Na wat wikken en wegen laat ik Prognosis toch maar schieten, en heb ik alsnog tickets gekocht voor... Graspop Metal Moose! ?
Velen zullen me wel voor gek verklaren (prijs is inderdaad ook best aan de stevige kant), maar persoonlijk lijkt het me gewoon een heel leuk feestje te worden.
Niet dat Prognosis niet leuk zou zijn, maar dat is een heel ander soort belevenis uiteraard. Heb nog getwijfeld om ze alle 3 te doen in 5 dagen (2 dagen Breda, 2 dagen Eindhoven, 1 dag Antwerpen), maar dat vond met name mijn vrouw ook wel wat veel van het goede..
Plus veel van de bands die op Prognosis staan kan ik later in het jaar nog zien.
Verder heb ik (als Limburger) wel een zwak voor zo'n feestjes als Moose en ook Das Oktober Metalfest (kan mijn Lederhosen ook weer eens uit het vet
).
En ook op festivals vertoef ik zo nu en dan wel graag een uurtje in tenten als het Classic Rock Café (GMM) of El Presidio (Alcatraz), waar doorgaans een fantastisch uitgelaten, gezellige sfeer hangt en meestal ook een aardige selectie aan speciaalbier te verkrijgen is.
Daarnaast zijn voor mij Doro (toch wel beetje de 'grandmother of metal'), Jorn (als groot Avantasia-fan) en met name Dog Eat Dog (jeugdsentiment, en nog steeds een geweldig feestje, zoals nog ervaren op Dong Open Air 2019) leuke toevoegingen, en ben ik ook niet vies van wat goede tribute bands (ik weet dat dat voor sommigen haast vloeken in de kerk is).
Uiteindelijk gaat het me dan ook vooral om de sfeer van zo'n avondje, iets wat we helaas teveel hebben moeten missen de afgelopen 2 jaar.