Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Niemand verwacht toch al die namen tijdens één editie van GMM?! Maar 2/4, aangevuld met "nieuwe" headliners moet toch prima te doen zijn.
Zoals hiervoor reeds gemeld, denk ik dat we vrij zeker mogen zeggen dat A7X en Aerosmith terugkomen volgend jaar. Althans, dat vermoed/hoop ik toch. Dan heb je nog van elk een spot over. Van het rijtje hierboven zijn MC of SOAD de meest plausibele, denk ik. Doe daar nog een "nieuwe" headliner bij als Ghost en je hebt je rijtje bovenaan voor GMM23, waar ik met plezier voor teken.
Er zijn natuurlijk ook nog grote verschillen qua status, exclusiviteit, prijs, etc. binnen die A+ categorie.
Slipknot reken ik daar bv. ook toe, of Tool en (jawel) KISS, maar die liggen qua beschikbaarheid en waarschijnlijkheid e.d. natuurlijk een stuk hoger dan een Metallica of AC/DC.
 
Laatst bewerkt:

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
ik hoop met dit nieuw terrein en hun facelift zoals ze in de aankondiging zeggen dat ze een pagina uit het hellfest en wacken boek kopïeren en vooral op de beleving gaan inzetten, de inkleding en randanimatie etc.

Door het toevoegen van hun metal moose en meer standjes etc denk ik wel dat we die kant zullen op gaan
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Die één iemand zal wel ik zijn. Ben nogal fan en wil ze toch één keer gezien hebben in m'n leven.
Ze zijn opnieuw begonnen, ja. Normaal 2 jaar geleden met een stadiumtour, samen met Def Leppard en Joan Jett. Maar door corona start die dus pas binnen een maandje in Amerika.
En Poison niet te vergeten, geen misselijk pakketje voor de glam-/hair-liefhebbers!
Ik vind Def Leppard overigens wel een toffe, sympathieke band, zie ze graag terugkomen naar GMM, in 2019 maar heel even kunnen zien wegens clash.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Er zijn natuurlijk ook nog groot verschillen qua status, exclusiviteit, prijs, etc. binnen die A+ categorie.
Slipknot reken ik daar bv. ook toe, of Tool en (jawel) KISS, maar die liggen qua beschikbaarheid en waarschijnlijkheid e.d. natuurlijk een stuk hoger dan een Metallica of AC/DC.
AC/DC en Metallica liggen ook nog wel ver uit elkaar.
AC/DC is de kans denk ik ongeveer 0,00% maar Metallica zie ik nog wel gebeuren.

Metallica heeft veel grote festivals nog niet aangedaan dit jaar, zoals Download, Rock am Ring, Rock im park. Ik zie ze nog wel een festival show doen en aangezien ze niet op werchter zullen staan lijkt het me dat graspop nog wel een kans heeft. Spelen ook op veel kleinere festivals dan Graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik denk verder ook dat als Metallica ooit naar Graspop zou komen, dat dit er wel een goed jaar voor is aangezien ze dit jaar op werchter staan. Kans blijft klein natuurlijk, maar als ze in juni in Europa zijn zie ik het nog wel gebeuren. met een soort constructie zoals die van GNR op graspop in 2018.
Ik zie het ook ooit wel eens gebeuren inderdaad, maar wellicht is volgend jaar nog te 'vroeg', en moet GMM nog een beetje doorgroeien, eventueel naar een (nog) grotere locatie.
Een aparte constructie waarbij de Metallica-dag deels als een soort losse concertdag wordt behandeld lijkt me daarbij wel een must, trekt toch weer een heleboel en ander soort volk, aan wie je niet alle weekendkaarten kwijt wil zijn...
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ik zie het ook ooit wel eens gebeuren inderdaad, maar wellicht is volgend jaar nog te 'vroeg', en moet GMM nog een beetje doorgroeien, eventueel naar een (nog) grotere locatie.
Een aparte constructie waarbij de Metallica-dag deels als een soort losse concertdag wordt behandeld lijkt me daarbij wel een must, trekt toch weer een heleboel en ander soort volk, aan wie je niet alle weekendkaarten kwijt wil zijn...
graspop is zeker groot genoeg voor een band als metallica hoor, de vraag is ook wel ergens, wil je dat wel? voor de prestige zeker, maar het maakt er je festival niet fijner door.

Rammstein op graspop was een van de slechtste dagen qua publiek die ik ooit al heb meegemaakt. een heel publiek die er staat voor 1 band en eigenlijk voor de rest niks wil zien.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Ik zie het ook ooit wel eens gebeuren inderdaad, maar wellicht is volgend jaar nog te 'vroeg', en moet GMM nog een beetje doorgroeien, eventueel naar een (nog) grotere locatie.
Een aparte constructie waarbij de Metallica-dag deels als een soort losse concertdag wordt behandeld lijkt me daarbij wel een must, trekt toch weer een heleboel en ander soort volk, aan wie je niet alle weekendkaarten kwijt wil zijn...
Ik weet niet of het Graspop terrein er echt te klein voor is, Metallica speelt ook op Copenhell bijvoorbeeld. Volgens mij is de capaciteit daar de helft van Graspop. Wellicht dat ze het terrein nog iets kunnen aanpassen met extra ruimte voor de mainstage.

Een soort gelijke constructie als in 2018 bedoel je dan? dat je een ticket voor 3 dagen kan kopen of een ticket voor 4 dagen met de metallica dag erbij. Lijkt me wel een mooie oplossing.

graspop is zeker groot genoeg voor een band als metallica hoor, de vraag is ook wel ergens, wil je dat wel? voor de prestige zeker, maar het maakt er je festival niet fijner door.

Rammstein op graspop was een van de slechtste dagen qua publiek die ik ooit al heb meegemaakt. een heel publiek die er staat voor 1 band en eigenlijk voor de rest niks wil zien.

Ik denk dat een band als Metallica zeker wel op de bucketlist staat van de organisatie. Lijkt me zeer sterk dat ze dat niet willen. Al begrijp ik je punt wel. De vraag is of je dat als publiek moet willen inderdaad, maar voor de organisatie is het een no-brainer denk ik.

Van mij hoeft het ook niet echt, ik heb ze al eens gezien. Al zal het wel makkelijker zijn om vrienden over te halen om mee te gaan naar graspop :)

Tool lijkt me ook echt een prachtige boeking als ze dat ooit lukt. Ben benieuwd, als die weer naar Europa komen komende of ze op Werchter staan of misschien toch een keer op Graspop. Ik ga ze vanavond voor het eerst zien in ieder geval, ben benieuwd.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
En Poison niet te vergeten, geen misselijk pakketje voor de glam-/hair-liefhebbers!
Ik vind Def Leppard overigens wel een toffe, sympathieke band, zie ze graag terugkomen naar GMM, in 2019 maar heel even kunnen zien wegens clash.
Juist, Poison nog vergeten. De hele bende zou niet misstaan op een zonnige zomerdag op GMM.
In 2019 toch best genoten van Def Leppard. Was toen de eerste keer dat ik ze zag.

EDIT: de nieuwe muziek van Def Leppard is trouwens ook gewoon goed. Fijn dat ze niet enkel blijven teren op hun classics.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
He, volgens mij heeft Disillusion 5 minuten meer gekregen! Starten nu om 12.25 uur en spelen 3 kwartier. Top! Dit is toch wel minimaal nodig met die lange nummers van ze. Goed bezig GRaspop.
Dan klopt mijn berekening van speelminuten niet meer... ??
Maar die 5 minuten extra Disillusion maken wel veel goed. ?
Veel aan het luisteren de laatste tijd, wat een geweldige band, zeg!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Dan klopt mijn berekening van speelminuten niet meer... ??
Maar die 5 minuten extra Disillusion maken wel veel goed. ?
Veel aan het luisteren de laatste tijd, wat een geweldige band, zeg!
5 minuten eerder is wel fijn, kan ik ze nog even gaan checken voor dat ik naar Beyond the black ga.

Wat een druk begin van de dag wordt dat zeg.
Disullusion checken in de marquee, dan naar beyond the black eerste paar nummers luisteren. Dan door naar As everything unfolds, waarschijnlijk kijk ik daar wel de hele show van. Dan nog een stukje meepakken van Gloryhammer.

Mainstage naar Jupiler stage is ook wel een aardige afstand met de nieuwe indeling denk ik zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.024
Ik zie Mötley Crüe niet zo snel meer Europese Festivals spelen, en volgens mij was er ook nog het ding met niet willen spelen in België.

Van dat hele pakketje zie ik alleen Def Leppard nog op Graspop staan.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ik zie Mötley Crüe niet zo snel meer Europese Festivals spelen, en volgens mij was er ook nog het ding met niet willen spelen in België.

Van dat hele pakketje zie ik alleen Def Leppard nog op Graspop staan.
Ik dacht dat het omgekeerd was, dat Bob motley Crue niet meer wilde boeken
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
graspop is zeker groot genoeg voor een band als metallica hoor, de vraag is ook wel ergens, wil je dat wel? voor de prestige zeker, maar het maakt er je festival niet fijner door.

Rammstein op graspop was een van de slechtste dagen qua publiek die ik ooit al heb meegemaakt. een heel publiek die er staat voor 1 band en eigenlijk voor de rest niks wil zien.
Ik weet niet of het Graspop terrein er echt te klein voor is, Metallica speelt ook op Copenhell bijvoorbeeld. Volgens mij is de capaciteit daar de helft van Graspop. Wellicht dat ze het terrein nog iets kunnen aanpassen met extra ruimte voor de mainstage.

Een soort gelijke constructie als in 2018 bedoel je dan? dat je een ticket voor 3 dagen kan kopen of een ticket voor 4 dagen met de metallica dag erbij. Lijkt me wel een mooie oplossing.



Ik denk dat een band als Metallica zeker wel op de bucketlist staat van de organisatie. Lijkt me zeer sterk dat ze dat niet willen. Al begrijp ik je punt wel. De vraag is of je dat als publiek moet willen inderdaad, maar voor de organisatie is het een no-brainer denk ik.

Van mij hoeft het ook niet echt, ik heb ze al eens gezien. Al zal het wel makkelijker zijn om vrienden over te halen om mee te gaan naar graspop :)

Tool lijkt me ook echt een prachtige boeking als ze dat ooit lukt. Ben benieuwd, als die weer naar Europa komen komende of ze op Werchter staan of misschien toch een keer op Graspop. Ik ga ze vanavond voor het eerst zien in ieder geval, ben benieuwd.
Jullie hebben gelijk, de capaciteit is het probleem niet.
GMM hoeft dan ook niet voor zulke bands te concurreren met buitenlandse festivals, maar juist met een binnenlands festival uit eigen stal...
Werchter zal natuurlijk altijd het paradepaardje blijven van LiveNation België, zelfs al zou GMM zijn capaciteit verdubbelen.
Het is jammer, maar daardoor zullen de grote mainstream namen altijd moeilijk blijven voor GMM.
Maar het is inmiddels bewezen dat het niet onmogelijk is, als Rammstein kan, waarom zouden Tool, SOAD, RATM of Metallica dan niet kunnen?
Kwestie van timing en wat geluk, denk ik..

Ik bedoel inderdaad een soortgelijke constructie als in 2018 met GnR, wellicht nog een stapje verder en alleen losse kaartverkoop (bv. als een soort Knotfest voor Hellfest), eventueel met optie voor GMM-weekendkaarthouders om eerder tickets voor de Metallica-dag te kopen ofzo.
Zo garandeer je min of meer dat de mensen op de Metallica-dag voor Metallica komen, en de mensen op de andere dagen niet.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Jullie hebben gelijk, de capaciteit is het probleem niet.
GMM hoeft dan ook niet voor zulke bands te concurreren met buitenlandse festivals, maar juist met een binnenlands festival uit eigen stal...
Werchter zal natuurlijk altijd het paradepaardje blijven van LiveNation België, zelfs al zou GMM zijn capaciteit verdubbelen.
Het is jammer, maar daardoor zullen de grote mainstream namen altijd moeilijk blijven voor GMM.
Maar het is inmiddels bewezen dat het niet onmogelijk is, als Rammstein kan, waarom zouden Tool, SOAD, RATM of Metallica dan niet kunnen?
Kwestie van timing en wat geluk, denk ik..

Ik bedoel inderdaad een soortgelijke constructie als in 2018 met GnR, wellicht nog een stapje verder en alleen losse kaartverkoop (bv. als een soort Knotfest voor Hellfest), eventueel met optie voor GMM-weekendkaarthouders om eerder tickets voor de Metallica-dag te kopen ofzo.
Zo garandeer je min of meer dat de mensen op de Metallica-dag voor Metallica komen, en de mensen op de andere dagen niet.
De voornaamste concurrentie is inderdaad Werchter, precies daarom dat het me 2023/2024 wel haalbaar lijkt om ze eens op Graspop neer te zetten. Die komen natuurlijk niet twee jaar achter elkaar op Werchter.

SOAD heeft al op Graspop gestaan zelfs, had een keer een interview gelezen met de vraag: Op welke boeking hij het meest trots was, toen was zijn antwoord SOAD, en dat hij heel lang ervan droomde om SOAD eens op Graspop te hebben en dat hij blij was dat het eindelijk gelukt was. Volgens de geruchten zouden ze in 2021 weer op Graspop staan, dus ik zie het nog wel een keer gebeuren. SOAD is één van mijn favoriete bands dus het lijkt me geweldig om die een keer een dag te zien afsluiten op Graspop.

RATM zal ook pas een mogelijkheid worden als ze 2 zomers achter elkaar touren net als metallica. 2023 werchter en 2024 graspop bijvoorbeeld. Maar die band tourt zo sporadisch dat ik ze ook wel gewoon weer zie stoppen na volgend jaar.

Tool ben ik ook erg benieuwd of ze vaker naar Europa gaan komen. Zou ik zeker toejuigen in ieder geval
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.065
7.208
Ik bedoel inderdaad een soortgelijke constructie als in 2018 met GnR, wellicht nog een stapje verder en alleen losse kaartverkoop (bv. als een soort Knotfest voor Hellfest), eventueel met optie voor GMM-weekendkaarthouders om eerder tickets voor de Metallica-dag te kopen ofzo.
Zo garandeer je min of meer dat de mensen op de Metallica-dag voor Metallica komen, en de mensen op de andere dagen niet.
Ik hoop toch wel echt dat er ook een combi-xl ticketoptie komt in deze situatie, want bijvoorbeeld 250 voor een combi en dag nog eens 110 euro extra voor de metallica dag lijkt me wel weer een beetje te veel van het goede. Dan zit je al op 360 euro. Al zou het festival nog steeds wel uitverkopen in die situatie.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
ik hoop vooral dat Graspop eens ferm out of the box gaat, het is nog altijd vrij braaf in vergelijking met de andere omliggende rock en metal festivals.

Ik denk dat een queen + adam lambert bijvoorbeeld echt kan werken op een festival als graspop.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
SOAD heeft al op Graspop gestaan zelfs, had een keer een interview gelezen met de vraag: Op welke boeking hij het meest trots was, toen was zijn antwoord SOAD, en dat hij heel lang ervan droomde om SOAD eens op Graspop te hebben en dat hij blij was dat het eindelijk gelukt was. Volgens de geruchten zouden ze in 2021 weer op Graspop staan, dus ik zie het nog wel een keer gebeuren. SOAD is één van mijn favoriete bands dus het lijkt me geweldig om die een keer een dag te zien afsluiten op Graspop.
Klopt, dat was in 2005, hoewel ik het idee heb dat SOAD (i.i.g. in Europa) nog wat exclusiever is geworden sinds die tijd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken