Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.413
6.722
Meh, als ze niet in een keer de hele tour eruit gooien zal Graspop best mogen wachten tot volgend jaar. Er is zo’n radio ding in België waardoor festivals in principe nooit aankondigen, de warmste week ofzo
Ook goed, wat mij betreft. Ik heb me er sowieso al wel mee verzoend dat dit de ontbrekende headliners zijn. En dat zou ook prima zijn voor Graspop. Hoop alleen, zoals al eerder aangehaald, dat GnR dan op donderdag speelt, vanwege die show van Gojira die in het donker moet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.133
Limp bizkit was eerder headliner. Daarna niet.
Avenged sevenfold hetzelfde verhaal.
Dus tja.
A7X was inderdaad in 2014 headliner, maar in 2018 officieel geen headliner (dat was Iron Maiden die dag).
Volgens de nieuwe 'regels' (2 headliners per dag) was A7X echter ook in 2018 een headliner, zij het de North Stage headliner, ook al waren ze geen afsluiter van dat podium.
Ze stonden op het affiche als eerste genoemd op de 2e regel, direct onder de 4 (Main Stage 1/South Stage) headliners, nog voor de afsluiter van de dag, A Perfect Circle. Behalve voor de 1e rij (dagvolgorde) is de leesvolgorde op de poster duidelijk van belang bij GMM (hoe verder naar links binnen een rij, hoe groter/belangrijker/duurder de band). Ze waren dus blijkbaar na de 4 headliners de belangrijkste band van het festival.

Voor de edities van 2021 en 2022 werd A7X 'gewoon' weer aangekondigd als dé headliner van de vrijdag.
Ik reken A7X dan ook tot het rijtje definitief gevestigde nieuwe/jonge South Stage headliners, samen met Volbeat en inmiddels ook Sabaton.

Limp Bizkit heeft die status m.i. al een tijdje niet meer.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Guns n Roses - Deep Purple - Alter Bridge - Europe - Helloween - Blind Guardian - Sum41 - Flogging Molly - Evanescene - VV- Skidrow - Stratovarius - H.e.a.t. - Peterpan Speedrock - Gwar - Lordi - Angus Mc Six
Zou een mooi setje namen zijn :p
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.538
3.061
Guns n Roses - Deep Purple - Alter Bridge - Europe - Helloween - Blind Guardian - Sum41 - Flogging Molly - Evanescene - VV- Skidrow - The Winery Dogs - Stratovarius - H.e.a.t. - Peterpan Speedrock - Gwar - Lordi - Angus Mc Six - Halestorm...
Zou een mooi setje namen zijn :p
De kans is 100% dat Halestorm geboekt is. Check de line-up maar eens ;-)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.180
4.323
ben fan van flogging molly maar ben ik nu de enige die het vreemd vind dat ze boven the ghost inside, papa roach, billy talent staan op jera?

graag op graspop maar niet ten koste van een spot die te hoog is
Flogging Molly toch de veel populairdere naam?
 
  • Leuk
Waarderingen: Piet

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.709
7.506
ryN4CNK.png


Net als de voorbije jaren organiseer ik ook dit jaar weer de Tijdloze Top 100 van dit forum. We hebben nu al zeventien lijsten binnen, maar daar mogen er zeker nog wat bij. Heb je zelf ook zin om een lijst in te sturen (kan al vanaf 10 nummers), doe dat dan zeker voor 1 januari 2023. Vanaf januari wordt de top 100 van het forum bekend gemaakt.


Even deze ook hier voorbij laten komen! :D
 

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
De kans is 100% dat Halestorm geboekt is. Check de line-up maar eens ;-)
winery dogs staan er ook al. over alter bridge heb ik mijn twijfels, zou alleen op donderdag nog kunnen (spelen ze wel 3 dagen achter elkaar), vrijdag staan ze op hellfest en zaterdags op een festival in spanje.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
409
578
Meh, als ze niet in een keer de hele tour eruit gooien zal Graspop best mogen wachten tot volgend jaar. Er is zo’n radio ding in België waardoor festivals in principe nooit aankondigen, de warmste week ofzo
Klopt. Het is ‘De warmste week‘ Maar dat is enkel StuBru en MNM. Ik geloof enkel vrijdag dat dan alle VRT radio’s dat uitzenden.
Zouden ze echt daarvoor moeten wachten? Ik denk dat ze bij stubru als ‘festivalzender’ deze week veel meer mensen kunnen bereiken als in de normale uitzendingen. Dus het zou nog een voordeel zijn.

Al moet het niet persé deze week zijn natuurlijk, ik ben nog niet door mijn in luister lijst. Laat staan dat er weer nieuwe namen bijkomen…
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Klopt. Het is ‘De warmste week‘ Maar dat is enkel StuBru en MNM. Ik geloof enkel vrijdag dat dan alle VRT radio’s dat uitzenden.
Zouden ze echt daarvoor moeten wachten? Ik denk dat ze bij stubru als ‘festivalzender’ deze week veel meer mensen kunnen bereiken als in de normale uitzendingen. Dus het zou nog een voordeel zijn.

Al moet het niet persé deze week zijn natuurlijk, ik ben nog niet door mijn in luister lijst. Laat staan dat er weer nieuwe namen bijkomen…
zoals jimmy ook al zei hangt het waarschijnlijk 100% af van de band, wanneer die wilt aankondigen. belgische radio zal daar geen verschil in maken.

los daarvan vind ik het wel vreemd dat ze nooit aankondigen in de vakanties, lijkt mij dat je rond de kerst juist het meeste mensen kan bereiken en dat mensen dan ook eerder geld zullen uitgeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Ze hadden pas nog Aerosmith exclusief op het affiche. Ok, die zijn uiteindelijk niet gekomen, maar dat doet daar niets aan af.
A7X had het zelf over 'the start to a big year'. Ze kunnen nog prima een Europese tour met voornamelijk losse shows en één of enkele festivals doen.
Misschien was GMM wel het enige of een van de weinige festivals die bereid waren zo lang te wachten totdat A7X alles op een rijtje heeft?
Mark my words...dat wordt nog een verrassing op de donderdag.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.211
7.467
Ik zie nog steeds niet echt een realistische optie buiten GNR/BMTH/A7X
Graspop is ook niet zo van de verrassende headliners. Eigenlijk zou ik BMTH als headliner al vrij verrassend en gedurfd vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

prins

Dagopener
9 nov 2019
524
634
Ik zie nog steeds niet echt een realistische optie buiten GNR/BMTH/A7X
Graspop is ook niet zo van de verrassende headliners. Eigenlijk zou ik BMTH als headliner al vrij verrassend en gedurfd vinden.
nightwish, volbeat, zie ze zelfs evanescence wel als headliner boeken. en ozzy met iommi op gitaar sluit ik ook niet uit.
 
Laatst bewerkt:

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Hmm, Graspop had sowieso RATM niet (want werchter) en die vierde dag is pas aangekondigd toen al duidelijk was dat ze niet meer gingen komen. Dus zelfs als Werchter echt een headliner-steal nodig had van de grotere graspopvijver, hadden ze die 4e dag eventueel weer kunnen schrappen voor de bekendmaking (al weet ik dat er natuurlijk op dat moment ook al kleinere bands kunnen vastliggen voor die 4e dag). Die steal is alleszins niet gebeurd, want het lijkt er toch op dat RHCP op herhaling komt als vervanger voor RATM.

Dus de reden dat graspop zijn 4e dag heeft ingeroepen (genoeg bands voor je programma, een unieke headliner of gewoon winstbejag) lijkt me onveranderd.
Zijn er eigenlijk meer festivals die elk jaar bekijken of ze er een dagje aan vastplakken? Ik ken dat alleen van GMM. Vind het toch wel apart.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken