Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Neuh. 2016 in Arnhem (Willemeen), 2018 samen met Motionless in White in België en Nederland en in 2019 nog in de Melkweg in Amsterdam.

Maar goed, ga er dus maar vanuit dat ze er dan staan. Vraag is alleen of ze dus ook op Graspop staan.
De zanger/eigenaar van de band heeft wel best een groot ego, als ze het moeten stellen met een opening plaatsje dan vrees ik er voor.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
De zanger/eigenaar van de band heeft wel best een groot ego, als ze het moeten stellen met een opening plaatsje dan vrees ik er voor.
Maar als ze genoegen nemen met de kleine zaal van de 013 dan moet een lagere festivalspot er ook wel inzitten toch? Denk trouwens dat er op het kleine podium of de metal dome nog wel een hogere plek beschikbaar is, niveautje namiddag.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Maar als ze genoegen nemen met de kleine zaal van de 013 dan moet een lagere festivalspot er ook wel inzitten toch? Denk trouwens dat er op het kleine podium of de metal dome nog wel een hogere plek beschikbaar is, niveautje namiddag.
Publiek is vaak het probleem niet, het is de vergelijking met andere bands. Bands met vaak meer kilometers op de teller mar minder ticketverkoop. Bij Graspop tellen die kilometers op de teller vaak meer dan tickets
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Wanneer beginnen we eigenlijk onze eindejaars lijstjes te maken? Ik heb al 2 van mijn top 3 album of the year artiesten op de lineup staan, enkel ice nine kills op de lineup kan dit vervolledigen voor mij.
Ik help het je hopen!
Ken ze zelf nog niet goed, maar ga ze mede door jouw enthousiasme zeker wel eens wat beter beluisteren.
Uit nieuwsgierigheid, wie zijn je andere 2 album of the year artiesten?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Ik help het je hopen!
Ken ze zelf nog niet goed, maar ga ze mede door jouw enthousiasme zeker wel eens wat beter beluisteren.
Uit nieuwsgierigheid, wie zijn je andere 2 album of the year artiesten?
Overigens acht ik de kans echter klein dat er nog een metalcore-band als Ice Nine Kills wordt toegevoegd.
Het programma van de Jupiler Stage is volgens mij wel compleet (met nog meer kandidaten voor dat podium):

Donderdag:
Beartooth
While She Sleeps
Slapshot
Deez Nuts
Trash Boat
(Main Stage/Metal Dome: Creeper)

Vrijdag:
Stick To Your Guns
Code Orange
Employed To Serve
Crystal Lake
As Everything Unfolds
(Main Stage/Metal Dome: A Day To Remember, Heaven Shall Burn, Bullet For My Valentine)

Zaterdag:
Lagwagon
Good Riddance
Of Mice & Men
Boston Manor
Imminence
(Main Stage/Metal Dome: Fleddy Melculy, Massive Wagons, Cemetery Sun)

Zondag:
Suicide Silence
Dog Eat Dog
Bury Tomorrow
Crossfaith
Spiritbox
(Main Stage/Metal Dome: The Offspring, Killswitch Engage, L7)

Als onze 'huis-metalcore-fan/expert' zou ik je trouwens wel willen vragen welke van bovenstaande namen we volgens jou zeker niet mogen missen, en ook welke van de 'grote namen' (A Day To Remember, Heaven Shall Burn, Bullet For My Valentine, Killswitch Engage) eccht de moeite waard zijn (of niet).
Tot nu toe staan deze namen in ieder geval al zeker op mijn lijstje:
The Offspring (must-see, absoluut jeugdsentiment, ongegeneerd vals meezingen)
Dog Eat Dog (idem, fantastisch feestje op Dong Open Air 2019)
Massive Wagons (pas ontdekt, ideaal vroeg op main stage)
Fleddy Melculy (Jupiler Stage nu wel ontgroeid, getuige ook optreden op Alcatraz dit jaar)
Bury Tomorrow
Spiritbox (veelbelovend!)
As Everything Unfolds (veelbelovend!)
Crossfaith (beviel goed op Alcatraz 2019)
Beartooth
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.087
2.292
1640933545651.png



KLIK HIER OM JE LIJST IN TE STUREN!!

DEADLINE DAY, nog iets meer dan 16u om je lijst in te sturen (Top 10, 25, 50, 100... ALLES KAN!!).

2018: 38 lijsten
2019: 39 lijsten
2020: 27 lijsten
2021: Voorlopig 24 lijsten...

KLIK HIER OM JE LIJST IN TE STUREN!!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Ik help het je hopen!
Ken ze zelf nog niet goed, maar ga ze mede door jouw enthousiasme zeker wel eens wat beter beluisteren.
Uit nieuwsgierigheid, wie zijn je andere 2 album of the year artiesten?
Spiritbox -eternal blue en imminence - heaven in hiding

Heeft al heel wat repeats op de teller staan hier, heel vaak in de autorit naar het werk
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.536
Overigens acht ik de kans echter klein dat er nog een metalcore-band als Ice Nine Kills wordt toegevoegd.
Het programma van de Jupiler Stage is volgens mij wel compleet (met nog meer kandidaten voor dat podium):

Donderdag:
Beartooth
While She Sleeps
Slapshot
Deez Nuts
Trash Boat
(Main Stage/Metal Dome: Creeper)

Vrijdag:
Stick To Your Guns
Code Orange
Employed To Serve
Crystal Lake
As Everything Unfolds
(Main Stage/Metal Dome: A Day To Remember, Heaven Shall Burn, Bullet For My Valentine)

Zaterdag:
Lagwagon
Good Riddance
Of Mice & Men
Boston Manor
Imminence
(Main Stage/Metal Dome: Fleddy Melculy, Massive Wagons, Cemetery Sun)

Zondag:
Suicide Silence
Dog Eat Dog
Bury Tomorrow
Crossfaith
Spiritbox
(Main Stage/Metal Dome: The Offspring, Killswitch Engage, L7)

Als onze 'huis-metalcore-fan/expert' zou ik je trouwens wel willen vragen welke van bovenstaande namen we volgens jou zeker niet mogen missen, en ook welke van de 'grote namen' (A Day To Remember, Heaven Shall Burn, Bullet For My Valentine, Killswitch Engage) eccht de moeite waard zijn (of niet).
Tot nu toe staan deze namen in ieder geval al zeker op mijn lijstje:
The Offspring (must-see, absoluut jeugdsentiment, ongegeneerd vals meezingen)
Dog Eat Dog (idem, fantastisch feestje op Dong Open Air 2019)
Massive Wagons (pas ontdekt, ideaal vroeg op main stage)
Fleddy Melculy (Jupiler Stage nu wel ontgroeid, getuige ook optreden op Alcatraz dit jaar)
Bury Tomorrow
Spiritbox (veelbelovend!)
As Everything Unfolds (veelbelovend!)
Crossfaith (beviel goed op Alcatraz 2019)
Beartooth
Beartooth en while she sleeps zie ik wel nog een mainstage positie innemen die 2 zijn wel vermakelijk, redelijk wat pop elementen, Catchy refreinen maar dat maakt hen net zo goed voor mij.

Code orange, jinjer en crystal lake vrijdag gaan de boel afbreken, zou ze wel niet in de metalcore categorie steken.

Imminence spiritbox, crossfaith en Bury tomorrow staan verder nog op het lijstje, ideale plaats ook op de jupilerstage.


Voor een deel jeugdsentiment en een deel nieuwe hits zeker bullet for my valentine bekijken, nieuw album is steengoed.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Beartooth en while she sleeps zie ik wel nog een mainstage positie innemen die 2 zijn wel vermakelijk, redelijk wat pop elementen, Catchy refreinen maar dat maakt hen net zo goed voor mij.

Code orange, jinjer en crystal lake vrijdag gaan de boel afbreken, zou ze wel niet in de metalcore categorie steken.

Imminence spiritbox, crossfaith en Bury tomorrow staan verder nog op het lijstje, ideale plaats ook op de jupilerstage.


Voor een deel jeugdsentiment en een deel nieuwe hits zeker bullet for my valentine bekijken, nieuw album is steengoed.
Dank je voor de tips!
Ga zeker nog de albums van Imminence en BFMV beluisteren, evenals Code Orange en While She Sleeps.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Avatar heeft de shows voor het VK verplaatst naar 2023 vanwege omikron. Ze gaan er voorlopig vanuit dat de shows voor de rest van Europa doorgaan. Fingers crossed!
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.825
Ik ben vooral benieuwd of Gojira over anderhalve maand door kan gaan.... Ik heb tickets voor de zondag.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
Ik ben vooral benieuwd of Gojira over anderhalve maand door kan gaan.... Ik heb tickets voor de zondag.
ik heb tickets voor de zaterdag maar ga er van uit dat dit niet door gaat. Al beginnen ze deze tour op 17 januari in helsinki en dit optreden is nog niet gecanceld net als alle optreden in deze tour trouwens. Dus er is nog een kleine hoop maar ik reken er niet te veel op. Voor 17 januari weten we meer.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
ik heb tickets voor de zaterdag maar ga er van uit dat dit niet door gaat. Al beginnen ze deze tour op 17 januari in helsinki en dit optreden is nog niet gecanceld net als alle optreden in deze tour trouwens. Dus er is nog een kleine hoop maar ik reken er niet te veel op. Voor 17 januari weten we meer.
Ik houd een beetje hoop voor de Europese bands die touren in het voorjaar/winter. Heb tickets voor Avatar en Gojira. Ik ga er vanuit dat Beartooth sowieso niet doorgaat.
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
Ik houd een beetje hoop voor de Europese bands die touren in het voorjaar/winter. Heb tickets voor Avatar en Gojira. Ik ga er vanuit dat Beartooth sowieso niet doorgaat.
Ik hoop het zo maar ben iets minder positief. Ik ben al heel erg blij als graspop gewoon doorgaat dit jaar.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Eerst maar zien wat er gaat gebeuren na de veertiende. The Ocean zal er wel uitgaan in ieder geval en dan vast Soen ook wel. Complexity Fest in gevaar. Dan wordt het toch eens tijd om geld terug te vragen...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Eerst maar zien wat er gaat gebeuren na de veertiende. The Ocean zal er wel uitgaan in ieder geval en dan vast Soen ook wel. Complexity Fest in gevaar. Dan wordt het toch eens tijd om geld terug te vragen...
En The Ocean is eruit! Dat is één... :(
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
over bullet for my valentine in 013 (27 jan)ook nog geen nieuws, denk dat poppodia wachten op de overheid tot zij het verbieden of bands zelf annuleren.
zijn er(op graspop na) nog geen festivals die komen met een vervanger voor faith no more ?
bij hellfest staan ze zelfs nog gewoon op de poster
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.844
Heerlijk nieuw album van Infected Rain: Ecdysis (vandaag uitgekomen)!
Lijkt me een kwestie van tijd voordat zij een zelfde status bereiken als een band als Jinjer (die nu bv. nog veel hoger staan op het affiche van Summer Breeze).
Wellicht komt daar al verandering in met de aankomende Europese tour dit voorjaar, waarbij ze 1x België en maar liefst 3x Nederland aandoen:
  • 20 Apr BREDA Mezz
  • 21 Apr DRACHTEN Iduna
  • 22 Apr BREE Ragnarock
  • 23 Apr ARNHEM Willemeen
Voor de zomerfestivals staat vooralsnog alleen Summer Breeze in augustus gepland, Alcatraz ligt dus voor de hand, maar op GMM zouden ze ook zeker niet misstaan!

Veel variatie op het album, een mooie mix van metalcore, melodic death, groove, progressive en zelfs industrial metal, en de herkenbare clean én unclean vocals.
Persoonlijke toppers: Showers, Everlasting Lethargy, en het volledig electronische, atmosferische Nine, Ten.
Ook de laatste single, The Realm Of Chaos (met Heidi Shepherd van Butcher Babies) gaat er prima in:

 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Heerlijk nieuw album van Infected Rain: Ecdysis (vandaag uitgekomen)!
Lijkt me een kwestie van tijd voordat zij een zelfde status bereiken als een band als Jinjer (die nu bv. nog veel hoger staan op het affiche van Summer Breeze).
Wellicht komt daar al verandering in met de aankomende Europese tour dit voorjaar, waarbij ze 1x België en maar liefst 3x Nederland aandoen:
  • 20 Apr BREDA Mezz
  • 21 Apr DRACHTEN Iduna
  • 22 Apr BREE Ragnarock
  • 23 Apr ARNHEM Willemeen
Voor de zomerfestivals staat vooralsnog alleen Summer Breeze in augustus gepland, Alcatraz ligt dus voor de hand, maar op GMM zouden ze ook zeker niet misstaan!

Veel variatie op het album, een mooie mix van metalcore, melodic death, groove, progressive en zelfs industrial metal, en de herkenbare clean én unclean vocals.
Persoonlijke toppers: Showers, Everlasting Lethargy, en het volledig electronische, atmosferische Nine, Ten.
Ook de laatste single, The Realm Of Chaos (met Heidi Shepherd van Butcher Babies) gaat er prima in:

En maar niet de Randstad. Da's ook knap... Staat nog een showtje van Baroeg te wachten volgens mij. Verder binnenkort toch maar eens luisteren!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken