Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Ok, daar MOET ik bij zijn.
Hier wil ik ook zeker wel naar toe!
Niks mis met gewoon een lekker feestje bouwen.
Niet zo gek ook dat dit soort evenementen wordt georganiseerd, de laatste jaren is de populariteit van tribute bands enorm toegenomen, en tribute festivals schieten als paddestoelen uit de grond, deels ook veroorzaakt door de vaak absurd hoge ticketprijzen voor grote bands (zie discussie over Tool hierboven).
Daarnaast zijn ook de DJ/tribute locaties op festivals enorm populair (zoals Classic Rock Café op GMM, El Presidio op Alcatraz), en op Alcatraz was dit jaar tribute/cover band Bizkit Park misschien wel het drukst bezochte optreden in The Swamp-tent van het hele weekend.
Tuurlijk is het zeker niet hetzelfde als een echt festival of concert van originele bands, maar reken maar dat je er een geweldig leuke dag kan beleven!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Zeker en vast, maar niet voor mij. Ik heb het totaal niet op coverbands, maar dat hoeft ook niet. Ik vind het wel een leuk idee, omdat er in de wintermaanden zo weinig te doen is. Grotere bands strikken wordt hem natuurlijk niet, tenzij je met Hellfest, Download, RAR, Nova Rock etc. een heel wintercircuit uitstippelt.
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Dan is Das Oktober Metalfest in klokgebouw toch een beter concept imo.Tribute bands,feestbands maar ook wat classic metalbands die geboekt worden zoals b.v. Death angel.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.552
4.837
Dan is Das Oktober Metalfest in klokgebouw toch een beter concept imo.Tribute bands,feestbands maar ook wat classic metalbands die geboekt worden zoals b.v. Death angel.
Ook daar zou ik zeker naar toe zijn gegaan afgelopen weekend, maar ook dat is natuurlijk weer verplaatst, naar 19 maart volgend jaar.
Helaas heb ik dan al een (eveneens verplaatst) concert van Draconian in Enschede..
 

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
295
76
Ja dat vind ik ook. Er is toch wel 1 leuke band te vinden die live wil optreden....
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Eigenlijk is dit gewoon om te zuipen, niet meer. Maar ik betaal geen €50 inkom om te zuipen, daarmee drink ik me 2x lam in een jeugdhuis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Audenda

Playlistbediener
6 okt 2021
10
11
Enig idee of er dit jaar, gezien de XL editie met een volwaardige donderdag, op woensdag reeds toegang is tot de camping?
Ten tijde van de 3-daagse edities vond ik die donderdagavondfeestjes met de mede-combiticketters wel nog een geweldige intro van het weekend.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.112
5.389
Hier ook geen tickets kunnen bemachtigen. Wat een klucht toch elke keer.
Ik hoop dat ze er toch nog wat festivals aankleven, of in '23 desnoods.
Na het geluid en de fantastische plaats die ik op Werchter had, stond ik sowieso al wat huiverachtig voor het Sportpaleis, en met enkel zitplaatsen kan je zelf niet eens proberen om op een plaats met redelijk geluid te geraken.
Ik snap er het idee ook niet achter, enkel zitplaatsen voor Tool... wie verzint zoiets?
Tool zelf, als ze touren in 2023 lijkt het me dat eerder einde zomer te worden
 

ironman

Playlistbediener
10 jul 2019
17
4
Enig idee of er dit jaar, gezien de XL editie met een volwaardige donderdag, op woensdag reeds toegang is tot de camping?
Ten tijde van de 3-daagse edities vond ik die donderdagavondfeestjes met de mede-combiticketters wel nog een geweldige intro van het weekend.
jammer genoeg is de camping op woensdag enkel toegankelijk met een combi plus ticket.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik vind dit wel bijzonder trouwens:
Wat verandert er nog in 2022? GMM-parking is niet meer inbegrepen in het festivalticket. Met andere woorden, de parkings worden betalend. Meer info volgt in aanloop naar het festival. Parking blijft wel inbegrepen bij aankoop van een festihut of staanplaats.

We moeten dus ineens gaan betalen voor parkeren
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.190
Ik vind dit wel bijzonder trouwens:
Wat verandert er nog in 2022? GMM-parking is niet meer inbegrepen in het festivalticket. Met andere woorden, de parkings worden betalend. Meer info volgt in aanloop naar het festival. Parking blijft wel inbegrepen bij aankoop van een festihut of staanplaats.

We moeten dus ineens gaan betalen voor parkeren
Mogen ze wel betere OV-lijnen in gaan zetten...
 

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Ik vermoed, op basis van de afbeelding met de nieuwe lay-out van de weide, dat de capaciteit van de campings kleiner zal uitvallen. Ik kan het natuurlijk verkeerd voor hebben. Mocht het zo zijn, dan gaan velen op zoek moeten gaan naar een andere slaapplaats.

Ik ben eveneens benieuwd hoe de opstelling van de podia zal zijn.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken