Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Ik mag toch hopen dat we de laatste namen wat eerder horen dan na 17 april. Maar ik heb persoonlijk liever de podiumindeling en erna pas de acts. Zoveel meer kan ik toch al niet meer zien als ik al die acts zie die ik onder mijn musts heb geschaard.

Zou niet weten waarom ze tot na metal moose zouden wachten, dat staat toch helemaal los van het festival. Ze hebben voor dat event zelfs aparte socials. Ze promoten het event ook nauwelijks, vraag me echt af hoe goed dat verkoopt. Prijs en line up zijn niet echt in verhouding vind ik zelf

Denk dat ze als eerst de headliner bekend zullen maken en later pas de rest van de line up of de podium indeling? Heb zelf ook liefst zo snel mogelijk de podium indeling

het is aan het gebeuren he, my chemical romance canceled de shows in rusland en oekraïne. een van de enige tourende grote bands in europa die vrij is op graspop.

Ik zou het toch niet helemaal als onmogelijk wegschrijven.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
het is aan het gebeuren he, my chemical romance canceled de shows in rusland en oekraïne. een van de enige tourende grote bands in europa die vrij is op graspop.

Ik zou het toch niet helemaal als onmogelijk wegschrijven.
Absoluut wel. Die zijn verre van groot genoeg en passen naar mijn mening niet op Graspop.

• Leuk
Waarderingen: Special Monkey en Joe
Absoluut wel. Die zijn verre van groot genoeg en passen naar mijn mening niet op Graspop.
niet passen op graspop ben ik het wel mee eens, maar groot genoeg zou ik toch eens opletten naar wat die allemaal uitverkocht hebben dit jaar.

100k tickets op zichzelf verkocht in engeland, in rusland gingen ze een festival headlinen met een dagbezetting van 80K (rock werchter dus) over de grens in Duitsland verkopen ze ook een weide uit op zichzelf.

Misschien in België niet zo groot als in de buurlanden maar ik denk toch niet dat we mogen slapen over hoe populair deze band wel echt is, zeker als je er bij neemt dat ze nog eens een nieuw album op zak gaan hebben.

niet passen op graspop ben ik het wel mee eens, maar groot genoeg zou ik toch eens opletten naar wat die allemaal uitverkocht hebben dit jaar.

100k tickets op zichzelf verkocht in engeland, in rusland gingen ze een festival headlinen met een dagbezetting van 80K (rock werchter dus) over de grens in Duitsland verkopen ze ook een weide uit op zichzelf.

Misschien in België niet zo groot als in de buurlanden maar ik denk toch niet dat we mogen slapen over hoe populair deze band wel echt is, zeker als je er bij neemt dat ze nog eens een nieuw album op zak gaan hebben.
Je zegt het toch zelf al? Engeland, Duitsland, Rusland, dat zijn heel andere landen. Denk echt dat zo'n nieuw album niet uitmaakt. Er is nu een trouwe fanbase en zo'n album gaat daar heel weinig aan toevoegen.

Je zegt het toch zelf al? Engeland, Duitsland, Rusland, dat zijn heel andere landen. Denk echt dat zo'n nieuw album niet uitmaakt. Er is nu een trouwe fanbase en zo'n album gaat daar heel weinig aan toevoegen.
Nederland dan? Die kan je wel al met België vergelijken denk ik? in de Ahoy : 16k capaciteit , Ik denk dat een band die de mogelijkheid heeft om vorst uit te verkopen en zelfs kans heeft om een sportpaleis uit te verkopen best wel populair is. Ghost of Parkway drive kunnen het niet, hier al als mogelijke headliner vernoemd, zou ik ghost of parkway drive logischer vinden? ja, maar het lijstje met bands van een bepaald niveau begint toch wel serieus te krimpen, zeker lijstje van bands die dan nog eens op tour zijn en een gat in hun schema hebben.

My chemical romance vind ik nog wel een redelijke optie zelf, al denk ik nog steeds niet dat het realistisch is.

Ik zie trouwens dat Emperor helemaal geen optie is, die zijn niet beschikbaar op de vrijdag. Ze staan op Copenhell (hun enige show in juni trouwens, grappig.)

Verder lijken me de andere kanshebbers niet echt groter in België inderdaad. Parkway Drive, Ghost, In Flames, Amon Amarth lijken me de meest realistische opties.

Blind Guardian lijkt me nog wat kleiner in België dan bovenstaande bands of schat ik ze verkeerd in? Ik weet dat ze in Duitsland festivals headlinen maar zie het hier niet zo snel gebeuren. Al zou ik het zelf wel verwelkomen.

Zo lang we niet met Channel Zero eindigen ben ik tevreden, daar heb ik echt helemaal niets mee.

• Leuk
Een gedeelde headliner als derde naam op de line up is wel iets anders dan a7x die gewoon de headliner van de dag waren.
ik denk niet dat we echt nog een band het kaliber van headliner op een normaal jaar mogen verwachten op die spot

ik hoop toch ergens dat ze al contact gelegd hebben met civil war en msschien een opstelling als op wacken kunnen bemachtigen met 2 podia tegelijk, sabaton + civil war

Of een tweede set van Sabaton :cool:
Liever dat dan Channel Zero.

ik denk niet dat we echt nog een band het kaliber van headliner op een normaal jaar mogen verwachten op die spot
Nee dat zeker niet, zoals ik hierboven al aangeef met de bands die ik verwacht als headliner. Bedoelde gewoon dat FFDP niet op die spot staat. De organisatie zal er ook wel van balen dat ze op de zaterdag en zondag 3 headliners hebben staan en op de vrijdag maar 1. Als Volbeat nog steeds op de vrijdag stond was er ook geen probleem geweest. het is gewoon erg ongelukkig uitgepakt met die cancellations

Misschien iets als een headline show van In Flames/Amon Amarth met een 'exlusive set' van channel zero er achteraan ofzo. Zie ik ook nog wel gebeuren.
Is al eerder gebeurd dat een headliner wegviel en dat ze die vervingen door een aantal wat grotere namen toch? Soulfly, Channel Zero.

• Leuk
Vended en Nestor komen erbij bij Dynamo en daarmee is het affiche compleet.
275476912_3939918452900920_2288783733839303947_n.jpg

Hebben ze eigenlijk al bekend gemaakt wat de munten gaan kosten dit jaar?
Ik zag dat ze in de voorverkoop zijn voor 3 euro per stuk.

Heb gelukkig redelijk wat munten gekocht in de voorverkoop voor 2020 destijds, scheelt een hoop geld. Toen was het 2.75 per munt

Users who are viewing this thread