Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Skindred zou ik heel graag zien komen, wil ik graag eens live zien. Staan wel al op Hurricane en Southside tijdens Graspop.

Las ik nou dat Dirty Honey is aangekondigd? Ook wel een fijne naam. Upgrade voor Spiritbox ook, die winnen ook niks aan populariteit in. Skindred zou altijd lekker zijn!

Walls of Jericho heeft blijkbaar ook de zomer geannuleerd, dus geen Hellfest (en Jera on Air, waar ik dit vandaan heb).

Ben benieuwd wanneer we nieuws van Graspop kunnen verwachten, vorige keer werd de nieuwe zondag headliner binnen een dag aangekondigd. Nu zijn we al 8 dagen verder sinds de a7x cancellation. Laat wel zien dat ze meer moeite hebben met het vinden van een vervanger.

Ben benieuwd wanneer we nieuws van Graspop kunnen verwachten, vorige keer werd de nieuwe zondag headliner binnen een dag aangekondigd. Nu zijn we al 8 dagen verder sinds de a7x cancellation. Laat wel zien dat ze meer moeite hebben met het vinden van een vervanger.

Of dit kwam onverwachtser dan Aerosmith.

Download heeft blijkbaar zitten kloten ook, want er stonden een paar bands niet bij die er wel bij zijn gekomen, zoals ze net hebben aangegeven. Death Blooms, Temples on Mars, The Scratch en Heriot spelen ook op Download. Gek genoeg vragen mensen zich af waar Obituary is gebleven, dus ik denk dat die ook eerst kwamen, maar nu niet meer?

Of dit kwam onverwachtser dan Aerosmith.
Ja dit kan ook, maar denk ook dat ze hele korte lijnen hebben met het management van Sabaton. Denk dat die niet heel moeilijk doen als Graspop ze opbelt en verteld dat ze een dag mogen headlinen en het fesitval mogen afsluiten.
Als je een band wilt overtuigen om naar Europa te komen, of een band die nog geen tour heeft staan, ligt dat wat ingewikkelder denk ik.

Skindred mag van mij ook wel naar Graspop komen!! De rest zegt mij weinig of vind ik niet erg interessant

Soen doet ook een akoestische show in De Boerderij de dag voordat ze hun normale set daar zullen spelen. Dat is hun enige akoestische show in Europa. In hun eigen woorden: het perfecte weekend om de tour mee af te sluiten. Tickets kosten €25,50 (zelfde als hun normale show op 1-10) https://poppodiumboerderij.nl/programma/soen-acoustic/. Zet 'm ook even hier neer omdat misschien sommige van jullie er wel geïnteresseerd in zijn.

• Leuk
Waarderingen: Rick1617899545
Even een update van het overzicht:
zitten vast nog wel een paar fouten in

Uitgesloten:
Scorpions
Nightwish
Slipknot
Bring me the horizon

Zeer onwaarschijnlijk:
Manowar
Guns N Roses
Kiss
SOAD
Disturbed

Mogelijk en aan op tour tijdens graspop:
Blind Guardian
Emperor
Evanescence (vrij onwaarschijnlijk, ze spelen de woensdag, donderdag en zondag van graspop een show in scandinavië, een show op vrijdag van graspop lijkt niet logisch)
Avantasia (tour begint alleen pas 2 weken na graspop)
Gojira (tour begint alleen pas 2 weken na graspop)
In Flames (eigenlijk niet echt op tour, maar hebben alleen Sweden Rock staan een week voor Graspop, die vreemd genoeg niet eens op hun website staat?)

Mogelijk maar niet op tour:
Channel zero
Ghost
Amon Amarth
Parkway Drive
Streep door Gojira, Hellfest exclusief. Hun andere headliner maken ze pas in april bekent. Waarschijnlijk ook een exclusieve.

Gojira staat op Hellfest! Lekker man. 31 nieuwe namen voor Hellfest, waaronder ook Monkey3. Blij mee!
En de vervanger van Faith No More wordt exclusief voor Hellfest qua festivaldatum. Lang gewacht? Toch System of a Down?

? To New Hope ?
Hellbangers, you can imagine, the organization of this edition in these somewhat troubled times sometimes resembles a game of musical chairs. Several groups have recently informed us of their unavailability for the 2022 edition. Indeed the organization of certain international tours is being undermined due to the health situation.
This is how we announce the cancellation of the following artists: The Wildhearts, Powerflo, Obituary, 3Teeth, Belzebubs, Numenorean, Of Mice & Men, Justin(e), Legion of the Damned, Hatebreed and Crowbar. In addition to the cancellation of Faith No More already announced, we learned a few days ago that a new 'headliner' could not be present for this 2022 edition: Avenged Sevenfold.
Despite these pitfalls on the course, we have done our best to find alternative solutions to guarantee you a colorful poster for this anniversary edition and this is how we are able to announce the addition of 32 new groups. on the 2022 line-up.
To start, we are happy to announce that GOJIRA will be closing Mainstage 1 on the first weekend, for their only European festival date. What pride to be able to place at the top of the biggest stage of the festival, a French group!
Joe, Mario, Christian & Jean-Michel, see you on Sunday June 19th.
Regarding the replacement of Faith No More, we were able to confirm it recently but its announcement will only take place in April. We've picked up a band you've been waiting for for a long time, for a unique date at a European festival this summer and which will have their place as headliners on Saturday June 18 on Mainstage 1! So be patient.
Also added to the party:
? - MAINSTAGES: Steve Vai, Skillet, Mammoth WVH, Ferocious Dog, The Last International, Dead Heat, Fauxx, Titan, Stengah
? - WARZONE: Comeback Kid, Sick Of It All, GBH, August Burns Red, The Sheriff, Incendiary, Mordred
? - VALLEY: Jerry Cantrell, Monkey3, The Vintage Caravan
? - ALTAR: Obscura, Necrophobic, Memoriam, Hour of Penance, Fractal Universe
? - TEMPLE: Sòlstafir, 1349, The Ruins of Beverast, Cân Bardd, Portrayal of Guilt, Lili Refrain
To prepare for your visit, we are opening our new website on www.hellfest.fr and it will be enriched with new information in the coming days / weeks. Please note that locker reservations will open this Monday at 6 p.m. on our site and that we will soon come back to you for the Easy Camp!
Finally, we are opening a new space for exchange between festival-goers and festival fans, the official Hellfest Discord ➡️ https://discord.gg/4fYNRz5QSX
Many and many of you are expected there to continue the discussions around the festival.
See you in Hell!
Hellfest Crew

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Gojira staat op Hellfest! Lekker man. 31 nieuwe namen voor Hellfest, waaronder ook Monkey3. Blij mee!
En de vervanger van Faith No More wordt exclusief voor Hellfest qua festivaldatum. Lang gewacht? Toch System of a Down?
Zijn ook wel lekkere toevoegingen! Baal dat Jerry Cantrell en Steve Vai erbijkomen op de enige dag dat ik niet kan.
Gojira, Steve Vai, Mammoth WVH, Skillet, The Last Internationale, August Burns Red, Jerry Cantrell, Monkey3, The Vintage Caravan, Sólstafir, 1349, The Ruins of Beverast en Lili Refrain zijn heerlijk.

En dan komt er ook nog een exclusieve festivalheadliner. Wat heerlijk om naar Hellfest te gaan, haha.

Belooft niet veel goeds dat Hellfest dit soort acts exclusief boekt, terwijl Graspop ook nog zoekt naar een headliner. Met Sabaton ipv Aerosmith is al een serieuze downgrade gemaakt, en nog eentje zou de grens van waar ik GMM wil bezoeken mogelijk doen veranderen...

• Leuk
Waarderingen: wenteldave
RATM? ?

Een band die ze al zo lang willen. Klinkt ook als 1 die er niet vaak staat.
Dat het pas in April kan/mag lijkt me toch ook op een grote naam te wijzen. Dan kijk je toch al snel naar die mannen of AC/DC of the Rolling Stones (al lijkt me dat geen naam voor Hellfest).

Jammer voor de Gojira fans dat die dus niet op Graspop zullen staan.

Voor de mensen die zich afvroegen of de Europese festivals in nood samenwerken aan een oplossing, heb je in ieder geval een antwoord.

Ben erg nieuwsgierig waar hellfest en graspop mee komen als laatste headliner

EDIT: Weet ook niet of die tweede band nou echt exclusief is? Ze verwoorden het in ieder geval wel heel anders. Bij Gojira zeggen ze: duidelijk dat het hun enige festival zal zijn, over de andere naam zeggen ze alleen "for a unique date". weet niet wat dat precies inhoudt. Maar misschien interpreteer ik het verkeerd en bedoelen ze daar hetzelfde mee

Laatst bewerkt:
Zou het niet Ghost kunnen zijn? Die hebben in April een show in Parijs staan die misschien eerst nog moet uitverkopen?

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Vind ik nu echt eens niet proper om op zo'n moment met exclusives te komen.

Los daarvan, die april lijkt toch wel eens serieus naar Ghost te wijzen wat ik wel zou aanmoedigen

Users who are viewing this thread