Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Electric callboy neemt Future Palace mee als opener op hun tour. Ook wel best relevant, mag voor mijn part ook wel de Jupiler stage komen openen of als mogelijke vervangband achter de hand gehouden worden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.193
10.565
Heb even op die website rondgesnuffeld. Het kan aan mij liggen hoor, ik heb sowieso niet zoveel met fanclubs en dat soort dingen. Maar als ze dan waardeloze troep (aka wat pixels en bytes op een server) voor veel te veel geld gaan verkopen (in dit geval nota bene crypto, wat behoorlijk vervuilend is) dan heb ik daar weinig respect voor. Zie nu hetzelfde gebeuren bij Tool, die verkopen een plastic prul voor $500 want "beperkte oplage" en verdubbelen de prijs naar $1000 voor een handtekening erop. Kunstmatige schaarste, nauwelijks iets van waarde produceren, en cashen maar. Datzelfde gevoel heb ik dus bij NFT's. Deze gaan voor 0,1 EFT, dat is ongeveer $100, voor een automatisch gegenereerd digitaal plaatje... Okay, als je er tickets mee wint is het leuk, maar dat zal niet bij alle 10.000 gebeuren.

Maar goed, het verkoopt, en mensen vinden het leuk, dus ik wens die mensen er veel plezier mee verder... Ik hou er niet van, maar ze hebben mijn goedkeuring verder ook helemaal niet nodig natuurlijk. Wil alleen even mijn mening uiten.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden, dank voor deze reactie. Dit is een hele mooie vorm van prul verpakken in exclusiviteit en er dan flink mee cashen. Kan je de band opzich niet kwalijk nemen maar zorgt voor mij nou niet perse voor wen pluspuntje.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.371
5.964
Ik zie Nightwish toch echt als een grotere naam dan Ghost hoor...
Denk dat het elkaar in ticketverkoop niet veel ontloopt. Spotify streams voor Ghost zijn ruim 9 miljoen per maand, terwijl die van Nightwish op een goeie 2.2 miljoen blijven steken. Maar dat is natuurlijk wereldwijd. Nightwish draait wel al wat langer mee in het headliner circuit dus die hebben wat meer gewicht achter hun naam, maar ik denk wel dat Ghost op dit moment populairder is toch.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.660
5.134
Ze zitten niet stil hoor, alleen actiever op andere gebieden.
Recent hun "nieuwe website" gelanceerd: https://avengedsevenfold.io/
Gewoon heel hard gefocust op de wereld van NFT's en consoorten. Hun deathbatsclub is nog maar recent uit de grond gestampt dus ik verwacht gewoon daar wat meer activiteit de komende maanden.
Ik bedoelde uiteraard 'stil zitten' op muzikaal gebied.
Al die randzaken zullen ook de nodige tijd in beslag nemen (hoewel grote bands daar een apart team voor zullen hebben, daar hoeven bandleden zich doorgaans niet veel mee te bemoeien), maar die zullen toch zeker niet bijdragen aan een 'big year'?

Uiteindelijk gaat het toch om albums en shows.
Dat nieuwe album kan nu echt niet meer lang op zich laten wachten, zal komend voorjaar wel uitkomen.
En dan ligt het zeer voor de hand dat je als band ook staat te popelen om weer het podium op te gaan, zeker als dat dan alweer bijna 5 jaar geleden voor het laatst is geweest!
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Denk dat het elkaar in ticketverkoop niet veel ontloopt. Spotify streams voor Ghost zijn ruim 9 miljoen per maand, terwijl die van Nightwish op een goeie 2.2 miljoen blijven steken. Maar dat is natuurlijk wereldwijd. Nightwish draait wel al wat langer mee in het headliner circuit dus die hebben wat meer gewicht achter hun naam, maar ik denk wel dat Ghost op dit moment populairder is toch.
Ik maak wel de bedenking dat de gemiddelde StuBru luisteraar die naar ghost luistert niet per se naar Graspop zal afzakken. Maar die vallen wel onder die spotify luisteraars.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.371
5.964
Ik maak wel de bedenking dat de gemiddelde StuBru luisteraar die naar ghost luistert niet per se naar Graspop zal afzakken. Maar die vallen wel onder die spotify luisteraars.
Ik denk sowieso dat niet alle 9 miljoen spotify luisteraars naar Graspop zullen komen ;) verder blijft het een beetje speculatie natuurlijk. Ik denk zelf niet dat er een enorm verschil is tussen Ghost en Nightwish luisteraars of ze naar Graspop zouden komen of niet? Recente ticket aantallen wijzen erop dat Ghost al ongeveer net zo goed verkoopt als Motley Crue en Def Leppard samen, dus dat is best okay voor een MS2 headliner denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy, xydroh en Jamel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
411
696
Vandaag wat meer verdiept in Ghost en dat ga ik niet nog een keer doen.
Zonder alle poes pas blijft er maar weinig over. Raakt me nergens en hele show ga ik niet trekken. Ieder z'n smaak en hopelijk wat leuks in de tent , dit sla ik over 😊
#ghost
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
477
516
Nu we toch ff tijd te doden hebben.
Ik denk sowieso dat niet alle 9 miljoen spotify luisteraars naar Graspop zullen komen ;) verder blijft het een beetje speculatie natuurlijk. Ik denk zelf niet dat er een enorm verschil is tussen Ghost en Nightwish luisteraars of ze naar Graspop zouden komen of niet? Recente ticket aantallen wijzen erop dat Ghost al ongeveer net zo goed verkoopt als Motley Crue en Def Leppard samen, dus dat is best okay voor een MS2 headliner denk ik.
Ik denk dat het grootste deel van graspopgangers geen Spotify luistert...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken