Graspop Metal Meeting 2023

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
er zijn zo nog wel al bands verschenen. ozzy? whitesnake? motorhead de laatste paar keren. graspop heeft geen tekort aan zangers die niet meer kunnen zingen.

Als we die toch gaan krijgen dan toch liever ene die ik nog niet gezien heb.
Daar moet ik je volledig gelijk in geven.

Maar dan moeten ze iets leuk aan de Jupiler Stage zetten.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
er zijn zo nog wel al bands verschenen. ozzy? whitesnake? motorhead de laatste paar keren. graspop heeft geen tekort aan zangers die niet meer kunnen zingen.

Als we die toch gaan krijgen dan toch liever ene die ik nog niet gezien heb.
Dat het eerder is gebeurd vind ik een beetje een vreemd argument om het opnieuw te doen.
Dat whitesnake er stond terwijl die gast niet meer kon zingen, lijkt me juist een goed argument om dit soort artiesten niet opnieuw te boeken.
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
Waarom wordt er onderscheid gemaakt tussen MS1 & MS2.
Dacht dat de reden om 2 MS te hebben om meer groepen te kunnen programmeren en alles vlot te laten verlopen.
Niet dat je zoals op Werchter een uur moet wachten eer er iets te zien is op de MS.
Maakt toch niet uit op welke MS je staat,je speelt quasi toch voor hetzelfde publiek.

Ik blijf ook heel vaak aan de MS hangen,al zijn er wel zaken bij die ik ook wel wil zien die niet op de MS staan.
Had een megaclash met Megadeth,Paradise Lost denk ik Jinjer,en Zeal &Ardor.
Toch maar bij Mustaine gebleven en dan naar Jupiler Stage gegaan voor Stick To Your Guns.
Hoop vooral Zeal & Ardor wel eens te zien op toekomstige editie.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
597
Waarom wordt er onderscheid gemaakt tussen MS1 & MS2.
Dacht dat de reden om 2 MS te hebben om meer groepen te kunnen programmeren en alles vlot te laten verlopen.
Niet dat je zoals op Werchter een uur moet wachten eer er iets te zien is op de MS.
Maakt toch niet uit op welke MS je staat,je speelt quasi toch voor hetzelfde publiek.

Ik blijf ook heel vaak aan de MS hangen,al zijn er wel zaken bij die ik ook wel wil zien die niet op de MS staan.
Had een megaclash met Megadeth,Paradise Lost denk ik Jinjer,en Zeal &Ardor.
Toch maar bij Mustaine gebleven en dan naar Jupiler Stage gegaan voor Stick To Your Guns.
Hoop vooral Zeal & Ardor wel eens te zien op toekomstige editie.
idd vind dat ook zo onnozel het is toch voor de muziek dat we gaan over wacken of hellfest bvb zeggen we toch ook niet 1 of 2. het maakt toch niet uit op welk van de 2 je staat als band.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.467
4.254
idd vind dat ook zo onnozel het is toch voor de muziek dat we gaan over wacken of hellfest bvb zeggen we toch ook niet 1 of 2. het maakt toch niet uit op welk van de 2 je staat als band.
Daar denken bands anders over, waarom denk je dat ze de namen naar North en South hebben veranderd. 1 klinkt als hoofdpodium en 2 klinkt als 2e podium ookal is het in principe voor hetzelfde aantal man. Zo speelt de headliner van de dag bvb altijd op main 1
 

Werner

Nieuw lid
19 aug 2022
2
0
zou dat niet te veel van hetzelfde zijn?

voor billy talent zeg ik dan wel weer laat maar komen ik zeg zelfs meer: laat classics als toto, kansas, journey ook maar afkomen
Woeha, Journey, dan wel graag met Steve Perry als zanger (lijkt me onwaarschijnlijk)... Een band die volgens mij nog nooit op GMM gestaan heeft en die ik ook niet zie voorbij komen hier: D.R.I.???
Van Halen? Maar wie zou Eddy dan gaan vervangen? Zou ze toch nog eens graag live zien, laatste keer denk ik was in Werchter 95 als voorprogramma van Bon Jovi...
 

Werner

Nieuw lid
19 aug 2022
2
0
Is een nieuw terrein voor Graspop nog steeds een gerucht?
Belgoprocess blijft maar uitbreiden.
Lijkt allemaal wel veilig, maar blijft kernafval...
Nieuw terrein voor GMM?
Lommel Kristalpark is ooit genoemd. Stad Lommel wou daar een evenementen terrein hebben, maar ze kunnen blijkbaar niet goed kiezen daar. Industrie blijft steeds meer plaats in nemen.
 

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
211
395
Het festival terrein in lommel is er wel degelijk. Het ligt tussen de windmolens, ze hebben ooit een eigen perron gehad, voor mij met de fiets te doen (ben Lommelaar) MAAR Graspop moet in Dessel blijven!
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Het festival terrein in lommel is er wel degelijk. Het ligt tussen de windmolens, ze hebben ooit een eigen perron gehad, voor mij met de fiets te doen (ben Lommelaar) MAAR Graspop moet in Dessel blijven!
Probleem in Dessel is, dat de plaats waar Graspop doorgaat, al ingeboekt is als "Mogelijk te herbestemmen gebied" Lokaal zou men er vooral de industriezone willen uitbreiden op die plaats. https://www.provincieantwerpen.be/c...rijventerreinen/PRUP_Dessel_SteneheiFase2.pdf

Ik meen me te herinneren, dat er enkele jaren terug sprake was van een vast festivalterrein in de buurt vqn St-Truiden ... Of het ooit zo ver zal komen, is een andere vraag. Ik zie Werchter niet weggaan van hun stek. Pukkelpop misschien wel?

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
graspop hangt niet vast aan Dessel, puur businessgewijs zie ik niet in wat hun tegenhoud om naar een financieel voordeliger terrein te verhuizen.

het sentiment heb je wel maar ik denk dat het een kwestie van tijd is tegen dat ze verhuizen, vaak zelfs gelijklopend met een wissel in stadsbestuur
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Probleem in Dessel is, dat de plaats waar Graspop doorgaat, al ingeboekt is als "Mogelijk te herbestemmen gebied" Lokaal zou men er vooral de industriezone willen uitbreiden op die plaats. https://www.provincieantwerpen.be/c...rijventerreinen/PRUP_Dessel_SteneheiFase2.pdf

Ik meen me te herinneren, dat er enkele jaren terug sprake was van een vast festivalterrein in de buurt vqn St-Truiden ... Of het ooit zo ver zal komen, is een andere vraag. Ik zie Werchter niet weggaan van hun stek. Pukkelpop misschien wel?

Pukkelpop krijgt nu al hun terrein niet uitverkocht, die gaan wel nog blijven.
Hadden enkele jaren geleden ook delen van het terrein opgekocht en zijn dikke maatjes met het stadsbestuur van Hasselt.

Er wordt al jaren gedacht aan een verhuis van Graspop, de oude luchthavens van Brustem en Grimbergen kwamen naar boven als kanshebbers, maar is voorlopig nog niet concreet.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Net even wat nieuwsberichten over Brustem gelezen. Werchter hinte naar een verhuis in 2011, maar is er nooit van gekomen. Er zouden ook per jaar 'maar' 2 festivals kunnen doorgaan. Voor Graspop geen probleem, maar voor Werchter kan hier het schoentje wringen. De site wordt momenteel al voor evenementen gebruikt, maar lijkt eerder kleinschalig.
De oppervlakte an sich is gigantisch!

Was niet op Graspop dit jaar, maar het lijkt ook alsof Graspop elk jaar terrein verliest aan de industrie. Campings moeten worden gesplitst, parkings op verdere afstand,... Op dn duur is het niet 1 terrein meer, maar alles apart met 2 km tussen. Klopt dit?
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Was niet op Graspop dit jaar, maar het lijkt ook alsof Graspop elk jaar terrein verliest aan de industrie. Campings moeten worden gesplitst, parkings op verdere afstand,... Op dn duur is het niet 1 terrein meer, maar alles apart met 2 km tussen. Klopt dit?
Tgoja. Ja en nee. Die nieuwe indeling vond ik wel nog goed zoals die nu was. Wat meer ruimte voor en rond de Jupiler Stage waardoor het algemene gevoel van het terrein wat meer ademt. Camping ligt er ook vlak naast. Die leek naar mijn mening wel niet zo heel groot, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen, gezien ik sliep in Metal Town die - zoals andere jaren - wel goed was geregeld met de shuttle bussen.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
876
967
Tgoja. Ja en nee. Die nieuwe indeling vond ik wel nog goed zoals die nu was. Wat meer ruimte voor en rond de Jupiler Stage waardoor het algemene gevoel van het terrein wat meer ademt. Camping ligt er ook vlak naast. Die leek naar mijn mening wel niet zo heel groot, al kan ik dat niet met zekerheid zeggen, gezien ik sliep in Metal Town die - zoals andere jaren - wel goed was geregeld met de shuttle bussen.
Op papier lijkt de 'gewone' camping in ieder geval kleiner. De huidige festivalweide neem een groot stuk van de vroegere camping in.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.410
4.542
Opvallend dat Machine head en Amon amarth nog steeds niet is uitverkocht.
Zeker als je weet dat machine head diezelfde lotto arena vorige passage alleen heeft uitverkocht. Corona + inflatie hakken er toch hard in bij velen. Merk het ook wel in mijn kringen dat veel mensen gewoon keuzes moeten maken omdat ze het niet meer kunnen betalen
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Opvallend dat Machine head en Amon amarth nog steeds niet is uitverkocht.
Ik heb het al eerder aangehaald. Veel mensen denken 2 keer na alvorens een concert ticket te kopen dezer dagen. Je kan er niet omheen dat het dagelijkse leven duur is geworden. En dan moet een mens keuzes maken. Wacht maar tot de herfst/winter er aankomt. Dan zullen velen niet gelukkig zijn als hun maandelijks aanpasbare energiefactuur op de mat zal vallen. Je moet ook nog eens rekening houden dat parkeren in de omgeving van Vorst niet meer makkelijk is. Veel dichte plaatsen zijn nu op concertdagen betalend tot middernacht. En als je met de trein naar huis wilt gaan, moet je vroeger vertrekken (meestal). In de AB lukt dat wel.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.068
7.210
Was niet op Graspop dit jaar, maar het lijkt ook alsof Graspop elk jaar terrein verliest aan de industrie. Campings moeten worden gesplitst, parkings op verdere afstand,... Op dn duur is het niet 1 terrein meer, maar alles apart met 2 km tussen. Klopt dit?
Nee klopt niet nee het festival terrein was eerder groter geworden t.o.v. 2019.

Camping leek op papier kleiner vond ik ook idd, maar in de praktijk was dit niet zo. Er was genoeg plek en als ik de horror verhalen van 2018 hoor waar de camping vele malen te klein was en er geen gangpaden meer over waren, was het in 2022 veel beter geregeld allemaal.

Afstand camping en festival is ook niet groter geworden.

Parking is altijd wel een stukje lopen ja
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
597
Woeha, Journey, dan wel graag met Steve Perry als zanger (lijkt me onwaarschijnlijk)... Een band die volgens mij nog nooit op GMM gestaan heeft en die ik ook niet zie voorbij komen hier: D.R.I.???
Van Halen? Maar wie zou Eddy dan gaan vervangen? Zou ze toch nog eens graag live zien, laatste keer denk ik was in Werchter 95 als voorprogramma van Bon Jovi...
D.R.I stond op graspop in 2002 en 2011 en zijn zeker terug welkom
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken