Graspop Metal Meeting 2023

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.642
3.287
Een beetje off topic; ik besef net welke dag we zijn door Paddy's 'on this day in rock history' te zien verschijnen.

Om het toch écht on topic te maken: Type O Negative werd tijdens de eerste metal editie van Graspop geboekt als marquee headliner en stonden er voor het laatst in 2007 (als ik het me goed herinner in Marquee 2). Ze hadden daarna nog vele jaren mogen terugkomen, maar helaas stierf, op deze dag 13 jaar geleden, hun charismatische frontman en daarmee de ganse band.

Peter Steele 💚

 

SneakyDevill

Playlistbediener
6 okt 2017
35
65
Ik ben het meest bang voor de clash tussen Slipknot/parkway drive en less than jake 😅. Voor de rest zie ik het vanzelf wanneer het schema uitkomt 🤘🏻 maar dan zal er wel meer pijn ontstaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Ik had nog een sprankje hoop dat we deze vrijdag misschien het blokkenschema al gingen krijgen. Was snel geweest, maar je weet het nooit. Gezien een Hellmut Lotti bijvoorbeeld al zijn slot weet, heb ik de indruk dat het zowat wel rond is allemaal. Maar het zal op zijn vroegst volgende week worden. Of die daarop. Of...

Ik zou het wel kunnen waarderen als Graspop eens wat vaker de datum waarop ze info gaan delen zouden aankondigen. Doen andere festivals ook wel toch, "die datum geven we de laatste headliner", "de zoveelste maken we het blokkenschema bekend". Zoiets doet Graspop eigenlijk nooit, waardoor je eindeloos blijft speculeren. Zie de "vandaag is de dag" meme.
Ik wil niemands weekend verpesten, maar kan soms lang duren:
 

Bijlagen

  • 066A2778-ADA1-4A82-B19E-77B11D6BE772.jpeg
    066A2778-ADA1-4A82-B19E-77B11D6BE772.jpeg
    246,2 KB · Weergaven: 53

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
:unsure: machine head canceld hun u.s. tour, van volgende maand ?? :unsure:
Jezus, eerst wat ik dacht: gaan we weer met die vervloekte vrijdag headliners.
Maar na het stukje gelezen te hebben lijkt het me geen probleem te zijn voor Graspop, De Amerikaanse tour is gecanceld vanwege visum issues namelijk.

Het facebook bericht wordt afgesloten met het volgende:
1681543572296.png
Graspop zal wel gewoon doorgaan dus, bij die festival show in Mei staat 'TENTATIVE' maar bij Graspop gelukkig niet.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
465
254
:unsure: machine head canceld hun u.s. tour, van volgende maand ?? :unsure:
Het gaat over problemen met werk visa, lijkt me niet echt een probleem voor graspop te zijn:


"Head Cases of America, it is with great regret that we must inform you that due to reasons entirely beyond our control, we're forced to cancel our upcoming Electric Happy Hour (Live) tour due to work visa issues.

As you may know, half the band, as well as a handful of key crew members, reside outside of the US, and while the work visa process can often be quite lengthy, costly and complicated, in the past we were able quickly apply and be granted the needed documents. The same process we've been using forever and most recently with both the pre-Covid 'Burn My Eyes 25th Anniversary Tour' and last year's sold-out Electric Happy Hour Tour dates, this was the last thing on our collective minds. Unfortunately, that is not the case this time around and it is with immense frustration that we bring you this news.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.411
6.719
Jezus, eerst wat ik dacht: gaan we weer met die vervloekte vrijdag headliners.
Maar na het stukje gelezen te hebben lijkt het me geen probleem te zijn voor Graspop, De Amerikaanse tour is gecanceld vanwege visum issues namelijk.

Het facebook bericht wordt afgesloten met het volgende:
Bekijk bijlage 4628
Graspop zal wel gewoon doorgaan dus, bij die festival show in Mei staat 'TENTATIVE' maar bij Graspop gelukkig niet.
Haha, ik ging ook al zoeken en toen ik het gevonden had, had jij dit inmiddels al gepost.

Wel zeer naïef zeg, dat ze er zonder research vanuit zijn gegaan dat alles rondom visa en dergelijke nog hetzelfde is als voor covid. Volgens mij is het algemeen bekend dat het de afgelopen jaren enkel maar lastiger is geworden om Amerika in te komen.

Maar goed, voor ons geen enkel probleem dus.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
Haha, ik ging ook al zoeken en toen ik het gevonden had, had jij dit inmiddels al gepost.

Wel zeer naïef zeg, dat ze er zonder research vanuit zijn gegaan dat alles rondom visa en dergelijke nog hetzelfde is als voor covid. Volgens mij is het algemeen bekend dat het de afgelopen jaren enkel maar lastiger is geworden om Amerika in te komen.

Maar goed, voor ons geen enkel probleem dus.
idd erg slecht, je mag er toch van uit gaan dat zo'n band een tourmanager heeft die dat soort zaken regelt.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Als je die logo bands van de vrijdag zo ziet, is er ooit een Graspop dag geweest met zo'n line up? Machine head, Gojira, Behemoth, Amon Amarth bovenaan de line up, voor de fan van de wat extremere metal is dit toch een uitzonderlijke bovenkant. Lijkt bijna een Alcatraz dag met hoger budget.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Als je die logo bands van de vrijdag zo ziet, is er ooit een Graspop dag geweest met zo'n line up? Machine head, Gojira, Behemoth, Amon Amarth bovenaan de line up, voor de fan van de wat extremere metal is dit toch een uitzonderlijke bovenkant. Lijkt bijna een Alcatraz dag met hoger budget.
Inderdaad een mooi dagje in dat opzicht.
In 2012 stonden Machinehead, Gojira, Behemoth, Killswitch Engage, Hatebreed en Children of Bodom ook op een dag.
Maar toen aangevuld met GNR, Motorhead, Europe en Sebastian Bach.

Dit jaar staat er als meanstream op die dag Disturbed, Airbourne. Leuke bands, een stuk goedkoper dan de grote headliners als Guns n Roses en Slipknot.
Met het wegvallen van DE grote namen komende jaren, zullen nieuwe headliners volgen, maar die zullen waarschijnlijk niet zoveel man kunnen bespelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nutellica en MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.177
4.320
Haha, ik ging ook al zoeken en toen ik het gevonden had, had jij dit inmiddels al gepost.

Wel zeer naïef zeg, dat ze er zonder research vanuit zijn gegaan dat alles rondom visa en dergelijke nog hetzelfde is als voor covid. Volgens mij is het algemeen bekend dat het de afgelopen jaren enkel maar lastiger is geworden om Amerika in te komen.

Maar goed, voor ons geen enkel probleem dus.
Hoezo zonder research? Een jaar geleden ging het nog wel zonder problemen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.404
2.939
Hoezo zonder research? Een jaar geleden ging het nog wel zonder problemen.
Dat las ik ook. De laatste tour voor de kerst in de VS ging schijnbaar zonder problemen. Dan mag je er inderdaad wel van uit gaan dat dat hetzelfde zou zijn
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Volgend jaar extra powermetalbands? Dit jaar mis ik dit echt.
Sabaton, Helloween Pupkins United, Avantasia, Hammerfall, Demons & wizards Primal Fear, Dream Evil, Gamma Ray, Unisonic, Gloryhammer, Beast in Black, Firewind, Mc Six, Iron Savior en Battlebeast.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.404
2.939
Volgend jaar extra powermetalbands? Dit jaar mis ik dit echt.
Sabaton, Helloween Pupkins United, Avantasia, Hammerfall, Demons & wizards Primal Fear, Dream Evil, Gamma Ray, Unisonic, Gloryhammer, Beast in Black, Firewind, Mc Six, Iron Savior en Battlebeast.
Beast in Black staat er gewoon. Gloryhammer vorig jaar op mainstage. Evenals Sabaton
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Beast in Black staat er gewoon. Gloryhammer vorig jaar op mainstage. Evenals Sabaton
Dat is maar 1 naam he.
Ook heavy metal zoals Dirkschneider is dit jaar wel ondervertegenwoordigd.
Glam en hardrock staat er genoeg, wat ik ook prima vind. Maar de balans is er wat uit.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken