Graspop Metal Meeting 2023

prins

Dagopener
9 nov 2019
519
625
Zijn er eigenlijk meer festivals die elk jaar bekijken of ze er een dagje aan vastplakken? Ik ken dat alleen van GMM. Vind het toch wel apart.
2018 heeft graspop later een xl van gemaakt ivm guns n roses en afgelopen jaar was de 4de dag al bekend omdat het om de 25ste editie ging.

dit jaar kan het gaan omdat ze een headliner kunnen krijgen die alleen nog die datum kan. normaal gesproken liggen de headliners al een jaar vast.
of de rest van de line-up is ivm hun tourschema's makkelijker in te passen en zoeken ze nu nog een headliner voor die extra dag.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
A7x, tja.. Ik blijf erbij. Geen zomertour. Eerder een najaarstour doorheen zalen.
Mja, vooralsnog is er voor beide opties evenveel (of beter gezegd even weinig) bewijs.

Naar mijn mening kan A7X het zich gewoon niet veroorloven om maar tours uit te blijven stellen.
Die hebben ook dringend geld en publiciteit nodig, net als de meeste andere bands.
Alleen een nieuw album + najaarstour lijkt me ook niet bepaald een 'big year', die gaan echt nog wel veel meer optreden, over meerdere continenten, lijkt me.
 

Dumblydore

Playlistbediener
11 mei 2021
29
73
Into the Grave heeft 11 nieuwe namen aangekondigd. Zou hier nog iets naar GMM komen? Een aantal staan er al. Van mij mogen DragonForce en Amorphis zeker richting Dessel komen. Screenshot_2022-12-22-13-22-15-80_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Aerosmith was algemeen toch al doorschrapt met de komst van Hollywood Vampires.
A7x, tja.. Ik blijf erbij. Geen zomertour. Eerder een najaarstour doorheen zalen.


SOAD / Faith No More
Eigenlijk heeft A7x dit altijd zo gedaan. Eerst een clubtour in het najaar en dan een zomertour langs festivals. Dus ik denk niet eens een gekke gedachte.
Daarnaast hoeft A7x zelf nooit zo nodig, ze weten zelf hoe hard het leven kan zijn naar aanleiding van de dood van The Rev. En zijn sindsdien heel anders hun leven gaan indelen mbt familie.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.010
Eigenlijk heeft A7x dit altijd zo gedaan. Eerst een clubtour in het najaar en dan een zomertour langs festivals. Dus ik denk niet eens een gekke gedachte.
Daarnaast hoeft A7x zelf nooit zo nodig, ze weten zelf hoe hard het leven kan zijn naar aanleiding van de dood van The Rev. En zijn sindsdien heel anders hun leven gaan indelen mbt familie.
Dat kan zeker zo zijn.
Maar ook zij hebben te maken gehad met een pandemie, plus allerlei andere problemen rond het produceren van een nieuw album in eigen beheer, wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat ze al sinds juni 2018 (!!) niet meer hebben opgetreden.
Als ze nog enigszins relevant willen blijven, en hun hardverdiende status als headliner willen behouden, dan zullen ze toch eens wat van zich moeten laten zien en horen, en niet nog een hele zomer thuis bij de vrouw en kinderen te blijven zitten..
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Dat kan zeker zo zijn.
Maar ook zij hebben te maken gehad met een pandemie, plus allerlei andere problemen rond het produceren van een nieuw album in eigen beheer, wat er uiteindelijk toe heeft geleid dat ze al sinds juni 2018 (!!) niet meer hebben opgetreden.
Als ze nog enigszins relevant willen blijven, en hun hardverdiende status als headliner willen behouden, dan zullen ze toch eens wat van zich moeten laten zien en horen, en niet nog een hele zomer thuis bij de vrouw en kinderen te blijven zitten..
Ze zitten niet stil hoor, alleen actiever op andere gebieden.
Recent hun "nieuwe website" gelanceerd: https://avengedsevenfold.io/
Gewoon heel hard gefocust op de wereld van NFT's en consoorten. Hun deathbatsclub is nog maar recent uit de grond gestampt dus ik verwacht gewoon daar wat meer activiteit de komende maanden.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Ik zie nog steeds niet echt een realistische optie buiten GNR/BMTH/A7X
Graspop is ook niet zo van de verrassende headliners. Eigenlijk zou ik BMTH als headliner al vrij verrassend en gedurfd vinden.
Toch niet Iron Maiden? Hebben er natuurlijk erg veel gestaan, maar komende zomer wel een nieuwe tour.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Ah dus ze willen niet eens meer dat we ze serieus nemen als band.

Dit soort fratsen zijn voor mij wel echt een grote rode vlag dat de rot van de commercie de overhand aan het nemen is hoor.

Dan adviseer ik jou er even in te duiken. Ben ook niet zo'n fan van NFT's, maar zij hebben het super leuk opgepakt.
Deze hebben ze aan fans verkocht en die krijgen met bepaalde NFT's dan cadeaus of front row tickets van Avenged Sevenfold. Eigenlijk zijn het een soort Golden Digitale Fan Kaarten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en jonasvh

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Toch niet Iron Maiden? Hebben er natuurlijk erg veel gestaan, maar komende zomer wel een nieuwe tour.
Met hun sportpaleisshow een paar dagen/weken na graspop zou'k het echt straf vinden mochten die (weeral) Graspop aandoen.
Kunnen ze echt niet maken..
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Dan adviseer ik jou er even in te duiken. Ben ook niet zo'n fan van NFT's, maar zij hebben het super leuk opgepakt.
Deze hebben ze aan fans verkocht en die krijgen met bepaalde NFT's dan cadeaus of front row tickets van Avenged Sevenfold. Eigenlijk zijn het een soort Golden Digitale Fan Kaarten.
Precies. Voor de die-hard fan is zoiets wel leuk denk ik. Die hebben gewoon een speciale wending aan de "normale fanclub" gepakt. Front row tickets, eerste keuze bij het in verkoop gaan, een eigen unieke NFT, ...

Al denk ik dat die die-hard fan nu toch ook wel liever nieuwe muziek en/of shows zou hebben dan dit maar goed.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
SOAD / Faith No More
Die zie ik niet naar Europa komen in 2023.
Toch niet Iron Maiden? Hebben er natuurlijk erg veel gestaan, maar komende zomer wel een nieuwe tour.
staan al in sportpaleis, dacht dat dat aangekondigd was als exclusieve show. zullen niet komen in ieder geval lijkt me
nightwish, volbeat, zie ze zelfs evanescence wel als headliner boeken. en ozzy met iommi op gitaar sluit ik ook niet uit.
Nightwish zou ik heel graag zien gebeuren, maar lijkt me heel sterk. Denk ook niet dat die boven Ghost zouden staan op een line up.
Volbeat lijkt door dat vreemde radio gerucht nog wel een optie, maar zou een headliner op herhaling wel erg zwak vinden
Evanescence lijkt me ook nog wel een optie voor de vrijdag. op de donderdag boven Ghost zie ik ook niet gebeuren. (ik zou het wel graag zien)
Ozzy blijf ik bij mijn standpunt dat dat gewoon echt niet gaat gebeuren volgend jaar, maar daar hebben we hier genoeg over gediscussieerd denk ik :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.828
Dan adviseer ik jou er even in te duiken. Ben ook niet zo'n fan van NFT's, maar zij hebben het super leuk opgepakt.
Deze hebben ze aan fans verkocht en die krijgen met bepaalde NFT's dan cadeaus of front row tickets van Avenged Sevenfold. Eigenlijk zijn het een soort Golden Digitale Fan Kaarten.
Heb even op die website rondgesnuffeld. Het kan aan mij liggen hoor, ik heb sowieso niet zoveel met fanclubs en dat soort dingen. Maar als ze dan waardeloze troep (aka wat pixels en bytes op een server) voor veel te veel geld gaan verkopen (in dit geval nota bene crypto, wat behoorlijk vervuilend is) dan heb ik daar weinig respect voor. Zie nu hetzelfde gebeuren bij Tool, die verkopen een plastic prul voor $500 want "beperkte oplage" en verdubbelen de prijs naar $1000 voor een handtekening erop. Kunstmatige schaarste, nauwelijks iets van waarde produceren, en cashen maar. Datzelfde gevoel heb ik dus bij NFT's. Deze gaan voor 0,1 EFT, dat is ongeveer $100, voor een automatisch gegenereerd digitaal plaatje... Okay, als je er tickets mee wint is het leuk, maar dat zal niet bij alle 10.000 gebeuren.

Maar goed, het verkoopt, en mensen vinden het leuk, dus ik wens die mensen er veel plezier mee verder... Ik hou er niet van, maar ze hebben mijn goedkeuring verder ook helemaal niet nodig natuurlijk. Wil alleen even mijn mening uiten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken