Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.501
4.678
onwaarschijnlijk, maar als het ergens zal gebeuren dan is het wel graspop, denk maar aan de seventh son setlist voor de zevende keer op graspop, dat doen ze heus niet op elk optreden.
 

Knet

Playlistbediener
18 aug 2021
10
9
onwaarschijnlijk, maar als het ergens zal gebeuren dan is het wel graspop, denk maar aan de seventh son setlist voor de zevende keer op graspop, dat doen ze heus niet op elk optreden.
Ik weet het.
maar een mens mag dromen ?
anderzijds zou het wel verklaren waarom we zo lang wachten op nieuws van GMM: Maiden zou eerst zelf de senjutsu tour moeten aankondigen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.501
4.678
Ik weet het.
maar een mens mag dromen ?
anderzijds zou het wel verklaren waarom we zo lang wachten op nieuws van GMM: Maiden zou eerst zelf de senjutsu tour moeten aankondigen
als het gebeurd dan zou ik eerder denken aan een setup zoals hellfest, met 2 weekends waarbij iron maiden in beide weekends speelt
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.311
7.695
Ergens is het wel vreemd dat Maiden volgend jaar nog een Legacy of the beast tour doet, terwijl hun nieuwe album al uit is.
Maar ik neem aan dat de Senjutsu tour dan toch pas na graspop zal komen. Misschien ergens eind 2022/begin 2023 een Senjutsu zaal/stadium tour en dan in 2023 een senjutsu festival tour?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.125
6.207
Ergens is het wel vreemd dat Maiden volgend jaar nog een Legacy of the beast tour doet, terwijl hun nieuwe album al uit is.
Maar ik neem aan dat de Senjutsu tour dan toch pas na graspop zal komen. Misschien ergens eind 2022/begin 2023 een Senjutsu zaal/stadium tour en dan in 2023 een senjutsu festival tour?
dat vond ik ook al vreemd.
er was al bekend dat dat album er aan zat te komen, maar dan nog de her-aankondiging van de uitgestelde tourleg van LOTB tour.

Wat wel in verwachting zit, is dat naast de spitfire en de vlammenwerpers van LOTB tour, ook 2 nummers van "Senjutsu" (het nieuwe album) toegevoegd worden in de 2022 setlist.
Maar, verwacht ik wel dat een Senjutsu-tour in de maak is, er gaan geruchten over 'smaller-scale' tour met het album.
Volgens mij is de show op Rock in Rio in september 2022 niet aangekondigd als LOTB show.
Ze hebben de LOTB show 4 oktober 2019 al gespeeld op Rock in Rio, het zou zomaar kunnen dat het najaar 2022 al in het teken staat van Senjutsu. Misschien zelfs al voor Noord/Zuid Amerika met dan in 2023 in EU.

(edit, voor de duidelijkheid bedoelde ik de aankondiging van Rock in Rio in september 2022 dat die nog niet 'echt' als LOTB-tour is aangekondigd)
 
Laatst bewerkt:

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.563
3.161
Die nieuwe single van Avatar klinkt echt lekker. Ze proberen hiermee wel een nieuw publiek aan te spreken, maar dit is waarschijnlijk de stap die ze nodig hebben om echt naar de late avond acts op de Main Stages te kunnen.

Ik moet wel eerlijk aangeven dat ik het net niet hard genoeg vind losgaan na de fenomenale opbouw. Maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Hoe dan ook, laat Avatar maar komen en op een mooie spot ook!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.275
10.806
Die nieuwe single van Avatar klinkt echt lekker. Ze proberen hiermee wel een nieuw publiek aan te spreken, maar dit is waarschijnlijk de stap die ze nodig hebben om echt naar de late avond acts op de Main Stages te kunnen.

Ik moet wel eerlijk aangeven dat ik het net niet hard genoeg vind losgaan na de fenomenale opbouw. Maar dat is misschien een kwestie van smaak.

Hoe dan ook, laat Avatar maar komen en op een mooie spot ook!
Helemaal mee eens! Ik denk ook zeker dat, zonder Corona, Avatar op de 2022 editie van Graspop een mooie spot had gekregen. Zo'n 2 na laatste op de main of misschien zelfs MS2 afsluiter als ze eens gek willen doen. Nu liggen de kaarten natuurlijk totaal anders.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.714
11.702
Helemaal mee eens! Ik denk ook zeker dat, zonder Corona, Avatar op de 2022 editie van Graspop een mooie spot had gekregen. Zo'n 2 na laatste op de main of misschien zelfs MS2 afsluiter als ze eens gek willen doen. Nu liggen de kaarten natuurlijk totaal anders.
Aan de andere kant, ze verkopen 013 nog geen eens uit (geen idee of ze er dicht tegenaan zitten). Dat is drieduizend man en Brussel ook nog niet, waar maar 2000 man in past. Valt me een beetje tegen. Apart hoe ze dan Alcatraz wel op stelten kunnen zetten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.275
10.806
Aan de andere kant, ze verkopen 013 nog geen eens uit (geen idee of ze er dicht tegenaan zitten). Dat is drieduizend man en Brussel ook nog niet, waar maar 2000 man in past. Valt me een beetje tegen. Apart hoe ze dan Alcatraz wel op stelten kunnen zetten.
Ja klopt. In die zin verkoopt Gojira meer kaarten. Aan de andere kant heeft Lamb of God ook op zo'n plek gestaan en verkoopt samen met Kreator 013 ook nog niet uit.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.714
11.702
Ja klopt. In die zin verkoopt Gojira meer kaarten. Aan de andere kant heeft Lamb of God ook op zo'n plek gestaan en verkoopt samen met Kreator 013 ook nog niet uit.
Maar de AB is wel uitverkocht voor Lamb of God en Kreator. Gojira lijkt mij overigens ook gewoon stukken populairder dan Avatar.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Ook zonder Kreator heeft Lamb of God wel meerdere keren de 013 uitverkocht, dus denk dat ze er ook deze keer geen problemen mee krijgen. Misschien dat mensen ivm corona nu iets meer twijfelen om een kaartje te kopen?

In ander nieuws, Whitesnake heeft meer farewell shows aangekondigd en een Graspop show op 16 of 17 juni past toevallig precies in hun tourschema, kan geen toeval zijn toch? Zet maar vast in je agenda!

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.714
11.702
Ook zonder Kreator heeft Lamb of God wel meerdere keren de 013 uitverkocht, dus denk dat ze er ook deze keer geen problemen mee krijgen. Misschien dat mensen ivm corona nu iets meer twijfelen om een kaartje te kopen?

In ander nieuws, Whitesnake heeft meer farewell shows aangekondigd en een Graspop show op 16 of 17 juni past toevallig precies in hun tourschema, kan geen toeval zijn toch? Zet maar vast in je agenda!

Ik denk niet dat er hier heel veel mensen blij zijn met Whitesnake na 2019 ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: ronnie1976

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Oh was dat zo erg ja? ?

Ik was er dat jaar niet bij dus heb ze niet gezien. Nog nooit trouwens, daarom leek het me wel leuk om ze eens te zien voor ze stopten. Misschien maakt die tweede zanger die ze laatst erbij hebben gehaald het beter
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.866
7.850
Oh was dat zo erg ja? ?

Ik was er dat jaar niet bij dus heb ze niet gezien. Nog nooit trouwens, daarom leek het me wel leuk om ze eens te zien voor ze stopten. Misschien maakt die tweede zanger die ze laatst erbij hebben gehaald het beter

Als er iemand de ultieme fan is van bands als Whitesnake hier op t forum, dan zal ii dat waarschijnlijk wel zijn, en ook ik vond het heel dramatisch en niet om aan te horen. Een stuk slechter dan de shows uit 2016 in de 013 en op Alcatraz.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.638
4.638
Oh was dat zo erg ja? ?

Ik was er dat jaar niet bij dus heb ze niet gezien. Nog nooit trouwens, daarom leek het me wel leuk om ze eens te zien voor ze stopten. Misschien maakt die tweede zanger die ze laatst erbij hebben gehaald het beter
De hits waren wel tof, omdat je dan kon meezingen en hem niet hoorde zingen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.420
5.166
Ik was bij die show maar het is me weinig bijgebleven. Maar heb dat wel vaker met dat soort acts dat het hopeloos is verouderd. Waarschijnlijk lag ik ergens te chillen op de heide.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken