Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Heerlijk nieuw album van Infected Rain: Ecdysis (vandaag uitgekomen)!
Lijkt me een kwestie van tijd voordat zij een zelfde status bereiken als een band als Jinjer (die nu bv. nog veel hoger staan op het affiche van Summer Breeze).
Wellicht komt daar al verandering in met de aankomende Europese tour dit voorjaar, waarbij ze 1x België en maar liefst 3x Nederland aandoen:
  • 20 Apr BREDA Mezz
  • 21 Apr DRACHTEN Iduna
  • 22 Apr BREE Ragnarock
  • 23 Apr ARNHEM Willemeen
Voor de zomerfestivals staat vooralsnog alleen Summer Breeze in augustus gepland, Alcatraz ligt dus voor de hand, maar op GMM zouden ze ook zeker niet misstaan!

Veel variatie op het album, een mooie mix van metalcore, melodic death, groove, progressive en zelfs industrial metal, en de herkenbare clean én unclean vocals.
Persoonlijke toppers: Showers, Everlasting Lethargy, en het volledig electronische, atmosferische Nine, Ten.
Ook de laatste single, The Realm Of Chaos (met Heidi Shepherd van Butcher Babies) gaat er prima in:

Infected Rain in Bree of all places.
Dat moet van mijn jeugdjaren geleden zijn dat ik met de fiets naar een optreden ben geweest ?
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Infected Rain in Bree of all places.
Dat moet van mijn jeugdjaren geleden zijn dat ik met de fiets naar een optreden ben geweest ?
Oh ja, ze staan trouwens ook op Durbuy Rock Festival op vrijdag 8 april.
Dat zou een mooie combi zijn geweest met Jinjer als headliner die dag, maar die zijn vandaag helaas gecanceld:

Gelukkig Nieuwjaar allemaal!
Helaas begint het slecht en dat komt niet door de Omicron variant... Hier is het bericht dat we ontvingen van Jinjer's management: "Helaas zullen we ook het Durbuy Rock Festival moeten afzeggen, aangezien Tatiana in de VS/Canada zal moeten blijven totdat haar visumproblemen zijn opgelost... onze excuses hiervoor en we hopen het snel goed te maken!
We probeerden hen te overtuigen om tenminste te wachten tot we zeker waren dat ze niet konden komen alvorens af te zeggen, maar een klein festival als DRF is geen partij voor de grote band die ze geworden zijn... We doen er alles aan om een gelijkwaardige vervanger te vinden, maar dat is erg moeilijk vanwege de exclusiviteit die de andere, veel grotere Belgische festivals eisen.
We kunnen u net zo goed eerlijk vertellen dat er andere belangrijke veranderingen kunnen zijn als gevolg van de annulering of uitstel van internationale tournees, we houden u op de hoogte zoals we hebben gedaan tijdens onze 3 uitstellingen in 2020-2021, maar u moet ook weten dat het mogelijk is dat de capaciteit van het festival zal worden verminderd als gevolg van de gezondheidssituatie en degenen die hun voorverkoop hebben hebben uiteraard voorrang.

1641660710578.png
 
  • Verdrietig
  • Wow
Waarderingen: Joslittel en wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
Oh ja, ze staan trouwens ook op Durbuy Rock Festival op vrijdag 8 april.
Dat zou een mooie combi zijn geweest met Jinjer als headliner die dag, maar die zijn vandaag helaas gecanceld:



Bekijk bijlage 881
Zonde. Vind het overigens wel indrukwekkend dat Skáld daar zo hoog staat. Die hebben ook een bizar snelle opmars gemaakt. Verkopen ook gewoon zalen voor €40+. Ben benieuwd wie ze weten op te trommelen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.009
Zonde. Vind het overigens wel indrukwekkend dat Skáld daar zo hoog staat. Die hebben ook een bizar snelle opmars gemaakt. Verkopen ook gewoon zalen voor €40+. Ben benieuwd wie ze weten op te trommelen.
Ja, ik had er nog niet eens van gehoord voordat ze werden aangekondigd daar.
Klinkt best wel prima, maar inderdaad wel apart dat ze zo hoog staan.
Denk dat ze ook wel aardig meeliften op het succes van Heilung (en Wardruna), er is volgens mij toch wel een beetje een hype rond neo-folk gaande.

Plus het is een Franse band, die doen het natuurlijk altijd wel goed daar in Wallonië.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
Ja, ik had er nog niet eens van gehoord voordat ze werden aangekondigd daar.
Klinkt best wel prima, maar inderdaad wel apart dat ze zo hoog staan.
Denk dat ze ook wel aardig meeliften op het succes van Heilung (en Wardruna), er is volgens mij toch wel een beetje een hype rond neo-folk gaande.

Plus het is een Franse band, die doen het natuurlijk altijd wel goed daar in Wallonië.
Had ik daar nog geen reclame voor gemaakt dan? ;) Dat sowieso, ja. Blij dat het genre aan een opmars bezig is. Ik ga ze zelf in het najaar zien in een zaal en van de zomer op Hellfest, maar dat lijkt me echt een heerlijk concert te worden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
judas priest gaat verder als kwartet op tour zonder andy sneap.
Hm. Met een gitarist minder levert het live altijd aan kracht in. Bijzondere keuze om niet te vervangen. Ben sowieso al niet kapot van deze band maar lijkt me inmiddels een mooi moment om na deze shows te stoppen toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
Hm. Met een gitarist minder levert het live altijd aan kracht in. Bijzondere keuze om niet te vervangen. Ben sowieso al niet kapot van deze band maar lijkt me inmiddels een mooi moment om na deze shows te stoppen toch?
Samen met Ozzy stoppen na hun gezamenlijke tour misschien? Kan beide eigenlijk niet meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Loek123

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
dan ga ik terug even in winterslaap :)
Ik had eigenlijk nog wel een drop in december verwacht. Natuurlijk is dit geen normaal jaar maar Graspop wist altijd een paar namen in december te melden, of zal Within Temptation de december drop zijn geweest? Ik verwacht zelf dat het niet langer dan een maand duurt voordat ze de line-up compleet maken. Laatste circa 10 namen. Daarna kunnen ze nog aandacht genereren met de nieuwe lay-out van het terrein, podiumindeling en uiteindelijk blokkenschema. Ik kijk met angst en beven uit naar die laatste. Na twee jaar luisteren naar het grootste deel van de line-up wil ik inmiddels bijna elke band wel zien.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.616
7.334
Hebben ze eigenlijk al wat zaalshows gepland in Europa in die tour? Ik kan me niet voorstellen dat ze alleen Sweden Rock gaan aandoen.

Ik weet niet wat het is met Sweden Rock, maar volgens mij hebben die wel vaker dit soort bands waarbij de bands dan geen of maar een enkele andere show hebben. Een van de laatste keren Styx dacht ik, die stonden Sweden Rock en een show in London of iets dergelijks
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik weet niet wat het is met Sweden Rock, maar volgens mij hebben die wel vaker dit soort bands waarbij de bands dan geen of maar een enkele andere show hebben. Een van de laatste keren Styx dacht ik, die stonden Sweden Rock en een show in London of iets dergelijks
Nou, mocht dat zo zijn dan zal ik extra hard voor je opletten tijdens dat optreden.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Geen idee of iemand dit is opgevallen, maar Fever 333 is de support bij Korn voor hun show in AFAS Live.
Wow, just Wow. Dit concert is opeens 100% interessanter geworden, wat een vette support. Ik ga Korn al zien op Graspop maar dit is wel erg aantrekkelijk opeens..
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ben ook nog steeds aan het twijfelen om naar Korn te gaan. Vind bijna 70 euro nog wel prijzig.
Fever 333 was ik nog niet zo bekend mee, ook al heb ik ze op dit forum al vaak voorbij zien komen heb ik ze nooit echt geluisterd. Zal ze eens wat meer gaan luisteren

Wellicht dat ik in de week zelf nog een ticket koop als het door gaat :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ben ook nog steeds aan het twijfelen om naar Korn te gaan. Vind bijna 70 euro nog wel prijzig.
Fever 333 was ik nog niet zo bekend mee, ook al heb ik ze op dit forum al vaak voorbij zien komen heb ik ze nooit echt geluisterd. Zal ze eens wat meer gaan luisteren

Wellicht dat ik in de week zelf nog een ticket koop als het door gaat :)
Ja die prijs is wel echt pittig hoog, eigenlijk een beetje belachelijk hoog. Als het 40 euro was geweest had ik me kaartje deze ochtend al gekocht, nu heb ik Ticketswap aangezet :)
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken