legion of the damned gaat terug touren en afgaande op hun social media zo goed als zeker graspop, hartjes geven op comments onder de facebook post die vragen als graspop er tussen gaat zitten.
Mooie naam voor Marquee inderdaad.
Ik hoop dan nog meer op die andere Limburgse band: Carach Angren!
Helaas is het vrij stil rond die band, nog nergens aangekondigd zien worden, en op hun website ook geen tourplannen te vinden.
Enkel op hun Facebook kom ik een gepland festival tegen, in augustus in Oostenrijk (mooie namen trouwens!):
Dat maakt hen wellicht meer een kanshebber voor Alcatraz, maar aangezien het een Nederlandse band betreft, hoeft dat niet veel uit te maken.
Dit jaar hebben ze nauwelijks opgetreden in Europa (alleen een festival in Finland, voor de rest Noord-Amerika).
Lijkt me dus voor de hand liggend dat ze volgend jaar meer in Europa zullen optreden.
Hopelijk ook in Dessel!
Van bovenstaande affiche zouden sowieso ook Rotting Christ, Fleshgod Apocalypse en Moonsorrow zeer welkom zijn (3 van de beste optredens die ik dit jaar gezien heb)!
Andere namen in het extremere segment die ik graag in de Marquee zou zien: Hypocrisy (waarmee Carach Angren in mei door Noord-Amerika getourd heeft), Amorphis, Parasite Inc., Combichrist, Omnium Gatherum, Gutalax (allemaal heerlijke optredens op Summer Breeze dit jaar!), Equilibrium, Kvelertak, Månegarm, en natuurlijk nog veel meer...