Pinkpop 2023

Landgraver

Support act
13 apr 2021
956
451
tja, dat was mijn hoop wel een beetje.

lijkt er op dat er niets meer komt nu, of ze moeten deze week nog verrassend uit de hoek komen.

geen idee, misschien is de 'noodzaak' er niet omdat de verkoop niet tegenvalt, of hebben ze nog knopen door te hakken in de undercard van het affiche?
Iemand actuele cijfers over hoeveel tickets er t.n.t. zijn verkocht?Kan het moeilijk inschatten maar volgens mij loopt het niet echt vlotjes zeker wat de dagkaarten betreft.Nieuwe namen zouden welkom zijn.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
Volgend jaar weer en dan kan er nog een mooie push gemaakt worden ondanks dat het waarschijnlijk vooral nl namen worden
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
Pinkpop heeft duidelijk ook weer de boodschappen gedaan, waar Mad Cool en NOS alive ook in de wachtrij hebben gestaan (qua boekers)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
Wat bedoel je hiermee?
kijkend naar de acts weer op de affiches, vandaag bijvoorbeeld ook Nathaniel Rateliff voor NOS Alive. Veel overlap.

Zegt misschien ook iets over namen die nog gaan komen.
(of iets over volgende edities)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.713
kijkend naar de acts weer op de affiches, vandaag bijvoorbeeld ook Nathaniel Rateliff voor NOS Alive. Veel overlap.

Zegt misschien ook iets over namen die nog gaan komen.
(of iets over volgende edities)
Dat de Pinkpop boekers ook maar een Spoon gekocht hebben.
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
867
349
kijkend naar de acts weer op de affiches, vandaag bijvoorbeeld ook Nathaniel Rateliff voor NOS Alive. Veel overlap.

Zegt misschien ook iets over namen die nog gaan komen.
(of iets over volgende edities)
Der staat nog niet echt wat op madcool en nos alive wat ik direct op pinkpop verwacht naast de grote hoeveelheid acts die we nu al van hun line-ups hebben
 

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
ryN4CNK.png


Net als de voorbije jaren organiseer ik ook dit jaar weer de Tijdloze Top 100 van dit forum. We hebben nu al zeventien lijsten binnen, maar daar mogen er zeker nog wat bij. Heb je zelf ook zin om een lijst in te sturen (kan al vanaf 10 nummers), doe dat dan zeker voor 1 januari 2023. Vanaf januari wordt de top 100 van het forum bekend gemaakt.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
nieuwe namen voor Rock am Ring...

met nieuw Kings Of Leon, Bring Me The Horizon, Rise Against, Limp Bizkit, Incubus, Bounty & Cocoa, Brutus, cleopatrick, Flogging Molly, Gojira, Halestorm, Kontra K, Set It Off, Spiritbox, Sum 41 & The Warning.

kunnen Limp Bizkit, Incubus, Flogging Molly, Gojira oa best doorkomen imo
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
nieuwe namen voor Rock am Ring...

met nieuw Kings Of Leon, Bring Me The Horizon, Rise Against, Limp Bizkit, Incubus, Bounty & Cocoa, Brutus, cleopatrick, Flogging Molly, Gojira, Halestorm, Kontra K, Set It Off, Spiritbox, Sum 41 & The Warning.

kunnen Limp Bizkit, Incubus, Flogging Molly, Gojira oa best doorkomen imo
zouden Bring Me The Horizon en Rise Against zich laten verleiden tot een mainstage/Noord spot op Pinkpop in 2023?

goh, ben ik even blij dat Kings of Leon aan Pinkpop voorbij gaat 🙈
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.558
6.235
nieuwe namen voor Rock am Ring...

met nieuw Kings Of Leon, Bring Me The Horizon, Rise Against, Limp Bizkit, Incubus, Bounty & Cocoa, Brutus, cleopatrick, Flogging Molly, Gojira, Halestorm, Kontra K, Set It Off, Spiritbox, Sum 41 & The Warning.

kunnen Limp Bizkit, Incubus, Flogging Molly, Gojira oa best doorkomen imo
Limp Bizkit staat al op Paaspop. Zouden die dan ook Pinkpop doen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
Limp Bizkit staat al op Paaspop. Zouden die dan ook Pinkpop doen?
paaspop is altijd ver weg, worden nog al eens namen gedeeld en niet alleen NL namen.
2022 bijvoorbeeld Maneskin van de internationale acts (of was dat de 2021 lineup?)
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.753
nieuwe namen voor Rock am Ring...

met nieuw Kings Of Leon, Bring Me The Horizon, Rise Against, Limp Bizkit, Incubus, Bounty & Cocoa, Brutus, cleopatrick, Flogging Molly, Gojira, Halestorm, Kontra K, Set It Off, Spiritbox, Sum 41 & The Warning.

kunnen Limp Bizkit, Incubus, Flogging Molly, Gojira oa best doorkomen imo

Je hoeft niet te filteren op namen deze keer hoor. Dit complete rijtje is van harte welkom! Met die verstande dat KoL geen headliner is natuurlijk...
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
586
300
Ik begrijp niet dat KOL nog bij grote festivals als headliner staan. Prima muziek maar als headliner absoluut niet geschikt dat hebben ze toch wel bewezen.
Misschien dat er nog steeds voldoende mensen op af komen die ze nog niet live hebben gezien op een festival en dus niet beter weten ofzo?

Verder erg leuk lijstje inderdaad!
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.226
824
Dat KoL op basis van ticketverkoop waarschijnlijk geen Pinkpop meer zal headlinen, begrijp ik. Maar verder snap ik het gezeur over KoL nooit zo. Ijzersterke liveband met dito repertoire. Hebben afgelopen zomer in Weert een van de beste shows van het jaar gegeven. Vond zelfs de OOR, dus dan is het waar :p
Persoonlijk zie ik nog altijd liever KoL op Pinkpop dan Imagine Dragons, Robbie Williams, P!nk of Bruno Mars.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
Dat KoL op basis van ticketverkoop waarschijnlijk geen Pinkpop meer zal headlinen, begrijp ik. Maar verder snap ik het gezeur over KoL nooit zo. Ijzersterke liveband met dito repertoire. Hebben afgelopen zomer in Weert een van de beste shows van het jaar gegeven. Vond zelfs de OOR, dus dan is het waar :p
Persoonlijk zie ik nog altijd liever KoL op Pinkpop dan Imagine Dragons, Robbie Williams, P!nk of Bruno Mars.
nou, als ik voor me zelf spreek.
Kings of Leon is inderdaad een ijzersterke live band, alleen voor mij allemaal wat erg strak zonder enige interactie , alleen maar spelen. Dan zie ik zelf liever een type Dave Grohl of type Billie Joe Armstrong... of een Springsteen die je (imo) mee zuigt in zijn optreden.
Maar wat mij ook een beetje tegen de borst stoote was de frequentie cq kleine interval waarmee ze achter elkaar een headline plek op Pinkpop hadden (2011, 2013, 2017).
Daarnaast heb ik het idee dat het succes van de laatste 2 albums (en singles er van) een beetje uit bleef.
Die combinatie, maakt het voor mij niet zo'n heel "relevante" headliner meer voor Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.965
1.753
Als KoL wordt aangekondigd op elke andere spot behalve headliner, dan denk ik dat velen het ineens een sterke naam zouden vinden. Inclusief ikzelf...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.065
6.111
nieuwe namen voor Rock am Ring...

met nieuw Kings Of Leon, Bring Me The Horizon, Rise Against, Limp Bizkit, Incubus, Bounty & Cocoa, Brutus, cleopatrick, Flogging Molly, Gojira, Halestorm, Kontra K, Set It Off, Spiritbox, Sum 41 & The Warning.

kunnen Limp Bizkit, Incubus, Flogging Molly, Gojira oa best doorkomen imo
inmiddels Incubus ook aangekondigd voor Rock for People week voor Pinkpop, Ze staan tijdens Pinkpop in Spanje en Frankrijk, in theorie zouden ze 17 juni nog kunnen.

Flogging Molly inmiddels afvaller door de Jera headline spot.
Sum 41 was al afvaller.

Gojira stond op de oorspronkelijke 2020 lineup, die lijken nog te kunnen, wel al vrijdag's op Graspop.
Ben benieuwd waar BMTH uit komt in NL.

Set it Off misschien een Pinkpop kanshebber?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken