Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Ik zie bakken meer volk bij five finger death punch Dan bij within Temptation of scorpions. Denk dat dit wel de laatste zet is die ze nodig hebben om promotie tot headliner te maken.
Alleen laatste nummer meegekregen maar die zanger is nu toch helemaal kapot? Dat werkt echt niet meer. Rest van mijn groep is er wel heen gegaan en na een kwartier afgehaakt
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.673
Hoe is het geluid van Judas Priest als je bij de mainstage staat? Ik zit in de Marquee en vanaf hier is het alleen maar bas. Mag hopen dat het vooraan beter is?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.401
6.673
Zonde zeg! Ik weet dat veel mensen naar deze show uit keken, omdat het een jubileumshow is.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.660
7.418
Judas Priest was genieten! Gelukkig merk ik zelf vrij weinig van de afstelling tenzij het heel extreem is en je bijvoorbeeld de zang niet meer kan horen.

Maar Rob Halford zag er niet meer zo fris uit, los van het feit dat ie al 70 is. Vond hem er significant ouder uit zien tov de vorige keer.

Verder voor het eerst Devin live gezien en het was zeker vet. Ver voorin kunnen komen en hitte viel gelukkig al weer mee. Had wel verwacht dat het drukker zou zijn.

Europe tegelijkertijd met een enorme rij voor de signing met Sabaton was ook lekker. Volgens mij kwam de rij achter ons wel tot halverwege het veld, heel extreem, maar het is ons wel gelukt!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.508
3.001
Wat een fenomenaal duo zeg. Eerst Devin Townsend en daarna ook nog eens Opeth. Werkelijk genieten. Zo'n duo heb ik eerder alleen gehad bij Biffy Clyro - Bloc Party en System of a Down - Linkin Park.

Korn kon me daarna niks meer schelen, kon ook helemaal niet meer staan trouwens. Nog een frietje gegeten, zittend gewacht tot Freak On A Leash en daarna naar de auto.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
De serie Shinedown - Devin Townsend - Opeth - Korn kan rechtstreeks het podium op voor beste Graspop avonden. Wat heb ik genoten en van elke show op een totaal andere manier. Hele verschillende bands maar 4 maal volledig raak.

Ik keek erg uit naar Korn maar voor een deel ook om ze eindelijl eens af te strepen. Deze show overtrof echt elke verwachting die ik had. Wat een moddervette sound en Jonathan is nog steeds goed bij stem. Echt totaal los staan gaan net als heel veel mensen om me heen. De energie explosie bij Blind op het einde was ongekend. Hier zit een tevreden man
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.435
Was met mijn vrienden naar ffdp, wel een beetje spijt van. Vond het opzich wel een prima optreden maar spannend was het niet.
Ben bang dat die toch groter gaan worden nog, het publiek was zeker vermaakt. Iedereen schreeuwde alle nummers vrolijk mee. Van die simpele meezing muziek is toch wel erg populair helaas
 
  • Leuk
Waarderingen: Hedgehog en duck

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.192
7.435
Vandaag erg rustig aan gedaan vanwege het weer. Veel minder bands gezien dan andere dagen vanwege de warmte want ik wilde overdag mijn energie bewaren voor shinedown en korn. Ik kijk uit naar de 20 graden morgen.

Wel heerlijk begin met Imminence, wat een geweldige band is dat. Stond tegen het hek voorin en als opener van de dag vond ik het al beter dan alle shows die ik had gezien op de vrijdag.

Kontrust op de main was wel lachen. Zou er niet nog een keer naar toe gaan maar was wel grappig om gezien te hebben.
Smash into pieces was ook vermakelijk. Vervolgens even the final countdown mee schreeuwen, altijd leuk

Judas vond ik helemaal niks, maar het zal wel aan mijn muziek smaak liggen. Hopelijk gaan die mannen eens met pensioen na 50 jaar

Korn was voor mij het optreden van het weekend, wat een show was dat man! Jonathan Davis is zo goed live!
Dat ze gewoon aan 1 stuk door spelen zonder gelul tussendoor kon ik ook wel waarderen. Setlist was ook echt heerlijk. Ook blij met Cold erbij. Blind aan het einde was inderdaad tof.

Stukje metallica/queen had niet gehoeven, al begrijp ik dat geklaag hier op het forum ook niet helemaal want het was letterlijk 10 seconden.

Shinedown was ook echt geweldig al was 1 crowd server op je dak per seconde wel net wat te veel van het goede, de band was zo goed. Deze band ga ik zeker nog vaker zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.638
3.271
@Joslittel ik neem mijn woorden van eerder vandaag terug. Devin mag zo theatraal zijn en gekke bindteksten maken als hij wil wanneer hij zo'n show neerzet. Ik heb door omstandigheden kingdom van net buiten de marquee gehoord maar dat klonk meesterlijk. Halverwege de set binnen kunnen gaan en dat geluid was als een heerlijke muur klanken die je langs alle kanten aanvielen, maar dan op de meest positieve manier.

Daarna Opeth. Puur genot. Geen extra woorden nodig. De vreugde die je voelt bij het verlaten van zo'n show is een van de beste gevoelens die er zijn.

Vervolgens naar Korn voor een afsluitend feestje. Daar moet je echt tussen de energieke massa staan om die show volledig te ervaren, denk ik... Heb hen volgens mij nog nooit gezien vanop afstand. Weinig tijd na het einde van opeth, dus tijdens het eerste nummer van Korn nog ver naar voor tussen het volk gegaan. Gelukkig is het graspop publiek ook op dat vlak erg aangenaam. Na de hitte van de dag had iedereen die daar stond er duidelijk nog zin in. Regelmatig tussen 2 pits in gestaan en alles eruit gesprongen. Ik zal Korn nooit thuis opzetten, word er niet warm of koud van, maar live zijn ze eigenlijk altijd de moeite waard.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Gisteren was mijn relax dag.
Vandaag er vol tegenaan.
Naglfar, Crossfaith of Bütcher, Rival Sons, The Great Old Ones, Alestorm, Amorphis, Dimmu Borgir en Sabaton.
En tussendoor naar The Offspring om mijne maat een plezier te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.660
7.418
Iemand enig idee hoe de skydeck werkt? Gaan proberen 2 tickets te halen voor tijdens Alestorm. Lijkt me geweldig om dat van boven te kunnen zien
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.172
10.506
Iemand enig idee hoe de skydeck werkt? Gaan proberen 2 tickets te halen voor tijdens Alestorm. Lijkt me geweldig om dat van boven te kunnen zien
Moet je winnen bij het vissen bij Ducks of Thrash. Heb Blue Oyster Cult daar ooit eens staan kijken. Dus dat wordt bekers rapen als een dolle voor jou
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken