Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Ik heb inmiddels het nieuwe album van Lorna Shore in z'n geheel op m'n gemakje beluisterd. Kan niet anders concluderen dan dat dit een waar meesterwerk is! Super sterk, van begin tot eind. Geen zwakke momenten, eigenlijk. Deze gaat heel hoog eindigen in de eindejaarslijstjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.420
Ik heb inmiddels het nieuwe album van Lorna Shore in z'n geheel op m'n gemakje beluisterd. Kan niet anders concluderen dan dat dit een waar meesterwerk is! Super sterk, van begin tot eind. Geen zwakke momenten, eigenlijk. Deze gaat heel hoog eindigen in de eindejaarslijstjes.
Kom dat zien op Rock Blomberghen ;)
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Architects zouden eerder de jupiler stage headlinen dan de marquee denk ik? Of zijn ze daar te groot voor?
Grote kans dat ze gewoon op de mainstage staan in het daglicht.
Stond in 2019 al hoog op de main. zou onverantwoord zijn om dit op de Jupiler te zetten. Zagen we al met jinjer dit jaar en architects is dan nog vele malen groter dan jinjer
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Stond in 2019 al hoog op de main. zou onverantwoord zijn om dit op de Jupiler te zetten. Zagen we al met jinjer dit jaar en architects is dan nog vele malen groter dan jinjer
Jinjer is een beetje een uitzondering, het hele oekraine verhaal heeft ervoor gezorgd dat iedereen ineens interesse had in Jinjer die normaal niet zouden gaan kijken. Tenminste dat is wat ik verwacht. Tweede helft van het optreden was een groot deel ook al vertrokken en liep ik zo door naar voren.

Verder mee eens dat architects gewoon op de mainstage gaat staan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Jinjer is een beetje een uitzondering, het hele oekraine verhaal heeft ervoor gezorgd dat iedereen ineens interesse had in Jinjer die normaal niet zouden gaan kijken. Tenminste dat is wat ik verwacht. Tweede helft van het optreden was een groot deel ook al vertrokken en liep ik zo door naar voren.

Verder mee eens dat architects gewoon op de mainstage gaat staan.
Was gewoon aan het denken in de trend van: architects stond vorige keer, 2018 al geleden denk ik in de lotto arena en zijn waarschijnlijk alleen Amar gegroeid. En jinjer is voorprogramma van een band in de AB. Kan zich alleen maar vertalen in gigantisch veel volk die daar zou staan. Ik denk niet dat lotto arena/vorst bands ergens anders staan dan mainstage.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik heb inmiddels het nieuwe album van Lorna Shore in z'n geheel op m'n gemakje beluisterd. Kan niet anders concluderen dan dat dit een waar meesterwerk is! Super sterk, van begin tot eind. Geen zwakke momenten, eigenlijk. Deze gaat heel hoog eindigen in de eindejaarslijstjes.
Wie had gedacht dat symphonic invloeden zouden werken in combinatie van Deathcore? Dimmu Borgir deed het al met Black Metal. En nu Lorna Shore met deathcore. En hoe?
Dit is zonder meer het beste wat ik dit jaar heb gehoord.
Hun optreden op Alcatraz deed al veel beloven, nu de bevestiging. Ik heb weinig met deathcore maar dit overstijgt het genre.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Stond in 2019 al hoog op de main. zou onverantwoord zijn om dit op de Jupiler te zetten. Zagen we al met jinjer dit jaar en architects is dan nog vele malen groter dan jinjer
Architects behoort inderdaad (gebaseerd op eerdere GMM-edities) tot de categorie metalcore/deathcore bands die altijd op Main Stage zullen staan, en dan minimaal laat in de middag/vroeg in de avond (enkele van deze bands zijn zelfs van subheadliner/MS2-afsluiter niveau):
  • Parkway Drive (potentieel toekomstig headliner)
  • Trivium
  • Killswitch Engage
  • Bring Me the Horizon
  • A Day To Remember
  • Heaven Shall Burn
  • Bullet for My Valentine
  • Architects
  • Hatebreed
  • Asking Alexandria

Dan is er een categorie die er wat tussenin hangt, mogelijk op Main Stage (wat vroeger op de dag), maar ook mogelijk afsluiter van Jupiler Stage:
  • Beartooth
  • While She Sleeps
  • Jinjer
  • Crossfaith
  • The Devil Wears Prada
  • Thy Art Is Murder
  • August Burns Red
  • Of Mice & Men
  • Underoath
  • The Dillinger Escape Plan
  • The Amity Affliction
  • Emmure
  • Every Time I Die

Andere namen die de komende jaren ook wel eens door kunnen groeien tot die 2e categorie (JS headliner):
  • Motionless in White
  • Suicide Silence
  • Bury Tomorrow
  • Walls of Jericho
  • Employed To Serve
  • Counterparts
  • Spiritbox
  • As Everything Unfolds
  • Imminence
  • Bleed From Within
  • Whitechapel
  • Miss May I
  • Blessthefall
  • Code Orange
  • Northlane
  • Chelsea Grin
  • We Came as Romans
  • Atreyu
  • Norma Jean
  • Betraying the Martyrs
  • Lorna Shore
  • Ice Nine Kills

Verder is er nog een groep waarvoor dat moeilijker in is te schatten, omdat ze al een hele tijd niet meer op GMM gestaan hebben (pre-Jupiler Stage), maar die hoge plekken in zouden kunnen nemen, zoals:
  • Converge (2008)
  • As I Lay Dying (2010)
  • All That Remains (2013)
  • Unearth (2013)
  • Between The Buried And Me (2013)

Klopt dit zo een beetje, @xydroh? 😉
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Architects behoort inderdaad (gebaseerd op eerdere GMM-edities) tot de categorie metalcore/deathcore bands die altijd op Main Stage zullen staan, en dan minimaal laat in de middag/vroeg in de avond (enkele van deze bands zijn zelfs van subheadliner/MS2-afsluiter niveau):
  • Parkway Drive (potentieel toekomstig headliner)
  • Trivium
  • Killswitch Engage
  • Bring Me the Horizon
  • A Day To Remember
  • Heaven Shall Burn
  • Bullet for My Valentine
  • Architects
  • Hatebreed
  • Asking Alexandria

Dan is er een categorie die er wat tussenin hangt, mogelijk op Main Stage (wat vroeger op de dag), maar ook mogelijk afsluiter van Jupiler Stage:
  • Beartooth
  • While She Sleeps
  • Jinjer
  • Crossfaith
  • The Devil Wears Prada
  • Thy Art Is Murder
  • August Burns Red
  • Of Mice & Men
  • Underoath
  • The Dillinger Escape Plan
  • The Amity Affliction
  • Emmure
  • Every Time I Die

Andere namen die de komende jaren ook wel eens door kunnen groeien tot die 2e categorie (JS headliner):
  • Motionless in White
  • Suicide Silence
  • Bury Tomorrow
  • Walls of Jericho
  • Employed To Serve
  • Counterparts
  • Spiritbox
  • As Everything Unfolds
  • Imminence
  • Bleed From Within
  • Whitechapel
  • Miss May I
  • Blessthefall
  • Code Orange
  • Northlane
  • Chelsea Grin
  • We Came as Romans
  • Atreyu
  • Norma Jean
  • Betraying the Martyrs
  • Lorna Shore
  • Ice Nine Kills

Verder is er nog een groep waarvoor dat moeilijker in is te schatten, omdat ze al een hele tijd niet meer op GMM gestaan hebben (pre-Jupiler Stage), maar die hoge plekken in zouden kunnen nemen, zoals:
  • Converge (2008)
  • As I Lay Dying (2010)
  • All That Remains (2013)
  • Unearth (2013)
  • Between The Buried And Me (2013)

Klopt dit zo een beetje, @xydroh? 😉
Heel juist, die laatste categorie zie ik eerder maximaal doorgroeien tot Marquee headliners maar die gaan moeilijker de weg tot mainstage vinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Architects behoort inderdaad (gebaseerd op eerdere GMM-edities) tot de categorie metalcore/deathcore bands die altijd op Main Stage zullen staan, en dan minimaal laat in de middag/vroeg in de avond (enkele van deze bands zijn zelfs van subheadliner/MS2-afsluiter niveau):
  • Parkway Drive (potentieel toekomstig headliner)
  • Trivium
  • Killswitch Engage
  • Bring Me the Horizon
  • A Day To Remember
  • Heaven Shall Burn
  • Bullet for My Valentine
  • Architects
  • Hatebreed
  • Asking Alexandria

Dan is er een categorie die er wat tussenin hangt, mogelijk op Main Stage (wat vroeger op de dag), maar ook mogelijk afsluiter van Jupiler Stage:
  • Beartooth
  • While She Sleeps
  • Jinjer
  • Crossfaith
  • The Devil Wears Prada
  • Thy Art Is Murder
  • August Burns Red
  • Of Mice & Men
  • Underoath
  • The Dillinger Escape Plan
  • The Amity Affliction
  • Emmure
  • Every Time I Die

Andere namen die de komende jaren ook wel eens door kunnen groeien tot die 2e categorie (JS headliner):
  • Motionless in White
  • Suicide Silence
  • Bury Tomorrow
  • Walls of Jericho
  • Employed To Serve
  • Counterparts
  • Spiritbox
  • As Everything Unfolds
  • Imminence
  • Bleed From Within
  • Whitechapel
  • Miss May I
  • Blessthefall
  • Code Orange
  • Northlane
  • Chelsea Grin
  • We Came as Romans
  • Atreyu
  • Norma Jean
  • Betraying the Martyrs
  • Lorna Shore
  • Ice Nine Kills

Verder is er nog een groep waarvoor dat moeilijker in is te schatten, omdat ze al een hele tijd niet meer op GMM gestaan hebben (pre-Jupiler Stage), maar die hoge plekken in zouden kunnen nemen, zoals:
  • Converge (2008)
  • As I Lay Dying (2010)
  • All That Remains (2013)
  • Unearth (2013)
  • Between The Buried And Me (2013)

Klopt dit zo een beetje, @xydroh? 😉
Hele mooie opsomming van metalcore bands, met de goedkeuring van onze metalcore expert @xydroh weet je dat je goed bezig bent.

Eerlijk gezegd erg verbaasd hoe weinig aandacht As everything unfolds krijgt hier, fantastische band die erg vermakelijk en indrukwekkend was op graspop dit jaar.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Ik als als algemene muziekliefhebber met een voorkeur voor Rock/Metal zou graag op GGM 2023 zien:
Billy Idol (nieuwe EP's)
Chevelle
The Cult (nieuw album)
Stone Sour
In Flames
Parkway Drive (Ook gezien in Afas)
Gojira
Killswitch Engage
The Eploited (Punks not Dead mijn eerste punk album)
Godsmack
AC/DC
W.A.S.P
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Stone sour kan je al afschrijven want slipknot tourt en komt waarschijnlijk. Verder heeft corey taylor aangegeven dat ze voorlopig niks met stone sour gaan doen

AC/DC gaat natuurlijk never nooit gebeuren
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
889
986
Architects behoort inderdaad (gebaseerd op eerdere GMM-edities) tot de categorie metalcore/deathcore bands die altijd op Main Stage zullen staan, en dan minimaal laat in de middag/vroeg in de avond (enkele van deze bands zijn zelfs van subheadliner/MS2-afsluiter niveau):
  • Parkway Drive (potentieel toekomstig headliner)
  • Trivium
  • Killswitch Engage
  • Bring Me the Horizon
  • A Day To Remember
  • Heaven Shall Burn
  • Bullet for My Valentine
  • Architects
  • Hatebreed
  • Asking Alexandria

Dan is er een categorie die er wat tussenin hangt, mogelijk op Main Stage (wat vroeger op de dag), maar ook mogelijk afsluiter van Jupiler Stage:
  • Beartooth
  • While She Sleeps
  • Jinjer
  • Crossfaith
  • The Devil Wears Prada
  • Thy Art Is Murder
  • August Burns Red
  • Of Mice & Men
  • Underoath
  • The Dillinger Escape Plan
  • The Amity Affliction
  • Emmure
  • Every Time I Die

Andere namen die de komende jaren ook wel eens door kunnen groeien tot die 2e categorie (JS headliner):
  • Motionless in White
  • Suicide Silence
  • Bury Tomorrow
  • Walls of Jericho
  • Employed To Serve
  • Counterparts
  • Spiritbox
  • As Everything Unfolds
  • Imminence
  • Bleed From Within
  • Whitechapel
  • Miss May I
  • Blessthefall
  • Code Orange
  • Northlane
  • Chelsea Grin
  • We Came as Romans
  • Atreyu
  • Norma Jean
  • Betraying the Martyrs
  • Lorna Shore
  • Ice Nine Kills

Verder is er nog een groep waarvoor dat moeilijker in is te schatten, omdat ze al een hele tijd niet meer op GMM gestaan hebben (pre-Jupiler Stage), maar die hoge plekken in zouden kunnen nemen, zoals:
  • Converge (2008)
  • As I Lay Dying (2010)
  • All That Remains (2013)
  • Unearth (2013)
  • Between The Buried And Me (2013)

Klopt dit zo een beetje, @xydroh? 😉
lijstje is ook ongeveer hoe ik het zie.
Spiritbox kan wel nog wat doorgroeien, is afwachten hoe ver ze doorgroeien. Net zoals Jinjer. Kunnen wel naar het niveau van Arch Enemy gaan.

Als BMTH op graspop speelt zal dit ook wel rond de headliner zijn, gelijkaardige positie aan die die ze op Hellfest 2022 hadden (19-20u). Of na de headliner?

Van Trivium, Killswitch, Asking heb ik het gevoel dat het momentum voorbij is. Zeker goede muziek en deftige shows, maar iedereen heeft ze al wel gezien en ze komen nu ook niet met telkens een vernieuwende show. Denk maar aan Parkway Drive die hun show telkens weer vernieuwd. Bij de eerder genoemde bands is het backdrop, wat amps en that's it. Heeft wat gevoel van telkens dezelfde show met wat andere songs.
Nu ik erover nadenk, is ook wel zo bij Iron Maiden xD
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
168
238
Copenhell zwengelt ook de socials weer aan.Ook 4 dagen festival,dus het aanbod zal best groot zijn in het Hellfest/Copenhell/Graspop weekend.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Copenhell zwengelt ook de socials weer aan.Ook 4 dagen festival,dus het aanbod zal best groot zijn in het Hellfest/Copenhell/Graspop weekend.
Misschien is er een headliner die op alle 3 de festivals speelt en niet 3 dagen achter elkaar wilt spelen. Slipknot wellicht?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ivan is zoals zijn naam het zegt: moody. Binnen een jaar kan die waarschijnlijk terug van gedacht veranderd zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken