Het was mooi.
We hebben Rammstein, Alice Cooper, Bizkit Park, Doro, Guns N Roses, Dog Eat Dog, Jorn enzo live gehad.
Het was eigenlijk een groot feest, het sportpaleis dat je binnenin niet herkende en halve liters a volonté. Ik heb mij vermaakt.
Waarom ik nu al wakker ben? Omdat er een bekerfinale op de planning staat.
Late reactie, drukke weken... ?
Een groot feest was het zeker, ook prima vermaakt!
Ook aardig druk inderdaad, tweederde van de zaal was toch behoorlijk goed gevuld, niet zo makkelijk om naar voren te lopen of aan de bar te geraken.
Helaas ook wel wat tegenvallers.
Met name de 3 'originele' acts die prominent op het affiche stonden, lieten het aardig afweten. Niet zozeer kwalitatief, maar kwantitatief, gezien ze allen slechts 3 (!!!) nummers speelden.. Really?? ??
Ook de 'surprise tribute acts' lieten wel aardig te wensen over. Er zaten enkele goede tussen, maar ook wat middelmatige, en zelfs een paar die niet eens tribute acts genoemd mogen worden, maar gewoon slechte imitators, die volledig stonden te playbacken.
Een speciaal geval daarbij was Bizkit Park, onmiskenbaar een zeer populaire act (ook op Alcatraz vorig jaar), maar die feitelijk vrijwel niks staan te doen dan wat rond te rennen in matching trainingspakken, en af en toe wat in microfoons blèren. Desondanks waren zij waarschijnlijk wel degenen die het publiek het meest wisten op te zwepen (overal ontstonden kleine moshpits).
Dat laatste was overigens ook wel een beetje een nadeel. Waar je op een festival min of meer een duidelijke scheiding hebt van mensen die graag de moshpits ingaan, of liever wat statischer staan te luisteren en kijken, stonden deze hier allemaal door elkaar, omdat er geen duidelijk podium was.
Daardoor ontstonden er hier en daar toch wel wat irritaties en frustraties tussen mensen.
Verder liep ook de doorstroom aan de bar niet al te vlot, door de locatie van de bars en ogenschijnlijk wat onervaren personeel.
Maar de algemene indruk was toch wel dat de meeste mensen zich prima hebben vermaakt.