Graspop Metal Meeting 2023

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Inluisteren zal hier nog veel aan veranderen natuurlijk, maar voor nu:

Don
Musts: Arch enemy, motionless in white, spiritbox
Nice: 1914, as i lay dying, evergrey, ghost, orbit culture, septicflesh, sick of it all,

Vrij
Musts: Amon Amarth, Asking Alexandria, Fever 333, Gojira,
Nice: Behemoth, Black Mirrors, Crowbar, Finntroll, Hatebreed, Meshuggah

Zat
Musts: Architects, I Prevail, In Flames, Pantera, Parkway Drive, Rancid, Slipknot, Solstafir, The Ghost Inside
Nice: Cane Hill, Sleep Token, Soen, Testament, The Chats


Zon
Musts: Avatar, Bloodywood
Nice: Billy Talent, Eluveitie, Hippotraktor, Hollywood Vampires, Insomnium, Katatonia, Lionheart, Lorna Shore, Polaris, The Halo Effect, Three Days Grace
 
Laatst bewerkt:

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Ik denk niet dat het direct uitverkocht gaat zijn.
Daar is moeilijk uitspraak over te doen. Hellfest en Wacken verkopen al uit zonder enige band bekend te maken.
Gmm zet de ticketverkoop pas later open.
Gmm is de laatste tijd wel uitverkocht, mede door de line-up, maar ook door de coronalockdown.
Of een dag met Gojira en Ghost gaat uitverkopen met alleen de huidige namen?..we zullen zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Daar is moeilijk uitspraak over te doen. Hellfest en Wacken verkopen al uit zonder enige band bekend te maken.
Gmm zet de ticketverkoop pas later open.
Gmm is de laatste tijd wel uitverkocht, mede door de line-up, maar ook door de coronalockdown.
Of een dag met Gojira en Ghost gaat uitverkopen met alleen de huidige namen?..we zullen zien.
Hellfest en Wacken verkochten altijd al snel uit, denk dat Graspop
Zonder te hebben ingeluisterd en zonder rekening te houden met potentiële overlappen kijk ik per dag op dit moment uit naar:

Donderdag
Papa Roach - Epica - Spiritbox - Ghost - Sick Of It All - Motionless In White - Molybaron en hopelijk Metallica

Vrijdag (beste dag voor mij qua kwaliteit bovenkant)
Delain - Disturbed - Amon Amarth - Gojira - Meshuggah - Fever 333

Zaterdag (minste dag voor mij, maar heel groot fan van Slipknot en Parkway Drive miste ik in 2018 dus ik klaag niet)
Halestorm - In Flames - Pantera - Slipknot - Parkway Drive - Soen - I Prevail

Zondag (qua headliners vreselijk maar overdag zeer goede aanvullingen met hopelijk nog ruimte voor Porcupine Tree)
Three Days Grace - Kreator - Billy Talent - Avatar
Vergeet niet The Ghost Inside te beluisteren. Ook amity affliction, landmvrks, Architects zou ik zeker een kans geven gezien je lijstje
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Daar is moeilijk uitspraak over te doen. Hellfest en Wacken verkopen al uit zonder enige band bekend te maken.
Gmm zet de ticketverkoop pas later open.
Gmm is de laatste tijd wel uitverkocht, mede door de line-up, maar ook door de coronalockdown.
Of een dag met Gojira en Ghost gaat uitverkopen met alleen de huidige namen?..we zullen zien.
Combis zullen wel uitverkopen, niet aan het tempo van Wacken of Hellfest, maar ik zie ze wel tegen maart (of vroeger) uitverkopen. Veel hangt af van de twee overige headliners. Die kunnen alles in een stroomversnelling plaatsen. Als plots combis of een van de dagen uitverkoopt, dan zullen de rest wel sneller volgen. Paniekreactie bij mensen om het toch maar niet te missen dan.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Hellfest en Wacken verkochten altijd al snel uit, denk dat Graspop

Vergeet niet The Ghost Inside te beluisteren. Ook amity affliction, landmvrks, Architects zou ik zeker een kans geven gezien je lijstje
Als ik er nog Polaris mag aan toevoegen. Is wat zoals Amity Affliction van 10 jaar geleden. Veel potentieel als metalcore band, gewoon leuk om eens te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Er kan altijd iemand toch weggevallen zijn last minute en dat aantal vergeten aanpassen, of bij iemand first timer vergeten zetten of niet gelinkt...
Ik lees het alvast ook als in 'in deze drop zitten 41 acts die er nooit eerder stonden'. Ze gaan echt nu niks zeggen over het totale aantal, dat zou compleet onlogisch zijn. Je doet een drop van 103 namen, dan gaat de rest van de tekst daar gewoon over.
Het zijn overigens ook geen 103 maar 102 nieuwe namen... (ja, ik heb ze geteld 🙈)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Mijn lijstje - ook voor het verdere inluisteren:

Donderdag
Must: Evergrey
verder: zowat de helft van de namen door niets met echt wauw-gevoel (1914, Agnostic front, Cradle, Epica, Marduk, Molybaron, Papa Roach, Septicflesh, The Winery dogs)
dat wordt een bizarre dag tenzij daar nog goede namen bij komen, van de black van Marduk naar de symphonic met Epica, vermoedelijk met de vrienden van de pit bij Agnostic front naar ons weer 15 voelen bij Papa Roach)

Vrijdag
Must: Finntroll, Gojira, Heidevolk
verder: Amon Amarth, Behemoth, Meshuggah

Zaterdag - hopeloos, gewoon hopeloos
Must: Antimatter, Draconian, Fields of the Nephilim, Russkaja, Sleep Token, Slipknot, Soen, Solstafir, nog wat thrash
verder: Korpiklaani, wat meer thrash

Zondag
Must: Hippotraktor, Insomnium, Katatonia
verder: Avatar, Bloodywood, Dieth, Dirkschneider, Eluveitie, Kreator, Monster Magnet, Three Days Grace
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Eigenlijk combinatie van dit vooral. De vrijdag en zaterdag hebben momenteel eigenlijk beide maar twee must sees als we er zouden zijn, waarvan we waarschijnlijk maar van één van de vier ook daadwerkelijk een los concert ticket zouden kopen. Er zijn genoeg bands waar we ons wel zouden vermaken, maar zoals Jonas en Simoni al aangeven, is dat naast de 2x60 euro ticket ook nog 2x15 euro parkeren, en een flink aantal bonnen aan voedsel. Gaat al vrij snel richting de 300 euro extra voor twee dagen zonder echt goede dagopvulling en ook geen headliners die ons aanspreken. We luisteren wel nu naar verschillende bands op de line up om te kijken of er iets bij zit, maar er zit eigenlijk nog niks bij wat een instant "wow"-effect geeft, zoals we dat hadden bij Beast in Black, Devin Townsend of dArtagnan. Die sloegen in als een bom en was gewoon meteen "dit willen we live zien".

De zaterdag is voor ons zelfs zo dramatisch dat we zelfs met een combiticket niet zouden gaan op basis van de huidige line up. En volgens mij was de zaterdag al zo goed als compleet met in de 30 namen? Maar het is voornamelijk een kwestie van geld besparen door de huidige economie in combinatie met dat we begin van het jaar gaan verhuizen en dat ook een pak geld gaat kosten met van alles aan nieuw meubilair en elektronica.

Het is uiteindelijk natuurlijk wel een soort afweging van als je niet gaat, ontdek je ook niet snel iets nieuws, maar op die zondag hebben we al een paar mooie opvullers, als ze niet clashen met de bands waarvoor we een ticket kopen. Voor de zondag zitten we nu op het volgende schema:

Willen we zien:
- Motley Crue
- Def Leppard
- Three Days Grace
- Hollywood Vampires
- Dirkschneider

Als het niet clasht met bovenstaand:
- Katatonia
- Kissin' Dynamite
- Avatar
- Bloodywood
- Stand Atlantic
- Eluveitie

Moeten nog een paar dingen luisteren, maar zoiets zal het worden waarschijnlijk. Langzaam breiden we iets uit in muzieksmaak...
Ja als je het kostenplaatje zo neerzet klinkt het inderdaad wel logischer.
ik denk inderdaad dat er niet veel meer bij komt op de zaterdag, staat al vrij vol. Is inderdaad wel echt een dag voor de metalcore en trash metal liefhebber
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
ik denk inderdaad dat er niet veel meer bij komt op de zaterdag, staat al vrij vol. Is inderdaad wel echt een dag voor de metalcore en trash metal liefhebber
Mijn programma zit ramvol en ik vermijd meestal alles met -core en ik heb zelfs geen ruimte voor thrash tenzij er verder veel clasht...
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Gisteravond tijdens volleyballen m'n enkelband gescheurd, dus zit met het pootje omhoog nieuwe bandjes te ontdekken. Molybaron had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord, maar holy moly wat een heerlijke band is dat! Die gaat met stip op de mustsee lijst.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Eigenlijk combinatie van dit vooral. De vrijdag en zaterdag hebben momenteel eigenlijk beide maar twee must sees als we er zouden zijn, waarvan we waarschijnlijk maar van één van de vier ook daadwerkelijk een los concert ticket zouden kopen. Er zijn genoeg bands waar we ons wel zouden vermaken, maar zoals Jonas en Simoni al aangeven, is dat naast de 2x60 euro ticket ook nog 2x15 euro parkeren, en een flink aantal bonnen aan voedsel. Gaat al vrij snel richting de 300 euro extra voor twee dagen zonder echt goede dagopvulling en ook geen headliners die ons aanspreken. We luisteren wel nu naar verschillende bands op de line up om te kijken of er iets bij zit, maar er zit eigenlijk nog niks bij wat een instant "wow"-effect geeft, zoals we dat hadden bij Beast in Black, Devin Townsend of dArtagnan. Die sloegen in als een bom en was gewoon meteen "dit willen we live zien".

De zaterdag is voor ons zelfs zo dramatisch dat we zelfs met een combiticket niet zouden gaan op basis van de huidige line up. En volgens mij was de zaterdag al zo goed als compleet met in de 30 namen? Maar het is voornamelijk een kwestie van geld besparen door de huidige economie in combinatie met dat we begin van het jaar gaan verhuizen en dat ook een pak geld gaat kosten met van alles aan nieuw meubilair en elektronica.

Het is uiteindelijk natuurlijk wel een soort afweging van als je niet gaat, ontdek je ook niet snel iets nieuws, maar op die zondag hebben we al een paar mooie opvullers, als ze niet clashen met de bands waarvoor we een ticket kopen. Voor de zondag zitten we nu op het volgende schema:

Willen we zien:
- Motley Crue
- Def Leppard
- Three Days Grace
- Hollywood Vampires
- Dirkschneider

Als het niet clasht met bovenstaand:
- Katatonia
- Kissin' Dynamite
- Avatar
- Bloodywood
- Stand Atlantic
- Eluveitie

Moeten nog een paar dingen luisteren, maar zoiets zal het worden waarschijnlijk. Langzaam breiden we iets uit in muzieksmaak...
Ik denk dat die uitbreiding in muzieksmaak bij vrijwel iedereen langzaam gaat, bij mij in ieder geval wel (en is nog steeds gaande).
Soms heb je gewoon net die ene band, dat ene liedje of dat ene optreden nodig dat voor de klik zorgt, en dan rol je vaak vanzelf verder het konijnenhol in. ;)

Heb jij overigens al eens gehoord van Golden Age Rock Festival in Luik?
Klein indoor festival met main stream old school hardrock en metal bands.
Zijn pas 2 edities van geweest, in 2019 en 2022.
Kan me vergissen natuurlijk, maar lijkt me best iets voor jou en anderen hier? :)

1669373113576.png
1669373236266.png
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass en nikita

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Mijn programma zit ramvol en ik vermijd meestal alles met -core en ik heb zelfs geen ruimte voor thrash tenzij er verder veel clasht...
Ik ga ook een groot probleem hebben. Ik ben de Festileaks Spotify aan het luisteren, en bijna elke song die voorbij komt denk ik potver, die wil ik wel eens zien. Hoe begin ik hier aan...

Gisteravond tijdens volleyballen m'n enkelband gescheurd, dus zit met het pootje omhoog nieuwe bandjes te ontdekken. Molybaron had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord, maar holy moly wat een heerlijke band is dat! Die gaat met stip op de mustsee lijst.
Veel beterschap Jamel!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Jamel

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.647
796
Ook maar eens een lisjtje gemaakt om te zien of een combitciket de moeite is.
Zonder inluisteren kom ik tot deze bands die ik graag zou willen zien:

Do
At The Gates - Arch Enemy - Epica - Evergrey - Ghost - Molybaron - Papa Roach- Spiritbox - The Raven Age- The Winery Dogs

Vr
Amon Amrth - Black Mirros - Clutch - Delain - Disturbed - Fever 333 - Gojira - The Answer - Thundermother

Za
Architects - Exodus - Halestorm - In Flames - Pantera - Parkway Drive Skindred - Slipknot - Soen Testament

Zondag
Def Leppard - Dirkschneider - Eluveitie - Enter Shikari - Hollywood Vampires Katatonia- Monster Magnet - Motley Crue

Nu mijn zoon weer terug naar de metal krijgen en vader en zoon gaan een mooi lang weekend tegemoet :D
 
Laatst bewerkt:

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.609
3.151
Gisteravond tijdens volleyballen m'n enkelband gescheurd, dus zit met het pootje omhoog nieuwe bandjes te ontdekken. Molybaron had ik bijvoorbeeld nog nooit van gehoord, maar holy moly wat een heerlijke band is dat! Die gaat met stip op de mustsee lijst.
Schermafbeelding 2022-11-25 om 11.53.08.png

Hier zat ik ook net aan en dacht, hmmm, die moet precies wel eentje omhoog schuiven, beetje Devin Townsend vibes maar minder extréém :LOL:

Veel beterschap! Wel een goede timing, met zo'n pakketje namen die ter gezelschap voor je gedropt werden.
Lesgeven vanop afstand wordt niet meer toegepast na alle ontdekkingen tijdens corona?
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Donderdag:
Must: Beast in Black, Papa Roach
Ook leuk: Ghost, Arch Enemy, Cradle of Filth

Vrijdag:
Must: Amon Amarth, Disturbed, Seether
Ook leuk: Behemoth, Thundermother

Zaterdag:
Must: In Flames, Danko Jones, Pantera (afvink dingetje),
Ook leuk: Korpiklaani, Skindred, Slipknot, Dark Angel, Halestorm

Zondag:
Must:
Ook leuk: Def Leppard, Motley Crue, Kreator, Monster Magnet, Hollywood Vampires, Udo, Avatar, Deathstars
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Metalhead Liam

Randprogramma
25 nov 2022
243
380
Hoeveel groot is de kans dat Mettelica naar graspop komt? ikzelf denk dat ze best wel een grote kans hebben dat ze komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken