Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

begint die donderdag eigenlijk later dan de andere dagen? ik tel toch minder bands op donderdag dan de andere dagen

begint die donderdag eigenlijk later dan de andere dagen? ik tel toch minder bands op donderdag dan de andere dagen
Inderdaad. Donderdag 25, vrijdag 33, zaterdag 29 en zondag 31.
Hierbij zijn de cancellations er al van af: Powerflo en Of Mice & Men op de zaterdag (daar stonden er dus 31) en de headliner van de vrijdag die nog ontbreekt dus op de vrijdag stonden er 34.

Ik dacht dat in 2020 de donderdag wel degelijk minder namen had als de andere dagen, maar dat het er in 2021 op leek dat het toch een volwaardige dag ging worden. Volgens mij stonden er toen wel rond de 30 namen.

Ik geloof dat we nog minstens 12 namen mogen verwachten, ik weet niet of daar die 4 bands van de red bull challenge al bij zitten?

met de logica dat er nog 4 red bull challenge bands bij komen lijkt het er dus op dat iedere dag even veel bands zal krijgen in totaal.

verliezen we dan wel een halve dag een metal dome door die red bull bands? vind het niet meteen duidelijk hoe dat wordt geregeld

Op de donderdag staan er wel minder namen met hun eigen logo op de line up trouwens.
Op alle dagen zijn dit 8 bands, behalve op de donderdag want dan staan er maar 6. Dit zal wel zo blijven neem ik aan? Misschien dat de mainstage toch iets later open gaat? of zouden ze hier nog grote namen toevoegen

ik denk niet dat we op dit moment nog grote bands gaan bij krijgen, misschien nog iets om de vrijdag te laten uitverkopen, maar voor de rest hoeft graspop ook geen grote bands meer te boeken sinds dat het al uitverkocht is.

Het is natuurlijk wel welkom, maar ik vrees er voor

Op de donderdag staan er wel minder namen met hun eigen logo op de line up trouwens.
Op alle dagen zijn dit 8 bands, behalve op de donderdag want dan staan er maar 6. Dit zal wel zo blijven neem ik aan? Misschien dat de mainstage toch iets later open gaat? of zouden ze hier nog grote namen toevoegen
Dit viel mij inderdaad ook al op. Ik vraag me dan wel af wat er nog zou bij zou kunnen komen. Met Iron Maiden en Volbeat heb je objectief waarschijnlijk de grootste headliners staan, nu Aerosmith op de zondag is vervangen door Sabaton.
Volbeat kan in elk geval niet naar de vrijdag vanwege hun gig op Hellfest. Het enige wat ik kan voorstellen is dat je toch Nightwish erbij krijgt op de donderdag en dat Iron Maiden verhuist naar de vrijdag. Dit kan qua tour wel (hoewel vrij uitzonderlijk voor Iron Maiden dat ze 2 dagen achter elkaar optreden gedurende de aankomende tour), maar dat gaan de tickethouders voor donderdag natuurlijk niet leuk vinden.

Ik blijf van mening dat Nightwish nog wel echt een plekje moet en gaat krijgen in België. Graspop ligt op voorhand voor de hand, maar er is niet echt ruimte behalve dan op de vrijdag. Maar ja... dan staan ze al in Landgraaf. Ik sluit dus niet helemaal uit dat Iron Maiden alsnog naar de vrijdag gaat en dat Nightwish dan de donderdag opvult.

Dit viel mij inderdaad ook al op. Ik vraag me dan wel af wat er nog zou bij zou kunnen komen. Met Iron Maiden en Volbeat heb je objectief waarschijnlijk de grootste headliners staan, nu Aerosmith op de zondag is vervangen door Sabaton.
Volbeat kan in elk geval niet naar de vrijdag vanwege hun gig op Hellfest. Het enige wat ik kan voorstellen is dat je toch Nightwish erbij krijgt op de donderdag en dat Iron Maiden verhuist naar de vrijdag. Dit kan qua tour wel (hoewel vrij uitzonderlijk voor Iron Maiden dat ze 2 dagen achter elkaar optreden gedurende de aankomende tour), maar dat gaan de tickethouders voor donderdag natuurlijk niet leuk vinden.

Ik blijf van mening dat Nightwish nog wel echt een plekje moet en gaat krijgen in België. Graspop ligt op voorhand voor de hand, maar er is niet echt ruimte behalve dan op de vrijdag. Maar ja... dan staan ze al in Landgraaf. Ik sluit dus niet helemaal uit dat Iron Maiden alsnog naar de vrijdag gaat en dat Nightwish dan de donderdag opvult.
dat kan je toch niet gaan maken naar je publiek toe. En uiteindelijk is de vrijdag dicht bij uitverkocht, heel veel gedoe voor geen return

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

Je hebt inderdaad wel een punt dat op de donderdag de twee grootste headliners staan, en dat maakt ook wel deels goed dat er minder grote namen onder de headliners staan. Die donderdag is inderdaad al uitverkocht en ik heb begrepen dat een donderdag een stuk moeilijker verkoopt op festivals dan een zaterdag/zondag dus ze zullen daar wel tevreden mee zijn.

Ik denk ook niet dat ze met headliners gaan schuiven, lijkt me niet realistisch.

Verder vind ik het zelf ook vreemd dat Nightwish nergens staat. Niet op Werchter (had een prima toevoeging geweest op de Metallica dag denk ik) niet op Alcatraz (lijkt me een prima headliner daar) en dus ook niet op Graspop. ik denk echter niet dat die nog op gaan duiken op een festival, dan was dit al gebeurd lijkt me. Wat ze wel gaan doen om die headliner spot op te vullen is me echt een raadsel.

August burns red stond trouwens voorheen op de zaterdag in 2020. Misschien kunnen die dan Powerflo/Of mice and men vervangen. Al zijn ze wel een tikkeltje groter waarschijnlijk

@jimmywe Toevallig nog wat opgevangen over de ontbrekende headliner? zijn ze nog steeds op zoek?

Ik heb ook eens gekeken voor de vrijdag, behalve bovenstaande namen.
Uitgesloten grote tourende namen lijken vanwege tourconflicten (zowel direct als indirect met geen dag rust etc. terwijl ze het normaal doen maar ook exclusives):
- Nightwish, Evanescence, Scorpions, Rammstein, Nine Inch Nails, Gojira, Muse, Foo Fighters, Kiss.

Ik kan werkelijk geen enkele serieuze kanshebber verzinnen onder de tourende acts die de headliner naast Within Temptation kan invullen. Dit is zeer waarschijnlijk meteen de reden waarom het zolang duurt voor Graspop. Je komt al heel gauw uit op twee shows van Iron Maiden (een Senjutsu setlist!?) of een verplaatsing van een van de headliners naar de vrijdag om dan op de andere dag iets te vinden. Kom ik al gauw op op Nightwish die dan een gat moet opvullen.

Alleen een System Of A Down zouden ze nog uit de hoge hoed kunnen toveren, maar ja.... Gaat niet gebeuren.

Even een update van het overzicht:
zitten vast nog wel een paar fouten in

Uitgesloten:
Scorpions
Nightwish
Slipknot
Bring me the horizon

Zeer onwaarschijnlijk:
Manowar
Guns N Roses
Kiss
SOAD
Disturbed

Mogelijk en aan op tour tijdens graspop:
Blind Guardian
Emperor
Evanescence (vrij onwaarschijnlijk, ze spelen de woensdag, donderdag en zondag van graspop een show in scandinavië, een show op vrijdag van graspop lijkt niet logisch)
Avantasia (tour begint alleen pas 2 weken na graspop)
Gojira (tour begint alleen pas 2 weken na graspop)
In Flames (eigenlijk niet echt op tour, maar hebben alleen Sweden Rock staan een week voor Graspop, die vreemd genoeg niet eens op hun website staat?)

Mogelijk maar niet op tour:
Channel zero
Ghost
Amon Amarth
Parkway Drive
Om nog even op dit lijstje terug te komen, denk ik dat de realistische kanshebbers zijn:
Blind Guardian
Emperor
Channel zero
Ghost
Amon Amarth
Parkway Drive
In Flames

Zijn allemaal wel wat kleiner dan Avenged Sevenfold, maar andere bands kan ik ook niet echt bedenken.

misschien redelijk vergezocht, maar my chemical romance moest normaal in rusland en oekraine staan tijdens graspop.

Kan misschien wel plots een optie worden?

misschien redelijk vergezocht, maar my chemical romance moest normaal in rusland en oekraine staan tijdens graspop.

Kan misschien wel plots een optie worden?
Lijkt me een dure grap, ik denk niet dat we een grote headliner of verrassing moeten verwachten, maar dat het gewoon één van de bovenstaande kleinere headliners wordt. Zoals jimmy eerder al zei is het festival zo goed als uitverkocht en hebben ze niet echt een reden om te investeren in een dure headliner.

Lijkt me een dure grap, ik denk niet dat we een grote headliner of verrassing moeten verwachten, maar dat het gewoon één van de bovenstaande kleinere headliners wordt. Zoals jimmy eerder al zei is het festival zo goed als uitverkocht en hebben ze niet echt een reden om te investeren in een dure headliner.
Ik denk dat prijs niet het probleem is bij my chemical romance maar positie, als ik kijk waar ze staan is het niet meteen de grootste festivals maar wel allemaal, bovenaan de affiche zonder uitzondering.

Waar ze in rusland staan tijdens graspop heb je ook bijvoorbeeld five finger death punch, deftones, placebo die dagen headlinen. (ok gorillaz en slipknot ook maar denk dat die 2 wel al het budget een beetje opgebruikt hebben)

Ik zeg niet dat ik niet voorstander ben van diversiteit op Graspop, maar ik weet niet of ik My Chemical Romance er echt vind passen als headliner

True, maar in een normaal jaar zouden Sabaton, Ghost, parkway drive, gojira, channel zero ook niet op de lijst van mogelijke headliners staan
Sabaton en Parkway Drive zijn al headliners geweest, Gojira en Ghost zijn al even kandidaatheadliners. Enkel CZ is vergane glorie.

Users who are viewing this thread