Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
electric callboy erbij op de line up zou ik zeker een goed idee vinden. Ik ga ze over een maand zien, ben benieuwd.

Was even naar de setlist van Korn aan het kijken van huidige tour maar valt me wel op dat ze geen enkel nummer van hun vorige album (The Nothing) hebben gespeeld deze tour. Ze hebben natuurlijk een behoorlijke discografie om uit te kiezen maar vind Cold wel een van hun betere nummers. Verder hebben ze natuurlijk nog amper getourt met dat album.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
electric callboy erbij op de line up zou ik zeker een goed idee vinden. Ik ga ze over een maand zien, ben benieuwd.

Was even naar de setlist van Korn aan het kijken van huidige tour maar valt me wel op dat ze geen enkel nummer van hun vorige album (The Nothing) hebben gespeeld deze tour. Ze hebben natuurlijk een behoorlijke discografie om uit te kiezen maar vind Cold wel een van hun betere nummers. Verder hebben ze natuurlijk nog amper getourt met dat album.
Die plaat zegt mij eerlijk gezegd ook niet zo heel veel. Niet veel die mij bij gebleven is, wat the serenity of suffering en de laatste plaat wel hebben.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Gezien de stijgende bierprijzen toch nog even een tip. Via Ticketswap worden een hele boel dranktickets aangeboden voor Graspop. De huidige prijs voor 20 bonnen in voorverkoop ligt bij Ticketmaster op 60 euro, dus 3 euro per bon. Op Ticketswap is dit meestal nog 54.08 euro, dus 2.70 euro per bon. Als je hoort dat het op de weide al naar 3.50 per bon gaat gaan heb je bij Ticketswap toch mooi 0.80 euro per bon (ofwel 16 euro per ticket van 20) uitgespaard. Samen bestrijden we de crisis!!! ???
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Gezien de stijgende bierprijzen toch nog even een tip. Via Ticketswap worden een hele boel dranktickets aangeboden voor Graspop. De huidige prijs voor 20 bonnen in voorverkoop ligt bij Ticketmaster op 60 euro, dus 3 euro per bon. Op Ticketswap is dit meestal nog 54.08 euro, dus 2.70 euro per bon. Als je hoort dat het op de weide al naar 3.50 per bon gaat gaan heb je bij Ticketswap toch mooi 0.80 euro per bon (ofwel 16 euro per ticket van 20) uitgespaard. Samen bestrijden we de crisis!!! ???
Held, goede tip! Daar had ik dus echt niet aan gedacht om via die route drankbonnen in te slaan.
 

Millamet

Playlistbediener
28 apr 2022
14
2
Held, goede tip! Daar had ik dus echt niet aan gedacht om via die route drankbonnen in te slaan.
Ik heb gisteren bonnen gekocht via Ticketswap, maar op die van mij staat nu dus GMM 2020 (terwijl ze bij GMM2022 verkocht worden op Ticketswap). Op mijn 'eigen' festivaltickets staat GMM 2022.
Misschien dat jullie het wel zeker weten, maar ik heb voor de zekerheid een mailtje naar Graspop gestuurd.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.620
7.339
oke, ik heb net ook drankbonnen gehaald via ticketswap staat inderdaad bij mij ook 2020 als datum??

Goed om inderdaad na te vragen, maar ik verwacht gewoon het idee van "tickets houden hun geldigheid", ookal staat er dus 2020 op.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Ik heb gisteren bonnen gekocht via Ticketswap, maar op die van mij staat nu dus GMM 2020 (terwijl ze bij GMM2022 verkocht worden op Ticketswap). Op mijn 'eigen' festivaltickets staat GMM 2022.
Misschien dat jullie het wel zeker weten, maar ik heb voor de zekerheid een mailtje naar Graspop gestuurd.
Ben benieuwd naar hun reactie! Graag even delen hier. Want voor de andere tickets kreeg je inderdaad de mogelijkheid om deze om te zetten naar de 2022 variant. Dus gelden de 2020 bonnen dan nog wel? Interessant.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Mijn munten hebben wel gewoon 2022 erop, en ik heb ze ook gekocht voor de editie van 2020. Vreemd
Ik heb geen actie ondernomen trouwens, van omzetten van tickets ofzo. Is vanzelf gegaan. Zie screenshot hieronder van mijn munt tickets:

1651133167625.png
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
ik kon dit vinden op faq bij ticketswap over de datum op de tickets (vraag en antwoord in engels)

The ticket I bought has another date than the date of the event, is something wrong?​


Lukas avatar

Written by Lukas
Updated over a week ago
The short answer: no, absolutely not!


The slightly longer answer: as you know, the event industry has suffered massively under the COVID-pandemic the last two years. Almost all major events were forced to reschedule or cancel altogether. In the event of postponement, most organizations chose to keep tickets valid for the new date. This means that there are still tickets out there with the original date, or one of the multiple other previous dates.

What does this mean for you as a buyer? Nothing! The barcode stays the same and you will be able to use it at the entrance. We check the events on our platform, and if we allow sales of these ‘older’ tickets, you can rest assured that we are positive this won’t become an issue.
Ja dat is inderdaad de mening van Ticketswap en geloof ook wel dat het goed zit. Maar ik wacht nog wel even de reactie van Graspop af voordat ik hier veel geld aan ga uitgeven.
 

Millamet

Playlistbediener
28 apr 2022
14
2
En hierbij al de reactie van Graspop!

Ik blijf het een beetje dubieus vinden, vooral door die datum dus. De verkoper had eigenlijk gewoon de 2022 ticket moeten verkopen mi.

Ticketmaster is onze enige echte ticketpartner. Dat zijn ook de enige tickets waarvoor we garant kunnen staan.

De munten voucher van 2020 kan je gebruiken, op voorwaarde dat de originele koper hem zelf al niet gebruikt heeft tegen dan.

Of als de originele koper een voucher/terugbetaling heeft aangevraagd, in dat geval werd het originele ticket ook geannuleerd.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Hm ja. Bij uploaden op Ticketswap wordt je originele ticket vernietigd. Dus diegene kan hem dan niet zelf alsnog gebruiken. Maar eventueel dus wel de restitutie aanvragen met het oude ticket. Maar je krijgt van Ticketswap wel een nieuw ticket met nieuwe code, volgens mij kan de organisatie nooit de link liggen met het oude ticket en of deze is terugbetaald. Lijkt erop dat het wel goed zit dan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.460
6.126
Hm ja. Bij uploaden op Ticketswap wordt je originele ticket vernietigd. Dus diegene kan hem dan niet zelf alsnog gebruiken.

Dat is alleen bij events waarbij Ticketswap partner is toch? Dingen als Dutch Comic Con enzo. Graspop hoort daar niet bij volgens mij.
 

Millamet

Playlistbediener
28 apr 2022
14
2
Dat is alleen bij events waarbij Ticketswap partner is toch? Dingen als Dutch Comic Con enzo. Graspop hoort daar niet bij volgens mij.
Ja klopt. Alleen bij Secureswap tickets. Ik heb volgens mij gewoon de originele codes gekregen. Het zit mij persoonlijk niet lekker, ga vandaag nog wel contact opnemen met Ticketswap.
Er kan niet gegarandeerd worden dat de verkopers geen vouchers hebben aangevraagd, wanneer er nog 2020 op de ticket staat.

Waarschijnlijk komt het goed, maar ik heb teveel uitgegeven om daar vanuit te gaan.
 

stanvdv

Playlistbediener
11 nov 2019
28
1
Ik heb even terug gezocht naar mijn oude tickets van 2020 en vergeleken met die van 2022. De QR code is niet veranderd, dus de datum die er op staat maakt niet uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: charlottekos

Millamet

Playlistbediener
28 apr 2022
14
2
Het gaat eigenlijk niet zozeer om die datum, maar meer omdat dus de mogelijkheid bestaat dat de originele koper de ticket heeft omgeruild voor een voucher, waarna Graspop de ticket ongeldig heeft gemaakt. Dat weet je pas als je ze wilt inruilen! Als er 2022 op staat, weet je eigenlijk wel zeker dat hij geldig is. Er is ook geen geldige reden waarom een verkoper een 2020 ticket verkoopt.
Ik heb net een bericht gestuurd naar Ticketswap met precies die mededeling, en dat ik graag 2022 bonnen wil ontvangen, of geld terug. Er stond wel bij dat het druk is, hopelijk reageren ze alsnog een beetje snel.

Bij een ander event op Ticketswap zag ik dat oude data niet geaccepteerd worden, omdat er nieuwe tickets zijn verstuurd. Dus waarom hier niet, begrijp ik niet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken