiner als Gojira, Parkway Drive, Ghost, Judas Priest, Deftones om maar wat te noemen.

vooral EC is gewoon de snelst gegroeide metalband sinds covid denk ik, en wordt tijd dat ze die boeken en een mooie spot geven.

in principe kunnen ze alle 3 ook wel als sub staan, maar je hebt natuurlijk wel 8 headliners nodig dus er zal wel iets uit die catagorie gepromote worden
de vraag is vooral welke kleinere band er dit jaar gepromote wordt dit jaar. mijn stem gaat uit naar EC.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.550
3.103
Hoezo wordt Europe soms als headliner genoemd? Ik heb de indruk dat die juist alleen maar in populariteit inboeten.

Denk zelfs dat de meeste Graspoppers niet eens verder zullen komen dan dat ene hitje.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.222
7.484
Hoezo wordt Europe soms als headliner genoemd? Ik heb de indruk dat die juist alleen maar in populariteit inboeten.

Denk zelfs dat de meeste Graspoppers niet eens verder zullen komen dan dat ene hitje.
Ja dat begreep ik ook al niet
Stonden vorige keer om 15:35
Een hogere spot dan dat zie ik ze niet krijgen eerlijk gezegd
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Hoezo wordt Europe soms als headliner genoemd? Ik heb de indruk dat die juist alleen maar in populariteit inboeten.

Denk zelfs dat de meeste Graspoppers niet eens verder zullen komen dan dat ene hitje.
Ja eens. In de verste verte niet.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
Deep Purple, Judas Priest, Scorpions en Alice Cooper: geen headliners

Emperor, King Diamond en Rob Zombie: idem

Mogelijke nieuwe headliners: voorlopig alleen BMTH.
Dp, Priest, Scorpions en Alice Cooper hebben al eens geheadlined...al was Alice wel lang geleden. Dat zou eerder een noodgreep zijn.

Dp zou mijn voorkeur niet hebben, maar ze staan altijd in de grotere zalen van NL.

Scorpions is zeker wel een headliner. Ze hebben ook nooit er gestaan als minder dan de Main 1.

Ook Emperor, King en Zombie hebben de main2 al eens afgesloten...al was dat volgens mij meer omdat een andere naam niet kon?

Powerwolf, Offspring en Electric Callboy zijn ook niet mijn favorieten...maar ze doen qua populariteit (zelfde zalen) niet onder voor bijv.......die ene Franse metalband die ik niet mag noemen. :ROFLMAO:

FFDP mag van mij ook gedegradeerd worden. Wat een dramaband is dat...maar ik vrees dat het de andere kant op gaat.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken