Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
Metaltown is idd een park aangelegd voor graspop, de andere accomodaties zijn center parcs achtige dingen.
Ik dacht dat je ook op metaltown kan staan met een camper of tent.
Ik denk dat ik vorige keer metalpark heb gedaan. Is gelijkaardig aan devils lake.
thanks voor de informatie. mag ik vragen wat je hiervoor hebt betaald? als je dit nog weet. was dit voor de 2019 editie of 2022?
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
Nu wil ik toch ook wel mijn mening geven over Electric Callboy :) Ik begrijp dat iemand iets persoonlijk niet goed kan vinden. Maar voor je iets afkraakt moet je je eerst misschien eens afvragen: "Kan ik dit zelf en kan ik dit beter?".
Je hoeft niet zelf iets te kunnen om een mening over iets te hebben, dat is een autoriteitsargument c.q. drogreden. Je hoeft niet zelf goed te kunnen zingen om te horen dat een ander vals zingt, of niet fijn in het gehoor ligt voor jou. Je hoeft niet goed te kunnen voetballen om te vinden dat iemand een slechte wedstrijd speelt op een WK, al kan jij nog geen 2x een bal hooghouden.
Verder eens met wat je zegt.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
thanks voor de informatie. mag ik vragen wat je hiervoor hebt betaald? als je dit nog weet. was dit voor de 2019 editie of 2022?

Info over Metal Park:
- Keuze tussen huisjes van 4, 6, 8 en 10 of appartement voor 2.
- Keuze tussen periode maandag tot en met maandag of woensdag tot en met maandag.
- Prijzen weet ik niet geheel van buiten want tot vorige editie keek er iemand anders voor de accommodatie. We zaten toen in 'n huisje van 8 en betaalden toen €100/man ongeveer.
- Bij MetalPark krijg je ook gewoon de faciliteiten van Sun Parks ter beschikking. Je hebt dus dat centraal gelegen winkeltje + toegang tot het subtropisch zwembad (for what it's worth).
 
  • Geweldig
Waarderingen: Loek123

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
492
1.564
dank voor de antwoorden @jamel @Somekindofdylan
Is het dan zo dan Devil's lake een echt bungalow park is en dat Metaltown meer huisjes/hutjes zijn die speciaal voor graspop worden neergezet? of zijn het beide bungalowparken?

Klopt het dat de oude metaltown nu inferno is geworden?
wat is je in deze video op 00:16 kunt zien is zeker zo'n festihut op inferno of niet?
Metal Town is Camping Inferno geworden. Verschil t.o.v. vroeger zijn dus die houten huisjes die je op 00:16 ziet met 2 bedden en een stopcontact. Verder heb je plaatsen voor caravans/campers en vooropgezette tenten, zodat je niet je eigen tent hoeft mee te sjouwen. Inferno is waar je langsliep op weg naar Graspop toe, langs de lange weg voor je de bocht maakte (als ik het zo duidelijk genoeg omschrijf).
 

thebarfly

Playlistbediener
26 jun 2019
14
13
Metal Town is Camping Inferno geworden. Verschil t.o.v. vroeger zijn dus die houten huisjes die je op 00:16 ziet met 2 bedden en een stopcontact. Verder heb je plaatsen voor caravans/campers en vooropgezette tenten, zodat je niet je eigen tent hoeft mee te sjouwen. Inferno is waar je langsliep op weg naar Graspop toe, langs de lange weg voor je de bocht maakte (als ik het zo duidelijk genoeg omschrijf).
Klopt niet helemaal, Metaltown is nog steeds metaltown, alleen ZONDER de huisjes. Alleen campingplekken voor tent/caravan/camper en voor 2 / 4 / 6 personen. De huisjes zijn naar Inferno verhuist. Inferno ligt 500m van de ingang van het terrein, Metaltown 3 km....
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.986
8.956
Klopt niet helemaal, Metaltown is nog steeds metaltown, alleen ZONDER de huisjes. Alleen campingplekken voor tent/caravan/camper en voor 2 / 4 / 6 personen. De huisjes zijn naar Inferno verhuist. Inferno ligt 500m van de ingang van het terrein, Metaltown 3 km....
Verwarrend, al die namen. Maar in elk geval genoeg keuze voor @Loek123!
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
thanks voor de informatie. mag ik vragen wat je hiervoor hebt betaald? als je dit nog weet. was dit voor de 2019 editie of 2022?
Was een hotelkamer in 2018 dacht ik, geen idee meer eigenlijk. Zal wel naar 200 euro per persoon geweest zijn. Was toen ook met ontbijt en inkom voor het zwembad( geen idee of dat iets was). Denk overigens dat huisjes goedkoper uitvallen als je met meer personen bent. Dus als je 7 anderen kan vinden voor een huisje zal het goedkoper uitvallen dan een hotelkamer van twee personen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Alvast nog een paar vragen over de accommodatie opties, ik en mijn vriendengroep willen komend jaar voor het eerst niet op de camping staan en oriënteren ons een beetje naar de opties maar er is natuurlijk nog niet veel bekend.

1: Ervaring shuttle bussen, was dit allemaal een beetje goed geregeld dit jaar en van hoe laat tot hoe laat rijden die?
2. Rijden er shuttle bussen naar devil's lake en Metaltown? (als ik de namen juist heb, weet nog dat er 2 plekken waren met huisjes)
3. Wat is het verschil tussen devil's lake en Metaltown huisjes?

En mocht iemand enig idee hebben wat een 6 persoons huisje kost voor een wekend zou dit ook fijn zijn.
Er zijn 2 vakantieparken met huisjes en hotelkamers:
- Metal Park (Village Sunparks Kempense Meren, Mol; ca. 15 km van GMM, 25-40 min.)
- Devil's Lake (Center Parcs De Vossemeren, Lommel; ca. 30 km van GMM, 45-60 min.)

Beiden hebben ongeveer hetzelfde aanbod, en ook vergelijkbare prijzen, voor zover ik me kan herinneren.
Voordeel van Metal Park is dat het dichterbij is.
Nadeel is echter dat het binnen een dag volledig is uitverkocht (alle formules).
Voor Devil's Lake is dat verschillend, sommige huisjes/kamers raken snel uitverkocht, terwijl dat voor andere huisjes veel langer duurt, of zelfs helemaal niet.
Een ander verschil is dat de bussen van en naar Metal Park een stuk drukker zijn, en veel sneller (prop)vol raken, zeker op de drukste momenten van de dag (bv. vlak na einde van een headliner). Bij shuttle van Devil's Lake moet je op de heenweg soms zelfs even wachten tot de bus vol genoeg is om te vertrekken.

Ik heb nu zelf 2x (2019, 2022) een hotelkamer (2 personen) in Devil's Lake gereserveerd, wat ons uitstekend bevalt.
Vrienden van ons hebben in 2019 in MP verbleven, en in 2022 in DL, wat hen ook beter beviel.
Reistijd is weliswaar iets langer, maar meestal wel stuk meer relaxed, en sfeer in bus is ook altijd wel gezellig.

Metal Town (zelf verbleven in 2018) is een soort luxe camping, op loopafstand (ca. 1 km), waar naast tenten ook caravans en campers kunnen staan.
Iedereen krijgt een vaste standplek (afgebakend vak), i.p.v. kris-kras door elkaar zoals op de Boneyard.
Verder zijn er ook diverse festihuts.

Inferno is weer een andere, nieuwe camping, ongeveer recht tegenover de ingang van GMM, eveneens met festihuts e.d.

1669121884479.png
 
Laatst bewerkt:

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
982
1.069
Er zijn 2 vakantieparken met huisjes en hotelkamers:
- Metal Park (Village Sunparks Kempense Meren, Mol; ca. 15 km van GMM, 25-40 min.)
- Devil's Lake (Center Parcs De Vossemeren, Lommel; ca. 30 km van GMM, 45-60 min.)

Beiden hebben ongeveer hetzelfde aanbod, en ook vergelijkbare prijzen, voor zover ik me kan herinneren.
Voordeel van Metal Park is dat het dichterbij is.
Nadeel is echter dat het binnen een dag volledig is uitverkocht (alle formules).
Voor Devil's Lake is dat verschillend, sommige huisjes/kamers raken snel uitverkocht, terwijl dat voor andere huisjes veel langer duurt, of zelfs helemaal niet.
Een ander verschil is dat de bussen van en naar Metal Park een stuk drukker zijn, en veel sneller (prop)vol raken, zeker op de drukste momenten van de dag (bv. vlak na einde van een headliner). Bij shuttle van Devil's Lake moet je op de heenweg soms zelfs even wachten tot de bus vol genoeg is om te vertrekken.

Ik heb nu zelf 2x (2019, 2022) een hotelkamer (2 personen) in Devil's Lake gereserveerd, wat ons uitstekend bevalt.
Vrienden van ons hebben in 2019 in MP verbleven, en in 2022 in DL, wat hen ook beter beviel.
Reistijd is weliswaar iets langer, maar meestal wel stuk meer relaxed, en sfeer in bus is ook altijd wel gezellig.

Metal Town (zelf verbleven in 2018) is een soort luxe camping, op loopafstand (ca. 1 km), waar naast tenten ook caravans en campers kunnen staan.
Iedereen krijgt een vaste standplek (afgebakend vak), i.p.v. kris-kras door elkaar zoals op de Boneyard.
Verder zijn er ook diverse festihuts.

Inferno is weer een ander, nieuwe camping, ongeveer recht tegenover de ingang van GMM, eveneens met festihuts e.d.

Bekijk bijlage 3128
Als je er eentje zou moeten kiezen, welke zou je nemen? Was best tevreden van Devils Lake, mede door de kortere afstand met de bus, in vergelijking met metal park.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Was een hotelkamer in 2018 dacht ik, geen idee meer eigenlijk. Zal wel naar 200 euro per persoon geweest zijn. Was toen ook met ontbijt en inkom voor het zwembad( geen idee of dat iets was). Denk overigens dat huisjes goedkoper uitvallen als je met meer personen bent. Dus als je 7 anderen kan vinden voor een huisje zal het goedkoper uitvallen dan een hotelkamer van twee personen.
Huisjes zijn inderdaad relatief (veel) goedkoper met hoe meer personen je bent.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Als je er eentje zou moeten kiezen, welke zou je nemen? Was best tevreden van Devils Lake, mede door de kortere afstand met de bus, in vergelijking met metal park.
Het is andersom, Metal Park is dichterbij (en daarom ook populairder) dan Devil's Lake.
Devil's Lake wordt ook pas sinds 2019 aangeboden, Metal Park al veel langer.

Ik ben nooit op MP geweest, enkel 2x op DL, wat mij prima bevalt.
Ik houd niet zo van wachten en propvolle bussen, dus doe mij maar DL. ;)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.703
Disturbed en The Hu dus op Pinkpop. Lijken me beiden zekerheidjes voor Graspop. Disturbed omdat zoals eerder gezegd de organisatie fan is. The Hu omdat ze op het affiche stonden van de afgelaste editie.
Hollywood vampires, electric callboy, disturbed, the hu
Al is het afwachten of EC eindigen op werchter of graspop zoals eerder gezegd hier.
andere 3 lijken me zelfs zekerheden.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.986
8.956
Hollywood vampires, electric callboy, disturbed, the hu
Al is het afwachten of EC eindigen op werchter of graspop zoals eerder gezegd hier.
andere 3 lijken me zelfs zekerheden.
Hollywood Vampires vind ik een mooie toevoeging. Was zeer aangenaam vermaak in 2018.
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
Yes. Had idd net Hollywood Vampires gevonden
Vind het mooi dat je de manier van GMM van paar jaar terug nu op Pinkpop kunt gebruiken om te zoeken. Alleen daar is t enkel met afbeeldingen ipv een pagina die offline is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en festivalryo

Kneuzer

Campingartiest
7 nov 2022
82
112
dank voor de antwoorden @jamel @Somekindofdylan
Is het dan zo dan Devil's lake een echt bungalow park is en dat Metaltown meer huisjes/hutjes zijn die speciaal voor graspop worden neergezet? of zijn het beide bungalowparken?

Klopt het dat de oude metaltown nu inferno is geworden?
wat is je in deze video op 00:16 kunt zien is zeker zo'n festihut op inferno of niet?
Ik weet nog dat ik in het filmpje van camping boneyard zit :ROFLMAO:
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
116
246
Wij gaan al enkele jaren naar Metal Park. Vaak 2 huisjes van 8 personen.

Zeer tevreden van. Enkel als je 's morgens vertrekt richting de weide voorzie je best 1 uur tussen vertrek en aankomst op de weide. Wachttijd van de bus, de rit zelf en dan nog de wandelafstand van bushalte naar de weide zelf.

2 edities geleden werd je bijna voor de ingang afgezet. Vorig jaar was het wel weer even stappen.

Er rijden zeker voldoende bussen maar als je vertrekt direct na het laatste optreden kan het zijn dat je geen zitplaats hebt op de shuttle.

Grootste nadeel is dat je in Metalpark zelf een huisje kan hebben die toch wel eindje stappen is van de vertrekplaats van de shuttles.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en jonasvh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken