Graspop Metal Meeting 2023

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
292
743
Hevy Devy, zin in! Heb al wel mn kaartje ;)

Verder deels bijgelezen, ik koop bij concerten nooit een of drinken, ik drink van te voren genoeg en na afloop ligt drinken in de auto, dat scheelt ook in geld. Of het heel gezond is, is een tweede:p
Dit heb ik ook een keer gedaan, stond toen urenlang vooraan bij het hek voor Linkin Park (dedication).. Maar het was dik 30 graden. Geen schaduw, geen wc, geen eten en weinig water gedronken. Needless to say dat ik een zonnesteek had opgelopen :ROFLMAO:
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
EC was top! Het vele praten tussen de nummers stoort me voorlopig niet want ik geloof nog wat ze zeggen en hun enthousiasme.

Ze zijn een band die zichzelf niet serieus nemen maar de muziek des te meer. Wat een beest is die drummer toch, was echt wel werken voor die mens :). En de zangers kunnen veel aan met hun stem. Sfeer en show was top. Op naar Alcatraz: vorig jaar bewezen dat ze de nummers hebben en gisteren bewezen dat ze een headlinerwaardige show kunnen neerzetten ook.
 

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
321
947
Bij van die uitverkochte zalen, waar het nogal snel warmere temperaturen worden, is dat toch bijna niet uit te houden, zonder een verkoelend drankje? 😰
Gewoon volhouden :LOL: Bijkomend voordeel, je hoeft niks te missen omdat je niet naar de bar en niet naar de wc hoeft!

Ik moet wel toegeven dat ik zo'n persoon ben die makkelijk een halve dag lang kan vergeten iets te drinken als ik geconcentreerd bezig ben, dus mijn lichaam is wel wat gewend. En ik heb wel altijd zuig-snoepjes bij me, dat scheelt ook
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Geweldig optreden in Den Bosch inderdaad! Wind Rose voor mij het toppunt van de avond! Helaas hadden ze maar tijd voor 6 nummers, en hebben ze mijn favoriet, Gates of Ekrund, niet eens gespeeld..
Diggy diggy hole als afsluiter was heerlijk idd, met al die meeblèrende metalheads! 😝
Maar ze hebben idd wel betere nummers, zeker op het laatste album, Warfront.
Diggy diggy hole is niet eens van hun, maar een cover van een Minecraft YouTube-kanaal.
Dat wordt in ieder geval weer een feestje op Alcatraz!


Ik en m'n maat in de auto onderweg terug bekeken onze CD en zagen dat het citaat in de hoes wel van dat nummer is 🥹 wij hadden een momentje van verbondenheid met de band. Misschien is het grote publiek nog niet klaar voor Gates of ekrund live.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Geweldige show gisteren inderdaad!
Wel vreselijk druk, zoals ook al door anderen gezegd. Volgens mij nog nooit bij zo'n druk concert geweest. Ik stond letterlijk helemaal tegen de bar geplakt (wat ook weer zijn voordelen had.. 😉🍺).

Ook beetje jammer dat dit soort muziek ook een bepaald soort mensen aantrekt, die iets meer agressief en opgefokt zijn dan het doorsnee metal publiek, en er gasten zijn die doodleuk met compleet bezweet en ontbloot bovenlijf zich door de menigte wringen om drinken te gaan halen..
Maar ja, hoort er allemaal bij, zullen we maar zeggen.. 🤷‍♂️
Oef ik kwam dus terug van drankjes halen vlak voor de show en terug bij mijn vrienden kreeg commentaar van iemand voor wie ik was gaan staan. Ik heb diegene er maar even op gewezen dat binnen 10 seconden van het eerste nummer het hele publiek toch een vloeibare massa zou worden. Volgens mij zijn ze heel snel na het eerste nummer naar achterin de zaal vertrokken... (linkerkwartdeel voorin in de zaal, voor het podium). Want inderdaad bleken we in de moshzone te staan
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Tesla - Five Man Acoustical Jam (live album)

Zal waarschijnlijk niet heel zeldzaam zijn en 30€ valt inmiddels ook wel mee (ookal is t tweedehands), maar ben em toch verder nooit meer tegen gekomen. Andere platen waar ik hetzelfde van dacht (alleen dan goedkoper), ben ik al wel tegengekomen
oh cool, die ben ik idd ook nog nooit tegengekomen (ben ook een fervent vinyl verzamelaar:)), ik heb wel "Mechanical Resonance" in mijn collectie.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
oh cool, die ben ik idd ook nog nooit tegengekomen (ben ook een fervent vinyl verzamelaar:)), ik heb wel "Mechanical Resonance" in mijn collectie.

Die hebben we ook, en afgelopen jaar op vakantie nog The Great Radio Controversy erbij gehaald

En hieronder onze muur met de ingelijste gesigneerde LPs :D
Blijft een leuke decoratie met wissellijsten
001AA5CA-8845-4C27-85B3-4744D94F7D18.jpeg
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.351
5.904
Even terzijde. Omdat er redelijk wat enthousiasme was over Haken heb ik ze opgenomen in mijn playlist.

Ik ben overtuigd, vooral door de Messiah Complex tracks. Ga zeker kijken als het schema het toelaat!
The Messiah Complex schijnt ook in de setlist te zitten op de aankomende voorjaarstour. Hopelijk op Graspop ook. Het is wel een vlaggenschip van een nummer, dus ik geef het goede kans!
 
  • Leuk
Waarderingen: Parfex en BlackRamIndian

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Er is een uitleg op de website over de taalkeuze: https://kauanmusic.com/about
Kort gezegd: Fins is een mooie taal om liedjes mee te maken.
De band opereert al jaren niet meer vanuit Rusland. De eerste 2 platen uit 2007 en 2008 komen uit Rusland, de 3e is in eigen beheer, daarna Italië/VS/Canada sinds 2011. Bandleden wonen in Estland en Finland.
Over ATM Revised: het is een 'herziening' (ze spreken zelf niet over een remaster) van hun 3e album 'Aava Tuulen Maa' (vandaar ATM revised) uit 2010. Op hun facebook de uitleg: https://www.facebook.com/photo/?fbid=714471146902216&set=a.242408460775156
Ik was destijds bij hun ProgPower passage, magistraal optreden, weet nog dat ze werden gepresenteerd als internationale Oekraïense Russische band uit Finland.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.638
5.090
Yes, if you're going by who's headlining the South Stage, you're right. I just figured they were announced as equals and most people would agree that Mötley Crüe is the more prestigious name, so I decided to make an exception. 👍 Looks way cooler, doesn't it? :D
Nou, ik ben misschien de uitzondering, en heb veel meer met DL (sympathieke band, catchy nummers) dan met MC (aanstellers, saaie nummers). ;)

Maar je hebt gelijk dat over het algemeen MC wel als de grotere van de 2 wordt gezien.

Ik verwacht dat GMM weer met een poster met dagverdeling komt, net als de vorige jaren.
Bij sommige dagen zal dan de ene (duidelijk grotere) headliner boven de andere worden geplaatst (GnR boven Ghost, Slipknot boven PD), bij andere dagen de headliners naast elkaar, met de South headliner links en de North headliner rechts, net als bij de aankondiging van DL/MC:

FB_IMG_1677842892737.jpg
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.638
5.090
Oef ik kwam dus terug van drankjes halen vlak voor de show en terug bij mijn vrienden kreeg commentaar van iemand voor wie ik was gaan staan. Ik heb diegene er maar even op gewezen dat binnen 10 seconden van het eerste nummer het hele publiek toch een vloeibare massa zou worden. Volgens mij zijn ze heel snel na het eerste nummer naar achterin de zaal vertrokken... (linkerkwartdeel voorin in de zaal, voor het podium). Want inderdaad bleken we in de moshzone te staan
Haha, 1e metalconcertje zeker? #filthycasuals 😅😜
 
Laatst bewerkt:

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.669
7.432
Oef ik kwam dus terug van drankjes halen vlak voor de show en terug bij mijn vrienden kreeg commentaar van iemand voor wie ik was gaan staan. Ik heb diegene er maar even op gewezen dat binnen 10 seconden van het eerste nummer het hele publiek toch een vloeibare massa zou worden. Volgens mij zijn ze heel snel na het eerste nummer naar achterin de zaal vertrokken... (linkerkwartdeel voorin in de zaal, voor het podium). Want inderdaad bleken we in de moshzone te staan

Als je duidelijk kan zien dat iemand met drankjes terugkomt bij zijn of haar groep, dan moet die persoon gewoon niet zeiken toch?

Is wat anders als je gewoon last minute aankomt met je vrienden en dan iemands zicht gaat blokkeren.
 

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Dat ver weg wonen is inderdaad een nadeel. Hier ook altijd concerten waarbij we gewoon diezelfde avond nog naar huis gaan. Woon vlakbij Antwerpen dus Trix is met de fiets te bereiken, concerten in Brussel doen we met de trein want goede verbinding en bij concerten van AB is het halve prijs voor de trein. Vaak zijn de metalconcerten ook iets van een 20-40 euro, voor 1 tot 3 bands, dus valt op zich nog wel mee. Ik durf ook wel ticketswap afwachten voor concerten die ik niet als 'must-see' zie en dan doe je vaak mooie deals, maar dat kan ook makkelijker als je vlakbij woont.

Maar hier inderdaad ook geen kids, dat doet veel, verder bewuste keuze qua uitgaven, dus er gaat wel wat geld naar sociaal leven, optredens en reizen. Hard werken is toch alleen maar fijn als er voldoende plezier tegenover staat en dat haal ik uit beleving.
Mee eens, ver weg wonen kan idd een dingetje zijn. Kom zelf uit het verre nederlandse zuiden en bezoek de meeste concerten in Duitsland, is voor mij dichterbij dan de randstad. En ja hard werken idd, bezoek meerdere concerten/festivals per jaar, dan kan het behoorlijk in de papieren gaan lopen, maar ik heb het nodig voor de juiste balans in mijn leven!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Man man man. Halverwege de autorit terug eindelijk een beetje bijgekomen van de Lamb of God show. Wat een sloopkogel, wat een dynamiek. Ik heb de 013 nog nooit zo zien ontploffen voorin. Na Resurection Man ook naar voren gegaan en heerlijk mee staan knallen en pitten. Mooi feestje en precies zoals ik me herinnerde. Voor mij zijn ze een van de grootste en beste moderne metalbands en mogen ze Graspop zo (co)headlinen. Deze show was drie jaar wachten waard.
Top, fijn dat je hebt genoten! Ik heb ze nog tegoed binnenkort. LoG al vaak gezien de afgelopen jaren, maar ze stellen eigenlijk nooit teleur, ondanks dat ze inmiddels ook niet meer de jongste zijn, hebben ze nog een brok energie (kan dus wel)!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken