Graspop Metal Meeting 2023

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.563
4.488
Mammoth WVH is wel een aanradertje hoor. Net behoorlijk goed optreden ervan gezien. Zou nóg beter zijn geweest als de instrumentale stukken wat langer waren.
Was idd oke
Zou ze zelf wel niet persee opnieuw gaan zien.
Architects was zeer goed, nieuwe nummers knallen live ook goed door. Nadeel is dat ze daardoor minder van mn favorieten spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.688
7.470
Ja, maar bij die signings komt ook nog ducks of thrash en bekers verzamelen, als ik het goed begrijp?

Dat klopt, fastlane voor Within Temptation was heel fijn, voor Gloryhammer en Battle Beast ook gewoon gebruikt, maar was niet nodig verder. Sabaton hadden ze (waarschijnlijk bewust) geen fastlane en die rij was tot voorbij de geluidstorens halverwege het veld, nadat wij al een half uur in de rij hadden gestaan.

Maar dit jaar weet ik niet of de ducks er nog zijn ivm die aanpassing van wegwerpplastic dat niet meer mocht?
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: InsaniTiny en MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.688
7.470
Ducks?
Bekers verzamelen?
🤔

Als je 15 (of 20?) bekers inleverde bij de Ducks of Trash, dan mocht je als een soort kermisattractie hengelen naar badeendjes die voorbij kwamen drijven in een bak water. Per token mocht je er drie vissen en op de onderkant stond een nummer 0 t/m 4. Hoe hoger, hoe beter de prijs.

0 was een gadget
2 of 3 was fastlane voor signeren
4 skydeck
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Ik zou het wel jammer vinden als de ducks of thrash er niet meer zijn. Beter voor het milieu natuurlijk, maar ik vind het zo leuk om eendjes te vissen:ROFLMAO:
En Alestorm is 100% beter vanaf het Skydeck dan vanuit de menigte, je ziet de meest creatieve crowdsurfers voorbij komen!
 
  • Haha
Waarderingen: SulpherSouls

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.653
5.121
Maar dit jaar weet ik niet of de ducks er nog zijn ivm die aanpassing van wegwerpplastic dat niet meer mocht?
Oh ja, da's waar ook.
Benieuwd hoe ze dat precies gaan invullen.
Geven ze de eerste beker cadeau?
Of moet je die ook al betalen, zodat je op het laatst met óf met een lege beker zit (souvenir) óf met een bon statiegeld, waar je niks meer mee kunt (dit systeem was vorig jaar op Hellfest het geval). Neem je eens wat anders tussendoor, dan zit je met nóg een beker, etc.

Nu vind ik het persoonlijk niet erg om bekers als souvenir mee naar huis te nemen, heb inmiddels al een aardige verzameling in het keukenkastje van o.a. GMM (cadeau bij munten), Hellfest, Summer Breeze, Durbuy Rock Festival, Dong Open Air. Wat dat betreft is GMM wel aardig laat met de invoering van hardcups.
Maar niet iedereen zit te wachten op een 'verplicht' souvenirtje of donatie, lijkt me?
 
  • Leuk
Waarderingen: SulpherSouls

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.458
Ik dacht dat die wetten over wegwerp plastic pas in gingen in 2024 in belgie en nederland?
Of is dat dit jaar al in België?
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

thesummoning

Playlistbediener
18 jun 2019
44
115
Niet zeker of ik mijn vraag best hier stel of in het topic waar de bands uitgebreid voorgesteld worden.
Ben zelf bezig om van een aantal bands een Spotify 'setlist-playlist' te maken. Maar misschien bestaan die al en kan ik zo toch best wat tijd besparen.
Als iemand dat weet en er een link naartoe zou hebben, heel hard bedankt!
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.399
2.933
Ik dacht dat die wetten over wegwerp plastic pas in gingen in 2024 in belgie en nederland?
Of is dat dit jaar al in België?
Ik begreep dat het in ieder geval in de Johan Cruijff Arena al geldig is. Daar moet je eerst een "bekermunt" halen.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
406
574
Niet zeker of ik mijn vraag best hier stel of in het topic waar de bands uitgebreid voorgesteld worden.
Ben zelf bezig om van een aantal bands een Spotify 'setlist-playlist' te maken. Maar misschien bestaan die al en kan ik zo toch best wat tijd besparen.
Als iemand dat weet en er een link naartoe zou hebben, heel hard bedankt!
Als je de graspopapp download, kan je je favoriete bands selecteren en die maakt automatisch een spotify playlist voor u!
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
406
574
Ik dacht dat die wetten over wegwerp plastic pas in gingen in 2024 in belgie en nederland?
Of is dat dit jaar al in België?
Bij sommige feesten inderdaad in België al zo. Maar bij grote festivals weet ik niet. Die doen dan inderdaad zo'n ducks off trash etc.
Ik dacht wel dat er iets in die powerpoint van gemeente Dessel stond over de herbruikbare bekers.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.458
Ik begreep dat het in ieder geval in de Johan Cruijff Arena al geldig is. Daar moet je eerst een "bekermunt" halen.
ja maar dat venues het doen is heel wat anders dan dat het wettelijk verplicht is natuurlijk
vorig jaar deden alle grote zalen het ook al, maar graspop niet.
vanaf 2024 worden ze het verplicht geloof ik, dus dan hebben ze geen keus meer
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.947
Niet zeker of ik mijn vraag best hier stel of in het topic waar de bands uitgebreid voorgesteld worden.
Ben zelf bezig om van een aantal bands een Spotify 'setlist-playlist' te maken. Maar misschien bestaan die al en kan ik zo toch best wat tijd besparen.
Als iemand dat weet en er een link naartoe zou hebben, heel hard bedankt!
Deze playlist is een tijdje geleden gedeeld door @SulpherSouls, met de nummers van de meest recente setlists van alle bands op Graspop geloof ik!

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.459
4.624
Ice nine kills laat net weten dat hun gitarist dan sugarman nog steeds niet mee kan touren door niet nader genoemde medische redenen. Die wordt nu live vervangen door 2 gitaristen waaronder doc coyle. Voor de mensen die dus bad wolves wilden gaan zien kan je nu dus toch een stukje van die band zien
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Dit jaar zal het wel meevallen denk ik, vooral Beast in Black op donderdag en ik denk Skid Row op zondag wel.

Vorig jaar was het een groter gekkenhuis met Gloryhammer, Battle Beast, Within Temptation en Sabaton. Maar dat is gelukkig allemaal heel goed te combineren met de muziek op de mainstage, wat op de zondag 9/10 bands gaan zijn voor ons.
Wij hebben vorig jaar best lang in de rij gestaan voor de signing van Alestorm en in die tijd mooi kunnen genieten van de main stage optredens haha. Was een hilarische signing trouwens, Bobo was precies naar de wc. Dus onze dingen zijn gesigneerd met 'Bobo is pissing' en vervolgens toen ie terugkwam aangepast met 'Bobo isn't pissing anymore'. Ook goed gesprek gehad over de Efteling en Holle Bolle Gijs hahahaha. Gloryhammer signing ook gedaan trouwens!

Hier ook een druk schema en ook wel wat FOMO. Heb wel een aantal echte must sees, maar verder is het ook een beetje afhankelijk van hoe de dag loopt.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.182
10.537
Niet zeker of ik mijn vraag best hier stel of in het topic waar de bands uitgebreid voorgesteld worden.
Ben zelf bezig om van een aantal bands een Spotify 'setlist-playlist' te maken. Maar misschien bestaan die al en kan ik zo toch best wat tijd besparen.
Als iemand dat weet en er een link naartoe zou hebben, heel hard bedankt!
Als je mijn naam zoekt staan er iig al best wat op Spotify, beginnen met gmm. Wel alleen van mijn must sees natuurlijk dus moet je mazzel mee hebben. Maak ze altijd op de meest recente playlists.
 
  • Leuk
Waarderingen: thesummoning

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.688
7.470
Wij hebben vorig jaar best lang in de rij gestaan voor de signing van Alestorm en in die tijd mooi kunnen genieten van de main stage optredens haha. Was een hilarische signing trouwens, Bobo was precies naar de wc. Dus onze dingen zijn gesigneerd met 'Bobo is pissing' en vervolgens toen ie terugkwam aangepast met 'Bobo isn't pissing anymore'. Ook goed gesprek gehad over de Efteling en Holle Bolle Gijs hahahaha. Gloryhammer signing ook gedaan trouwens!

Hier ook een druk schema en ook wel wat FOMO. Heb wel een aantal echte must sees, maar verder is het ook een beetje afhankelijk van hoe de dag loopt.

Hebben Alestorm toen niet gedaan. Stonden in het begin wel vooraan in de rij, maar hadden onze LPs niet meegenomen, omdat ze niet op het lijstje stonden voor de zondag. Ze stonden wel op de afbeelding op social media aan het begin van de week, maar dachten dat het niet doorging. Wel balen toen ze ergens rond 18:00 toch ineens op de borden verschenen en we niet de LPs bij hadden en kon op de markt ook niks meer vinden. Maar volgende keer weten we dus dat we alles gewoon mee moeten nemen als iets begin van de week aangekondigd wordt als signing session.

Gelukkig hebben we wel No Grave But The Sea gesigneerd tijdens FortaRock
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Afgelopen dinsdag overigens weer een heerlijke show gezien van Sabaton in Rockhal in Luxemburg, met een mooi voorprogramma van Babymetal (kort maar intens) en Lordi (vermakelijk en grappig)!
Die mogen van mij stuk voor stuk volgend jaar naar GMM komen!

Sabaton, love it or hate it, heeft hun headlinerstatus nu wel definitief verdiend, en versterkt deze alleen maar.
Langzaam maar zeker gaat hun show qua pyro, props, e.d. steeds meer richting die van bands als Iron Maiden en Rammstein. En ook hun setlist blijft zich maar uitbreiden met goede, herkenbare nummers (waarvan sommige toch al ware festivalklassiekers genoemd mogen worden)!

Ze mogen echter wel eens naast hun uitgebreide historische kennis, ook hun geografische kennis wat ophalen. De rood-wit-blauwe vlag waarmee Joakim na hun toegiften stond te zwaaien was nl. niet de Luxemburgse, maar de Nederlandse... 😉

Bekijk bijlage 4734

200.gif
Die vlaggen zijn toch nagenoeg gelijk. Meesten zullen het verschil niet zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken