Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.377
Ik ben ook maar eens gaan zitten voor een planning. Mijn planningen vooraf komen eigenlijk nooit overeen met wat het uiteindelijk wordt. Maar ik doe graag een poging.

Donderdag
- rustig aan beginnen bij Beast in Black
- Tijdens het rondstruinen op het festivalterrein een beetje luisteren naar Tom Morello en loeren bij Marduk
-  ghost voor mij dé headliner van het festival
- Tussen Guns n Roses door even dansen bij Carpenter Brut en het laatste deel van GnR beetje chillen met wat bier en friet

Vrijdag
- lekker feesten met Heidevolk en dan door naar Finntroll voor meer feest
- The Amity Affliction voor het jeugdsentiment
- Daarna beetje bij de mainstage hangen voor Amon Amarth en Behemoth
- De vrijdagavond heb ik geen echte must-sees. Ga wel rondlopen en kijken waar ik uitkom

Zaterdag
- De eerste act die ik echt wil zien is The Chats
- Daarna door naar Rancid en Less than Jake
- De dag afsluiten bij Fields of the Nephilim

Zondag
- Mocht het lukken: Eclipse en Kissin Dynamite
- Beetje hangen bij Stand Atlantic en Bloodywood
- Avatar, ik volg ze sinds ze in het voorprogramma stonden bij a7x, enorm veel zin om ze voor de 7e keer te zien
- Kijken of ik bij Helmut de tent nog in kom
- mainstage! De haat die de 'rollator rock' hier op het forum krijgt, speelt binnen mijn vriendengroep van twintigers totaal niet en is juist de reden voor veel vrienden om een ticket te kopen. Iedereen weet dat MC niet goed gaat zijn. Maar als je genoeg bier drinkt en zelf hard genoeg meezingt, wordt het vanzelf wel leuk.
beetje moeilijk in te schatten op basis van zo weinig bands
maar zo te zien hou je veel van bands met een feestje, en dan lijken me Korplikaani, Skindred, Saltatio Mortis allemaal must sees.
molybaron, halestorm, alter bridge, deathstars vind je misschien ook wel wat?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.377
Rustig aan beginnen bij BiB? Nee nee daar moet je springen als een idioot! Het is niet voor niets disco party power metal!
ja maar dan is de energie van donderdag meteen op :ROFLMAO:
That's the spirit! Haha heerlijke beginner van de dag, verheug me daag nu al op
ja het is een behoorlijk drukke donderdagmiddag voor mij, van 12-17uur constant iets dat ik wil zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik ga vrijdag en zaterdag en zie veel gelijkenissen tussen onze lijstjes! Geen Pantera zie ik? Phil Anselmo heeft zijn reputatie niet mee natuurlijk, en vind het zelf ook vreemd om het Pantera te noemen als de helft van je band er niet meer is (en hier waarschijnlijk niet aan mee had gedaan). Het is zijn goed recht om Pantera nummers te spelen, maar had het dan anders genoemd, iets met ... Play Pantera ofzo. Maar eerlijk is eerlijk, mijn nieuwsgierigheid wint het van deze bezwaren en ik ga dus wel kijken.
Agh overal is wat van te zeggen.
Er staan ook erg veel supergroups o.i.d. (hollywood vampires, generation sex, Helmunt Lotti ) die erg hoog op de ranking staan, maar eigenlijk veredelijkte coverbands zijn.
Wel leuk om een keer te zien, maar ik zie dan liever een grote naam eigen nummers spelen.
Je hebt ook diverse bands die puur bekend zijn geworden doordat een bandlid "zoontje van" is. Ik noem een Vended, Raven Age en Mammoth
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dovytn

Randprogramma
9 dec 2022
138
312
Toeme toch, Ik begin net (dankzij een van de spotify lijsten) At The Gates te ontdekken, paar goeie nummers wel! Jammer dat die tijdens Motionless in White spelen die ik absoluut wil zien. Het eerste kwartier kan ik eventueel wel meepikken
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
826
2.376
Toeme toch, Ik begin net (dankzij een van de spotify lijsten) At The Gates te ontdekken, paar goeie nummers wel! Jammer dat die tijdens Motionless in White spelen die ik absoluut wil zien. Het eerste kwartier kan ik eventueel wel meepikken
Slaughter of the Soul is vaak het tweede nummer in de setlist, zeker waard om dat live een keer mee te maken!
Blinded by fear wordt daarentegen vaak voor het einde van de setlist bewaard, als een na laatste nummer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dovytn

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.614
7.331
Agh overal is wat van te zeggen.
Er staan ook erg veel supergroups o.i.d. (hollywood vampires, generation sex, Helmunt Lotti ) die erg hoog op de ranking staan, maar eigenlijk veredelijkte coverbands zijn.
Wel leuk om een keer te zien, maar ik zie dan liever een grote naam eigen nummers spelen.
Je hebt ook diverse bands die puur bekend zijn geworden doordat een bandlid "zoontje van" is. Ik noem een Vended, Raven Age en Mammoth

Hollywood Vampires heeft inmiddels wel een album met eigen nummers die ook live gespeeld worden ten opzichte van 2018
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Agh overal is wat van te zeggen.
Er staan ook erg veel supergroups o.i.d. (hollywood vampires, generation sex, Helmunt Lotti ) die erg hoog op de ranking staan, maar eigenlijk veredelijkte coverbands zijn.
Wel leuk om een keer te zien, maar ik zie dan liever een grote naam eigen nummers spelen.
Je hebt ook diverse bands die puur bekend zijn geworden doordat een bandlid "zoontje van" is. Ik noem een Vended, Raven Age en Mammoth
Ik zou lotti hier niet echt bij rekenen, daar dit niet zijn doel of planning was, maar aangestuurd door zijn manager + graspop organisatie. Dus is meer een eenmalige kwesti vermoed ik? Of het moet hen echt zo bevallen dat ze na dit een band oprichten

Hij kan gerust zijn eigen nummers brengen, maar daar zal het graspoppubliek niet op staan wachten denk ik 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

mvl1980

Gouden Tip
10 apr 2020
251
513
Agh overal is wat van te zeggen.
Er staan ook erg veel supergroups o.i.d. (hollywood vampires, generation sex, Helmunt Lotti ) die erg hoog op de ranking staan, maar eigenlijk veredelijkte coverbands zijn.
Wel leuk om een keer te zien, maar ik zie dan liever een grote naam eigen nummers spelen.
Je hebt ook diverse bands die puur bekend zijn geworden doordat een bandlid "zoontje van" is. Ik noem een Vended, Raven Age en Mammoth
Nou ja, het zijn ook wel eigen nummers hè? Phil zal veel zelf geschreven hebben dus hij heeft ook de rechten lijkt me. Is dus geen cover- of tributeband. Bedoel het meer richting de gebroeders Abbott, de helft van de band én die mot hadden met Phil. Vind het niet zo chic om te doen of dit Pantera is zoals we het kennen uit de jaren 90. Maar Zakk Wylde is wél een waardige ‘vervanger’ op gitaar!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.607
5.008
Ik ben ook maar eens gaan zitten voor een planning. Mijn planningen vooraf komen eigenlijk nooit overeen met wat het uiteindelijk wordt. Maar ik doe graag een poging.

Donderdag
- rustig aan beginnen bij Beast in Black
- Tijdens het rondstruinen op het festivalterrein een beetje luisteren naar Tom Morello en loeren bij Marduk
-  ghost voor mij dé headliner van het festival
- Tussen Guns n Roses door even dansen bij Carpenter Brut en het laatste deel van GnR beetje chillen met wat bier en friet

Vrijdag
- lekker feesten met Heidevolk en dan door naar Finntroll voor meer feest
- The Amity Affliction voor het jeugdsentiment
- Daarna beetje bij de mainstage hangen voor Amon Amarth en Behemoth
- De vrijdagavond heb ik geen echte must-sees. Ga wel rondlopen en kijken waar ik uitkom

Zaterdag
- De eerste act die ik echt wil zien is The Chats
- Daarna door naar Rancid en Less than Jake
- De dag afsluiten bij Fields of the Nephilim

Zondag
- Mocht het lukken: Eclipse en Kissin Dynamite
- Beetje hangen bij Stand Atlantic en Bloodywood
- Avatar, ik volg ze sinds ze in het voorprogramma stonden bij a7x, enorm veel zin om ze voor de 7e keer te zien
- Kijken of ik bij Helmut de tent nog in kom
- mainstage! De haat die de 'rollator rock' hier op het forum krijgt, speelt binnen mijn vriendengroep van twintigers totaal niet en is juist de reden voor veel vrienden om een ticket te kopen. Iedereen weet dat MC niet goed gaat zijn. Maar als je genoeg bier drinkt en zelf hard genoeg meezingt, wordt het vanzelf wel leuk.
Mijn zaterdagochtend is dus best wel leeg. Als mensen nog aanraders hebben, hoor ik het graag
Voor iemand met zo'n brede muzieksmaak, gezien je keuzes, is je programma inderdaad opvallend rustig..
Je hebt dus nog aardig wat inluisteren voor de boeg! ;)

Tips afgaande op de genres van de bands die je noemt:
  • punk (The Chats, Rancid, Less Than Jake, Stand Atlantic): Anti-Flag, Billy Talent, The Distillers, The Menzingers (hardcore nog niet meegerekend)
  • folk metal (Heidevolk, Finntroll): Eluveitie, Korpiklaani, Saltatio Mortis
  • alternative/rap/nu-metal (Bloodywood, Tom Morello): Blackgold, Blind Channel, Cane Hill, Disturbed, Fever 333, Hollywood Undead, Life Of Agony, Papa Roach, Skindred, Slipknot, Vended
  • power/symphonic metal (Beast In Black): Delain, Epica, Symphony X
  • black metal (Marduk, Behemoth): 1914, Cradle Of Filth, Noctem, Watain
  • melodic death metal (Amon Amarth, Avatar): Arch Enemy, At The Gates, Butcher Babies, In Flames, Insomnium, Orbit Culture, Septicflesh, The Halo Effect
  • gothic rock/metal (Fields Of The Nephilim): Deathstars, VV
  • glam/heavy/hard/'rollator' metal/rock (Guns N' Roses, Mötley Crüe, Hellmut, Eclipse, Kissin' Dynamite): Airbourne, Alter Bridge, Danko Jones, Dirkschneider, Elegant Weapons, Halestorm, Mammoth WVH, Nothing More, Palaye Royale, Skid Row, The Answer, The Luka State, Three Days Grace, Thundermother
  • metalcore (The Amity Affliction): teveel om op te noemen
Een hele hoop 'huiswerk' dus, al kan ik me goed voorstellen dat je daar totaal geen zin in hebt.. 😅
Er is natuurlijk ook helemaal niks mis met gewoon wat rondlopen en 'spontaan' bands te ontdekken, zoals vele andere bezoekers dat doen.

Aan de andere kant zitten er misschien wel enkele van je toekomstige favoriete bands in de line-up verstopt, die je nu nog niet kent. Er bestaat dan ook altijd de kans dat je over een jaar of wat terugkijkt naar een editie die je bezocht hebt, en je jezelf voor de kop slaat dat je toen niet bij de een of andere band bent gaan kijken (gebeurt eigenlijk iedereen wel).. 😣

Maar wellicht ken je ook al een hoop van de tips die ik noem, en zijn ze gewoon niet je ding, dat kan natuurlijk ook. 🤷‍♂️
 

chimaera

Playlistbediener
1 mrt 2023
37
80
beetje moeilijk in te schatten op basis van zo weinig bands
Ik kijk altijd met verbazing naar de schema's die hier worden gepost. Hebben jullie het niet het hele festival enorm druk om alle bands te zien?

De festivalervaring bestaat voor mij zeker ook uit het feesten op de camping en random mensen ontmoeten op het terrein. En ik moet sinds 2018 verplicht eetpauzes inlassen omdat ik anders vergeet te eten😂
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Paddy

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.607
5.008
Ik kijk altijd met verbazing naar de schema's die hier worden gepost. Hebben jullie het niet het hele festival enorm druk om alle bands te zien?

De festivalervaring bestaat voor mij zeker ook uit het feesten op de camping en random mensen ontmoeten op het terrein. En ik moet sinds 2018 verplicht eetpauzes inlassen omdat ik anders vergeet te eten😂
Enorm druk is het zeker als je zoveel wil zien.. 😅
Maar ga er maar vanuit dat geen enkel schema dat hier geplaatst wordt ook daadwerkelijk zo zal worden nagevolgd.
Dingen lopen altijd anders dan je vooraf verwacht of hoopt.
En dat is ook niet erg, hoort ook gewoon bij een festival.

Ik plan eigenlijk nooit eet- of rustmomenten in, dat wijst zich meestal vanzelf wel.
Veel van de bands in mijn schema hoef ik ook niet per se van de eerste tot de laatste minuut vanaf de voorste rijen te zien, hoor.
Mijn vrouw is daar natuurlijk ook een grote bepalende factor in. Als die wil eten, dan eten we. Als die naar de wc moet, dan gaan we langs de wc (zelfs met een omweg indien nodig). Als die wil zitten... dan gaat ze maar zitten en ga ik wel alleen ergens kijken... 😂😜
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
391
555
Enorm druk is het zeker als je zoveel wil zien.. 😅
Maar ga er maar vanuit dat geen enkel schema dat hier geplaatst wordt ook daadwerkelijk zo zal worden nagevolgd.
Dingen lopen altijd anders dan je vooraf verwacht of hoopt.
En dat is ook niet erg, hoort ook gewoon bij een festival.

Ik plan eigenlijk nooit eet- of rustmomenten in, dat wijst zich meestal vanzelf wel.
Veel van de bands in mijn schema hoef ik ook niet per se van de eerste tot de laatste minuut vanaf de voorste rijen te zien, hoor.
Mijn vrouw is daar natuurlijk ook een grote bepalende factor in. Als die wil eten, dan eten we. Als die naar de wc moet, dan gaan we langs de wc (zelfs met een omweg indien nodig). Als die wil zitten... dan gaat ze maar zitten en ga ik wel alleen ergens kijken... 😂😜

Sterkte... Wat een festivalbeleving dankzij je vrouw :ROFLMAO: Als we je eens moeten komen "ontvoeren" moet je het maar zeggen. :ROFLMAO:

Maar klopt! Mijn schema die ik maak lukt nooit om te volgen... Ik ga meestal mee in de flow en dan zie ik wel.
Met een paar "must see's" en derest komt van zelf! 🍻
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.614
7.331
Hier lukt het altijd best goed om de festivalplanning te volgen, maar dat is ook makkelijk als de planning eigenlijk alleen de musts bevat, de donderdag bijvoorbeeld:

Beast in Black (gevolgd door Mammoth WVH)

twee uur pauze / opvullen

Epica

twee uur pauze / opvullen
(Alter Bridge beetje rustig aan ergens in het gras)

Ghost
Guns N Roses
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.374
2.865
Ik kijk altijd met verbazing naar de schema's die hier worden gepost. Hebben jullie het niet het hele festival enorm druk om alle bands te zien?

De festivalervaring bestaat voor mij zeker ook uit het feesten op de camping en random mensen ontmoeten op het terrein. En ik moet sinds 2018 verplicht eetpauzes inlassen omdat ik anders vergeet te eten😂
Heel herkenbaar hoor. Ik maak ook een planning, maar die loopt altijd net iets anders door bovengenoemde zaken😜😜🍻🥳
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Simoni

Gebruikers die dit onderwerp bekijken