Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Volgens mij telde ik vorige keer 126 namen op de poster, inclusief de 4 headliners.
De organisatie heeft het over 117 nieuwe namen dus dan zouden er 5 namen moeten zijn die in de leak stonden en nu er niet meer op staan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik denk dat code orange een goeie agent heeft want die zijn er het best op vooruit gegaan
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
als er nog mensen zijn die verborgen pareltjes zoeken, imminence die als voorlaatste staat de zaterdag is een aanrader. metalcore met een stevig "architects" gehalte maar de zanger slaagt er in om deze metalcore te combineren met zijn viool
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
five finger death punch ook wel, zijn ineens gebombardeerd tot headliner. Had ik niet verwacht.
ze zijn headliner op nova rock festival, die move had ik dan wel weer meer verwacht. uiteindelijk staan ze nog steeds op dezelfde positie enkel is de naam groter gemaakt, bij code orange hebben ze gewoon de helft van het veld voorgestoken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
night ranger, ghostmane, andrew W.K , rival sons , uncle acid and the deadbeats niet

massive wagons , trash boat, employed to serve toegevoegd

de redbull wedstrijd winnaars staan er ook niet, toxic shock, strains, curse of milhaven
Bijna correct:
Red Fang nog erbij
Trash Boat niet nieuw, maar verplaatst van vrijdag naar donderdag
Sloper verplaatst van zaterdag naar vrijdag
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en xydroh

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
als er nog mensen zijn die verborgen pareltjes zoeken, imminence die als voorlaatste staat de zaterdag is een aanrader. metalcore met een stevig "architects" gehalte maar de zanger slaagt er in om deze metalcore te combineren met zijn viool
Goede tip, thanks! Gaat prominent in de lijst. Fijn dat er een zwikkie nieuwe namen staat die ik nog kan gaan ontdekken.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Oke, tijd voor een eerste overzicht nadat ik de poster op me heb in laten werken. Gelukkig nog genoeg te ontdekken dus dit lijstje zal nog wel wat gaan veranderen.

Donderdag
Must see:
Iron Maiden (show vorige keer gemist, nu wel graag zien), Mastodon, While She Sleeps, Vltimas
Graag zien: Volbeat, Dropkick Murphys, Powerwolf, Beartooth, My Dying Bride, High on Fire, Fleddy Melculy, Misthyrming
Als er geen overlap is: Tremonti, Stake, Lalma

Vrijdag
Must see:
Bullet for my Valentine, Paradise Lost, Alcest, Gaahls Wyrd, The Vintage Caravan, Disillusion (tof dat die behouden zijn)
Graag zien: Avenged Sevenfold, Megadeath, A Day to Remember, Heilung, Heaven Shall Burn, Amenra, Code Orange, Zeal & Ardor, Dool,
Als er geen overlap is: Faith no More, Black Label Society, Jinjer, Beyond the Black

Zaterdag
Must see:
Korn, Opeth, Shinedown, Myles Kennedy, Devin Townsend, Ihsahn,
Graag zien: Ugly kid joe, Tribulation,
Als er geen overlap is: FFDP, Saxon, Foreigner, Monster Magnet, Red Fang, Majestica

Zondag
Must see:
Aerosmith, Deftones, Alice Cooper, Dimmu Borgir!!, Sepultura,
Graag zien: Deep Purple, Alestorm, Amorphis, Bury Tomorrow, Naglfar, Spiritbox, The Great Old ones
Als er geen overlap is: The Offspring, Killswitch Engage, Kadavar, Obituary, Me and that man,

 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Als ik zo de hele lijst zie is er voor mijn gevoel wat minder extremere metal dan afgelopen jaren. Toch niet heel veel (melo)death, thrash en black te bekennen dit keer. Begint metalcore dit een beetje te verdringen? Ook erg veel ruimte voor legacy acts. Waaraan heeft bijvoorbeeld L7, Dog Eat Dog en Ugly Kid Joe hun boeking te danken? Al vond ik die laatste vorige doorkomst best vermakelijk. Prog komt er gelukkig wel goed vanaf.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
inderdaad rip mij ?, maar aan de andere kant alsnog blij dat er gewoon perspectief is op een nieuwe Graspop editie!

Gelukkig is er altijd nog een beetje hoop met die 9 namen die nog moeten, maar ik ben er bang voor dat dit gewoon 9x een tribute band of iets dergelijks zal zijn. Volgens mij tellen ze die normaal gesproken altijd gewoon mee bij het aantal bands dat er speelt. Dan zit er niks anders op, wanneer er weer wat meer zekerheid is rondom het doorgaan van concerten en reizen niet meer zo moeilijk is, gaan we gewoon een vakantie boeken naar Amerika! Ook prima.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
inderdaad rip mij ?, maar aan de andere kant alsnog blij dat er gewoon perspectief is op een nieuwe Graspop editie!

Gelukkig is er altijd nog een beetje hoop met die 9 namen die nog moeten, maar ik ben er bang voor dat dit gewoon 9x een tribute band of iets dergelijks zal zijn. Volgens mij tellen ze die normaal gesproken altijd gewoon mee bij het aantal bands dat er speelt. Dan zit er niks anders op, wanneer er weer wat meer zekerheid is rondom het doorgaan van concerten en reizen niet meer zo moeilijk is, gaan we gewoon een vakantie boeken naar Amerika! Ook prima.
Wees welkom op Sweden Rock he. Staan ze wel. Kan een filmpje voor je maken in ieder geval daar.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Wees welkom op Sweden Rock he. Staan ze wel. Kan een filmpje voor je maken in ieder geval daar.

Klopt, had ik gezien, maar ga dan liever naar Amerika voor een volledig concert. Graspop is lekker dichtbij en hoef ik niet op de camping te zitten of iets dergelijks
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Gelukkig wel meteen even de optelsom gemaakt met de namen per dag:
Donderdag 26
Vrijdag 34
Zaterdag 30
Zondag 31

Waarbij de vijf afvallers van de poster op onderstaande dagen zijn weggevallen.
Donderdag -2
Zaterdag -2
Zondag -1

En nog de -3 namen van die wedstrijd of iets dergelijk op de dondag.

De donderdag heeft in ieder geval al meer namen dan in 2018 de XL editie met een halve donderdag. En dan die 9 namen nog even netjes verdelen over de dagen, we houden nog even hoop haha
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken