Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Is er dan al een officiële forummeerting beslist? Hint, plan er eventueel meer als 1: Zodat de je bij de ene meeting bv wat hardrock moet laten vallen en bij de ander metalcore moet laten vallen ofzo. Dat je nog de keus hebt wazt je moet missen en sowiezo nog een meeting kan meevolgen.
Goede hint! We hebben er 5 gepland, is dat genoeg?
is een apart topic over de forum meeting, daar kan je meer info vinden
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.351
5.046
Gezien jullie nu al 1010 pagina's hier de oren van mijn kop over vragen over wat nu mijn route is voor de zaterdag. Bij deze:
Vended > Nothing More > Cane Hill > Skindred > I Prevail > The Ghost Inside > Legion Of The Damned > Sleep Token > stukje Architects > Soen > Rancid > Pantera / Korpiklaani (misschien dat ik van beide een helft doe) > Parkway Drive > Slipknot

Ik moet nog wel wat terugluisteren wat ik nog niet ken. Of maar ik hier nog gigantische blunders en loop ik wat mis?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.403
6.687
Is er dan al een officiële forummeerting beslist? Hint, plan er eventueel meer als 1: Zodat de je bij de ene meeting bv wat hardrock moet laten vallen en bij de ander metalcore moet laten vallen ofzo. Dat je nog de keus hebt wazt je moet missen en sowiezo nog een meeting kan meevolgen.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.169
Gezien jullie nu al 1010 pagina's hier de oren van mijn kop over vragen over wat nu mijn route is voor de zaterdag. Bij deze:
Vended > Nothing More > Cane Hill > Skindred > I Prevail > The Ghost Inside > Legion Of The Damned > Sleep Token > stukje Architects > Soen > Rancid > Pantera / Korpiklaani (misschien dat ik van beide een helft doe) > Parkway Drive > Slipknot

Ik moet nog wel wat terugluisteren wat ik nog niet ken. Of maar ik hier nog gigantische blunders en loop ik wat mis?
Grootste blunder is voor I Prevail kiezen als je ook naar Antimatter kan. En misschien ook wel het overslaan van Draconian, maar Antimatter gaat in ieder geval de show van het weekend geven. Voor de rest... Mimi Barks?

Afgezien daarvan, het werd tijd, maar het wachten is beloond.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Gezien jullie nu al 1010 pagina's hier de oren van mijn kop over vragen over wat nu mijn route is voor de zaterdag. Bij deze:
Vended > Nothing More > Cane Hill > Skindred > I Prevail > The Ghost Inside > Legion Of The Damned > Sleep Token > stukje Architects > Soen > Rancid > Pantera / Korpiklaani (misschien dat ik van beide een helft doe) > Parkway Drive > Slipknot

Ik moet nog wel wat terugluisteren wat ik nog niet ken. Of maar ik hier nog gigantische blunders en loop ik wat mis?
ik wilde even melden dat ik I Prevail wel een mooie keuze vind, ondanks wat de rest ervan vind :)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
I prevail dit jaar voor het eerst gezien en die spelen gewoon heel strakke meezingers. Mij ga je daar alleszins ook vinden
yes dit wordt hun tweede show in belgie, en eerste festival show! veel live shows op youtube gekeken en ziet er erg vermakelijk uit. die ga ik zeker niet missen. baal er een beetje van dat ik niet bij die show in Maart was.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.355
5.911
Nog even terug naar het delen van setlists: de tour van Ghost is in Frankrijk van start gegaan, en dat ziet er ook erg fijn uit: https://www.setlist.fm/setlist/ghost/2023/zenith-de-rouen-le-grand-quevilly-france-33b93869.html

Ook mooie productie trouwens, maar ik weet niet hoeveel daarvan naar Graspop komt. Zou graag tickets voor hun AFAS show willen scoren om zonder enige spijt naar My Dying Bride te kunnen op Graspop, maar met mij zijn er nog 1200 anderen die nog kaarten zoeken, als ik ticketswap mag geloven…
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Parfex

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.677
7.439
Nog even terug naar het delen van setlists: de tour van Ghost is in Frankrijk van start gegaan, en dat ziet er ook erg fijn uit: https://www.setlist.fm/setlist/ghost/2023/zenith-de-rouen-le-grand-quevilly-france-33b93869.html

Ook mooie productie trouwens, maar ik weet niet hoeveel daarvan naar Graspop komt. Zou graag tickets voor hun AFAS show willen scoren om zonder enige spijt naar My Dying Bride te kunnen op Graspop, maar met mij zijn er nog 1200 anderen die nog kaarten zoeken, als ik ticketswap mag geloven…

Voor een metalfestival verwacht ik dat hij wel nog een paar nummers erin zet die wat harder zijn, Mummy Dust en From the Pinnacle bijvoorbeeld
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Joslittel

RubenJS

Support act
18 feb 2023
834
2.422
Zo, het inluisteren is gebeurd en de conclusies zijn getrokken. Bij deze mijn clashfinder. https://clashfinder.com/s/graspopccc2023/?user=Gerbtheking&
Groen = Must see
Blauw = nog nooit gezien en zou het wel graag eens zien OF al eerder gezien en wel de moeite om nog eens naar toe te gaan
Rood = als ik niet te doen heb wil het gerust gaan bekijken
Paars = Mimi als Meme ;)
Als ik je lijstje zo zie, dan heb ik nog wel wat tips:
- 1914 (al zullen die waarschijnlijk moeten annuleren);
- Orbit Culture, melodeath in het verlengde van In Flames/ The Halo Effect, Arch Enemy
- Insomnium, ook melodeath, maar heel anders dan een Orbit Culture/ Arch Enemy/ In flames
- Hippotraktor, belgische prog. Geweldige sound, ze bij prognosis moeten missen omdat de zaal al vol zat. En wij t boven in een hoekje zonder zicht niet volhielden met de hitte..
En mooi dat de absolute headliner zaterdag een eigen kleur gekregen heeft ;)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Zo, het inluisteren is gebeurd en de conclusies zijn getrokken. Bij deze mijn clashfinder. https://clashfinder.com/s/graspopccc2023/?user=Gerbtheking&
Groen = Must see
Blauw = nog nooit gezien en zou het wel graag eens zien OF al eerder gezien en wel de moeite om nog eens naar toe te gaan
Rood = als ik niet te doen heb wil het gerust gaan bekijken
Paars = Mimi als Meme ;)
Mooie planning hoor!
Zou zeker Molybaron/1914 een kans geven, twee totaal verschillende bands maar mooie festival opener in ieder geval. zelf heel veel zin in Molybaron, en afgaande op de reviews hier op het forum ook een hele sterke live band.
En zoals Ruben zegt Orbit Culture ook zeker even checken, zelf ook met het inluisteren groot fan geworden.
Verder zou ik ook zeker Skindred eens checken, dat gaat één groot feest worden op de zaterdag
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken