Graspop Metal Meeting 2023

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
409
695
Was ik de afgelopen weken best saggerijnig...afzeggen seether/guns and roses....vandaag weer helemaal hyper door de timetable.😝
Katatonia en om 23.00 KREATOR als
afsluiter van het festival in de Marquee😝
#hordes
#gmm23
thrash metal love GIF
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
Was ik de afgelopen weken best saggerijnig...afzeggen seether/guns and roses....vandaag weer helemaal hyper door de timetable.😝
Katatonia en om 23.00 KREATOR als
afsluiter van het festival in de Marquee😝
#hordes
#gmm23
thrash metal love GIF
Heeft GNR afgezegd? Die heb ik gemist
Of heeft de aankondiging van GNR je chagrijnig gemaakt?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Ja inderdaad veel bizarre keuzes.
Op zaterdag was ik erg bang voor clashes omdat ik veel mainstage bands wilde zien en veel grote metalcore bands waarvan ik had verwacht dat ze laat op de jupiler stage zouden staan.
Vervolgens staat er letterlijk geen 1 metalcore band op de jupiler stage die dag.
I prevail en The Ghost Inside op de mainstage wel echt heel blij mee want hierdoor geen enkele clash die zaterdag.
ook inderdaad meerdere metalcore bands op mijn lijstje die in de metaldome staan. nog nooit meegemaakt in al die jaren graspop volgens mij
Bloodywood op de Jupiler kan zomaar de Jinjer van dit jaar worden. Die willen veel mensen zien waaronder wij. Wel balen van Insomnium, zal gezellog druk worden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Een brede smaak is echt een bitch met zo schema. Hij zit best prima in elkaar maar net Septicflesh moeten slachtofferen voor Papa Roach. Ff met de misses jeugdsentimenten! Ook Orbit Culture moest eraan geloven voor Haken maar heb die nu 2 keer gezien waaronder op een klein podium op Sweden Rock.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Loek123

jbj

Dagopener
11 okt 2022
542
736
Vandaag was dus de dag!

Helaas door omstandigheden toch geen GMM dit jaar, na 7 edities aanwezigheid :'(

Maar hoe sterk is deze affiche nu!

Wat mij opvalt dit jaar: jupiler stage heeft toch een aantal enorm sterke namen zeg. MIW, AILD, .... Een podium dat ik normaalgezien voor 99% links liet liggen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.461
Tom Morello stond zo verdomd hoog op de poster maar gelukkig niet zo belachelijk hoog op de line up. rond 3 op de mainstage is wel een prima plek daarvoor.

Molybaron als opener van het festival vind ik ook fantastisch. Gaat een fijn optreden worden om het festival mee te beginnen denk ik zo
Bloodywood op de Jupiler kan zomaar de Jinjer van dit jaar worden. Die willen veel mensen zien waaronder wij. Wel balen van Insomnium, zal gezellog druk worden.
Ja ik vind Bloodywood op de jupiler stage ook wel een rare zet, lijkt me een perfecte band om de mainstage te openen om 12:00 bijvoorbeeld.
Denk wel dat het probleem wat minder extreem zal zijn dan bij Jinjer, die band kreeg naast zijn eigen hype nog een gigantische boost door het oekraïne verhaal.
Toch maar het zekere voor het onzekere nemen en op tijd aanwezig zijn bij Bloodywood.
Spiritbox ook een serieuze upgrade gekregen met een mooie mainstageplek. Past precies in mijn schema dus ga ik live eens een goede kans geven.
Inderdaad heel vet dat ze die op de mainstage hebben neer gezet! mooie spot hebben die gekregen, had ik niet verwacht.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
378
537
Zat net een paar liedjes van Heriot te luisteren, om te kijken of zij misschien een gat kunnen opvullen op de zaterdag. Christus zeg, wat zijn die hard. Ik word er bijna bang van als ik ernaar zit te luisteren. Maar op de één of andere manier intrigeert het me wel.

Thanks voor de tip, Jamel! Had er nog nooit van gehoord... Een band met slechts 1000 volgers op Youtube, maar zeer uniek. Stevig, een mix van genres in een lied. Klinken écht wel goed. Deze ga ik na Noctem checken!
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.410
6.710
Thanks voor de tip, Jamel! Had er nog nooit van gehoord... Een band met slechts 1000 volgers op Youtube, maar zeer uniek. Stevig, een mix van genres in een lied. Klinken écht wel goed. Deze ga ik na Noctem checken!
Die combo zo direct achter elkaar is niet voor de tere zieltjes. Ik pak hem misschien ook wel mee, beetje afhankelijk van hoe de vrijdagnacht verloopt.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.529
3.039
De clashfinder van mij is inmiddels ook geüpdatet. Ik houd bewust de indeling South Stage - North Stage - Marquee - Metal Dome - Jupiler Stage aan.

Mijn voorlopige schema:

Donderdag
  • 12:00 - 12:40 Metal Dome: Molybaron
  • 13:20 - 14:05 Metal Dome: Haken
  • 14:15 - 15:00 North Stage: Spiritbox
  • 16:10 - 17:00 North Stage: Epica
  • 17:40 - 18:30 Metal Dome: Evergrey
  • 19:20 - 20:20 South Stage: Alter Bridge
  • 20:30 - 21:45 North Stage: Ghost *
  • 22:30 - 23:30 Marquee: Cradle Of Filth
  • 23:30 - 00:55 South Stage: Guns N' Roses (restant)
Vrijdag
  • 14:45 - 15:30 Metal Dome: Legion of Doom of 14:45 - 15:35 South Stage: Fever 333
  • 16:45 - 17:35 South Stage: Airbourne
  • 18:45 - 19:45 South Stage: Behemoth
  • 19:55 - 21:05 North Stage: Amon Amarth
  • 21:15 - 22:30 South Stage: Disturbed
  • 22:40 - 23:55 North Sage: Gojira
  • 00:05 - 01:20 South Stage: Machine Head **
Zaterdag
  • 14:45 - 15:30 Metal Dome: Antimatter
  • 16:10 - 17:00 Metal Dome: Draconian
  • 17:40 - 18:30 Metal Dome: Sleep Token
  • 19:10 - 20:00 Metal Dome: Soen
  • 20:45 - 21:45 Metal Dome: Sólstafir ***
  • 22:30 - 23:50 North Stage: Parkway Drive ****
  • 00:00 - 01:30 South Stage: Slipknot
Zondag
  • 15:20 - 16:00 Jupiler Stage: Bloodywood
  • 16:50 - 17:45 North Stage: Avatar
  • 18:15 - 19:05 Marquee: Katatonia *****
  • 19:05 - 20:15 North Stage: Generation Sex
  • 21:15 - 22:15 Marquee: Eluveitie
  • 22:30 - 23:30 Jupiler Stage: Billy Talent
Ik heb in totaal vijf (vervelende) clashes. Op dag 1 het restant van Guns N' Roses noem ik geen clash, want deze band wil ik toch geen drie uur zien. Een uurtje daarentegen is mogelijk heel prima te doen.

* In plaats van Ghost zou ik ook heel graag My Dying Bride willen zien. De combi My Dying Bride + Cradle Of Filth lijkt me echt een prachtige. Zal afhangen van de dag en wat mijn maat doet denk ik. Een verkeerde keuze kan ik niet maken. Ghost zag ik natuurlijk al wel vaker, maar ze hebben me nooit weten te overtuigen. Hun meest recente album vind ik wel zeer sterk.

** In plaats van Machine Head kan het ook nog Meshuggah worden. Nadeel daarvan is dat je dan eigenlijk een deel van Gojira moet missen, omdat je anders later in de tent terechtkomt. Ik verwacht een gruwelijke mensenmassa direct na Gojira, dus de tent zal 1. veel te vol zijn en 2. de weg ernaartoe gaat zeker een kwartier duren als je niet eerder bij Gojira weggaat. Maar groot voordeel is dat de maat met wie ik ga een heel groot fan is van Meshuggah. Nu vind ik het niet zo heel erg om af en toe onze wegen te laten scheiden, maar als dat niet hoeft dan liever niet.

*** Sólstafir past heel goed in de Metal Dome programmering van deze dag. Tegelijkertijd speelt Pantera. Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde als bij de vorige clash.

**** Dit vind ik persoonlijk de verschrikkelijkste clash. Parkway Drive in het donker lijkt me echt vet. In 2018 gemist helaas. Maar Fields Of The Nephilim vind ik echt een prachtige band die ik ook nog nooit heb gezien. Als ik bij keuze 3 voor Pantera ga, zal keuze 4 ook meteen wat makkelijker zijn: Parkway Drive. Anders blijf ik heen en weer aan het lopen. Voordeel van Fields Of The Nephilim kijken in plaats van Parkway Drive is dat je erna ruim de tijd hebt om een topplek bij Slipknot te vinden.

***** Katatonia vind ik heel erg goed, deze zal het ook wel worden. Maar Three Days Grace was wel echt een feestje een paar jaar geleden op Rock Am Ring. Er zijn nog beelden van op Youtube tijdens Riot dat ik als brede gozer een beetje de leider lijk van allemaal tieners in de pit haha. Lachen in elk geval.

Bij Billy Talent ga ik in elk geval helemaal naar de kloten (uur lang in de moshpit), dus heel prettig dat het festival hiermee is afgelopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken