Graspop Metal Meeting 2023

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
212
401
Deze avond Canada-België, wat doe je dan tickets bestellen voor Anvil. Zou ook een leuke naam zijn voor op Graspop. Een Band die zo hard knokt om er te komen maar blijft ondergewaardeerd...
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus en MetalLimbo

Kolumnus

Randprogramma
17 mrt 2022
138
109
Sorry, ik was een beetje afwezig. Krijgen we morgen beide ontbrekende headliners? Of in ieder geval voordat de kaartjes in de verkoop gaan?

Wat zijn de huidige geruchten? AC/DC? Metallica?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Deze avond Canada-België, wat doe je dan tickets bestellen voor Anvil. Zou ook een leuke naam zijn voor op Graspop. Een Band die zo hard knokt om er te komen maar blijft ondergewaardeerd...
Ja, eens! Het is niet helemaal mijn muzieksmaak, maar ik heb in 2010 of 2011 (weet niet precies meer welke editie het was) wel met veel plezier naar hun optreden gekeken op de mainstage. Met name het enthousiasme en de grote glimlach van de zanger vond ik tof.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Sorry, ik was een beetje afwezig. Krijgen we morgen beide ontbrekende headliners? Of in ieder geval voordat de kaartjes in de verkoop gaan?

Wat zijn de huidige geruchten? AC/DC? Metallica?
Nee. We gaan de verkoop in met de huidige headliners. Morgen wordt er nog een groep namen verwacht, ik gok op een eerste 70-tal.
Overige headlinespots zullen vermoedelijk worden ingenomen door: Metallica / Ozzy / Kiss / Guns n Roses. Al kan een Avenged Sevenfold ook nog steeds.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Unfortunatly there aren't many (concrete) rumours of AC/DC touring next summer.
And if so, they probably won't do any festivals. Only Hellfest could pull that one out, but I won't think it will be the case for Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Sorry, ik was een beetje afwezig. Krijgen we morgen beide ontbrekende headliners? Of in ieder geval voordat de kaartjes in de verkoop gaan?

Wat zijn de huidige geruchten? AC/DC? Metallica?
Welkom terug!

Zoals het er nu voorstaat is dat we morgen een grote worp met namen krijgen en dat daar niet de twee ontbrekende headliners tussen zitten. Die komen op z'n vroegst volgende week.

Qua geruchten is het echt koffiedikkijken. Metallica is een kanshebber, aangezien ze een week voor Graspop op Download staan. Maar het is vooralsnog onduidelijk of ze nog meer optredens in Europa gaan doen. AC/DC is geen optie, zolang zij geen concessies doen wat betreft hun eigen podium op festivals. Andere kanshebbers zijn 'usual suspects' als GnR, Kiss en Ozzy, die allen volgens de geruchten een zomertour in Europa aan het plannen zijn. En is er ook een mogelijkheid dat een 'kleinere naam' als Pantera, Disturbed, BMTH of Evanescence de eer krijgt om te headlinen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jbj en jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
ac dc zal nooit festivals doen, en moesten ze dat toch doen dan wordt het sowieso werchter
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
534
731
Deze avond Canada-België, wat doe je dan tickets bestellen voor Anvil. Zou ook een leuke naam zijn voor op Graspop. Een Band die zo hard knokt om er te komen maar blijft ondergewaardeerd...
Klopt!
Ooit gezien voor misschien 50 man, gepropt in de hoek van een café. Ze speelden toen gemakkelijk 20-25 shows per maand. Wat een hardwerkende band!
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
In het verlengde van Motley en Leppard. De laatste keer dat ik Vengeance zag was de zanger echter de enige van de orginele line-up....en beschonken.

 
Laatst bewerkt:

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Ja, eens! Het is niet helemaal mijn muzieksmaak, maar ik heb in 2010 of 2011 (weet niet precies meer welke editie het was) wel met veel plezier naar hun optreden gekeken op de mainstage. Met name het enthousiasme en de grote glimlach van de zanger vond ik tof.
Heb ze ook ooit gezien op Bospop 2010 (geweldig affiche was dat, met helaas wel op zondag de verloren WK-finale ertussen..).

1669212016092.png

Kende ze ook niet toen, maar ik vond het wel een leuke, sympathieke band, met inderdaad een grenzeloos enthousiasme.

Ik haal ze wel vaak door elkaar met het al net zo enthousiaste Raven. Beiden spelen heavy/speed metal en zijn al sinds de jaren 70 (resp. 1973 en 1974) onafgebroken actief. Ook hebben ze allebei veel invloed gehad op de latere thrash metal (incl. alle grote namen), zonder zelf ooit een hele grote naam te worden.

Verschil is wel dat Anvil Canadees en Raven Brits is, en dat Anvil het nipt zou winnen in een schoonheidsprijs.. :ROFLMAO:

1669212687866.png vs. 1669212433169.png
Anvil..................................................................Raven
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
zou natuurlijk mooi zijn maar zoals aangehaald vrees ik dat het voetbal wel eens roet in het eten kan gooien.

donderdag pakje namen en maandag nog een headliner lijkt mij nog altijd meest realistisch scenario
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Wat heeft het WK voetbal te maken met aankondigingen voor een muziekfestival?

Los van dat ga ik er gewoon vanuit dat we morgen om 10u de grote worp krijgen en vanmiddag niets.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
Wat heeft het WK voetbal te maken met aankondigingen voor een muziekfestival?

Los van dat ga ik er gewoon vanuit dat we morgen om 10u de grote worp krijgen en vanmiddag niets.
Simpel: aandacht!
In België is er precies maar 1 topic vandaag, de eerste match van de Rode Duivels.
Ik denk dat je zo vlak voor de start van de ticketverkoop wel voldoende aandacht wil genereren als je namen dropt.
 
  • Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.639
Simpel: aandacht!
In België is er precies maar 1 topic vandaag, de eerste match van de Rode Duivels.
Ik denk dat je zo vlak voor de start van de ticketverkoop wel voldoende aandacht wil genereren als je namen dropt.
Hmm, zit wat in... Heeft België wel WK koorts dan? Hier leeft het amper, terwijl ik een groot voetballiefhebber ben.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken