Graspop Metal Meeting 2023

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
A couple of them, yes. That's what I meant by 30 corebands in stead of 25. I think both Ghost Inside and Fever could play the Jupiler Stage as closer of the stage there, no problem. Architects will most definitely play mainstage, yeah. Like While She Sleeps last year for example.
the ghost inside is voor mij te groot voor de jupilerstage, fever 333 zie ik dan weer graag als mainstage opener. architects gaat toch wel een stuk in de late namiddag spelen op main
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
We hebben een hele stage die er speciaal is voor de -core bands, waar afgelopen editie 25 bands over het hele weekend stonden. Dat zal dit jaar niet anders zijn, met een enkele band (zoals PWD) op een andere stage. Dus dat we in totaal op zo'n 30 -corebands uitkomen is toch al sinds de intreding van de Jupiler Stage?
Uiteraard. Het ligt aan verschillende factoren waarom ik dit jaar voor een dagticketje ga, hoor. Gewoon persoonlijk voor mij iets té veel van té harde bands op de overige dagen. Wellicht zal de donderdag wel nog sterk in m'n straatje passen, maar om dan een combi daarvoor te nemen is ook wat teveel van 't goede. haha :D
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.610
3.152
A couple of them, yes. That's what I meant by 30 corebands in stead of 25. I think both Ghost Inside and Fever could play the Jupiler Stage as closer of the stage there, no problem. Architects will most definitely play mainstage, yeah. Like While She Sleeps last year for example.
Dat denk ik inderdaad ook. Er werd hier een tijd geleden ook geopperd dat op zaterdag één van de mainstages gevuld zou kunnen worden met metalcore (en aanverwanten), maar ik snapte toen al niet goed waar dat van kwam, er is geen enkel ander 'genre' met een dedicated stage, dus die kan je perfect daar zetten (met enkele uitzonderingen uiteraard). Je zit die dag met nog zoveel andere genres die je NIET kwijt kan op de jupiler stage, tenzij ze dat podium ineens anders zouden inzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Uiteraard. Het ligt aan verschillende factoren waarom ik dit jaar voor een dagticketje ga, hoor. Gewoon persoonlijk voor mij iets té veel van té harde bands op de overige dagen. Wellicht zal de donderdag wel nog sterk in m'n straatje passen, maar om dan een combi daarvoor te nemen is ook wat teveel van 't goede. haha :D
Hee, geheel eigen keuze natuurlijk! Iedereen moet vooral voor zichzelf een afweging maken of de line-up goed genoeg voor henzelf is om (voor een heel weekend) naar een festival te gaan. Bedoelde alleen maar te zeggen dat ik, als iemand die ook weinig met core heeft, meer dan genoeg alternatieven in deze line-up zie en het mij nog niet echt is opgevallen dat core dit jaar meer aanwezig is dan andere jaren.

Vooral blij dat de zondag wel genoeg naar je smaak is om toch een dagje te gaan!
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en jonasvh

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Ik heb vele bands leren appreciëren door de live ervaring. Is er hier al een topic waar we live clips van aanwezige bands van GMM23 kunnen posten? Zodoende dat we elkaars favoriete bands kunnen leren kennen?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik heb vele bands leren appreciëren door de live ervaring. Is er hier al een topic waar we live clips van aanwezige bands van GMM23 kunnen posten? Zodoende dat we elkaars favoriete bands kunnen leren kennen?
Is er niet, maar goed plan!
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Ik las hier juist iets van a7x en FNM. Wat in verband met de 3de grote cancel van vorig jaar aerosmith? Maken zij nog kans?
Over welke teleurstelling hebben ze het?

Over het feit dat we Metallica niet zullen zien op GMM in de nabije toekomst (zelfs niet in 2024 volgens mij),hoewel de voortekenen gunstig waren.
Het had zomaar gekund.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Waarom niet? Zijn op tour rond die periode, staan op Novarock o.a. Daarnaast al een tijd niet meer op GMM gestaan.
Omdat ze op vrijdag en zaterdag een show geven in Vaasa, Finland. Dat is zo'n 2000km van Dessel. In theorie kan de donderdag nog, maar dat lijkt me echt heel sterk met die reistijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ook de reclame van graspop op stubru vind ik opvallend. Ze zeggen elke headliner + 2 andere bands. nl papa roach en... Wat was dat ook weer? Dan maar even mijn oren laten uitspuiten gisteren. rancid... Zijn die dan zo groot om die dan als enige andere band met papa roach bij de headliners te vernoemen of is het gewoon om het groezrock gehalte wat te vernoemen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken