Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Hallo allemaal,

Sinds 2018 lees ik dit forum, maar eigenlijk nooit de moeite genomen om te reageren. Ik vind de sfeer en scoops binnen dit forum echt top, dus dank jullie allen daarvoor.

Grappig om te lezen hoe muziek smaak kan verschillen. Hebben met 4 man enorm genoten van Parkway Drive en While she sleeps in de Afas, maar bij Lorna Shore keken wij elkaar vragend aan šŸ˜… Terwijl nou net die laatste hier omhoog geschreven wordt. En tja, ik ben nou eenmaal wel fan van de soms hier verguisde bands limp bizkit en FFDP

Hetgeen ik het meeste naar uitkijk:
Parkway Drive, Slipknot, In flames, I prevail, any given day, motionless in white, disturbed, fever 333, papa roach, seether, three days grace, architects.

Keep up the good work!
Welkom (ook al ben je hier al sinds 2018 ;) ), ook aan alle andere 'nieuwe' leden die de laatste weken hier voor het eerst een reactie hebben geplaatst!!
Fijn om te zien dat ons oeverloos gezwets op de een of andere onverklaarbare manier toch wordt gewaardeerd en zelfs anderen inspireert om hetzelfde te doen! šŸ˜(y)

Join Us Evil Dead GIF by filmeditor
 
Laatst bewerkt:

JamesBourbon

Playlistbediener
17 nov 2022
14
9
Now I do wonder, I would like to buy a combi ticket, but I am currently short on cash and prefer to wait until Tuesday before buying my ticket. Because I'd rather not touch my savings and Tuesday is payday. But if they actually announced Metallica on Monday, would the combo tickets really sell out? Thursday tickets anyway, but how many fans will spend 300 euros for Metallica?
Why don't you just buy a ticket Saturday out of your savings, then put the money back in to your savings when you get paid Tuesday?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Paddy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
M'n avond besteed met me alvast wat meer verdiepen in bands die ik wel al van naam kende, maar nog niet heel veel geluisterd had. En mijn voorlopige conclusie is dat wat sowieso hoe dan ook, maar dan ook echt niet(!) mag gebeuren is dat Sleep Token en Draconian clashen op de zaterdag. Sterker nog, die twee achter elkaar in de Metaldome heeft de potentie om voor mij Ć©Ć©n van de beste combo's aller tijden te zijn. Ik vertrouw de organisatie en hun manier van programmeren wel dat zij ook snappen dat deze bands ideaal zijn voor de intieme setting van de Metaldome.

Ik wil die op die dag Antimatter, Soen, Pantera, Fields of the Nephilim, Slipknot, Solstafir en Parkway Drive ook allemaal heel graag zien, maar clashes zijn onvermijdelijk. Allemaal okee, zolang ik die eerder genoemde twee maar van helemaal vooraan mee kan maken. :D
Voor zaterdag kan ons schema zomaar eens precies hetzelfde worden haha. Morgen de tickets scoren en dan stort ik mij eens goed op de bands en mijn eigen playlist. Zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Jamel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ligt het aan mij of staat er erg veel hardcore/metalcore dit jaar?
Dat is zeker het geval ja. Ik heb het gevoel dat ze er dit jaar voor gekozen hebben om te starten met het vernieuwen van hun line-up. Nieuwe headliners en meer inzetten op de metalstromingen die momenteel populair zijn. En minder boeken van old timers. De kritiek op vorig jaar lijkt gehoord.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Dat is zeker het geval ja. Ik heb het gevoel dat ze er dit jaar voor gekozen hebben om te starten met het vernieuwen van hun line-up. Nieuwe headliners en meer inzetten op de metalstromingen die momenteel populair zijn. En minder boeken van old timers. De kritiek op vorig jaar lijkt gehoord.
Misschien boeken ze extra veel metalcore om de vrijdag headliner te ondersteunen, BMTH!:unsure:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
mij ook eens aan een clashfinder gewaagd

de southstage is eigenlijk mainstage 1, ik weet het is muggenziften maar zou het niet overzichtelijker zijn als die dan in de bovenste rij staat ipv north stage?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Hopelijk inderdaad Metallica, Guns of Kiss op die donderdag. Dan halen we daar ook nog een dagticket voor.
Met wat mazzel kan @jimmywe de dag (of een dag eerder) van de aankondiging dat hier weer bevestigen. Kan ik mooi om 9:55 een ticket in m'n mandje doen stel dat het Metallica is. Heb je in ieder geval alvast een ticket gereserveerd šŸ˜…
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Simoni

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Hopelijk inderdaad Metallica, Guns of Kiss op die donderdag. Dan halen we daar ook nog een dagticket voor.
Met wat mazzel kan @jimmywe de dag (of een dag eerder) van de aankondiging dat hier weer bevestigen. Kan ik mooi om 9:55 een ticket in m'n mandje doen stel dat het Metallica is. Heb je in ieder geval alvast een ticket gereserveerd šŸ˜…
Hoe komt het eigenlijk dat je 2 dagen wilt gaan, is dat in verhouding niet veel duurder? Voor een paar tientjes erbij heb je een combi dacht ik? of staat er niets dat je interesseert op die andere 2 dagen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Jamel

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
Ja vraag ik me ook af, zie dat meerdere mensen 2 dagtickets kopen, terwijl je dan bijna hetzelfde betaalt als voor 2 dagen extra
Die 50 euro extra kan je dan wel gebruiken voor eten en drinken die dagen. Moest je echt niet kunnen die andere dagen tenminste.
Zo zou ik dan rekenen. Anders zou ik ook een combi nemen, als je het dan naar je zin hebt dat je in elk geval nog kan blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Er komt ook wel meer bij inderdaad dan "enkel 2 dagtikets" i.v.m. een combiticket.

Aangezien @Koekdoos op en af gaat, is dat dus ook minstens ā‚¬30 parkeerkosten extra. En je moet natuurlijk ook nog eten en drinken, waarbij het prijskaartje ook snel oploopt. Als er dan amper iemand staat die je interesseert, ja dan snap ik wel dat je de keuze maakt om dagtickets te pakken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en PreFXDesigns

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Zonder te hebben ingeluisterd en zonder rekening te houden met potentiƫle overlappen kijk ik per dag op dit moment uit naar:

Donderdag
Papa Roach - Epica - Spiritbox - Ghost - Sick Of It All - Motionless In White - Molybaron en hopelijk Metallica

Vrijdag (beste dag voor mij qua kwaliteit bovenkant)
Delain - Disturbed - Amon Amarth - Gojira - Meshuggah - Fever 333

Zaterdag (minste dag voor mij, maar heel groot fan van Slipknot en Parkway Drive miste ik in 2018 dus ik klaag niet)
Halestorm - In Flames - Pantera - Slipknot - Parkway Drive - Soen - I Prevail

Zondag (qua headliners vreselijk maar overdag zeer goede aanvullingen met hopelijk nog ruimte voor Porcupine Tree)
Three Days Grace - Kreator - Billy Talent - Avatar
Cool. Voor mij zaterdag juist een goede dag, verder kan ik mij hier goed in vinden. Porcupine Tree, dat zou wat zijn. Wat een show in Ziggodome was dat!
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Hoe komt het eigenlijk dat je 2 dagen wilt gaan, is dat in verhouding niet veel duurder? Voor een paar tientjes erbij heb je een combi dacht ik? of staat er niets dat je interesseert op die andere 2 dagen?
Er komt ook wel meer bij inderdaad dan "enkel 2 dagtikets" i.v.m. een combiticket.

Aangezien @Koekdoos op en af gaat, is dat dus ook minstens ā‚¬30 parkeerkosten extra. En je moet natuurlijk ook nog eten en drinken, waarbij het prijskaartje ook snel oploopt. Als er dan amper iemand staat die je interesseert, ja dan snap ik wel dat je de keuze maakt om dagtickets te pakken.
Die 50 euro extra kan je dan wel gebruiken voor eten en drinken die dagen. Moest je echt niet kunnen die andere dagen tenminste.
Zo zou ik dan rekenen. Anders zou ik ook een combi nemen, als je het dan naar je zin hebt dat je in elk geval nog kan blijven.

Eigenlijk combinatie van dit vooral. De vrijdag en zaterdag hebben momenteel eigenlijk beide maar twee must sees als we er zouden zijn, waarvan we waarschijnlijk maar van Ć©Ć©n van de vier ook daadwerkelijk een los concert ticket zouden kopen. Er zijn genoeg bands waar we ons wel zouden vermaken, maar zoals Jonas en Simoni al aangeven, is dat naast de 2x60 euro ticket ook nog 2x15 euro parkeren, en een flink aantal bonnen aan voedsel. Gaat al vrij snel richting de 300 euro extra voor twee dagen zonder echt goede dagopvulling en ook geen headliners die ons aanspreken. We luisteren wel nu naar verschillende bands op de line up om te kijken of er iets bij zit, maar er zit eigenlijk nog niks bij wat een instant "wow"-effect geeft, zoals we dat hadden bij Beast in Black, Devin Townsend of dArtagnan. Die sloegen in als een bom en was gewoon meteen "dit willen we live zien".

De zaterdag is voor ons zelfs zo dramatisch dat we zelfs met een combiticket niet zouden gaan op basis van de huidige line up. En volgens mij was de zaterdag al zo goed als compleet met in de 30 namen? Maar het is voornamelijk een kwestie van geld besparen door de huidige economie in combinatie met dat we begin van het jaar gaan verhuizen en dat ook een pak geld gaat kosten met van alles aan nieuw meubilair en elektronica.

Het is uiteindelijk natuurlijk wel een soort afweging van als je niet gaat, ontdek je ook niet snel iets nieuws, maar op die zondag hebben we al een paar mooie opvullers, als ze niet clashen met de bands waarvoor we een ticket kopen. Voor de zondag zitten we nu op het volgende schema:

Willen we zien:
- Motley Crue
- Def Leppard
- Three Days Grace
- Hollywood Vampires
- Dirkschneider

Als het niet clasht met bovenstaand:
- Katatonia
- Kissin' Dynamite
- Avatar
- Bloodywood
- Stand Atlantic
- Eluveitie

Moeten nog een paar dingen luisteren, maar zoiets zal het worden waarschijnlijk. Langzaam breiden we iets uit in muzieksmaak...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken