Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.558
3.137
Wordt ook geen headliner, die heeft Download UK al in de vorm van KISS, Iron Maiden en, godbetert, Biffy Clyro. Dat wordt daar gewoon een mooie lijst met namen.
Biffy Clyro krijgt in België hooguit een plek rond 18-19u op de Main Stage van Rock Werchter. Denk iig niet dat het een optie is voor Graspop. Kiss zal ook niet gaan komen natuurlijk, want staan al elders in België te playbacken.

Ik houd als vrijdag-headliner ernstig rekening met acts van het kaliber Avenged Sevenfold, Nightwish, Evanescence, Scorpions, Faith No More, Five Finger Death Punch of een combinatie ervan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
Biffy Clyro krijgt in België hooguit een plek rond 18-19u op de Main Stage van Rock Werchter. Denk iig niet dat het een optie is voor Graspop. Kiss zal ook niet gaan komen natuurlijk, want staan al elders in België te playbacken.

Ik houd als vrijdag-headliner ernstig rekening met acts van het kaliber Avenged Sevenfold, Nightwish, Evanescence, Scorpions, Faith No More, Five Finger Death Punch of een combinatie ervan.
Hooguit nog Volbeat bij je opsomming maar dat is inderdaad de poul waaruit gekozen zal worden. Ik hoop vooral heel erg dat het geen Scorpions wordt en ze kiezen voor een wat frissere hoge naam (Gojira??) want anders heb je wel een heel oude set headliners.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
Is dit een nieuw Avatar nummer?

Lekker nummertje dit trouwens! Net eens even opgezet. De nieuwe cd is inmiddels ook gegroeid voor mij. De nieuwe nummers op Colossus pakte me niet direct, inmiddels wel. Vind vooral Child een heerlijk nummer. Kijk erg uit naar de show in 013. Die mannen hebben toch wel een berg lekkere nummers nu ik de playlist weer vaker op het heb staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.049
6.095
Hooguit nog Volbeat bij je opsomming maar dat is inderdaad de poul waaruit gekozen zal worden. Ik hoop vooral heel erg dat het geen Scorpions wordt en ze kiezen voor een wat frissere hoge naam (Gojira??) want anders heb je wel een heel oude set headliners.
Volbeat niet. Die staan de vrijdag op Hellfest.
Neem overigens wel aan dat Volbeat bij de Download UK namen zit straks, Belgie zal wel RW worden ga ik van uit.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.531
Hooguit nog Volbeat bij je opsomming maar dat is inderdaad de poul waaruit gekozen zal worden. Ik hoop vooral heel erg dat het geen Scorpions wordt en ze kiezen voor een wat frissere hoge naam (Gojira??) want anders heb je wel een heel oude set headliners.
Ik hoop ook vooral dat het geen Scorpions wordt. ffdp zie ik graspop niet headlinen voorlopig. Volbeat zal wel naar Werchter gaan

Ik hoop vooral op Avenged Sevenfold als vrijdag headliner, die zou ik graag nog eens live zien. Al zou ik Nightwish ook niet erg vinden.

Sabaton mag ook wel in het rijtje trouwens. Die zijn ook aan het touren tijdens Graspop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.531
Bij mij ligt de site er inderdaad ook weer uit.

EDIT: om op je vraag over Deep Purple terug te komen, in 2020 was dit ook al zo. Zaterdag op Hellfest en Zondag op Graspop.
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
Shinedown, Myles Kennedy en Code Orange zijn prima nieuwkomers bij Download. Mogen doorkomen!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.531
Shinedown mag zeker door komen, heb ik nog nooit live kunnen zien.

Blijf het vreemd vinden dat we gisteren nieuws zouden krijgen en dat we niets hebben gehoord. Ik had toch ten minste wel een mail met ticket info van Ticketmaster verwacht.

Misschien moeten we maar uit gaan van vrijdag 16:00?
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Shinedown, Myles Kennedy en Code Orange zijn prima nieuwkomers bij Download. Mogen doorkomen!
Myles Kennedy was toch al bekend? Shinedown ben ik zelf wel fan van dus mag zeker ook naar Graspop komen van mij. In Amerika geven ze hele vette shows, maar ik denk dat ze die productie thuislaten voor dit soort festivals.

Hopelijk morgen dan ook wat meer info over Graspop ?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.626
11.347
Myles Kennedy was toch al bekend? Shinedown ben ik zelf wel fan van dus mag zeker ook naar Graspop komen van mij. In Amerika geven ze hele vette shows, maar ik denk dat ze die productie thuislaten voor dit soort festivals.

Hopelijk morgen dan ook wat meer info over Graspop ?
Twee keer gezien. Vond het op zich wel meevallen of zouden ze gewoon al het budget in de productie in de VS steken, waardoor er niks over is voor Europa...?
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Twee keer gezien. Vond het op zich wel meevallen of zouden ze gewoon al het budget in de productie in de VS steken, waardoor er niks over is voor Europa...?
Ja wat ze in Europa doen is niet te vergelijken met hun nieuwe shows in de VS idd! Ik heb onlangs wat van ze op Youtube gekeken maar dat is er onderhand alweer afgehaald. Als je geïnteresseerd bent kun je altijd hun Fb nog even checken, daar delen ze ook redelijk wat op
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.244
7.531
Myles Kennedy was toch al bekend? Shinedown ben ik zelf wel fan van dus mag zeker ook naar Graspop komen van mij. In Amerika geven ze hele vette shows, maar ik denk dat ze die productie thuislaten voor dit soort festivals.

Hopelijk morgen dan ook wat meer info over Graspop ?
Myles Kennedy zou er staan met Alter Bridge in 2020, maar met zijn solo band is hij nooit aangekondigd voor graspop.

ben zelf niet kapot van zijn solo werk, had liever Alter Bridge gehad. Maar als hij er staat zal ik waarschijnlijk wel even gaan kijken

heb even terug gekeken naar vorig jaar. kregen op 11 september 102 namen en konden we op 15 september de tickets omwisselen.
website doet het weer normaal, zo te zien geen veranderingen. alleen de shop is gesloten. reopening soon !!!

volbeat op download nog voor korn en biffy ? misschien voor graspop nog een optie als sub voor b.v. aerosmith

Die zondag is zo top-heavy daar gaan zeker geen grote namen meer bijkomen. Met Deep Purple en Deftones heb je al 2 potentiele ms2 afsluiters
verder heb je nog namen als The Offspring, Killswitch Engage, 3 doors down, skillet enz. Ik denk dat de mainstage wel vol is op de zondag. Daarnaast was het ook de dag die als eerst uitverkocht was dus ze zullen niet direct de behoefte hebben om deze nog te versterken.

Volbeat zou wellicht nog kunnen op donderdag voor Iron Maiden, maar ik denk dat ze eerder gewoon naar Werchter zullen gaan zoals in 2020 de bedoeling was.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.210
10.600
ice nine kills op download, laat ze aub doorkomen naar graspop, als er nu 1 band is die ik zo graag eens wil zien zijn het die wel
Ik ken deze band alleen qua naam dus maar eens opgezet. Maar wat een vette sound! Poppie refreintjes afgewisseld met snoeiharde breakdowns en horrorfilm intermezzo's. Doet me ook wat denken aan Motionless in White. Dus ja, laat dit maar doorkomen!
 
  • Leuk
Waarderingen: xydroh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.639
Ik ken deze band alleen qua naam dus maar eens opgezet. Maar wat een vette sound! Poppie refreintjes afgewisseld met snoeiharde breakdowns en horrorfilm intermezzo's. Doet me ook wat denken aan Motionless in White. Dus ja, laat dit maar doorkomen!
op het laatste album "the silver scream" gaat ieder nummer over een cult horrorfilm, en ze zijn van plan om dat opnieuw te doen volgend album. Grappig dat je aan motionless in white moet denken want dat is exact waar de bassist/ backup vocalist naartoe is, die speelt nu daar.
Alsook de vorige gitarist want die produced nu voor motionless in white.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.639
graspop begint met social media posts, meestal is dat wel een teken dat een aankondiging dichtbij is
 
  • Confetti
Waarderingen: DennisvdBr

Gebruikers die dit onderwerp bekijken