Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Vanochtend de mini-documentaire van Sabaton op Graspop gekeken. Hoewel het niet mijn band is, toch heel gaaf om te zien hoe verbonden zij zijn met het festival. Hele toffe gasten ook. En een goede ontwikkeling dat zo'n jonge band zich met verve heeft opgewerkt tot headliner. Da's alleen maar goed voor de toekomst van het festival.
 

magrathea

Campingartiest
9 feb 2020
66
131
Vanochtend de mini-documentaire van Sabaton op Graspop gekeken. Hoewel het niet mijn band is, toch heel gaaf om te zien hoe verbonden zij zijn met het festival. Hele toffe gasten ook. En een goede ontwikkeling dat zo'n jonge band zich met verve heeft opgewerkt tot headliner. Da's alleen maar goed voor de toekomst van het festival.
Amon Amarth had ook zo'n docu, maar dan was het meer met Summerbreeze. Heel bijzonder hoe zij eigenlijk min of meer door 'toeval' zijn gekomen waar ze nu zijn (gitarist kwam door bedrijfsongeval thuis te zitten en had toen ineens zeeën van doorbetaalde tijd om nummers te schrijven). Bij Sabaton zeggen ze ook dat ze eigenlijk heel veel geluk hebben gehad met dat ze op een moment in hun leven waren dat het allemaal op z'n plek viel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Amon Amarth had ook zo'n docu, maar dan was het meer met Summerbreeze. Heel bijzonder hoe zij eigenlijk min of meer door 'toeval' zijn gekomen waar ze nu zijn (gitarist kwam door bedrijfsongeval thuis te zitten en had toen ineens zeeën van doorbetaalde tijd om nummers te schrijven). Bij Sabaton zeggen ze ook dat ze eigenlijk heel veel geluk hebben gehad met dat ze op een moment in hun leven waren dat het allemaal op z'n plek viel.
Ik denk ook wel dat het een stukje afkomst is. Je hebt echt landen die als broeinest fugeren voor bepaalde genres.
Sweden, Duitsland kennen bijvoorbeeld een grote powermetalstroming.
In Nederland zie je dat bij Symphonische metal.
Engeland en USA zijn altijd giganten geweest voor de hardrock en heavy metal, maar het lijkt nu meer te spreiden over de globe.
Belgie heeft niet echt enorme namen, maar had altijd een grote scène in hardcore en metalcore.
Ook death en blackmetal heersen veelal in het noorden en oosten.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Gisteren naar brymir, skalmold en finntroll gaan kijken in de next bij de 013.
Blij dat finntroll op graspop staat, voor mij persoonlijk toch de grootste feestband van de 3 folkmetalbands die er staan. Korpiklaani kan ook mits ze een set met feestnrs spelen ma dat doen ze eigenlijk zelden. En eluveitie zonder Anna ben ik nietmeer zo zot van.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
116
374
Electric callboy had 2 dagen geleden een deel festivals bekend gemaakt, staat nog altijd wel 'more to be announced'. Kunnen sommigen hier al iets uit afleiden dat Graspop eventueel zou gaan of niet?

1670766880295.png
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Electric callboy had 2 dagen geleden een deel festivals bekend gemaakt, staat nog altijd wel 'more to be announced'. Kunnen sommigen hier al iets uit afleiden dat Graspop eventueel zou gaan of niet?

Bekijk bijlage 3529
Het zal Graspop of Werchter zijn, niemand kan echt zeggen welke van de 2, al hebben veel mensen hun theorieën.

Ik hoop zelf dat ze op Graspop staan of op de RHCP dag van Werchter aangezien ik zit te denken om die dag te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Er zit in ieder geval geen volgorde in qua datum binnen die maanden. Copenhell komt pas na Nova Rock en overlapt deels met Pinkpop
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Gisteren naar brymir, skalmold en finntroll gaan kijken in de next bij de 013.
Blij dat finntroll op graspop staat, voor mij persoonlijk toch de grootste feestband van de 3 folkmetalbands die er staan. Korpiklaani kan ook mits ze een set met feestnrs spelen ma dat doen ze eigenlijk zelden. En eluveitie zonder Anna ben ik nietmeer zo zot van.
Hopelijk zal de zanger van Korpiklaani niet zo dronken zijn als op Alcatraz vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en saurus

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Hopelijk zal de zanger van Korpiklaani niet zo dronken zijn als op Alcatraz vorig jaar.
Ooit ergens, locatie laat ik in het midden, last gehad met Korpiklaani uit hun kleedkamer te krijgen. Een bandlid lag languit op de vloer zijn roes uit te slapen.
Kregen hem niet wakker, en was nu ook niet iemand om op te heffen. Samen met hun manager alles geprobeerd. Na uurtje is het gelukt. Waggelend zijn tourbus in gekregen.

Memories.
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Het zal Graspop of Werchter zijn, niemand kan echt zeggen welke van de 2, al hebben veel mensen hun theorieën.

Ik hoop zelf dat ze op Graspop staan of op de RHCP dag van Werchter aangezien ik zit te denken om die dag te gaan.
Uiteindelijk is zelfs pkp een mogelijkheid.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Electric callboy had 2 dagen geleden een deel festivals bekend gemaakt, staat nog altijd wel 'more to be announced'. Kunnen sommigen hier al iets uit afleiden dat Graspop eventueel zou gaan of niet?

Bekijk bijlage 3529
Weinig van te zeggen. Copenhell overlapt deels met Graspop, Pinkpop ook, maar dat laat genoeg ruimte over. Ze staan op Pinkpop op vrijdag, Copenhell is nog onbekend welke dag maar dat is sws woensdag-zaterdag dus de Graspop zondag blijft zeker vrij. Open Air St. Gallen en Tuska overlappen volledig met Rock Werchter, maar daar blijven dus ook nog 2 dagen van vrij.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Weinig van te zeggen. Copenhell overlapt deels met Graspop, Pinkpop ook, maar dat laat genoeg ruimte over. Ze staan op Pinkpop op vrijdag, Copenhell is nog onbekend welke dag maar dat is sws woensdag-zaterdag dus de Graspop zondag blijft zeker vrij. Open Air St. Gallen en Tuska overlappen volledig met Rock Werchter, maar daar blijven dus ook nog 2 dagen van vrij.
Ja uit de aangekondigde data kan je inderdaad niets van info halen, vooral omdat die band er geen enkel probleem mee heeft om 4 dagen achter elkaar te spelen. Kunnen dus in principe gewoon copenhell, pinkpop, graspop, hellfest doen achter elkaar

Ik zie werchter trouwens niet echt BMTH en EC beiden boeken, 2 van die poppy metalcore bandjes op de line up. Ik zie 1 van de 2 dus wel naar Graspop komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ooit ergens, locatie laat ik in het midden, last gehad met Korpiklaani uit hun kleedkamer te krijgen. Een bandlid lag languit op de vloer zijn roes uit te slapen.
Kregen hem niet wakker, en was nu ook niet iemand om op te heffen. Samen met hun manager alles geprobeerd. Na uurtje is het gelukt. Waggelend zijn tourbus in gekregen.

Memories.
Moest hij de volgende dag nog spelen en zoja stond hij er? 🤪
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Moest hij de volgende dag nog spelen en zoja stond hij er? 🤪
Heel even dacht ik dat hij daarom te laat was om te spelen voor zijn set van die dag.
"Korpiklaani cancelt concert wegens dronken bandlid"
of
"Korpiklaani speelt zijn show zonder gitarist omdat hij zijn roes zit uit te slapen."
 
  • Haha
Waarderingen: won666

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Op het topic van leuke feestjes:
Zal misschien vreemd klinken aangezien de band ieder jaar wel ergens te zien is in NL/BE maar 1 van de bands waar ik het meest naar uit kijk is Skindred. Wil ze al 5 jaar live zien ofso en loop ze steeds mis. Heb al veel youtube opnames gezien en het lijkt me een fantastische live band. Gegarandeerd feestje lijkt me in ieder geval. Zin in!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken