Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Ik heb even de website van Disturbed gecheckt. Ze waren oorspronkelijk gepland voor de 2020 editie en werden omschreven als "de volgende generatie headliners" maar cancelden op een gegeven moment hun zomertour. Misschien dat Graspop en Hellfest hen naar Eurupa kan krijgen en dan samen kan boeken met een band als In Flames?

Disturbed is een Amerikaanse metalband die ongeveer uit dezelfde tijd komt, dus ik kan me goed voorstellen dat er best wat A7X fans zijn die Disturbed ook leuk vinden. Ze zijn wel weer wat klein voor een headlinerpositie, maar dat geldt voor de meeste denkbare vervangers volgens mij

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik denk dat veel USA bands eerst gaan kijken hoe de situatie in Europa straks zal zijn. En daarmee bedoel ik welke corona maatregelen er nog zullen zijn. Een tournee kost veel geld, en als je dan een deel concerten moet schrappen door de opgelegde corona maatregelen, maak je verlies. En dan is het beter om te anniuleren, en te kijken of je in de USA wel een tournee kan doen.

Mijn zoon kon ooit meegaan met een UK band op toer door de USA, Canda en de UK. Door een orkaan in nde USA zijn toen een deel van hun concerten weggevallen, en dat deed de kosten de pan uit swingen. Dat hebben ze toen kunnen opvangen door extra concerten in te lassen. Maar evident was dat allemaal niet.

Black label society laat zich niet kennen,maakt vandaag bekend dat die vlak voor Graspop in Doornroosje staan.?
Ik dacht dat dat echt al even bekend was, want het stond al een aantal dagen op de site van Doornroosje. Alsnog: een meer dan prima naam natuurlijk.

Aha,dan is de site actueler.Zag hem vandaag pas voorbij komen bij de Fortarock en Doornroosje facebook als bevestigd.

Aha,dan is de site actueler.Zag hem vandaag pas voorbij komen bij de Fortarock en Doornroosje facebook als bevestigd.
Nee, ik ook, hoor. Zag die aankondiging nog niet eerder voorbijkomen, valt me alleen op dat ie al veel langer op de site stond zonder een aankondiging en dat die vandaag pas is gekomen.

• Leuk
Waarderingen: Crusader
Ik denk toch dat er een geheel nieuwe naam (of namen) uit de hoge hoed wordt (worden) getoverd. Ghost en Gojira zou op zich geen verkeerd rijtje zijn. Niet dat dit nou een geheel nieuwe inbreng is, maar ik wilde er ook nog wel wat over zeggen :)

Vind het best vreemd dat een band als Slaughter to prevail die zo veel hype achter zich heeft en een nieuw album gereleased heeft gewoon een lege zomer heeft, geen tour ofzo.

Maar moesten die een mogelijkheid zijn om toe te voegen aan de lineup, heel graag.

Scorpions heeft een nieuw album (release 25 feb). Zou best wel eens de vervanger kunnen worden.

Scorpions heeft een nieuw album (release 25 feb). Zou best wel eens de vervanger kunnen worden.
Ze zouden moeten gaan schuiven met headliners om scorpions te kunnen neerzetten want die hebben al een andere show staan op de graspop vrijdag.
Wel mogelijk dus maar zeer onwaarschijnlijk

Er wordt hier trouwens wel eens gepraat over het verplaatsen van headliners naar andere dagen, weet iemand of graspop dit ooit eerder gedaan heeft? (Dus na de aankondiging)

Er wordt hier trouwens wel eens gepraat over het verplaatsen van headliners naar andere dagen, weet iemand of graspop dit ooit eerder gedaan heeft? (Dus na de aankondiging)
Headliners niet, bands al een een aantal keer.

Ik ben vrij zeker dat fleddy melculy dit jaar al van dag veranderd is na de aankondiging

Zeg, zou Heideroosjes niks zijn voor Graspop? Misschien iets te punk voor Graspop maar kom als The Offspring er kan staan ... en oké als headliner misschien toch wel te punk maar kom eh zeg. Ik ben er zeker van dat die wei bommenstevol zou staan. Of genoeg volk een ticket zal kopen voor Heideroosjes is natuurlijk wel de vraag maar ik denk eigenlijk wel dat veel Belgen en Nederlanders ze graag nog eens op een festival zien. En Heideroosjes heeft zelf al vol lof over Graspop gesproken (hun drummer is de drumtechnicus voor de drummer van Epica).

Users who are viewing this thread