Er zijn 2 vakantieparken met huisjes en hotelkamers:
- Metal Park (Village Sunparks Kempense Meren, Mol; ca. 15 km van GMM, 25-40 min.)
- Devil's Lake (Center Parcs De Vossemeren, Lommel; ca. 30 km van GMM, 45-60 min.)
Beiden hebben ongeveer hetzelfde aanbod, en ook vergelijkbare prijzen, voor zover ik me kan herinneren.
Voordeel van Metal Park is dat het dichterbij is.
Nadeel is echter dat het binnen een dag volledig is uitverkocht (alle formules).
Voor Devil's Lake is dat verschillend, sommige huisjes/kamers raken snel uitverkocht, terwijl dat voor andere huisjes veel langer duurt, of zelfs helemaal niet.
Een ander verschil is dat de bussen van en naar Metal Park een stuk drukker zijn, en veel sneller (prop)vol raken, zeker op de drukste momenten van de dag (bv. vlak na einde van een headliner). Bij shuttle van Devil's Lake moet je op de heenweg soms zelfs even wachten tot de bus vol genoeg is om te vertrekken.
Ik heb nu zelf 2x (2019, 2022) een hotelkamer (2 personen) in Devil's Lake gereserveerd, wat ons uitstekend bevalt.
Vrienden van ons hebben in 2019 in MP verbleven, en in 2022 in DL, wat hen ook beter beviel.
Reistijd is weliswaar iets langer, maar meestal wel stuk meer relaxed, en sfeer in bus is ook altijd wel gezellig.
Metal Town (zelf verbleven in 2018) is een soort luxe camping, op loopafstand (ca. 1 km), waar naast tenten ook caravans en campers kunnen staan.
Iedereen krijgt een vaste standplek (afgebakend vak), i.p.v. kris-kras door elkaar zoals op de Boneyard.
Verder zijn er ook diverse festihuts.
Inferno is weer een ander, nieuwe camping, ongeveer recht tegenover de ingang van GMM, eveneens met festihuts e.d.
Bekijk bijlage 3128