Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Wellicht geen al te denderende verkoop voor Graspop Metal Moose.
Er werd zopas een mailing vanuit Ticketmaster gezonden voor dit evenement.

Moet zeggen dat 't mij niet meteen warm maakt, ook niet met die namen...

Het concept is heel leuk, maar ze slaan de plank faliekant mis door 45 euro entree te vragen. Had reguliere clubtarieven gevraagd (zeg 15 euro) en het zou vast beter gaan.

Voor 45 euro verwacht ik toch al wel een reguliere headlineshow van een middelgrote band. Zeg een Gojira of een Epica. Maar ik hoef bij dit evenement ook niet per se een band te hebben. Een paar goede dj's is al voldoende. Mits de prijs dan lekker laag blijft.

• Leuk
Waarderingen: Loek123 en Joslittel
Beetje het nadeel met dit te organiseren in een Sportpaleis, meer dan de helft van de ticketprijs gaat gewoon al naar deze zaal te betalen.

Moet eens kijken naar alle evenementen in livenation zalen ( Sportpaleis, lotto arena, vorst, Ethias arena)

En dan kijken naar shows in niet livenation zalen ( ab, Zappa,kavka,) de prijs is meestal X2 of x3

Is idd te duur voor wat het is. Jorn is een interessant naam, maar verre van voldoende om me over de streep te trekken.

Eigenlijk is 45 euro wel een correcte prijs voor wat ge krijgt. Doro alleen al in Trix kan denk ik makkelijk 38 euro kosten en Dog Eat Dog er nog eens bij, die vragen denk ik makkelijk 20 euro al ze in Trix spelen. Het feit is gewoon dat Doro geen 18000 Belgische fans heeft en DED ook niet. Bovendien werden de bands niet op voorhand aangekondigd en passen ze genregewijs echt niet bij elkaar (Doro en Jorn mss wel, maar DED ... u snapt wel mijn punt). Jorn en Doro samen in Trix bv voor 45 euro had best prijzig geweest maar de zaal had wel zeker voor de helft vol gestaan denk ik. Dog Eat Dog voor 45 euro in Trix ... ik denk een kleine 200 man in een zaal boven. Maar deze line up werkt denk ik niet bepaald. Ik lees ook mensen die voor de prijs Gojira of Epica verwachten. Maar laten we eerlijk zijn: die bands vragen makkelijk 45 euro voor een headlineshow in Trix of zelfs AB en verkopen nog steeds uit. 1100 of 1800 tickets verkopen voor die bands is geen probleem. Al zouden zij ook nooit een Sportpaleis kunnen uitverkopen, misschien wel een Lotto Arena als ze samen spelen maar dat zou nooit kunnen voor 45 euro. Dan gaat het al richting de 60 euro denk ik.

Het is niet alleen de inkomprijs. Zo'n moose-evenement is ook gewoon ongenant zuipen. Maar wat kost een pint tegenwoordig in het Sportpaleis? Gaat dat niet zo'n €4 euro zijn ondertussen?

Het is niet alleen de inkomprijs. Zo'n moose-evenement is ook gewoon ongenant zuipen. Maar wat kost een pint tegenwoordig in het Sportpaleis? Gaat dat niet zo'n €4 euro zijn ondertussen?
Laatst in de Lotto Arena lag ik aan meer dan €8 voor één 33cl jupiler + één Hoegaarden Rosé..

Weet niet of dit hier al was gedeeld ergens, maar blijkbaar komt de zanger van Dropkick Murphys niet mee naar hun tour van juni.

"For the shows, Dropkick co-singer Ken Casey will be handling lead vocal duties, with assists from special guests."
Klinkt wel interessant, ben benieuwd wie die special guests zullen zijn dan.

even de flogging molly site bekeken, hun europese tour begint 18 juli, als special guest zou ik dat wel een leuke vervanging op vocals vinden, als het ook realistisch is, geen flauw idee.

even de flogging molly site bekeken, hun europese tour begint 18 juli, als special guest zou ik dat wel een leuke vervanging op vocals vinden, als het ook realistisch is, geen flauw idee.
ja, of misschien pakken ze gewoon een zanger die eerder op de dag speelt erbij voor een nummer, lijkt me ook wel cool. Zou zo snel alleen even niet weten wie

baroness staat op die donderdag en was geloof ik voorprogramma paar jaar terug ? als mijn geheugen mij toch niet in de steek laat

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Weet niet of dit hier al was gedeeld ergens, maar blijkbaar komt de zanger van Dropkick Murphys niet mee naar hun tour van juni.

"For the shows, Dropkick co-singer Ken Casey will be handling lead vocal duties, with assists from special guests."
Klinkt wel interessant, ben benieuwd wie die special guests zullen zijn dan.
He dat is jammer! Zijn vocalen zijn toch wel erg typerend voor de muziek. Ben benieuwd welke gasten en wat ze ervan gaan maken.

• Leuk
Sabaton concert in ziggo dome verplaats naar 3 mei 2023, duurt wel erg lang
Gelukkig ga ik ze toch op graspop zien dit jaar :)

(Hard Rock) Hallelujah! Nee, zonder dollen, denk dat die ons in veel gevallen gestolen kan worden en dat de echte pijn in The HU zit. Die doen binnenkort een Amerikaanse tour. Je zou toch denken dat een Europese daarna wel moet volgen.
Wel echt zonde van The Hu, ze werden in 2019 zo goed ontvangen op de diverse festivals. Ze gingen dat in 2020 meteen over doen en kregen volgens mij overal al hogere spots dan in 2019. Dat ze die hele tour hebben gecanceld is wel echt jammer.

Ik neem toch aan dat ze de uitgebreide europese festival tour van 2020 zullen kopiëren naar 2023, en dat ze dan ook weer op Graspop staan? Al is dan missshien een deel van de hype van 2019 er ook wel weer af.

Ze werken wel aan een nieuwe album (misschien al klaar?), dus ze komen wel weer. Denk dat de hype nog niet over is eigenlijk.

• Leuk
Ik denk inderdaad dat ze na hun 2e album weer gaan touren door europa. Ik verwacht dat the hu alleen nog maar zal groeien in populariteit, ik ken echt heel veel mensen die ze absoluut fantastisch vinden. Ik mis ze wel echt op de line up. Ik had ze in februari 2020 nog in amsterdam gezien als een van de laatste shows voordat alles niet meer kon, maar ondertussen wil ik ze toch wel graag weer een keer zien. Ben ook echt benieuwd naar het nieuwe album. Ik begreep dat ze tijdens de pandemie er aan zijn gaan werken. Ik had eigenlijk verwacht dat die ondertussen wel uit zou komen. Iemand enig idee wanneer we die kunnen verwachten?

• Leuk

Users who are viewing this thread